Annons:
Etikettnyheter
Läst 1347 ggr
[Nomen Nescio]
11/22/16, 8:03 AM

"Årets julklapp" 2016: VR-glasögon

"Årets juklapp blir VR-glasögon. I virtual reality (VR) upplever sig användaren vara omgiven av en digital och datorgenererad verklighet. Detta sker med hjälp av särskilda glasögon, hörselkåpor eller en hjälm, kopplade till en dator eller mobiltelefon.

Sedan 1988 har undersökningsföretaget HUI Research utsett Årets juklapp. Då var det bakmaskinen som stod högst på önskelistan. Därefter har både wokpannan, platt-tv, råsaftcentrifugen och robotdammsugaren toppat listan."---

Aftonbladet

Annons:
Emo
11/22/16, 10:41 AM
Martin
11/23/16, 7:05 AM
#2

Då slipper man köpa årets julklapp i år i alla fall :)

mvh Martin

Emo
11/23/16, 7:23 AM
#3

#2 Har du redan en? Berätta så mycket du kan. Spännande, för jag väntar lite till innan jag köper.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[tk1971]
11/23/16, 4:55 PM
#4

Mm… verkligheten har blivit så skrämmande att man hellre vistas i en konstgjord, overklig verklighet. Det säger en del.

Martin
11/23/16, 8:02 PM
#5

#3 Nej, tvärtom. Har inget behov av några så då kan jag lägga pengarna på annat istället :)

mvh Martin

MuffinDigger
11/23/16, 8:33 PM
#6

Usch, skulle aldrig våga! ;P Vissa kör ju skräckspel på dem…

Annons:
Mirinda
11/25/16, 2:43 PM
#7

Suck! Ännu en onödig pryl de försöker pracka på oss. Vill jag ägna mig åt verklighetsflykt så läser jag en spännande bok.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Martin
11/25/16, 9:21 PM
#8

Fast jag tror inte syftet i första hand är att de skall användas som verklighetsflykt, även om det kanske kan göra det. 

Men lite överraskad är jag ändå, för jag trodde faktiskt inte att spelmarknaden skulle vara så stor att den skulle trilla in.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: