Donald Trump och diktatorerna
Slobodan Milosevic, Robert Mugabe, Nicolás Maduro, Laurent Gbagbo, Alassane Ouattara och Augusto Pinochet har fått sällskap av Donald Trump i gruppen ”ledare som inte erkänner resultatet i fria val”. New York Times har publicerat en artikel där de lyfter fram problemen med att Trump inte erkänner Joe Biden som vinnare i presidentvalet, trots att det inte har kommit fram något som tyder på att det har fuskats i någon större skala.
Mr. Trump condemned Mr. Maduro’s “usurpation of power” and said that all options, including military intervention, were on the table to remove Mr. Maduro from office and install Mr. Guaidó to the presidency.
Just in September, the Trump administration imposed additional sanctions against what it called the “Maduro regime’s attempts to corrupt democratic elections in Venezuela.”
Now, Mr. Trump is also refusing to accept the election results.
Läs hela artikeln på The New York Times:
» Trump’s Post-Election Tactics Put Him in Unsavory Company - The New York Times
[Foto av Sean Ferigan på Unsplash]
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
#1 Finns det i nuläget något över huvud taget som tyder på att Trump på ett värdigt sätt skulle erkänna sig besegrad i det här valet? UTAN att hävda att allt annat än vinst beror på att motståndaren fuskat?
Sajtvärd Katter iFokus
#2:
Låt mig bolla tillbaka bollen.
I fyra år så har vänstern försökt bevisa att deras anklagelse 2016 om att Trump vann med valfusk (hjälpt av Putin). Än så länge så har man inte lyckats bevisa detta. Det finns ju en anledning till att vänsterbliven media hållit på som de gjort, och fortfarande gör.
Men nu så som resultaten ser ut just nu så finns det absoluuuuuuuuuuut inget fusk.
Vet inte om jag behöver förklara nåt mer.
Att det fuskats är det inget snack om, däremot så menar vissa vänsterblivna på att när man korrigerat fusket så kommer Biden vinna ändå. Det är ju det resultatet många väntar på, andra är livrädda för att fusket är i sån stor skala att det kan ge Trump fyra år till. Att det fuskats är inget de bryr sig om bara Trump inte vinner mm (säger en hel del va).
Ett exempel av alla är ju alla dessa valsedlar som skickats ut till personer som varit döda i åratal. Andra exempel är när vanligt folk skulle gå till valurnan så blev de nekade inträde då deras röst redan registrerats. Ett tredje exempel är alla rösträkningsmaskiner som helt plötsligt bara räknade Bidens röster and so on. Vi har ett antal valsedlar som kommit in för sent och demokrater i valstugorna har suttit och ändrat datumet på poststämpeln.
Lite krasst så kan man väl säga att det stärker ju inte Bidens aktier genom att man börjat censurera likt DDR på Facebook, Twitter, Google och Youtube. Varför vill man inte att fakta skall komma ut, vad är det man vill dölja. Om det bara hade varit sk fake news som man skyller på, så betyder ju det att "Trump-anhängarna" enbart idiotförklara sig själva och varför skulle Facebook, Twitter, Google och Youtube (som vill Biden skall vinna) bjuda Trump-anhängarna på det?
Om man inte reagerar över detta så kan man omöjligt vara för demokrati.
Du känner inte till det men Trump-administrationen har förstått väldigt länge att det skulle bli valfusk så därför så har man i smyg infört för ögat osynliga vattenstämplar som är omöjliga att knäcka på så kort tid (om de skulle upptäckas) och det är alltså alla dessa valsedlar som kommer korrigeras.
Sen skall det oxå nämnas att det finns lögnare inom Trump-anhängarna och det är folk som har erkänt att de helt sonika ljugit om att fusk har skett.
Det märkliga i kråksången är att det finns oerhört många människor som är emot att man försöker kontrollera alla uppgifter och korrigera bort allt fusk. Då menar jag inte enbart folk i USA.
Låt mig sia om framtiden om Trump kommer vinna denna batalj.
Vänsterblivna kommer fortsätta i samma fotspår som de började med 2016 och anklaga Trump för valfusk (fast det är demokratin och alla kontroller som egentligen vunnit) samt det kommer bli som vanligt när vänsterextremisterna förlorar, kravaller, upplopp, bränder, skadegörelse mm.
Som svar på din fråga så skulle jag vilja säga -lita inte blint på vad en sida säger.
#3 Jag tror aldrig blint på vad någon säger eller påstår. Mycket av det jag läser och hör avfärdar jag som struntprat efter att ha tagit reda på mer. T.ex. det där påståendet om att Trump-administrationen skulle ha vattenstämplat valsedlar i hemlighet. https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/10/fact-check-false-qanon-claim-trump-watermarked-mail-ballots/6226310002/
Sajtvärd Katter iFokus
#4:
Fast om det nu är som du påstår så skulle du ju ha reagerat på länken i ts. Går man in på länken så ser man att NY Times inte har samma rubriksättning som Niklas valt så jag vet inte om det är hans egna ord eller om han bara tagit nåt ur kontext (diktator).
Vad är en diktators främsta kännetecken?
Det är bra att man inte blint skall tro på allting som sägs för korkat vore det annars så där är vi absolut överens.
Problemet blir ju bara när man källhänvisar till vänsterbliven media.
Om du såg eftersnacket på vänsterblivna CNN efter första debatten mellan Trump och Biden så förstår du hur jag menar.
Tidningen du refererar till är ungefär det som SVT blivit men SVT har till slut insett hur valet går till i USA och försöker göra en pudel, för det vore väl hemskt om politiskt oberoende SVT skulle ha haft fel när de utnämnde Biden som USA´s nye president om Trump till slut skulle vinna.
Tror vi på att presidenten i diktaturen Venezuela kommer göra liknande pudel 🙄
#5 För att inte framstå som en extremt osympatisk person så vore det en bra början att sluta använda ordet "vänsterbliven" som är en medveten och hånande hint till det funkofobiska ordet "efterbliven".
Jag har jämfört Trumps och Bidens egna uttalanden och sätt att uttrycka sig på i många olika sammanhang och det räcker för att övertyga mig om vem jag känner störst förtroende för.
Sajtvärd Katter iFokus

Trumps strategi kan man inte beteckna som intelligent. Ett valfusk uptäcker man först efter ett val och när man har upptäckt det försöker man att bevisa det med fakta. Men om man redan före valet säger att det kommer att fuskas och redan före valet säger att "om jag inte vinner är det fusk och jag överklagar valet" är man inte trovärdig. Speciellt om argumenten för ett valfusk baserar på saker som man tar ur tomma luften och som man inte kan bevisa.
Om man t.ex. hävdar att det skickades valsedlar till döda personer ska man kunna bevisa det. Om man inte kan bevisa det är det bara ett påstående och domstolen har inte mer att gå efter än att Trump anser att det fuskades för att han inte vann. Han kanske kan lura naiva anhängare att tro på vad han säger, men en domstol är en helt annan sak. En domstol kräver bevis.
Jag är för övrigt varken vänster eller höger, men jag är glad att Trump inte vann, för det är farligt att ge en galen psykopat så mycket makt. Nu har han ändå diskvalifierat sig själv för all framtid. Han är bara pinsam. Pinsam för hans parti, för hans fru och om hans anhängare skulle vara intelligenta, skulle han vara pinsam för dessa också.
- Redigerat 2020-11-12, 16:25 av Condor
Snarare är det väl Trump som fortsätter i samma spår som 2016. Då anklagade han Hillary Clinton för valfusk när hon fick fler röster än honom och han anser fortfarande idag att han fick fler röster än henne. Han är faktiskt en psykopat med narcissistisk personlighetsstörning och kan pga sitt psykiska tillstånd inte hantera nederlag och förluster och han kan inte göra något annat än att själv ljuga och manipulera för sin egen vinnings skull. Så tickar den mannen.
#8:
Intressant analys på många sätt och vis.
Helt ärligt så har jag inte lagt så stor energi på USA bortsett från sista tiden men det är möjligt att jag har missat att Trump gnäller om valet 2016 -även fast jag har väldigt svårt att tro det. Ser liksom ingen poäng med det då han vann.
Gällande antal röster (i detta val) så har han sagt att han är den sittande president i USA´s historia som haft mest antal röster. Exakt just nu så har han med god marginal passerat 72 miljonersvallen.
Ser oxå att du är ST-läkare så du kanske kan berätta hur det går till när man ställer en diagnos i alla dess steg för narcissistisk personlighetsstörning. Är det de amerikanska systemet du använder som referens eller det som finns i EU och varför.
#9:
Ja och? Biden har väl ändå mer röster än Trump… Och ja jag ser heller ingen poäng med att Trump gnäller om det valet än idag, men så är han funtad helt enkelt. Han kan inte se sig som en förlorare.
Vad som gäller diagnoskriterierna för narcissistisk personlighetsstörning finns dom att läsa på nätet och det finns en bok att läsa där 27 psykiatrer och psykologer tillskriver honom flera stycken personlighetsstörningar som är så uppenbara att man inte ens behöver vara en läkare för att lägga märke till. Det är bara att lyssna på honom och att granska hans uttalanden genom tiderna och att iaktta hans gester och mimik för att förstå att han har narcissistisk personlighetsstörning, antisocial personlighetsstörning och paranoid personlighetsstörning och hans lögnaktiga manipulativa karaktär är typiskt för psykopater. Man behöver ju heller inte vara en läkare eller speciellt smart för att konstatera att någon har snuva.
#10:
Okej, jag förstår att du varken vet hur det går till i USA när man väljer en president och jag förstår även att du inte vet hur man ställer en diagnos på en person som har narcissistisk personlighetsstörning.
Du är alltså en tyckonom.
Det är inte totalen av rösterna som avgör vem som vinner utan i vilka delstater man vinner. De röstberättigade röstar alltså för antal elektorer och det är olika antal elektorer från delstat till delstat.
Man brukar säga att först till 270 vinner, men det är långt ifrån säkert att det blir så. Elektorerna skall sedan rösta om vilken president de vill ha den kommande mandatperioden och sen är det kongressen som kommer med det slutgiltiga beskedet.
Det finns undantag där kongressen inte har nåt att säga till om och det är tex det som hände år 2000 där högsta domstolen fick avgöra (till George W Bush´s fördel). Hade Trump i det här fallet erkänt sig besegrad på demokratiskt riktigt genomfört val så hade saken varit biff.
Enbart i Philadelphia så är det rundatal 50 vittnen som kommer vittna i rättegång om valfusk. Om man tycker det är ansvarsfullt att som sittande president ignorera allt så ja, jag vet inte riktigt hur jag skall förmedla mina känslor för detta. Jag är för demokrati och att allt skall gå rätt till.
Gällande ditt CV som ST-läkare. Du har läst på nätet vad vissa tycker och du köper detta rakt av när du inte ens vet i vilka steg man måste gå för att ställa en sån diagnos. Epitet betyder ingenting när man låter det emotionella styra. En helt random cykelreparatör kan inte ens ställa en diagnos än värre sätta en diagnos. Give me a breake.
#11: du behöver inte förklara för mig hur ett val i USA gar till. Nej jag har inte läst pa nätet vad andra tycker, utan jag har bedömt saken själv. Jag glömde ju att nämna han är en sadist ocksa. Sag pa ett TV pogram att han sa att han gillar att hämnas och se folk lida.
#12:
😅
Tror vi avslutar där.
#13:
Här har du 9 tecken som hjälper dig att känna igen en narcissist 😉
#7:
Sry hade missat ditt inlägg och inget kort hade jag fått heller.
Starka ord från en "kunnig" eller är det är det information från internets expertpaneler du har inhalerat.
Medellivslängden i Pennsylvania är 78.5 år, men är inte riktigt rättvisande då många yngre knarkar ihjäl sig mm och jag har svårt att tro att ~80+ knarkar, så rimligtvis kanske medelsnittsåldern är runt de 80-82 år.
https://www.worldlifeexpectancy.com/usa/pennsylvania-life-expectancy
Poängen med att lyfta denna fakta är att det nog inte är så troligt att folk i sitt slutskede av livet röstar. Påpekar bara detta.
Ted Cruz kommer göra allt i sin makt för att få kontrollera mjukvaran i rösträkningsmaskinerna i flertalet delstater. Rösträkningsmaskiner som bland annat ägs av?
Men då varken du eller jag är nån siare om framtiden så kan vi väl hålla oss till den fakta som finns.
Fakta som visar på vilket namn det gäller, vilket parti man röstat på, vilket år den som röstat är född, hur man röstat, när man anmält sitt engagemang samt blivit godkänd, när rösten skickats och mottagits mm.
Nu sägs det att man tagit med några döda från andra partifärger än det demokraterna har enbart för att man trodde man skulle ha ryggen fri. Huruvida det är med den saken är ju det en utredning är till för så därför är det inget att lägga energi på. Det man nu kan konstatera är att detta val kanske inte var det säkraste amerikanska valet genom tiderna som msm vill förmedla.
Här har du precis all data jag ovan nämnt. Observera att de som är födda 1850 står det en förklaring till varför de finns med och dessa kan man ignorera. Vi pratar totalt om bra bit över 12 k som är födda efter 1850 som inte borde kunna rösta såvida spöken inte har börjat intressera sig för politik.
Ledsen men orkar verkligen inte med dina lekar.
För att sätta en diagnos så måste utbildad personal fatta misstanke om diagnosen. Detta då man träffat patienten IRL, och fatta misstanke om en diagnos kan man inte göra över en kopp kaffe utan det krävs ett antal möten.
Om man nu känner sig väldigt säker på att patienten kan ha denna diagnosen så utförs det förutbestämda frågor vid samtalen. Blir man än säkrare på att patienten förmodligen lider av diagnos så får patienten fylla i ett stort frågeformulär där man sen utgår ifrån ett facit.
Skulle det visa sig att patienten uppfyller alla kriterier (frågeformuläret) för denna diagnos så måste ST fortsätta med många möten/utredningar till med patienten där ST ställer specifika frågor.
Är man då sen säker på sin sak så har man gått rätt tillväga och kan sätta en diagnos.
Finns en anledning till att proffstyckare och cykelreparatörer inte kan sätta diagnoser.
Som du kanske förstår så har jag varken tid eller lust att "debattera" med en person som inte vet hur det går till när man ställer/sätter såna diagnoser. Du är en proffstyckare i mina ögon sett, och det får du gärna vara.

#13:
VSK, du kan gärna fortsätta att diskutera med mig, för jag vet hur man ställer diagnoser och att man i vanliga fall gör en anamnes. De 27 psykiater och psykologer som skrev en bok om Trump har naturligtvist inte haft honom i deras mottagning och inte gjort den anamnesen och det är argumentet som folk använder sig av som inte har kunskap i psykologi eller psykiatri. Men jag såg en TV dokumentation om saken där dessa experter sa att de fick mer informationer om Trumps psyke genom att iakta vad han gör och säger i flera år än vad man kan få om man gör en anamnes med en patient i en timma och jag håller med.
Vad som gäller Trump, så borde även folk med genomsnittlig inteligens se att han inte har alla hästar i stallet även om de inte har kunskap om ämnet. Men om du kollar diagnoskriterierna för psykopati, så får du lätt iihop 30 poäng enligt Robert Hares PCL-R.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati#Psykopati_som_diagnos
Redan de första 10 punkterna ger 20 poäng.
Du skriver till Fata Morgana: "Du har läst på nätet vad vissa tycker och du köper detta rakt av när du inte ens vet i vilka steg man måste gå för att ställa en sån diagnos." och i samma inlägg skriver du att hon är en "tyckonom".
Jag tycker att "tyckonomen" som tror vad andra säger passar bra in på dig. Har du själv gjort dig en uppfattning gällande valfusk (valsedlar til döda, nekat inträde, röstningsmaskinerna osv.) eller upprepar du bara det som Trump hävdar rakt ut i luften och som hans anhängare tror på bara för att Trump säger det?
Vet du att redan Hitler/Goebbels använde sig av den sortens teknik för att manipulera folk, att upprepa en lögn så ofta tills allt fler tror på den och fortsätter att upprepa den ända tills den blir en sorts norm för många personer? Om du inte trovärdigt kan tala om för mig att du får dina informationer gällande valfusk på ett annat sätt än att Trump har sagt det (varit i USA och iaktagit), så måste jag anta att du är manipulerad och tror vad andra (Trump) säger.
Sen undrar jag om det verkligen är så främmande för dig att det finns folk som själva kan bilda sig en åsikt att du tror att Fata Morgana bildar sig sin uppfattning på samma sätt som du, att bara tro vad andra säger?
Sen hoppas jag att du kan svara sakligt och inte anser att alla som inte tycker som du är "vänsterblivna" för vänstern använder sig av samma argument för folk som inte tycker som dom, fast då är dom snarare höberblivna. Själv står jag i mitten och min personliga åsikt är att man i den politiska mitten ser dom klokaste människorna. Ju ängre någon avlägsnar sig från mitten, kvittas om det är höger eller vänster, ju mer avtar intelligensen. Det är som sagt bara min personliga åsikt.
#6:
Hade missat ditt inlägg och inget kort fick jag om det heller.
Men det går bra att kalla de på höger sida för fascister, rasister, nazister mm.
Din tolkning om vad en vänsterbliven är är inget som stämmer överens med hur jag tolkar denna definition av vad vänsterbliven betyder.
#16:
Vet du vad. Starta en egen tråd om dina frågor och funderingar.
Har inte riktigt tid just nu för jag skall iväg på provtagning och ska vara på plats kl 13.

#15:
Var i länken som du ställde in syns det att man har skickat valsedlar till döda?????
Och dessa "döda" har naturligtvist alla röstat på Biden. 😁
Nu är det så att det finns folk som kollar om Trumps anklagelser har någon sorts anknytning till verkligheten, men ingen har hittat en anknytning:
Att det kan hända fel i ett val kan man inte utesluta men att hävda att det är valfusk utan att ha bevis är dumheter.
Skickar man valsedlar till döda kan det ju lika gärna hända att Trump blev president pga det.

#18:
Vi har ju redan en tråd om ämnet. Gillar du den inte? 😁
#15 Det är fler än "msm" som hävdar att det var "var det säkraste amerikanska valet genom tiderna". https://www.cisa.gov/news/2020/11/12/joint-statement-elections-infrastructure-government-coordinating-council-election
Sajtvärd Katter iFokus
#1: I valet 2000 påstod ingen att det förekom valfusk. Det handlade enbart om att räkna rätt. Efter omräkningen vann Bush med drygt 500 röster. Trump drar valet till domstol med påståenden om valfusk, men utan att det finns några rapporter om utbrett valfusk, eller att han själv ens har påvisat det. Dessutom är marginalerna i årets val betydligt större än den gången i Florida.
”~70% av de amerikanska folket inser att det här valet luktar unket och om man bemödar sig med att läsa nån annanstans än på vänsterbliven media så hade man känt till att om det visar sig att Biden hade vunnit ändå (efter allt fusk är korrigerat) så kommer Trump erkänna sig besegrad. Detta har han sagt så många ggr nu så det går nog inte att räkna.”
Varifrån kommer siffran 70 procent?
Om det inte kommer fram bevis om utbrett fusk, och Biden fortfarande står som vinnare, tror du Trump kommer att godkänna resultatet då?
#11:
”Man brukar säga att först till 270 vinner, men det är långt ifrån säkert att det blir så. Elektorerna skall sedan rösta om vilken president de vill ha den kommande mandatperioden och sen är det kongressen som kommer med det slutgiltiga beskedet.”
Varför är det långt ifrån säkert? Elektorerna har hittills aldrig ändrat utgången av ett val.
#15:
För att sätta diagnos ja, så behövs utbildad personal, men inte för att känna igen en narcissist. Rekommenderar dig verkligen att läsa länken som jag gav dig i inlägg 14 för där har du faktiskt 9 tecken som hjälper dig att känna igen en narcissist om du inte klarar av det själv. För mig är det solklart att Trump är en.
Men sen undrar jag om du inte blandar ihop äpplen med päron när du länkar till medellivslängden för Pennsylvania. Medellivslängden är ju bara den genomsnittliga åldern som en människa vid födseln beräknas uppnå. Vad har det med röstande 80 åringar att göra och hur skulle ungdomar som knarkat ihjäl sig kunna höja på den siffran? I Sverige är förresten medellivslängden 82,31 år, underkänner du svenska val också på grund av det? Nej, jag tror att du inte ens själv vet vad du pratar om. Om du möjligtvis syftar på medianåldern i Pennsylvania så ska du veta att den ligger på ungefär 40. https://www.livestories.com/statistics/pennsylvania/median-age-demographics
Du verkar inte vara särskilt kunnig själv och därför tycker jag att den här texten passar bättre in på dig än på Condor:
Starka ord från en "kunnig" eller är det är det information från internets expertpaneler du har inhalerat.
- Redigerat 2020-11-13, 15:46 av FataMorgana

#24:
Just det! Vilken medelsvensson som helst med lite allmänbildning kan känna igen en narcissist. Det är ju inte så invecklat att man måste studera vilka hjärnförändringar som uppträder.
Jag börjar att tröttna på alla konspirationsteoretiker som bara upprepar vad andra tutar i dom. Förr i tiden brukade foliehattarna komma från vänster, men nuförtiden kommer de mest från höger.
För 10 timmar sedan skrev Trump på twitter:
"Biden did not win, he lost by a lot!"
…vad ska man säga…? 🙄
Sajtvärd Katter iFokus

Intressant, att i en artikel som inte handlar om Trump, utan om narcissister, tar man som exempel ett videoklipp om Trump. Hundratals psykiater och psykologer varnade för en narcisstisk Trump.
Trump har ju betecknat en massa människor som "loser". Nu är han själv en loser och om man går in på loser.com hamnar man på Wikipediasidan om Trump. 😁
https://www.google.com/search?client=opera&q=loser.com&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
- Redigerat 2020-11-13, 16:09 av Condor

Hehe 😁
#26: Ja att han är en narcissist helt enkelt. En sådan person kan inte erkänna sina förluster och nederlag. Förlorar han är det andras fel. Ett typiskt tecken för narcissistisk personlighetsstörning.
#19:
Nu börjar det bli svårt att svara då man måste skrolla för att läsa det man svarar på. Har som sagt varit upptagen några timmar nu och det har kommit ett antal inlägg sen jag åkte och gjorde provtagningen (och allt det andra).
Det är inte så svårt att se statistiken om du letar i länken du fick. Sortera efter födelseår. Hade du bemödat dig med att läsa faktat så hade du sett det jag skrev gällande inkomna valsedlar mm. Är ju inget som jag sitter och hittar på direkt. Du kan ju börja med att titta vart länken går (räcker att läsa url).
Vilket säger en hel hur illa det är.
Nu får ja börja citera för annars sliter jag ut skrollhjulet på musen.
(Snälla kan ni inte införa citera och citera flera -precis som tex sweclockers.com har).
" I valet 2000 påstod ingen att det förekom valfusk. Det handlade enbart om att räkna rätt. Efter omräkningen vann Bush med drygt 500 röster. Trump drar valet till domstol med påståenden om valfusk, men utan att det finns några rapporter om utbrett valfusk, eller att han själv ens har påvisat det. Dessutom är marginalerna i årets val betydligt större än den gången i Florida.
”~70% av de amerikanska folket inser att det här valet luktar unket och om man bemödar sig med att läsa nån annanstans än på vänsterbliven media så hade man känt till att om det visar sig att Biden hade vunnit ändå (efter allt fusk är korrigerat) så kommer Trump erkänna sig besegrad. Detta har han sagt så många ggr nu så det går nog inte att räkna.”
Varifrån kommer siffran 70 procent?
Om det inte kommer fram bevis om utbrett fusk, och Biden fortfarande står som vinnare, tror du Trump kommer att godkänna resultatet då?"
Vart har jag skrivit om att det förekom valfusk år 2000? Jag skrev att det valet avgjordes i högsta domstolen, vilket förmodligen även detta val kommer att avgöras.
Varför handräknar man om alla röster i Georgia tror du.
Det normala är att man lägger upp bevisföringen när alla omräkningar är klara. Har jag förstått saken rätt så får inte sittande president göra nånting de kommande 10 dygnen efter valet (men det kommer ju inte förändra nåt så det är inget jag lagt ned energi på att efterforska).
Siffror får man fram genom att ha undersökningar. Hur undersökningar kan skilja och varför de kan skilja förstår alla. Just siffran 70% tog jag från livesändning av nyhetskanal men läste härom dagen i svensk media att siffran 2016 var 68% så jag antog antog 70% lät rimligt. Fungerar exakt likadant oavsett land och agenda.
Men stirra dig inte blind på just 70% utan fundera mer på varför det ens finns folk som inte litar på systemet och det är ju inte speciellt konstigt när massvis med folk har vittnat om att de inte ens varit krav på att visa ID. Youtube censurerar ju för fulla muggar (precis som Google, Twitter och Facebook) men det är folk som hela tiden lägger upp bevisbördan samt att lyckligtvis så är inte censurens algoritmer helt vattentäta. Du kan ju fundera på varför man censurerar.
Du missade nog mitt svar till Condor men här har du svart på vitt att det inte gått rätt till i Pennsylvania https://data.pa.gov/Government-Efficiency-Citizen-Engagement/2020-Primary-Election-Mail-Ballot-Requests-Departm/853w-ecfz
Här har du ännu ett exempel på att det inte står rätt till https://americanmilitarynews.com/2020/11/pics-us-ambassador-shows-her-vote-wasnt-counted-and-her-5-year-dead-husband-received-a-ballot/
Precis alla vittnen som kommer vittna vittnar under ed. Exakt vad det betyder på andra sidan atlanten ska jag låta vara osagt då det är i ett antal delstater detta kommer att ske, men kan man nog vara säker på att det inte är lika slappa straff som i Sverige.
Ja jag tror Trump kommer stå vid sitt ord, dvs att om det inte förekommit fusk och det visar sig att Biden är rättmätig vinnare så kommer han lämna över stafettpinnen. Detta har han sagt ett antal ggr.
"
”Man brukar säga att först till 270 vinner, men det är långt ifrån säkert att det blir så. Elektorerna skall sedan rösta om vilken president de vill ha den kommande mandatperioden och sen är det kongressen som kommer med det slutgiltiga beskedet.”
Varför är det långt ifrån säkert? Elektorerna har hittills aldrig ändrat utgången av ett val."
Vad bygger du den uppfattningen på?
Har inte läst din text då vi har diskuterat färdigt.
#31: Hahaha. Det där tror jag inte på, att du inte läst min text. Snarare har du insett att du gjort bort dig och därför inte vill svara på mina argument. Men bara för att du säger att du inte har läst det, så finns mitt inlägg fortfarande kvar för alla andra att läsa. Du reagerar ju på fakta som är obehaglig för dig precis som Trump, dvs blundar för det 😂
#32:
Men snälla du.
Får man fråga hur gammal du är. Jag har som praxis att inte diskutera politik med de som är under 18 år.
#33: ja tänk, och jag som diskuterar med alla, t.o.m med idioter.
#34:
Misstänkte att du var ett barn, så därför så letade jag tidigare idag efter ett videoklipp som skulle passa dig bra. Det är väldigt lätt att hänga med. Även om man är vuxen så kan man alltid kika på klippet och fräscha upp minnet lite. Tror flera skulle behöva det.
#35: Oj, och jag som trodde att du inte läste mina inlägg, eller var det bara inlägg 24 som du inte kunde svara på som du inte "läste"? Men om du nu vill diskutera med mig iallafall, så tycker jag att du ska börja med att svara på inlägg 24, för vad du håller på med nu; "har inte läst din text", "hur gammal är du", "misstänkte att du var ett barn" osv… är för mig ett tecken på efterblivenhet.

#31:
Du länkade till ett valregister där det inte står några namn på personer, utan det står "County", så man kan ju fråga sig vilka det handlar om.
Skulle verkligen personer som är födda på 1800 talet ha fått valsedlar, skulle man vara tvungen att anta att alla val sen 1800-talet har varit felaktiga. I så fall är det ett registreringsfel och inget valfusk. Men bara för att dessa står i ett valregister betyder det inte att det skickades valsedlar till dessa personer och att någon missbrukade dessa. Det finns faktiskt kontroller och dubbelkontroller vid ett val och alla partier övervakar valet.
Här finns en artikel om saken:
Som man ser, finns det inte ett enda bevis och inte ens en indic på valfusk. Vid varje val kommer dessa rövarhistorier fram, som brukar berättas av dom som förlorar valet. Men "Brennan Center for Justice" säger att enligt studier ligger rösterna som kan anses som fusk mellan 0,0003 och 0,0025 % och att möjligheten att bli träffad av blixten är högre än att kunna rösta för en annan (död människa).
Skulle någon verkligen fuska, så har faktiskt presidenten och partiet som styr myndigheterna bättre möjligheter än vem som inte regerar. Trump kan ju inte ens spela ett parti golf utan att fuska, så om det fuskades ligger nog misstankarna snarare på Trump.
Läste i nyheterna idag att hans advokater som överklagar valet inte ha fått ihop ett enda bevis. Syftet som Trump har är att manipulera folk att tro på valfusk, så att hans anhängare går ut på gatan med gevär och skrålar. Han är beredd att starta en anarki bara för att själv inte förlora makten.
Till slut ett gott råd, om du inte kan svara på Fata Morganas inlägg, är det ingen bra taktik att skriva att hon är ett barn, när du själv beteer dig som ett barn. Tydligen har du läst alla hennes inlägg, utom inlägget där det kommer fram att du har gjort bort dig.
#31: Vad som gäller Carla Sands står det på wikipedia så här: "After the 2020 presidential election, Sands repeatedly and falsely claimed on Twitter that she was "disenfranchised" because her absentee ballot in Pennsylvania was "not counted". The New York Times noted that running a search on Pennsylvania's election website with Sands' information showed that her ballot had in fact been received and counted in Cumberland County.[21]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Carla_Sands
Sen hittade jag det här:
https://twitter.com/TheAmnos0405/status/1326547932292681729/photo/2
Heheh 😂
Jag har förklarat för dig hur du skall tolka tabellen (du ser även förklaringen om du för musmarkören över respektive rullgardin). Möjligt det ser annorlunda ut beroende på om du surfar från datorn samt vilken upplösning du har eller om du surfar via mobiltelefon eller surfplatta. För mig är det enkelt hur man läser av denna tabellen samt vad detta betyder rent praktiskt. Kan inte bli mer solklart än detta. Prova igen.
Två saker till bara.
Vad får dig att tro att man skulle gå ut med namn på personer offentligt när det är förbjudet, det intressanta är väl ändå att det skickats ut valsedlar till avlidna personer och att dessa har sen mottagits och registrerats som giltiga. Vilka tror du det är som skickade ut valsedlarna. Spöken?
Var inte det här det säkraste valet i Amerikas historia?
Såg ditt kort nyligen btw men man har tydligen åtgärdat kortbuggen nu (igår var jag inte ens online på ifokus).
- Redigerat 2020-11-15, 20:42 av [VSK]
#31: ”Vad bygger du den uppfattningen på?”
Osnyggt att svara med en fråga utan att själv besvara min. Jag bygger min uppfattning på att jag har läst det. Du kan till exempel titta på Fairvote.org.
”Faithless electors have never changed the outcome of a presidential election. To date, only one elector has cast a vote for the opposite party’s nominee instead of his own in a close contest. In the 1796 election - the very first contested presidential election - Samuel Miles, a Federalist elector from Pennsylvania, voted for Democratic-Republican candidate Thomas Jefferson instead of Federalist candidate John Adams.”
» Faithless Electors - Fairvote
”Vart har jag skrivit om att det förekom valfusk år 2000? Jag skrev att det valet avgjordes i högsta domstolen, vilket förmodligen även detta val kommer att avgöras.”
Nu svarar du med en fråga igen. Jag har aldrig skrivit att du har skrivit att det förekom valfusk 2020. Läs en gång till vad jag skrev.
”Varför handräknar man om alla röster i Georgia tror du.”
Och nu svarar du för tredje gången med en fråga. Svaret på den är att Trumps sida har krävt det, vilket inte är förvånande.
”Du missade nog mitt svar till Condor men här har du svart på vitt att det inte gått rätt till i Pennsylvania https://data.pa.gov/Government-Efficiency-Citizen-Engagement/2020-Primary-Election-Mail-Ballot-Requests-Departm/853w-ecfz”
Jag har inte följt dina diskussioner med någon annan. Bortsett från det förstår jag inte vad länken handlar om eller hur det visar att det är något som inte har gått rätt till. Jag har inte skrivit att inget har gått fel eller att det inte förekommer fusk. Det gör det alltid, men det här valet var det mest riktiga i USA:s historia så enstaka fel och fusk har ingen betydelse för valutgången. Du använder många ord men du ger inte många svar. Det här säger mig ingenting:
”2020 Primary Election Mail Ballot Requests Department of State”
Din nästa länk:
”Här har du ännu ett exempel på att det inte står rätt till https://americanmilitarynews.com/2020/11/pics-us-ambassador-shows-her-vote-wasnt-counted-and-her-5-year-dead-husband-received-a-ballot/”
Mitt svar, även om jag inte tror det gör ett dugg för ditt förtroende för valet och Trump:
» A U.S. ambassador claimed her absentee ballot was not counted. We found it was. - The New York Times
”Ja jag tror Trump kommer stå vid sitt ord, dvs att om det inte förekommit fusk och det visar sig att Biden är rättmätig vinnare så kommer han lämna över stafettpinnen. Detta har han sagt ett antal ggr.”
Det där tycker jag är tvetydigt. Räcker det om eventuella domstolar och röstövervakare kommer fram till att det inte har förekommit utgångspåverkande fusk eller menar du att Trump själv ska tycka att det inte förekommit fusk? Det sista kommer han aldrig att säga.
#41:
Tycker faktiskt inte att du ens skall ta i din mun om vad som är osnyggt för i den här tråden finns det flera exempel på inlägg som bryter mot svensk lag. Man hånar, häcklar, förtalar och kränker.
Se till att rensa upp i tråden samt håll tråden ren så skall du få ett svar så småningom.

#40:
Välkommen tillbaka till den så kallade "trolltråden" 😁 Nu behöver du bara uptäckla vem som är trollet. 😂🤣
Har du förresten sett att även "döda" republikanare fick valsedlar?
Det där valregistret var inte ens presidentvalet, utan som du ser står det "Primary Election ". Det var ett primärval:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Primärval
"Primärval eller nominerande primärval är en metod för politiska partier att genom ett röstningsförfarande nominera och enas bakom en kandidat inför ett kommande val till förtroendeposter. Primärvalssystem är särskilt vanligt i USA, men förekommer även i andra länder."
Om du sen kollar datumet när valsedlarna returnerades står det hos de flesta April och Maj.
😁😋😂🤣😆
Men även om det skulle ha varit det riktiga valet, skulle det inte räcka som bevis för någonting, för man skulle vara tvungen att bevisa att det inte var fel av misstag, utan en konspiration där väldigt många människor konspirerar. T.ex. de som skickar ut valsedlar, de som tar emot valsedlarna, de som kollar och övervakar valet osv.
Trumps advokater har inte hittat ett enda bevis tills nu. Om du tror att ha bevis, kan du ju ringa till en hotline som Trump har, där personer kan ringa om de hittar bevis. Tills nu har ingen hittat bevis, men det finns många skojare som har ringt dit. Enligt Trump är det den "radikala vänstern" som blockerar hans hotline för att förhindra att bevis kommer fram.
Han stöder sina konspirationsterier med andra konspirationsteorier, precis som Huygens. Det här börjar likna diskussionerna som jag har med Huygens och andra foliehattar. Trumps konspirationsteorier är ett resultat av hans paranoida vanföreställningar. Alla konspirerar mot honom, till och med tidningarna. Men det finns alltid foliehattbärare som tror honom och som inte ser att han är en dumskalle.

#42:
Kanske börjar vi med att rensa upp dina inlägg. Det där med att håna och kränka är dit eget beteende, t.ex. när du tillskriver Fata Morgana att vara ett barn, fast du själv bär dig åt som en barnunge. Men redan i dina första inlägg har du diskuterat i den stilen och i inlägg 6 fick du "på moppo" av ObersonsMatte just för den sakens skull.
Det finns ett ordspråk att det ekar tilbaka precis som man ropar.
#42: Jag tolkar det som att du inte har några svar och det är helt okej. 🙂
#43 #44 (har inte läst dessa inlägg)
Enbart för att jag besvarade ditt inlägg #37 beror enbart på att du då när jag såg kortet om detta inlägg hade 5 gilla, vilket betyder att jag då förhoppningsvis kunde hjälpa 6 st personer att förstå hur man skall tolka data som finns. Tyvärr så visar det sig just nu att du och ett par gilla fortfarande inte förstår, så mitt tips är att fråga era föräldrar om hjälp.
Man har rätt att tolka, även om man gör en felbedömning -vilket är helt okej så länge man är seriös.
Exakt vad är en diktator? Det finns många delmoment på vad som beskriver en "komplett diktator". Dock så håller jag mig till det du tar upp i ts, samt hur man skrämmer folket till makten. Med skrämmas menas inte så som man gör tex i Iran där man offentligt avrättar folk. Tänker inte häller gå in på kommunisternas uppskattade 200 miljoner människor död (man uppskattar att ca 100 miljoner människor dog av fysiskt våld och drygt lika många pga farsoterna).
Här har du en lista som hamnade som nummer ett när jag googlade på historiens värsta diktatorer https://www.listor.se/varlden/historiens-varsta-diktatorer/
Att jag tog upp Gore beror på att han försökte skrämma folket genom det påhittade klimathotet där han påstod att Antarktis is skulle ha smält bort (minns faktiskt inte exakt årtalet men har för mig han pekade nån gång för 10-15 år sen isen skulle vara borta, och som du vet så var detta valet år 2000). Vi ser faktiskt exakt samma slags diktatur (skrämselproganda) i Sverige.
Anledning till att man gör omräkningar för hand beror på att rösterna skiljer mindre än 0.5%. Det är inte det som är problemet utan problemet är att "demokraterna" hindrar valobservatörer att ens vistas i lokalerna. Detta strider direkt mot amerikansk lag. Finns åtskilliga bevis på detta bara man intresserar sig för att leta rätt på de. Kanske jag skall säga fanns, för jag vet inte om censuren hunnit radera spåren än eftersom jag aktivt inte har letat.
Videoklipp där man täckt för fönstren samt parkerat traktorer runt byggnaden är ett exempel.
I ts står det bland annat att Trump är en diktator för att han inte godkänner en valförlust. Fråga: Vad tycker du om Löfvens uttalande "I en intervju med SvD:s Göran Eriksson gör Stefan Löfven klart att han inte självmant kommer att avgå som statsminister – även om Alliansen blir större än de rödgröna i nästa val." ? https://www.svd.se/lofven-jag-avgar-inte-sjalvmant
Om vi bortser från att Joe Biden är pedofil (blev förvånad att tuben missat censurera detta) https://www.youtube.com/watch?v=ahyVcVI2ttY att han sålt ut USA samt korruptionen med Kina och Ukraina https://www.youtube.com/watch?v=UXA--dj2-CY eller hur kan skryter med att ligga bakom historiens största fuskbedrägeri https://www.youtube.com/watch?v=WGRnhBmHYN0 utan enbart koncentrar oss till hans "valkampanj" så har han använt sig av både Antifa, BLM och Covid-19 som verktyg.
Knappar du in antifa.com i din webbläsare så ser du vart du hamnar. Hade Joe Biden haft nåt emot detta stöd så hade han stängt ned webbplatsen för länge sen. Det tror jag faktiskt t.o.m du håller med om.
Runar Sögaard tar upp lite om Bidens Covid-19 strategi "Demokraterna har utnyttjat Covid-19 till max för att kunna möjliggöra valfusk genom att de skickat ut tiotals miljoner med valsedlar till personer som aldrig frågat efter dessa." Runar nämner även lite lätt om fusket gällande rösträkningsmaskinerna (mjukvaran) https://runarsogaard.com
När jag kontrollerade fakta gällande dödsfall och Covid-19 för ett par dagar sen så var det drygt 90 000 fler dödsfall i demokratiska stater än republikanska. Du känner säkert till hur liten makt en amerikansk president egentligen har. Du känner säkert till att det är guvenörer som bestämmer i staten och borgmästare i staden/kommun (county) vilket betyder att det inte är presidenten som bestämmer detta https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Joe Biden har som jag nämnt ovan använt sig av Antifa och BLM för att helt enkelt sabotera och förstöra med upplopp och på så sätt visa amerikanska folket hur Trump vill ha sitt USA. Borgmästaren i NY lyfte inte ett finger för att få stopp på detta. Man offrade förutom liv och lem även företagare, och du ska inte tro man gjorde skillnad på pigment när det gäller offer.
Finns (eller har censuren hunnit med att radera allt tro, upp till dig att ta reda på om intresse finns) ett antal videoklipp på tuben där både vita och svarta människor berättat hur BLM och Antifa förstört deras butiker, rånat, vandaliserat mm.
Är även detta en slump att de flesta upplopp skett i demokratiska stater och städer? https://acleddata.com/2020/09/03/demonstrations-political-violence-in-america-new-data-for-summer-2020/
Gällande det där med att Trump skulle vara en diktator för att han inte kastat in handduken. Varför skall han kasta in handduken då den tjocka damen inte börjat sjunga ännu.
För nån månad sen lite drygt så la jag upp en länk till presidenters verkställande beslut i USA valet 2020 men begär så klar inte att du har läst den tråden. Jag la upp den för jag trodde alla tyckomaner kunde ha intresse av att läsa alla besluten som Trump tagit (visade sig att nog ingen orkade bemöda sig).
Detta beslut som blev godkänt 2018-09-12 tar upp vad, varför och vilka tidsgränser som gäller https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/
Vill man ha beslutet förklarat för sig så kan man läsa här (då det kan vara rätt knepigt att riktigt förstå vad som menas) https://dcdirtylaundry.com/bombshell-the-2020-election-took-place-under-a-trump-declared-national-emergency-that-set-an-election-day-trap-for-the-unauthorized-accessing-of-election-and-campaign-infra/
Huruvida bevisbördan räcker för de beslagtagna servrarna från Tyskland (Frankfurt vill jag minnas) och eller om de lyckas samarbeta så de får ut fler servar från Spanien, Slovenien (osäker men va i Balkan) och Kanada återstår att se.
Huruvida Big Tech censurerat kan du läsa om här https://trendingpolitics.com/big-tech-funded-the-democrats-and-now-biden-is-planning-to-give-them-cabinet-positions/
Och även här https://www.dn.se/varlden/facebook-stanger-ner-grupper-om-pastatt-valfusk/
Vet inte om jag missat nåt relevant men isf så får du hojta till.
På tal om Bidens valarbetare Antifa och BLM så anföll de fysiskt helt vanliga människor som visade sin kärlek till president Trump. Spelade ingen roll om det var vita eller svarta män, vita eller svarta kvinnor, vita eller svarta barn (eller vilken färg man nu tycker är relevant).
Detta finns det ett antal videoklipp på (om de nu inte blivit censurerade) men du kan ju alltid lyssna på vad Donald Trump Jr (fb) har att säga om detta.
Tankar och idéer kring detta?
#46: Hahahah, du kan inte mena allvar. Varje inlägg som du inte kan svara på låtsas du som att du inte har läst. Det tror nog ingen på. 🤣🤣🤣

#46:
Du ser inte vad du inte har svar på!
Du hör inte vad du inte har svar på!
Du svarar inte på det som du inte har svar på!
Tror du att vi är så dumma att vi inte VET att du har läst inläggen som du hävdar inte ha läst. Det är just för att du har läst inläggen som du skriver att du inte har läst dom. Du har helt enkelt gjort bort dig.
#47:
Ditt inlägg läste jag och snart så måste jag nog fråga mig själv om du inte är lite lågbegåvad trots allt eftersom du inte förstår. Jag väljer att inte sjunka ned till din nivå där du kallade mig för idiot, för hade jag hållit din nivå så hade jag skrivit att om jag var intresserad av dina åsikter så hade jag först köpt dig en hjärna. Men så lågt skulle jag som sagt var aldrig sjunka, speciellt inte eftersom du är ett barn. Jag sa åt dig att jag inte vill diskutera politik med ett barn men inte ens det förstod du.
Om jag säger att jag skrollar förbi (trollinlägg) så skrollar jag förbi de. Jag ser väl att jag blir taggad. Varför skulle jag ljuga om det?
Den här tråden är nog den mest oseriösa tråd jag läst på iFokus någonsin och då räknar jag in alla trådar om rymdödlorna.

#49:
Det är ju du som har valt den här nivån. Eftersom du inte har en chans i en saklig diskussion, har du helt enkelt valt att kalla dom som inte tänker som du "vänsterblivna" och när du inte kunde svara på Fata Morganas inlägg skrev du att du inte diskuterar med henne för att du inte diskuterar med barn under 18 om politik.
Däremot har Fata Morgana inte kallat dig för idiot, utan hon svarade att hon diskuterar med alla, till och med idioter. Det är upp till dig hur du själv kategoriserar dig och ditt svar säger ju allt. Du ser, andra är smartare än du. Du är en loser, precis som Trump.
#49: Jag har inte kallat dig för idiot, utan jag skrev att jag diskuterar med alla, t.o.m med idioter. Men intressant att du känner dig träffad. Som sagt, vill du diskutera med mig så börja med att svara på inlägg 24, för vad du håller på med nu "hade köpt dig en hjärna", och "eftersom du är ett barn" är för mig bara ett tecken på din egen låga nivå.
- Redigerat 2020-11-16, 15:13 av FataMorgana

Nu har till och med den annars mycket sansade nyhetsmoderatorn från den österrikiska TV kanalen ORF, Armin Wolf, uttalat sig om Trump.
Trump skrev idag igen på twitter "I WON THE ELECTION" som om storbokstäver skulle göra en osanning sann.
Armin Wolf sa att om någon i det normala livet skulle hålla på som Trump, skulle man ju ringa dom som kommer med en jacka där ärmarna är ihopsydda där fram.
https://www.heute.at/s/armin-wolf-zwangsjacke-fuer-trump-100112779
#50:
Är det verkligen jag som sätter nivån på denna debatten tycker du?
Räcker väl med att se hur du och FataMorgana håller på och fjantar er. Bara titta på era inlägg av de jag läst (tvivlar på att det skulle vara nån skillnad på de jag inte läst).
Tycker det är oerhört tråkigt att såna som ni sabbar en tråd som jag tror Niklas ville se som seriös.
Om man taggar nån så borde väl det betyda att det är den personen du taggar man syftar på eller?
Vad du anser som sansad betyder faktiskt inte speciellt mkt mer än att det visar vad du vill, tror och hoppas på.
Hädanefter så tänker jag bara svara på Niklas inlägg. Väntar svar på mitt inlägg #46. Har inte tid med en massa trams som du och FataMorgana står för. Ger mig absolut ingenting.
#53: Vet du, varför skaffar du dig själv inte en hjärna? Egentligen taggade jag dig inte (iallafall inte i den bemärkelsen som du menar), utan jag tryckte bara på "svara" knappen för att svara på ditt inlägg.
Men annars väntar jag egentligen hela tiden på att du ska gå över till ämnet och börja att svara på inläggen som du säger att du inte har läst i stället för att bete dig som du gör nu. Det tror jag att Niklas också hade önskat.
Här Niklas kan du svara istället då det saknas moderatorer här som håller ordning. Lämnar härmed denna tråden.
https://debatt.ifokus.se/discussion/1487775/fortsattningstrad

#53:
Tror du att du kan lura Niklas? Tror du inte att han har läst tråden?
Den här diskussionsstilen har du redan valt när du kallade Fata Morgana för en "tyckonom" i inlägg 10. I inlägg 33 och 35 meddelade du Fata Morgana att du inte diskuterar med henne för att hon är ett barn. Då ska du inte sprattla om du får tillbaka med samma mynt.
Dessutom försökte du att få henne att se dum ut, som om hon inte skulle veta hur ett val går till.
Sen ska du veta att Niklas inte är förtjust i konspirationsteorier, speciellt inte om det presenteras falsk fakta för att "bevisa" valfusk. När jag hänvisade till att valregistret du länkade till inte var ett valregister för presidentvalet, tog du till samma fjantiga diskussionsstil med mig. Som ett litet barn skrev du att du inte läste inlägget.
Om du vill ha en saklig diskussion, får du faktiskt själv försöka att diskutera sakligt. Men att själv börja med en dålig stil och när du får tillbaka springa till Niklas och försöka att lura honom, tror jag inte är bra för dig.
Du är sur för att vi skarattar åt din "Führer" Trump, att han förlorade valet och du är sur på alla som är glada att Trump förlorade. Säkert är vi alla "vänsterblivna" för att använda dina ord. Vi är fienderna och på karikatyrer på Trump reagerar du precis som radikala islamister reagerar på Mohammed karikatyrer.
Att Joe Biden skulle vara pedofil (som VSK påstår i ett av sina inlägg)
verkar vara något som Qanon sprider ut.
Hittade det här: Allegations of child sex molestation are a prominent part of the QAnon conspiracy theory that suggests a "deep state" is working against President Trump’s success.
https://www.politifact.com/factchecks/2020/aug/12/facebook-posts/fact-checking-pedophilia-attacks-against-joe-biden/
Hittade också en tysk sida där det finns med några bilder på Biden och hans "offer" som har spridits över nätet, men vid närmare granskning framkom det att bilderna har uppstått på t.e.x begravningar eller på andra föranstaltningar där han bara omsorgsfullt kramat om och tröstat egna släktingar bland annat och till en tjej hade han bara viskat i örat hur hon ska förhålla sig framför alla kameror och journalister. Några av dem har t.o.m trätt fram och sagt att Biden inte alls har ofredat dem, utan att de känner honom mycket väl och att han bara är en sådan person som gärna berör andra och ger dem en kram. Det finns flera videon och bilder där ute på nätet som någon (antagligen Qanon) klippt ut ur sina sammanhang för att få Biden att framstå som en Pedofil. Vad jag tog upp just var bara ett par exempel, med de är säkert representativa för alla dessa videos och bilder. Iallafall enligt länken här som tyvärr är på tyska. https://www.mimikama.at/aktuelles/joe-biden-frauen-kinder/
Att USA ska ha beslagtagit servrar i Tyskland som VSK påstår i inlägg 46 stämmer heller inte.
Jag citerar: Jonathan Brill, the president and general manager for Scytl’s U.S. division, told the AP the company had a temporary connection to Frankfurt last year. “Backup servers in Frankfurt were used for a specific project for the European Parliament in 2019,” Brill said. “These back-up servers were closed in September 2019.”
Brill said when it comes to the U.S. elections, “Scytl products sold to US customers are fully housed in the US, utilizing Amazon Web Services and have never been housed in Germany.” https://apnews.com/article/fact-checking-9754011363
#56:
Intressant att du och Fatamorga inte förstår det jag skriver, men det är inget nytt iofs. (Just nu syftade jag på att jag hade sagt att jag lämnar tråden och inväntar svar på den nyskapade tråden jag gjorde och det har sina förklaringar men det tänker jag ta sen).
Exakt vad du menar med att jag skulle lura Niklas får du nog försöka vidareutveckla för jag förstår faktiskt inte vad du menar. Gällande vilken tråd han läst som du syftar på är väl inte speciellt svårt att förstå då det bara är den här tråden. Vad skulle jag lura han med menar du, en påse klubbor?.
Måste ändå säga att jag blir imponerad av dina gudomliga kunskaper om vad andra människor tycker och tänker. Den där gåvan skall du vara rädd om. Frågan är ju bara varför du då skriver till mig när du ändå sitter med svaret.
Hade som sagt var lämnat tråden och varför har jag redan förklarat men då jag såg att nån skrivit i tråden så ville jag ändå få bekräftat vem/vilka det var. Är rätt svårt att veta om nån skrivit till andra än mig om man inte tar reda på det (jag besitter inte samma gåva som du har).
Innan jag går vidare så vill jag veta om du och FataMorgana vet vad en konsekvensanalys är för nåt.

#60:
Det som jag betecknade som att lura Niklas var vad du skrev i inlägg 53:
"Tycker det är oerhört tråkigt att såna som ni sabbar en tråd som jag tror Niklas ville se som seriös."
Som om Niklas inte skulle ha förmågan att själv läsa och bedöma vem det är som sabbar tråden. Så länge dina inlägg står kvar, talar de för sig själva.
Jag förstår mycket väl vad du skriver. Du försöker att få andra att framstå som dumma, som inte vet hur ett val går till, medan du själv länkar till ett valregister som inte ens var ett presidentval, som "bevis" att det fuskades. Serverar man dig den "kosten" tjurar du som ett litet barn och hävdar att inte ha läst inlägget. Då gör man bort sig och om man tillskriver andra att vara ett barn som man inte diskuterar med, gör man bort sig ännu mer.
Själv anser du att det är andra som är trollen. Du är som en spökförare som hör en varning på radio medan du kör bil och tänker dig "EN spökförare? Det är ju hundratals".

#62:
Skulle jag ha läst ditt inlägg, skulle jag ge dig en länk och citerat vad en konsekvensanalys är. Men du kanske menar en anal-lys? 😂🤣😂
Men så fort som du svarar på mitt inlägg 43, som du inte har läst, ska jag svara dig och citera ur länken. 😁
För övrigt, som du håller på kan du inte vara en person som är "mentally mature enough to grasp the concept of a difference perspective" vad som gäller Trump. Försök att se honom från perspektivet att han är en galning. Nu försöker han att slå sönder så mycket porslin som möjligt för att lämna skärvorna åt Biden. Han granskar möjligheterna att bombardera Iran. Han vill förstöra lite mer natur och dom som inte håller med honom ger han sparken. Det är hans sätt att göra Amerika "great" igen.
#63:
Har just nu insett att du oxå är under 18 år precis som FataMorgana, nåt annat är helt otänkbart. Ett barn mao. Jag har varit osäker ett bra tag då det hat du sprider sker av vänsterblivna från 12 år och uppåt idag (tyvärr).
Mest anmärkningsvärda är nog ändå att du fick hela 10 likes i en tråd (#43) där du hänger ut en medlem på iFokus som inte ens är delaktig i tråden. Det säger faktiskt en hel del. Synd man inte kan se vilka som står bakom likes -så som man kan göra på många många andra ställen. Ni som tryckte likes där vågar ni ger er till känna?
Anledningen till att jag tog upp min fråga om konsekvensanalys gäller inte bara dig och Fatamorgana utan faktiskt alla som tryckt likes istället för att rösta bort och sist men inte minst Sajtvärd och Niklas (som direkt kunnat plocka bort era hatiska inlägg).
Hur man ställer och sätter en diagnos har jag redan tala om samt vart man kan läsa mer om detta -om intresse finns alltså, så det är inget att diskutera om.
Enligt psykologiguiden.se så står det så här "En viss grad av narcissism anses sedan länge vara en förutsättning för en sund och hälsosam självbild - man behöver vara i stånd att älska sig själv för att kunna älska andra. För personer med narcissistisk personlighetsstörning har dock de här dragen blivit helt dominerande och skapar istället stora problem, inte minst i relation till andra.
Narcissistiska personlighetsdrag förekommer relativt ymnigt i befolkningen men fullt utvecklade narcissistiska personlighetsstörningar anses inte ens uppgå till en procent."
https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/personlighetsstorningar/narcissism
Andra sidor säger 1/200 (0.5%) så denna diagnos är inte speciellt ovanlig.
Jag har inte en aning om hur många aktiva medlemmar iFokus har, jag har inte en aning om hur många av de som kanske har denna diagnosen. Jag har inte en aning om hur många som har barn/anhöriga som misstänks ha eller har denna diagnosen och dess föräldrar sitter och googlar och till slut så kanske man hamnar i denna tråden där det helt öppet förlöjligas och hatas.
Vad tror ni dessa människor känner om de läser allt det här hatet som tydligen är legitimt (legitimt enbart för att man hatar Trump) ?
Hade det varit lika legitimt att hata om det gällde Aspberger, ADHD, Borderline mm?
Gjorde en googling på narcissistisk personlighetsstörning och än så länge så kunde jag inte se denna tråden bland de fyra första sidorna men fann denna sidan som tyvärr är betalsida "”Det är oftare anhöriga som söker hjälp”
Psykologen och psykoanalytikern Lena Teurnell svarade på frågor."
https://www.sydsvenskan.se/2016-01-26/det-ar-oftare-anhoriga-som-soker-hjalp
När du blir 24-25 år gammal så kommer du ha fullt utvecklad hjärna och då kommer du förstå vad en konsekvensanalys betyder.
#64: Nu får du väl ta och börja ge dig så småningom. Bara för att jag gör narr av Trump och inte tycker att en psykopat med narcissistisk personlighetsstörning ska verka som president så betyder det inte att jag känner hat inom mig, varken mot honom eller mot någon annan. By the way ska Trump ha kommit med över 20.000 falska utsagor också, vad som förstås gör honom till en patologisk lögnare med 😉
- Redigerat 2020-11-19, 09:35 av FataMorgana

#64:
Du verkar inte ha lärt att du gör bort dig om du tilskriver andra att vara ett barn, medan du själv beteer dig som ett barn.
Samma gäller för hatiska inlägg. Skriver man själv ett hatiskt inlägg där man tillskriver andra hat, gör man bort sig.
På tal om psykologi…… jag behjöver ingen psykologiguide för att göra en bedömning av ditt eget beteende, men jag länkar gärna til dig:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)
"Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva en försvarsmekanism som en person begagnar sig av då den inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer eller sin omgivning dessa egenskaper för att försvara sin självbild. "
Om du studerar psykologiguiden lite till, ser du kanske skillnaden melan att ha "en viss grad av narcissism" och psykopati som diagnos, där Trumps personlighetsstörningar ingår:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
"Psykopati är ett välkänt begrepp inom psykiatrin, det förekommer dock inte som enskild diagnos i DSM-5 eller ICD-10. Den närmaste motsvarigheten till psykopati i standardiserade diagnosmanualer torde vara "antisocial personlighetsstörning", som dock ej täcker in syndromets komplexitet. Beröringspunkterna med "narcissistisk personlighetsstörning" och "borderline-personlighetsstörning" blir endast tydliga i Robert D. Hares PCL-R."
Att vi skrattar ut Trump har ingenting med hat att göra. Precis som du, är han helt omedveten när han gör sig till pajas. Den sista bilden med Trump jämte Hitler ställde jag in bara för din skull, för att du börjar att sprattla och reagerar på det precis som radikala islamister reagerar på Mohamed karikatyrer. Jag kallar det "att trycka på en människas knappar". Om man kan trycka på en människas knappar, är han manipulerad/hjärntvättad.
Sen ska du misslyckade amatörpsykolog veta att du har fel föreställning av att "älska sig själv, för att älska andra". Om du som jag, skulle ha läst C.G. Jungs individuationsprocess, skulle du veta att man måste bli medveten om sig själv för att kunna älska sig själv. Annar älskar du bara din egen självbild. För att bli medveten om dig själv, måste du bli medveten om dina skuggor, dvs. det som du förtränger, t.ex. ditt hat och ditt barnsliga beteende. Du älskar dig inte själv och därför kan du inte älska andra heller.
Du kan gärna fortsätta tt diskutera psykologi med mig, för då hamnar du i "min gata". 😁

#64: Tillägg:
Du beteer dig själv precis som den radikala vänstern. Håller man inte med dom, är man höger, för dom tror ju att de är så kloka, att man måste vara höger om man inte håller med. Hos dig är det tvärtom, håller man inte med dig, är man "vänsterbliven"
Men så länge den radikala högern tycker att jag är vänster och den radikala vänstern tycker att jag är höger, är det en bekräftelse för mig att jag befinner mig på rätt ställe. Ibland håller jag med vänstern och ibland högern. Men för det mesta håller jag inte med någon av dom.
För er som är radikal vänster eller radikal höger är det helt främmande att bilda sig sin åsikt pga eget tänkande och bedömning. Ni som är höger eller vänster kollar vilken åsikt er "rörelse" har och sen tar ni över den åsikten. Därför kan ni heller inte argumentara för er åsikt, utan diskuterar som du, att tillskriva andra att vara det ena eller andra.
Sen ska du veta att om du själv skriver om "diskussion om rymdödlor", att alla vet vem spm är menad, även om du inte skriver namnet. Där har vi nästa projektion.
#67: Tänk att du som ett litet barn har en sådan kunskap om psykologi. Hur klok kommer du då att vara när du blivit 24 - 25 och får din hjärna. Då kommer du säkert att ha världens högsta IQ.

#69:
Utom om jag får en sån hjärna som VSK har. Då kan jag bara bli dummare. Jag skulle aldrig skriva att VSK inte har en hjärna, eftersom man måste ha en hjärna för att bli hjärntvätad. 😂😁
Äntligen! Nu har det lossnat och Biden får tillgång till det han behöver för att förbereda sitt övertagande.
Trump hävdar fortfarande att han vunnit men det blir mer och mer en röst i öknen.
Jag kommer så väl ihåg när Trump installerades och det bisarra påståendet att hans installation hade större publik än Obamas, trots bildbevis. Ingen mentalt vuxen person skulle öht ta sig an en sådan strid inför öppen ridå men det har fortsatt i samma stil under hela hans mandatperiod och det värsta är att vi åtminstone delvis, vant oss vid det omogna och lögnaktiga beteendet.
Nu när det är över kanske vi ändå kan vara tacksamma för att ingenting värre inträffade. Nu återstår att se hur Trump administrationen har skött sig under fyra år så inte tillträdande president får ärva ett kaos.
#66 "Nu får du väl ta och börja ge dig så småningom. Bara för att jag gör narr av Trump och inte tycker att en psykopat med narcissistisk personlighetsstörning ska verka som president så betyder det inte att jag känner hat inom mig, varken mot honom eller mot någon annan. By the way ska Trump ha kommit med över 20.000 falska utsagor också, vad som förstås gör honom till en patologisk lögnare med 😉"
I #10 skrev du exakt:
"Han är faktiskt en psykopat med narcissistisk personlighetsstörning"
I #10 skrev du "Vad som gäller diagnoskriterierna för narcissistisk personlighetsstörning finns dom att läsa på nätet och det finns en bok att läsa där 27 psykiatrer och psykologer tillskriver honom flera stycken personlighetsstörningar som är så uppenbara att man inte ens behöver vara en läkare för att lägga märke till. Det är bara att lyssna på honom och att granska hans uttalanden genom tiderna och att iaktta hans gester och mimik för att förstå att han har narcissistisk personlighetsstörning, antisocial personlighetsstörning och paranoid personlighetsstörning och hans lögnaktiga manipulativa karaktär är typiskt för psykopater".
I #12 så skrev du "Nej jag har inte läst pa nätet vad andra tycker, utan jag har bedömt saken själv. Jag glömde ju att nämna han är en sadist ocksa. Sag pa ett TV pogram att han sa att han gillar att hämnas och se folk lida".
I #14 så skrev du "Här har du 9 tecken som hjälper dig att känna igen en narcissist 😉
https://utforskasinnet.se/ecken-kanna-igen-en-narcissist/ "
Exakt vad är det ni 16 pers inte förstår med det jag skrev "Medellivslängden i Pennsylvania är 78.5 år, men är inte riktigt rättvisande då många yngre knarkar ihjäl sig mm och jag har svårt att tro att ~80+ knarkar, så rimligtvis kanske medelsnittsåldern är runt de 80-82 år.
https://www.worldlifeexpectancy.com/usa/pennsylvania-life-expectancy
Poängen med att lyfta denna fakta är att det nog inte är så troligt att folk i sitt slutskede av livet röstar. Påpekar bara detta".
"Du verkar inte vara särskilt kunnig själv"
Beror nog mest på att du inte förstår.
i #30 skrev du "Ja att han är en narcissist helt enkelt. En sådan person kan inte erkänna sina förluster och nederlag. Förlorar han är det andras fel. Ett typiskt tecken för narcissistisk personlighetsstörning."
Intressant svar dock. Detta betyder alltså att du tycker vänstern är narcissistiska
då de inget annat gör än att skylla ifrån sig. Spännande.
I #51 skrev du "Jag har inte kallat dig för idiot, utan jag skrev att jag diskuterar med alla, t.o.m med idioter. Men intressant att du känner dig träffad. Som sagt, vill du diskutera med mig så börja med att svara på inlägg 24, för vad du håller på med nu "hade köpt dig en hjärna", och "eftersom du är ett barn" är för mig bara ett tecken på din egen låga nivå."
I mitt svar (#49) så skrev jag "Jag väljer att inte sjunka ned till din nivå där du kallade mig för idiot, för hade jag hållit din nivå så hade jag skrivit att om jag var intresserad av dina åsikter så hade jag först köpt dig en hjärna. Men så lågt skulle jag som sagt var aldrig sjunka, speciellt inte eftersom du är ett barn".
Det betyder på ren svenska exakt det jag skrev. Att kalla nån för idiot är låg nivå och skulle jag ha lika låg nivå som dig och om ville ha din åsikt så hade jag köpt dig en hjärna. Och om det nu inte var mig du syftade på som var idiot så är det ju inget att ta åt sig av. Står svart på vitt. Hur är det med läsförtåelsen egentligen.
"Vet du, varför skaffar du dig själv inte en hjärna? Egentligen taggade jag dig inte (iallafall inte i den bemärkelsen som du menar), utan jag tryckte bara på "svara" knappen för att svara på ditt inlägg"
Vad tror du svarsknappen gör för nåt? Spelar Hejsan Petronella?
Hade du bemödat dig med att klicka på länkarna jag delar så hade du inte behövt göra
detta inlägget men ändå intressant att det finns 14 st pedofiler i ditt "inlägg".
Tycker du der ser tröstande ut när när barnen ryggar tillbaka och nästintill är
skräckslagna. Tafsar man på småbarn samt håller på och luktar på de så är man pedofil, punkt slut.
https://www.youtube.com/watch?v=ahyVcVI2ttY
Ändras senare till CIA´s servar vilket jag skrivit om. Redan för drygt två år sen så skrev Trump ett verkställande beslut som lyder: Att införa vissa sanktioner vid utländsk inblandning vid ett amerikanskt val -direkt översatt.
Detta betyder på ren svenska att kan det bevisas att valpåverkan skett från utlandet (du vet om vilken trafik data går från respektive rösträkningsmaskin till slutdestinationen va). Ska göra dig och dina kompisar riktigt besvikna nu. Servrarna stod i Frankfurt och de finns nu i USA. Dataexperter håller på och analyserar data nu och man använder väldigt avancerade "hackermetoder" vilket gör att med den data de fått fram så kan de helt enkelt "spela upp" hela valet igen (reverse engineering).
Det kan bli som så att de inte kan använda detta som bevis då en sån rättegång kan ta upp till 6 månader enligt Rudy, men det är rätt lugnt med tanke på alla andra bevis de har. Dock så jobbar dessa dataexperter dygnet runt.
https://www.youtube.com/watch?v=DSDZkXxFVEU
När man läser runt lite på utomländska webbplatser/forum etc så är det många som undrar varför deras länder haft en kort försvarsövning med USA. Inte bara i Sverige alltså. Det skullle ju kunna betyda att det inte var nån försvarsövning i värsta fall. Min spekulation bara som jag delar med många andra.
-
Vi har helt klart olika definitioner om vad narr är för nåt.
Ingen risk. Du är både vänsterbliven samt visar tecken på viss lågbegåvning. En normalbegåvad person håller inte på som du gör -är nåt jag fick lära mig på dagis.
Bara för att du är uttagen i laget så betyder inte det att du får spela. Att du inte är intresserad av amerikansk politik och allt nyttigt Trump har gjort förstår jag när jag läser ditt inlägg men du kan väl peka ut vilka verkställande order Trump fått igenom som du anser vara förkastliga. Gissar du gillar Wikipedia så därför får du en länk dit https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_executive_actions_by_Donald_Trump
Eftersom Niklas inte kan svara på #46 så kanske du kan svara istället. Är extra intresserad av vad du tycker om att Biden tagit hjälp av BLM och Antifa samt att även dessa miffon slagit ned helt oskyldiga människor därav flertalet kvinnor och barn. Om det gör nån skillnad för dig så var det även färgade som blev offer.
Bara så du vet så är inte detta val klart på långa vägar.
Kristoffer Hugin har skrivit artikeln Reflektioner om vänsterblivna.
"De människor med vänsterblivna tycks definieras bland annat av höga nivåer av de mörka personlighetsdragen narcissism, psykopati och machiavellianism, även kallat the dark triad. De har även ofta en hög verbal IQ men saknar självinsikt, ödmjukhet och nyanserat tänkande.
Jag brukar roa mig med att “debattera” med vänsterblivna på internet. Jag menar “debattera” eftersom det sällan blir några debatter eftersom det oftast bara är ena sidan som bidrar med argument och källor, medan den andra sidan bara bidrar med epitet, hån, skrattreaktioner och personangrepp. Det är ett intressant fenomen och jag har märkt hur det ofta går som en röd tråd genom deras beteende på internet."
https://huginsbetraktelser.wordpress.com/2020/10/22/reflektioner-om-vansterblivna/
Att lägga tid och energi på trolltrådar som denna är verkligen låg prioritet hos mig.
Fråga: Man skapar en tråd om en påstådd diktator trots att man tydligen vill ha diktatur. Hur tänker man då?
(Med reservation för att det blivit dubbelsvar i tråden då jag skriver detta i anteckningar).

#72:
Jag förstår, alla som inte är högerfaschister är i dina ögon "vänsterblivna". För dig är det helt främmande att tänka själv och själv skapa dig en åsikt. Du kan bara tycka som dom som du ser upp till (högerfaschisterna). Men vi som varken är vänster eller höger har faktiskt en egen hjärna att tänka med, vad som är helt främmande för dig.
Om sådana som du tycker att jag är lågbegåvad vet jag att allt är ok. Skulle du ha en bra åsikt om mig, skulle det betyda att jag skulle vara lika galen och dum so du.
Tror du att 1940-1945 var en bra tid? Hitler var varken bra för Tyskland eller för något annat land. Vill du släppa loss en ny Hitler på världen? Vill du ha en ny holocaust? Om Trump skulle ha lika mycket makt som Hitler hade, skulle vi redan ha den.
1940 visste folk inte vad det innebär att Hitler tog över makten. På den tiden visste folk inte vad som skulle komma. Men idag vet vi det. Vill du ha det så?
#73:
2020-06-31 delade Pyttelite en länk på en sajt (sajten kanske heter Anna Ankas supporterklubb.
Du kanske skall läsa den och fundera på det ena och det andra.
Flertalet av er har inte annat gjort än ta ord ur min mun, speciellt Pytteliten och du. Finns fler.
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/09/15/har-du-usla-argument-sa-diskuterar-du-battre
Nu var ju förvisso WW II 1939-1945 men inser att du inte läst det jag skrev som svar till Huygens undran. Har du tid över så kan du fundera på vilken sida det var som sponsrade Hitler både med material och ekonomiskt.
Ni har visat vad ni går för, det räcker så.
Trycker bort bevakningen på båda trolltrådarna.
#72: Jag vet mycket väl vad jag skrev så jag vet inte varför du citerar mig. Men jag kan säga det igen om du inte förstod vad jag skrev och det är att bara för att jag inte tycker att en psykopat med narcissistisk personlighetsstörning ska verka som president så betyder det inte att jag hatar honom. Har du äntligen förstått?
Exakt vad är det ni 16 pers inte förstår med det jag skrev "Medellivslängden i Pennsylvania är 78.5 år, men är inte riktigt rättvisande då många yngre knarkar ihjäl sig mm och jag har svårt att tro att ~80+ knarkar, så rimligtvis kanske medelsnittsåldern är runt de 80-82 år.
Men medellivslängden är ju bara den genomsnittliga åldern som en människa vid födseln beräknas uppnå. Vad har det med röstande 80 åringar att göra och hur skulle ungdomar som knarkat ihjäl sig kunna höja på den siffran? Kan du inte ta och svara på frågan eller är den för svår för dig?
Intressant svar dock. Detta betyder alltså att du tycker vänstern är narcissistiska då de inget annat gör än att skylla ifrån sig. Spännande.
Nej det tycker jag inte, för till skillnad från dig så dömer jag inte ut en hel grupp. Du kallar alla som inte är höger för vänsterblivna, medan jag endast ser Trump för vad han är, dvs som en psykopat med narcissistisk personlighetsstörning.
Och om det nu inte var mig du syftade på som var idiot så är det ju inget att ta åt sig av
Tror du verkligen att jag tar åt mig av vad du tycker om mig? Jag bara konstaterade, att jag till skillnad från dig diskuterar med alla. Det är du som ser dina meddebattörer som lågbegåvade och som barn utan hjärna. Det är du som skriver att du inte diskuterar politik med folk under 18 och som frågar andra hur gamla dom är och inte jag. Det är helt enkelt ditt beteende och inte mitt. Själv har jag bara sagt vad jag tycker och tänker om Trump.
Vad tror du svarsknappen gör för nåt? Spelar Hejsan Petronella?
Nej, men svarar på ens inlägg. Om du skriver till mig och jag vill svara till dig så trycker jag på den knappen. Du skrev till mig att du har som praxis att inte diskutera med de under 18 och jag svarade dig att jag själv diskuterar med alla och gav som exempel att jag t.o.m diskuterar med idioter. Om du sen känner dig träffad kan jag inte rå för det.
Hade du bemödat dig med att klicka på länkarna jag delar så hade du inte behövt göra detta inlägget men ändå intressant att det finns 14 st pedofiler i ditt "inlägg".
Jag bemödade mig inte bara att klicka på länkarna utan jag bemödade mig även att ta reda på fakta. Den faktan kan du läsa om i mitt inlägg #57 och här kan du läsa om pedofili. https://sv.wikipedia.org/wiki/Pedofili

#74:
Dina ord är du själv ansvarig för. T.ex. är du ansvarig för att i stället för att svara på argument, ge dig på personen som framför argumenten. Dessa klassar du som barn under 18 eller vänsterblivna.
Det där kallas svart-vitt tänkande, att bara tänka i dessa kategorier, antingen höger eller "vänsterbliven".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svart-vitt_tänkande
"Svart-vitt tänkande, även kallat allt-eller-inget-tänkande, är en term som används inom psykiatrin. Det beskriver sättet en borderline-person tänker; det finns inga gråskalor - bara svart och vitt. Det finns ingenting som är "sådär", utan det finns bara bra och dåligt."
Bordeliner-personlighet förekommer ofta i samband med psykopati:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
"en närmaste motsvarigheten till psykopati i standardiserade diagnosmanualer torde vara "antisocial personlighetsstörning", som dock ej täcker in syndromets komplexitet. Beröringspunkterna med "narcissistisk personlighetsstörning" och "borderline-personlighetsstörning" blir endast tydliga"
Det finns för övrigt bara ett troll i "trolltrådarna" och det är du. Det finns många likheter mellan dig och Trump. Inte att unda att du inte ser hans galenskaper.
Eftersom Moderaternas partiledare Ulf Kristersson gjort uttalanden om att även han föredrar Biden framför Trump , så är tydligen han också "vänsterbliven" enligt somliga… Lite komiskt ändå tycker jag.
Sajtvärd Katter iFokus
#77: Allt beror på varifrån man utgår. Befinner man sig längst till höger är allt annat vänster.
#75:
Intressant att du och Condor taggar mig trots jag hade gått ur tråden, men då nytt inlägg på sajten lockade mitt intresse så såg jag att den här tråden var fetad. Varför svara nån som inte är delaktig i tråden undrar man. Men hur som nu är jag ju ändå här.
"Jag vet mycket väl vad jag skrev så jag vet inte varför du citerar mig"
Jätteenkelt, va inte dig jag diskuterade med. Dessutom skriver du själv i ditt inlägg "Nej, men svarar på ens inlägg. Om du skriver till mig och jag vill svara till dig så trycker jag på den knappen". -Kan väl inte bli mer solklart än så, eller? Och nej, du följer inte dina egna råd.
"Men medellivslängden är ju bara den genomsnittliga åldern som en människa vid födseln beräknas uppnå. Vad har det med röstande 80 åringar att göra och hur skulle ungdomar som knarkat ihjäl sig kunna höja på den siffran? Kan du inte ta och svara på frågan eller är den för svår för dig?"
Det står ju svart på vitt vad som menas. Jag kan bara ta hänsyn till det jag skriver och inte det du inte förstår. En hint, om inga yngre skulle droga/supa ihjäl sig, skulle medellivsåldern vara densamma då eller skulle den öka?
"Nej det tycker jag inte, för till skillnad från dig så dömer jag inte ut en hel grupp. Du kallar alla som inte är höger för vänsterblivna, medan jag endast ser Trump för vad han är, dvs som en psykopat med narcissistisk personlighetsstörning."
Det har du rätt i att tycka om du nu vill det, men det är en jäkla skillnad på att ställa en diagnos och att tycka. Du ställer diagnos trots du varken har utbildning eller att det är gjort på rätt sätt. Förstår du poängen?
Anledningen till att jag opponerat mig mot dig och speciellt Condor är att ni hänger ut massor med människor som faktiskt har den diagnosen. Jag har även länkat där det står att de flesta som söker information om denna diagnosen faktiskt är anhöriga, men ni bryr ju er inte. Brist på empati så länge det inte slår mot er själva.
Jag själv bryr mig inte ett skit om vad du och andra troll skriver, men i det här fallet så tänkte jag faktiskt på att det kan finnas en del människor som blir sårade om de läser det ni skriver (tex anhöriga som letar information). Hade jag varit admin så hade jag aldrig tillåtit såna kommentarer för det svärtar bara ned iFokus och det har jag oxå sagt. Men nu så har admins bestämt ett högt tak och det får man acceptera oavsett vad man tycker. Passar det inte så är det fritt att lämna trådarna.
"Tror du verkligen att jag tar åt mig av vad du tycker om mig? Jag bara konstaterade, att jag till skillnad från dig diskuterar med alla. Det är du som ser dina meddebattörer som lågbegåvade och som barn utan hjärna. Det är du som skriver att du inte diskuterar politik med folk under 18 och som frågar andra hur gamla dom är och inte jag. Det är helt enkelt ditt beteende och inte mitt. Själv har jag bara sagt vad jag tycker och tänker om Trump."
Om du inte hade tagit åt dig så hade du aldrig reagerat. Det är rätt så uppenbart. Hade missat att du diskuterar med alla. Så vitt jag kan se så har jag inga meddebattörer alls utan bara motdebattörer. Möjligt jag missat några inlägg pga kortbuggen som var.
Eftersom jag inte vet ålder på en person så kan jag omöjligt säga om den personen är lågbegåvad. Säger sig själv. Därför har jag sagt att jag inte vill diskutera politik med de under 18 år som rent juridiskt klassas som barn (även fast jag själv tycker den gränsen går nånstans runt 14-15 år).
Är ju inte bara Trump du tycker och tänker om vilket alla kan läsa. Och svar ja jag tycker många inlägg håller en nivå som klassas som lågbegåvade. Det betyder inte att jag tycker en person är lågbegåvad (vilket jag redan förklarat gällande ovetskapen om ålder på skribent) men när en person som normalt sett skriver ganska klokt och informationsrikt beter sig som en tolvåring så har man all rätt i världen att reagera på det.
Bara för att det luktar pannkaka när man steker kött betyder inte att köttet är pannkaka.
"Jag bemödade mig inte bara att klicka på länkarna utan jag bemödade mig även att ta reda på fakta".
Ja exakt, ni hade ju nån superlänk där all källhänvisning fanns med. Minns inte om det var du eller Pyttelite som delade den (gissar på den senare).
Om man inte lägger ned tid på att granska en video, hur skall man då kunna döma den videons innehåll?
Som ett exempel (orkar inte leta rätt på videoklippet för du kommer ändå inte kolla på det) så har ni suttit i ett par veckors tid nu och sagt att det finns inga bevis på fusk bla bla bla och alla Trumps bevis har nekats i rätten bla bla bla.
Niklas var ju en av de som skrev iaf att han tyckte det mest va bla ha bla ha (eller hur han nu uttryckte det). Hade man bemödat sig med att se detta klipp så hade man vetat att alla de sk avslagen som skett kom från privatpersoner och dylikt medan Trump-administrationen endast kommer gå på tre case. Konstigt er superlänk inte sagt nåt om detta.
Sen utöver det så kör msm (som är redigt skitnödiga btw) med att Powell fått sparken från Trump-administrationen och det hela blir en viral nyhet. Powell har aldrig varit anställd av Trump utan hon går sin egen väg och hon har sagt att hon kommer göra allt för att avslöja fusk oavsett om det är från republikanernas sida eller demokraternas sida.
Du har säkerligen inte missat vad hon sa för inte så länge sen, Release the Kraken. Antingen va det mest ett tomt hot eller så låg det nåt bakom detta uttalande.
Så vad är en Kraken då. Nu menar jag inte mytologin om havsmonstret. Det finns många spekulationer om detta men antagligen så är det cyberkrigmjukvaran som åsyftas.
Så om du nu har nåt intresse av det politiska så får du nog börja ta åt dig av länkar från båda lägren och sen försöka sålla, och inte enbart gå efter dina känslor. Det kräver massor med tid men politik är ett svårt ämne, speciellt utländsk politik.
Har du nån aning om vad som skulle ske om amerikansk valpåverkan skett utifrån landet? Det förklaras som en krigshandling och militären har all befogenhet att ta makten i landet. Vet du vad Powell har gemensamt med det militära?
Då Trump ligger så långt före så ritade han under detta för dryga två år sen (har påpekat detta ett par ggr nu -om man bemödat sig med att läsa det jag skriver samt ögna igenom länkarna).
Gällande servrarna i Frankfurt som CIA basade över så har man loggat internettrafiken från dessa servrar under lång tid och under valnatten (du vet när systemet slutade räkna) så hade dessa servrar i Frankfurt en enorm peak av skådat slag. Denna informationen finns oxå i länk jag delat. Då menar jag inte länk till Kalle Ankans supporterklubb.
Exakt just nu så visar jag tecken på att vara lågbegåvad eftersom jag försöker förklara för en som inte bryr sig så därför så nöjer jag mig med att säga att vi kommer inte längre än så här.
Kan dock citera en demokrats ord (som vittnar för Trump i Pennsylvania) "jag bryr mig egentligen inte om vem som vinner bara det går rätt till".
Konstigt att inte alla människor resonerar så.
Egentligen så tycker jag mest synd om dig då du visar grava tecken på lässvårigheter enligt mitt sätt att se på saken.
Dina sk ST-utlåtanden orkar jag inte ens kommentera. Har redan förklarat hur man sätter diagnosen samt vart man kan läsa på om detta om man är genuint intresserad.
Det du och de andra trollen inte förstår är ordspråket som man sår får man skörda, eller som man bäddar får man ligga om det passar bättre.
Nu har jag inte riktigt sjunkit ned till eran nivå men ville ändå få det bekräftat.
#58 i denna tråden https://aktuellt.ifokus.se/discussion/1487953/nej-ingen-beslagtagen-frankfurt-server-fran-usa-valet så räckte det med att läsa ditt första stycke för att sen skrolla vidare så jag har ingen aning om vad du sen skrev men gissar på en distanskurs och en säck invektiv.
Det jag skrev i #38 som du svarade på var bland annat: Det här verkar stämma in på dig "De kognitiva svårigheterna för barn med låg begåvning (IQ < 70 (–80) medför primärt: 1. Svårigheter i tänkandet; svårt att organisera tänkandet och att tänka abstrakt och bilda begrepp. Svårigheter att se väsentligheter och i att förstå helheten. 2. Brister i språkförståelsen; svårt för ordförståelse, semantik och analogisk förståelse……………….
Det betyder INTE att jag säger att det är så, dvs jag sätter inga diagnoser som du och dina kompisar gör. Det hade du förstått om du just hade förstått det jag skrev.
Nu insåg jag just att jag blev lågbegåvad eftersom jag försöker förklara för nån som inte vill förstå.
Tror vi rundar av här va.
Lycka till med finnande av dig själv (upplever att du är lite lost).
Har med agenda att göra.

#79:
Visst, vi "troll" skördar vad vi sår och ligger som vi bäddar. 😄 Vi har debunkat dina fejknyheter och nu är du arg som ett bi och löper amok i forumet. Det som vi skördar är att vi lyckades debunka dig och dina reaktioner ger oss ett gott skratt.
Har du funderat på vad det är som du skördar när du är en spökförare i forumen? Är du lycklig med att vara spökförare? Du missbrukar forumet för att sprida ut högerns fejknyheter. Vlket livsinnehåll…….
Eftersom man inte kan låta dessa dumheter stå okommenterat, diskuterar vi även med dig, för man får ju inte vara kräsen och ha höga krav på motdebattörernas intelligens om man vill diskutera med folk som sprider fejknyheter. Det är bara helt allmännt, falls du skulle känna dig träffad.
Till slut ska du veta att om du skulle veta någonting om diagnoser och hur man ställer dom, skulle du veta att jag inte har ställt diagnoser på dig. Men jag känner igen det ena eller andra som du uppvisar och länkar gärna till källor som hjälper dig att känna igen dig.
#79: "Jätteenkelt, va inte dig jag diskuterade med."
Jaha. Men varför citerar du mig, trycker på svarsknappen till mina inlägg och skriver till mig om det inte va mig du diskuterade med? Undrar, vem var det då som du skrev till och vem diskuterar du nu med?
En hint, om inga yngre skulle droga/supa ihjäl sig, skulle medellivsåldern vara densamma då eller skulle den öka?
Om inga yngre skulle supa eller knarka ihjäl sig skulle medianåldern som ligger på ungefär 40 i Pennsylvania vara lägre, eftersom de fortfarande skulle ingå i statistiken för levande människor. Ju fler yngre människor ett samhälle har, ju lägre blir medianåldern. Däremot skulle de först ingå i statistiken för beräkningen av medellivslängden när de dör. Om alltså en 20 åring som dör av droger inte skulle ha drogat ihjäl sig och blivit 80 år, skulle han 60 år senare ingå i den statistiken som medellivslängden beräknas med, som då förstås skulle vara högre än om han skulle ha drogat ihjäl sig. Men i ögonblicket skulle han inte påverka statistiken alls. Däremot påverkar han statistiken redan nu med 20 om han knarkar ihjäl sig i den åldern. Då sjunker medellivslängden.
Det har du rätt i att tycka om du nu vill det, men det är en jäkla skillnad på att ställa en diagnos och att tycka. Du ställer diagnos trots du varken har utbildning eller att det är gjort på rätt sätt. Förstår du poängen?
Ställt diagnos? Hahhahah… 😁😁😁 Nej jag har bara känt igen en psykopat.
Anledningen till att jag opponerat mig mot dig och speciellt Condor är att ni hänger ut massor med människor som faktiskt har den diagnosen
Nej, jag har inte hängt ut någon annan än Trump och du ska veta, att det var mig verkligen ett nöje 😊
Jag själv bryr mig inte ett skit om vad du och andra troll skriver, men i det här fallet så tänkte jag faktiskt på att det kan finnas en del människor som blir sårade om de läser det ni skriver (tex anhöriga som letar information).
Visst, folk blir säkert jätte sårade för att någon tycker att en psykopat inte ska vara president.
Om du inte hade tagit åt dig så hade du aldrig reagerat. Det är rätt så uppenbart.
För din information så tycker jag bara att du är så himla underhållande 😁
men när en person som normalt sett skriver ganska klokt och informationsrikt beter sig som en tolvåring så har man all rätt i världen att reagera på det.
Oj, är det mig du syftar på? I så fall tackar jag för den komplimangen 😊
Om man inte lägger ned tid på att granska en video, hur skall man då kunna döma den videons innehåll?
Bra fråga. Det brukar jag också undra ibland.
Som ett exempel (orkar inte leta rätt på videoklippet för du kommer ändå inte kolla på det) så har ni suttit i ett par veckors tid nu och sagt att det finns inga bevis på fusk bla bla bla och alla Trumps bevis har nekats i rätten bla bla bla.
Ja så här under Coronatider när vi har lockdown och allt så har jag ju haft gott om tid att följa med valet i USA och att leta efter tecken på valfusk och bevis, men tills nu har inte hittat några, utan bara en massa lösa påståenden och fakenews.
Nej - jag är ingen anhängare till Donald Trump. USA behövde sannerligen en ny president.
Kanske lite OT men anser nog att det tangerar ämnet även om berörda individer inte kvalar in i sällskapet som nämns i #0. Å andra sidan tillhör de kanske den grupp som kallas "Dåliga förlorare"?
Saxar från HD 22.11.2020 (betalartikel):
"Olof Palme hade utomordentligt svårt med generositeten efter valförlusten 1976, då Socialdemokraterna fick lämna ifrån sig makten för första gången på fyra decennier. Palme lanserade genast tesen att den nya borgerliga regeringen under Thorbjörn Fälldin kom till ”ett dukat bord”.
I samband med regeringsskiftet förklarade Palme:
”Vi lämnar över en industrination som står i främsta ledet.”
Riktigt så var det inte. Sverige var på väg in i en allvarlig strukturkris.
Senare skulle S-profilen Marita Ulvskog spä på med att valet kändes som ”en statskupp”.
När en socialdemokratisk revansch uteblev 1979 suckade Palme:
”Jag orkar inte tre år till med Fälldin. Jag går i sjön!”"

#82 Visst har det funnits (och det kanske fortfarande finns) en ovilja i det socialdemokratiska partiet att inse att det inte är en naturlag att de ska sitta i regeringsställning.
#82 och #83 Normal besvikelse över ett valnederlag går inte att jämföra med det sanslösa och häpnadsväckande spektakel som sker i USA just nu.
Sajtvärd Katter iFokus

#84 Där håller jag med dig.

#74: Hur fasiken hamnade jag in i detta resonemang!!!
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#84 Vilket också framgår i min kommentar (#82). Men nog är det underhållande att Ulvskog upplevde valet som "en statskupp".
#81:
Ha Ha håller ni på än du och dina kompisar. Ni har ju inte bemött mig en enda gång förutom att spy galla och hat.
Jag har presenterat massor med bevis på valpåverkan i de båda trolltrådarna men vad spelar det för roll när ni inte ens bemödar er att ta åt er av informationen.
Att du inte har de skarpaste knivarna i lådan har du visat för länge sen. Det är nog därför du inte hittar några bevis på fusk. Det tråkiga med vänsterblivna är att det är totalt meningslöst att ens länka för det är lika effektfullt som att försöka ösa vatten ur Titanic med en tesked.
Jag skiter fullständigt i om du hatar Trump (även fast du inte vet varför), utan jag har sagt att om nån sitter och hatar öppet som du och dina kompisar gör så kanske man sårar anhöriga som söker information om just den diagnos du och dina kompisar satt på Trump.
Du förstår fortfarande inte vad jag menar, eller så är du så hatisk så du helt enkelt inte bryr dig.
Har nog sagt detta närmare 5-10 ggr nu över tid och det är att det finns många kloka människor som inte tycker likadant politiskt men respekterar det och försöker inte sabba trådar för det, och du är inte en av de jag tänker på, fattar du?
Vi är snart uppe i 90 inlägg i den här tråden och ännu har ingen svarat på vad är det Trump gjort dåligt med sina verkställande order.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_executive_actions_by_Donald_Trump
Sen, varför yppar du dig inget om att Biden tagit hjälp av Antifa och BLM för att sätta skräck i befolkningen där de bokstavligen gått till fysisk attack och det även mot kvinnor och barn. Är man tyst så samtycker man och det kan jag bevisa till 100%. (Har man inte läst mitt inlägg om detta så dömer jag ingen heller, men då kan man läsa det nu istället).
Hade du och dina kompisar visat lite mer hyfs så hade jag gladeligen förklarat hur det går till i USA vid deras val och vad det är som gäller.
Här har du tio (10) st märkliga resultat valnatten då systemet råkade sluta räkna. Den blå stapeln visar hur det skall se ut när röster registreras i systemet men Dominion Smartmatic kan ju inte fuska med resultaten påstår ni. Fyra (4) stater är märkta för att visa vart i grafen detta skedde. Kommentar på detta?

#88:
Lägg av nu! Du har tagit fram valregister som inte har med presidentvalet i USA att göra, som "bevis" för valfusk.
Du har länkat till klipps från Trumps högerfaschistiska TV kanal, som är känd för att sprida fejknyheter, som Trump bestämmer.
Du har inte haft ett enda bevis för valfusk. Inte ens Trumps hundratals advokater har kunnat ta fram ett enda bevis.
Du ljuger om Biden, tillskriver dina motdebattörer dina egna egenskaper, som t.ex. hat. Du ljuger om röster som inte skulle ha räknats, men som räknades.
Du ljuger, sprider fejknyheter och vem som inte sväljer dumheterna med hull och hår kallar du vänserbliven, troll eller barn. Själv beteer du dig som ett barn med ditt "jag har inte läst inlägget" som du inte kan svara på.
Inse äntligen att du är en spökförare som inte har en chans att sprida fejknyheter här. Om du tror att du har de bevis som Trumps advokater inte har, kan du ju kontakta dom. Om det visar sig vara bevis inför rätta, kan du ju komma igen, men så här gör du dig till pajas.
#89:
Lovar du att avsluta ditt konto och inte skapa/använda annat konto om jag har rätt?
Jasså hur och vart menar du att grafen och siffrorna kommer ifrån menar du?
På vilket sätt ljuger jag om Biden? Att han är pedofil eller vad är det du tänker på?
Hur menar du nu igen då. Ska jag länka till webbsidor som öppet sitter och hatar Trump samt ljuger som en häst travar? Skulle du godkänna Trumphatande CNN som källa?
Du är nog den sista på jorden som skall yppa sig om att sätta epitet på folk. Jag har förklarat hur ni uppför er. Skjut inte budbäraren.
Du är ett praktexempel på hur en vänsterbliven människa är. Du har ju fortfarande inte bemött mina inlägg så varför du ens yppar dig är en gåta.
Bevisbördan kommer avgöras i högsta domstolen vilket jag förklarat ett par ggr nu. Såvida inte nån av swingstaterna ändrar den planen eller det militära.
#88: Ha Ha håller ni på än du och dina kompisar. Ni har ju inte bemött mig en enda gång förutom att spy galla och hat.
Jag har bemött dig hela tiden, men allt vad jag skriver verkar gå helt förbi dig. T.e.x har jag förklarat för dig att jag inte alls hatar Trump och sen har jag berättat för dig vad skillnaden mellan medellivslängden och medianåldern är och frågat dig vad dessa har med valfusk och röstande 80 åringar att göra, men du har fortfarande inte svarat på det. Jag har också visat för dig att Carla Sands röst visst räknades och Condor visade dig att valregistret som du tog fram som skulle bevisa valfusk inte ens handlade om presidentvalet. Du har inte svarat oss en enda gång på allt det här och nu påstår du att det är vi som inte bemödar oss att ta emot dina informationer???? Får jag fråga, i vilken värld lever du riktigt i?
- Redigerat 2020-11-29, 19:45 av FataMorgana
#91:
Vänta här nu. Har Condor visat mig att bilden jag visade inte har med presidentvalet att göra. Vart då om man får fråga. Vart?
Tänk, du begriper fortfarande inte vad jag skrev om medellivslängden. Tror du på fullaste allvar att folk som kanske har nåt år kvar att leva går och röstar? Du har precis all fakta gällande detta i länk. Men eftersom du inte kan lägga ihop 1+1 så skippa detta. Har liksom ingen större betydelse. Besvara det andra istället om du är det minsta lilla seriös.
#92: Vänta här nu. Har Condor visat mig att bilden jag visade inte har med presidentvalet att göra. Vart då om man får fråga. Vart?
I #15 skrev du så här:
Här har du precis all data jag ovan nämnt. Observera att de som är födda 1850 står det en förklaring till varför de finns med och dessa kan man ignorera. Vi pratar totalt om bra bit över 12 k som är födda efter 1850 som inte borde kunna rösta såvida spöken inte har börjat intressera sig för politik.
Och du länkade till denna länk: https://data.pa.gov/Government-Efficiency-Citizen-Engagement/2020-Primary-Election-Mail-Ballot-Requests-Departm/853w-ecfz
I #43 skrev Condor det här till dig:
Det där valregistret var inte ens presidentvalet, utan som du ser står det "Primary Election ". Det var ett primärval:
"Primärval eller nominerande primärval är en metod för politiska partier att genom ett röstningsförfarande nominera och enas bakom en kandidat inför ett kommande val till förtroendeposter. Primärvalssystem är särskilt vanligt i USA, men förekommer även i andra länder."
Om du sen kollar datumet när valsedlarna returnerades står det hos de flesta April och Maj.
Du skriver:
Tänk, du begriper fortfarande inte vad jag skrev om medellivslängden. Tror du på fullaste allvar att folk som kanske har nåt år kvar att leva går och röstar? Du har precis all fakta gällande detta i länk. Men eftersom du inte kan lägga ihop 1+1 så skippa detta.
Du har fortfarande inte svarat på det här: Om inga yngre skulle supa eller knarka ihjäl sig skulle medianåldern som ligger på ungefär 40 i Pennsylvania vara lägre, eftersom de fortfarande skulle ingå i statistiken för levande människor. Ju fler yngre människor ett samhälle har, ju lägre blir medianåldern. Däremot skulle de först ingå i statistiken för beräkningen av medellivslängden när de dör. Om alltså en 20 åring som dör av droger inte skulle ha drogat ihjäl sig och blivit 80 år, skulle han 60 år senare ingå i den statistiken som medellivslängden beräknas med, som då förstås skulle vara högre än om han skulle ha drogat ihjäl sig. Men i ögonblicket skulle han inte påverka statistiken alls. Däremot påverkar han statistiken redan nu med 20 om han knarkar ihjäl sig i den åldern. Då sjunker medellivslängden.
Så jag frågar dig igen, vad har den förväntade livslängden som en människa förväntas uppnå med röstande 80 åringar att göra?
- Redigerat 2020-11-30, 11:15 av FataMorgana

#90:
Har du lovat att avsluta ditt konto om du har fel? I så fall kan du genast avsluta det. Du säger att det finns bevis för valfusk och jag säger att det inte finns bevis för valfusk. Jag resonerar utifrån att om det skulle finnas bevis, skulle Trumps advokater presentera dessa i deras överklagande. Men jag läser varje dag i tidningar att de får avslag i en stat efter den andra pga att de inte har några bevis.
Jag kan heller inte se något bevis i bilden som du ställde in och jag antar att ingen annan heller ser det. Du har ju redan ljugit så mycket och ställt in valregister som inte har med det aktuella valet att göra att den der listan med 10 rader som inte säger någonting och som man inte ens vet var den kommer ifrån inte kan betraktas som någonting relevant.
Bra exempel som du tog upp, med att Biden skulle vara pedofil. Om du själv ger dig svar på frågan behöver jag inte svara.
Om du betecknar objektiv nyhetsrapportering som "Trump hat" är det en konsekvens av ditt "psykiska tillstånd och att du lever i en flumvärld. Kolla vad du länkar till. Du säger att det är valfusk och som bevis har du bara Trumps egna uttalande, som rapporteras av hans egen TV kanal.
Om du ser dig som en budbärare av Trumps högerfaschistiska agenda förklarar det att du själv inte ställer saker och ting i fråga. Du bär budet som en lydig "soldat" utan att tänka själv eller reflektera över "budet", för din "Führer" har ju alltid rätt. Precis så var det under andra världskriget.
Att upprepa lögner så länge tills folk tror på dom funkade för Goebbels, för på den tiden fanns det inget internät och all information som folk fick i Tyskland/Österrike var den information som Hitler bestämde och som i nutiden motsvarar TV kanalen AON, som du refererar till. I nutiden funkar det inte längre att sprida nazipropaganda på det här viset.

#92:
Om du inte läser inlägg är det klart att du missar det där med valregistret. Men samtidigt bevisar du att det är du som inte bemöter andra och inte tvärtom, som du hävdar. Vad man inte läser kan man inte bemöta.

2.000 av Trumps lögner.
#88:
Fyra (4) stater är märkta för att visa vart i grafen detta skedde. Kommentar på detta?
Nu har jag tagit en närmare titt på dessa stater och kan bara konstatera att det finns områden i alla dessa stater där redan Hillary Clinton vann med väldigt stor marginal i valet 2016. I t.ex Washtenaw County fick Clinton 157,136 röster medan Trump bara fick 56,241. I Georgia precis samma sak. Tar vi DeKalb County som exempel, fick Clinton år 2016 308,227 röster medan Trump bara fick 58,373 röster. Det är alltså helt logiskt att dom allra flesta som då röstade på Clinton nu röstade för Biden och att han därför fick så många fler röster än Trump. Jag kan ju också tänka mig att man även i dessa områden är tvungna att uppdatera rösträkningen någon gång och då är det ju klart Biden vinner med stor marginal. Så ett bevis på valfusk har du här heller inte presenterat.

Trump har tydligen samma retorik och propagandastrategi som Hitler. Här ett par citat ur Wikipedia över Hitlers nationalsocialistiska propaganda.
https://de.wikipedia.org/wiki/Nationalsozialistische_Propaganda
"Ein weiteres Charakteristikum der Propagandasprache war der Gebrauch einer „Rhetorik der Gewalt“. Insbesondere die Reden Hitlers waren gespickt mit außerordentlich aggressiven, diffamierenden und unflätigen Angriffen gegen politische Gegner. Diese wurden als übelste Kriminelle beschimpft und ihnen wurde Betrug, Sabotage, Gaunertum, Schwindel und sogar Mord zur Last gelegt."
Precis så talar Trump om sina politiska motståndare och om media som inte skriver som han vill. Om han förlorar ett val är det förstås "Betrug och Schwindel"
Om Trump hade makten att bestämma över media, skulle det i stället för objektiv media bara finnas någonting som motsvarar "Reichsministerium für Volksaufklärung und Propaganda" som kontrollerar radio och tidningar. För Trump betraktar ju de reporter som skriver sanningen om honom som brottslingar.
https://de.wikipedia.org/wiki/Reichsministerium_für_Volksaufklärung_und_Propaganda
Jag undrar, vill dom som röstar på Trump ha det så eller är de för dumma för att haja?
#96: Efter det där växlade han upp. Nu står mätaren på över 20.000 lögner. 3 procent av Trumps senaste uttalanden är helt sanningsenliga enligt Politifacts faktakontrollanter.
- Redigerat 2020-11-30, 12:56 av Niklas
#93:
Så du använder Condor som källhänvisning? Va det inte du som sa att du alltid kollade upp källorna först innan du skriver? 😳
Vart står det att dessa bilderna är tagna från ett primärval?
Åsyftar du data (försöker undvika att säga data då vissa lätt blandar ihop det med dator, precis som vissa tror att en hårddisk är en dator så därför säger jag fakta) som jag tidigare länkade till så är ju det bara för att visa vilka brister systemet har. Jag trodde det var rätt uppenbart.
Har även sagt ett antal ggr att det är högsta domstolen som kommer avgöra detta fall, precis som år 2000 -och då tog det 37 dagar.
Nu försöker man ju säga att det här valet i USA är det säkraste valet någonsin, vilket säger en hel del om att man behöver se över ett och annat. Det har jag oxå påpekat att undrat varför så många har nåt emot att man gör dessa utredningar om valpåverkan.
Tex så säger man att det inte går att manipulera rösträkningsmaskinerna trots det finns bevis för det och det är hur lätt som helst (om man är duktig programmerare) och har fysisk kontakt med maskinerna (vilket precis alla som jobbar i vallokalerna har).
Finns mattesnillen som analyserat data. Förenklat så kan man säga så här att om du har en rösträkningsmaskin som i snitt över många val kunnat bearbeta (bara för att hitta på en siffra nu) 10 000 röstsedlar per dag och sen hux flux bearbetat 50 000 röstsedlar, så finns det befog att misstänka att det inte står rätt till. Är du med?
Du vet säkert hur en rösträkningsmaskin ser ut och fungerar. Ser ut som en FAX men istället för att enbart mata ut papper så matar man in papper (röstsedlarna) och genom att mata in ett minneskort i maskinen så kan man få exakt vilken utdelning man programmerat.
Finns även vittnen under ed som sett detta ske där folk stoppat in minneskort i dessa apparater.
Men då du och dina kompisar sagt att detta är omöjligt så kan det bara betyda en sak, att ni inte vet hur det går till?
Svara ja eller nej på min fråga. Svara inte med en motfråga.
#100:
Du verkar ha problem med att hänga med i diskussionen.
Vart står det att dessa bilderna är tagna från ett primärval?
Jag skrev inte att dessa bilder är tagna från ett primärväl, utan att en länk som du tidigare postade till är tagna från ett primärval. Då skrev du om döda personer som röstat och länkade till ett primärval som bevis för valfusk och inte till presidentvalet. Men för din information kan du inte bevisa ett valfusk i presidentvalet genom att länka till ett annat val.
Jag kan bara konstatera att du slingrar dig som en mask och vägrar att kommentera allt som vi debunkat. Hur var det nu, jag väntar fortfarande på svar vad röstande 80 åringar och knarkande ungdomar har med valfusk att göra. Eller svarar du inte för att du har insett att du inte vet vad en medellivslängd är för något? Har det blivit för svettigt för dig?

#100:
Bortsett från att du brukar att svara med motfrågor (som även Niklas har konstaterat) så framgår det i mitt svar under vilka omständigheter jag skulle gå med på det. Om du vill slå vad med mig om någonting måste du också ha en insats. Samma insats spm jag.
Nästa vilkor som jag ställer är att bedömningen om vem som har rätt kommer från den objektiva verkligheten och inte från din paralellvärld. I den objektiva verkligheten ser det så ut, att Trumps advokater inte lyckades att ta fram ett enda bevis för valfusk och att de får avslag av domstolarna i en stat efter den andra. Om du själv läser rubriker som "Trumps advokater bevisade valfusk", så existerar de inte i den objektiva verkligheten. Är det därför som du inte vill lägga ner en egen insats om vi slår vad, för att du vet att du i den objektiva verkligheten har förlorat? Först när ditt konto är avaktiverat bevisar du att du har en insats. Det är ditt problem med saken.
Sen ska du veta att vi som följer med i politiken är medvetna om alla fejknyheter och lögner som Trump sprider ut. Du skriver inget som är nytt för oss. Du visar endast att du tror på fejknyheterna. Budskapet som du förmedlar är alltså inte budskapens innehåll som vi alla känner till, utan att du tror på fejknyheterna. I stället för att skriva långa inlägg skulle det räcka om du skriver att du tror på det som Trump säger oh sprider ut. Det är betydligt mindre jobb för dig.
Ge upp helt enkelt. Folk här är för intelligenta för att låta sig luras med dumma fejknyheter och konspirationfantasier. Speciellt när allt som du har ställt in tills nu har blivit debunkat.

#99:
Ja, lögnerna ökar ju med rasande fart, speciellt den sista tiden. För mig är det en gåta att det forftarande finns folk som tror på Trump.
Hos oss finns det ett ordspråk:
"Wer ein mal lügt, den glaubt man nicht
und wenn er auch die Wahrheit spricht"
Därför är det en gåta för mig hur man kan tro på någon som ljuger 20.000 ggr. Jag kan helt enkelt inte förstå den sortens dumhet.
#100: Om det är hur lätt som helst att manipulera valmaskinerna ska det naturligtvis göras undersökningar kring valpåverkan, det är också min åsikt. Men vidare anser jag att man i så fall ska undersöka alla val som tills nu har skett med dessa valmaskiner, inte minst valet från 2016. Om det skulle vara som Trump brukar säga, "nobody knows more than I about anything" så skulle det ju betyda att han vet bäst om hur man manipulerar val. Han kan ju ens spela golf utan att fuska. Om det finns en möjlighet att manipulera valmaskinerna så skulle Trump helt definitivt själv ha gjort det.
Som jag skrev en gång på en annan sajt, så kan jag själv inte andas ut förrän Trump är ute ur vita huset. Så galen som den mannen är skulle ingenting förvåna mig. Det skulle inte ens förvåna mig om han på det ena eller andra ohederliga sättet, till sist skulle lyckas förbli president i fyra år till. Men jag skulle ändå fortsätta tycka att en psykopat inte ska vara president. En psykopat till president är en fara för hela världen och inte bara för USA.
Vad som gäller din bild, gav jag ett svar på det i inlägg #97 Jag ser fortfarande inget som tyder på valfusk.
#101:
Du taggade mig när jag visade bilden så det är ju inte så lätt att veta vad det är du syftar på när du blandar ihop äpplen med päron hela tiden.
Gällande döda som röstat stämmer och länken du fick visar att så kan se. Sen spelar det ingen roll om den länken hade varit två år gammal för tillvägagångssättet är exakt samma idag som för två år sen (möjligheten alltså). Likaså så är det mellan 2-3 miljoner människor som har röstat i flera delstater -vilket alltså man inte får göra.
Vill du kommentera DENNA bilden som jag nu visat för tredje gången. Du pratar om att jag slingrar mig. Jag har svarat på alla frågor jag fått. Möjligt jag kan ha missat nåt inlägg och det har jag sagt några ggr nu och isf så beror det på kortbuggen som rådde. Bara påvisa vart jag missat isf eller hur.
När man pratar om val och väljare, speciellt i stater där det på senare tid blivit stora problem med folk som både drogar och super ihjäl sig så kan man bara utgå ifrån medellivslängden. Det är totalt omöjligt att prata om median när man inte har all fakta på bordet. Det du försöker göra är att flytta fokus från fakta.
Nu vet jag faktiskt inte hur ofta de räknar fram medellivslängden i denna stat men en sak är då säker och det är att medellivslängden kommer att minska eftersom dödsfallen av den yngre skaran människor med drog och alkoholrelaterade problem ökar lavinartat enligt amerikanska nyhetskanaler.
Detta betyder på ren svenska att de åldringar idag som lever nära slutet av medellivslängden kommer hamna ovan den även om det knappt blir märkbart. Poängen med att jag ens tog upp det är fortfarande att folk som knappt har nåt år kvar att leva rent statistiskt sett knappast röstar. Många kan inte ens gå vid det laget.
Har förstått att du har svårt att tänka själv. Hade du lagt samma energi på att försöka tänka själv som du lägger på att vara spydig och otrevlig så hade vi inte ens haft den här diskussionen.
Måste faktiskt fråga hur gammal du är. Räcker med att säga 10+, 15+, 20+ eller 25+ år.
-
Condor, varför taggar du mig för. Du har ju inte annat visat att det enda du har att komma med är en massa nonsens. Du skämmer ut dig själv, men det är du får naiv för att begripa.
Du förstår det inte själv men du är indoktrinerad. Lite snällt sagt så kan man säga felprogrammerad. Jag betvivlar inte att du har dina källor du litar på men du vägrar ta åt dig av information som påvisar att dina källor har fel. Det är det som gör det så meningslöst att ens diskutera med vänsterblivna personer. Vänsterbliven betyder inte efterbliven. minns inte vem det var som försökte göra en dramaqueen kring detta.
NI har fått Trumps verkställande order från dag ett och jag har frågat exakt vad är det ni tycker han gjort fel. Ingen har lyckats kunna svara på detta.
Trump är den sittande president i USA som fått mest röster någonsin. Trump är den president i USA som uppfyllt mest vallöften. Trump är den första presidenten i USA på 40 år som inte startat krig. Trump är den president i USA som mäklat fred bland flera länder i Mellanöstern vilket ingen annan president har lyckats med. Finns massor med exempel till men det tjänar ingen till att ens nämna det för du är färdigprogrammerad. Och du vet inte varför du tycker som du gör.
Du vill ha mer krig helt enkelt. Du vill även ha global socialism. Det mest märkliga är ditt självskadebeteende.
Du vet inte ens hur lätt man kan manipulera dessa rösträkningsmaskiner och ändå sitter du här och trollar, samt är förbannat otrevlig. Har inte er superlänk tagit med detta?
Det hade räckt med att du hade frågat mig på hövligt sätt om jag kunde ge några exempel på mina påståenden så hade du fått det, men du gör precis tvärsom, så varför ens bry sig att diskutera med folk som är som bollplank.
Nu ska jag iväg nån timme (trots både huvudvärk och förkylning) men gör så är om du nu vill vara seriös. Börja från mitt första inlägg i den här tråden och sen arbetar du dig nedåt till slutet. Besvara mina inlägg och frågor på ett korrekt sätt och utan en massa tramserier.
Sen skall jag besvara dina så fort jag är hemma igen.
Jag tycker alla förtjänar en andra chans om man nu är seriös.
(Anledningen till att du inte ser denna bilden som en potentiell risk för fusk beror på att du inte kan tyda den, inget annat).

#105:
Först vill du att jag ska svara på din fråga och när jag svarar på den frågar du mig varför jag taggar dig. Alzheimers? Jag tror att folk som läser här ser vem det är som skämmer ut sig, så din åsikt bryr jag mig inte om.
Annars ser jag att du kommer med samma lösa påståenden och spekulationsfantasier som Inte har visat sig hålla inför en domstol. Varför talar du inte om för Trumps advokater vad du vet? Vore det inte mer lönsamt att skriva det där som du sprider ut här till Trumps advokater i stället? Jasså…. dom skulle skratta ut dig. Det samma gör vi här också. 😁

#105:
I inlägg 15 skrev du:
"Medellivslängden i Pennsylvania är 78.5 år, men är inte riktigt rättvisande då många yngre knarkar ihjäl sig mm och jag har svårt att tro att ~80+ knarkar, så rimligtvis kanske medelsnittsåldern är runt de 80-82 år."
Där gjorde du redan 2 fel:
Du resonerar som om medellivslängden och medellivsåldern skulle vara en och samma sak. Fata Morgana talade om för dig i inlägget som du hävdade inte ha läst, att medellivsåldern är en annan sak, för den representerar de personer som lever och för att komma på en medellivsålder av 80-82 måste det leva ett stort antal människor som är omkring 150 år gamla.
Du tar inte hänsyn till att de som dör av droger redan är inräknade i medellivslängden.
Men sen fortsätter vi. 2018 dog i Pennsylvania 4.491 människor av droger.
https://www.overdosefreepa.pitt.edu/know-the-facts/death-data-overview/
Pennsylvania har 12,8 miljoner invånare. Det dör alltså 0,03 % av alla invånare av droger. Fel nummer 3 är att du tror att dessa ändrar på någon sotrs statistik relevant.
Fel nummer 4 är att du inte räknar med dom som dog av Corona sen Mars i Pennsylvania. Det är ett betydligt större antal människor än vad som dör av droger. Det är äldre människor i så stort antal att de KAN ändra på en statistik.
Just nu dör det mellan 5.000 - 7.000 personer av Corona VARJE DAG i Pennsylvania, mest äldre människor. Resonerar jag med din "logik" och ditt tankesätt, så är anledningen till att Trump inte gör någonting åt Corona, för att han vill att de gamla, som röstar på Biden, ska dö bort. Skulle jag vara lika flummig som du, skulle jag nog tänka så.
Skona det här forumet med dina naiva föreställningar av verkligheten.
#105: Jag förstår. Du har helt enkelt inga bevis att komma med. Du kan ta och bespara dig att svara på fler frågor för jag har tröttnat att på diskutera med en som bara projicerar sina egna negativa egenskaper på mig och som inte ens hänger med i en enkel diskussion.
Condor och FataMorgana.
Börjar tröttna rejält på er. Ni är inte riktigt friska i huvudet nån av er. Har försökt att inte säga nåt förut men nu har det gått för långt.
I Pennsylvania så har det TOTALT dött 10 423 personer pga Corona.
https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/pennsylvania/
FataMorgana, när man vittnar under ed i USA som räknas det som bevis. Sen om beviset räcker eller inte visar sig i slutändan. Comprende.
Gå till Youtube och sök på Dominion Smartmatic (do the math).
Här ett av vittnena som sett hur man manipulerat rösträkningsmaskinerna
Här visar man exakt hur det går till om inte klippen på tuben räcker https://www.bitchute.com/video/gAXYrFF43QEh/
Här dataanalys där man förklarar precis allt och lite till https://votepatternanalysis.substack.com/p/voting-anomalies-2020
Sammanställning källor https://hereistheevidence.com
Sist men inte minst CNN´s uttalande https://twitter.com/therightmelissa/status/1332738460394909696
Utöver det så så lär er skilja på Trump-administration och Powell / Flynn & co. Exakt hur det gått med Frankfurtservrarna är nåt vi får veta i högsta domstolen.
Mer okunniga korkade "debattörer" än ni är svårt att finna. Nu ska jag fortsätta titta på vittnesförhören i Arizona. Stör mig inte mer tack.

USA är inte en direkt demokrati utan en representative republik. CNN's Fareed Zakaria förklarar hur Donald Trump kan stanna kvar som President. Naturligtvis inflikar Zakaria sin egna åsikter och tolkningar men det är hans show. Man kan ta till sig kommentarerna eller skala bort dem om man så behagar men proceduren han beskriver är helt enligt lagen.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

#109:
I alla fall skrev du nu själv att det dör fler av Coronaviruset än av droger. Men nu till dumheterna med valmaskinerna.
Stenstrom är en republikansk iaktagare av valet. Hans påstående kunde tydligen inte bekräftas, för att senast igår stod det i tidningarna att Trumps advokater fick avslag i Pennsylvania.
Påstådd möjligheter att manipulera valmaskiner är heller inget bevis för valfusk. Sen är det redan känt att det inte existerar servare i Frankfurt.
Det är ju bara "trash" som du kommer med.
Bortsett från detta är jag glad att du tycker att vi inte är friska i huvudet och att vi är korkade. Det vore ju mer än pinsamt om en högerextrem konspirationsfantiserare som sprider fejknyheter skulle ge oss beröm i stället. Det skulle ju betyda att det skulle vara något fel på oss. I stället bekräftar du att alt är OK.