RIP Dolly Parton
Läste just den sorgliga nyheten att Dolly Parton har avlidit.
Vilken är er favoritsång från henne?
Jag kan inte välja en, eftersom hon producerat så många under sin långa karriär
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JOR0g6/dolly-parton-ar-dod
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är ingen lätt uppgift, hon skrev ju 3000 låtar… En som för evigt förknippas med Whitney Houston men som Dolly skrev är "I will allways love you", och rent spontant väljer jag den.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2026-08-26 00:15 av Fornöga
Så ledsamt! Jag lyssnade aldrig direkt på henne men ingen kunde väl missa att hon var en stor stjärna. Vila i frid, Dolly!❤️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Svårt att välja, för hon har gjort så många bra låtar, men en av mina favoriter är Coat of Many Colors.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
En stor stjärna har somnat!
Vila i frid med din musik Dolly!
Så tragiskt hon var helt fantastisk. Någon speciell låt svårt för allt hon gjorde var så oerhört bra.
Vila i frid Dolly ❤️🎵

Island in the stream med Kenny Rogers är en av mina favoritlåtar med Dolly Parton.
Även om "Jolene", "Nine to five" och "Islands in the stream" med flera är stora hits så är lite av tjusningen med Dolly Partons låtskatt att det går att hitta mindre kända låtar som också är bra.
"An Eagle When She Flies" från 1991 låg 20 veckor på countryns singletopplista 1991 men aldrig högre än plats 33. Den var titelspår på en LP och namn på en samtida turné hon gjorde.
- Redigerat 2026-08-27 09:36 av Fornöga
#7: Fel tråd? 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#8 Fixat, tack!🙂
- Redigerat 2026-08-27 09:26 av Fornöga