Annons:
Etikettövrigt
Läst 7410 ggr
Niklas
2016-10-11 10:34

Debatteknik

Här är ett kort klipp från presidentvalsdebatten i USA i söndags. Hur tolkar ni det ni ser?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Staffan
2016-10-11 14:24
#1

Som att Donald Trump försöker ta in vad Hillary säger och försöker komma på något bra svar? Som att han inte håller med henne i det hon säger? Att han rör sig till bordet där det ligger papper och pennor känns väl naturligt?

Hur tolkar du det du ser?

// Staffan

Maria
2016-10-11 15:45
#2

För mig så ser den korta filmsnutten nästan aggressiv ut från Trumps håll.

Varför går han bakom henne och smyger???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2016-10-11 17:17
#3

Fastnade lite för uttrycket "lurks behind". Kanske mest för att Trump påminner om betjänten Lurch i familjen Addams när han smyger upp bakom Clinton.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
2016-10-11 17:40
#4

Ser ut som om Trump helst skulle vilja slita mikrofonen ifrån Clinton och knuffa henne åt sidan (för vad har kvinnor i politiken att göra?), men behärskar sig för att inte förlora så många kvinnoröster i valet. Tycker nog själv han är duktig som behärskar sig så bra.

Sollar
2016-10-11 17:55
#5

#1 Jag tror inte att Donald Trump tänker i förväg på vad han ska säga.😉

[helga21]
2016-10-11 19:04
#6

Jag tror inte Trump tänker öht 😃

Annons:
Staffan
2016-10-12 14:14
#7

Alltså, bara så jag inte missuppfattas, jag gillar inte heller Donald Trump. Jag tycker också att delar av det som framkommit är motbjudande. Sen kan jag tycka att det inte är speciellt häpnadsväckande att han undviker skatt i de fall lagen medger det. Som det beskrivs i media är han en skattesmitare.

Sen ska nämnas att jag inte har något förtroende för Hillary heller.

Min poäng ovan var snarare att jag inte tycker det är konstigt att man under den långa debatten senast kan plocka ut ovanstående filmsekvens.

// Staffan

Sollar
2016-10-12 20:48
#8

#7 Jag är inte heller förvånad över att han undviker att betala skatt. Och jag vet att det är lagligt att göra så, men det betyder inte att det är rätt. För att välfärden ska fungera krävs att folk betalar skatt. Sedan förstår jag verkligen inte hur Trumps supporters kan säga att han är ett geni som inte betalar skatt, var han ett geni när han förlorade nästan en miljard dollar också då liksom? Undrar vad som mer gömmer sig i hans deklaration.

Många som sett debatten har ju reagerat på det, hörde det så fort debatten var avslutad att kvinnor i USA reagerade negativt. Även om jag också tyckte att det såg lite läbbigt ut så är det inte nån stor sak i jämförelse med allt annat, som t ex videon där han pratar om att han kan antasta kvinnor för att han är känd, och hotet att fängsla Hillary.

Niklas
2016-10-13 11:04
#9

#1: Jag tycker att Nigel Farages beskrivning av en gorilla är en rätt bra liknelse för hur det ser ut. Det finns ingen vettig anledning för honom att gå fram och ställa sig en meter bakom henne när hon talar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Staffan
2016-10-13 11:28
#10

Kära Niklas, i det här fallet tycker jag du är ute och cyklar.

I bifogad video ser du hur det ser ut i en annan kameravinkel. Hillary har själv ställt sig framför Trumps podium för att svara på en fråga från publiken. Vad skulle han göra? Gå bort från scenen?

Tycker det är ett bra exempel på hur ett mediadrev fungerar. Man gör allt man kan svartmåla den kandidat man inte tycker om.

Donald Trump är ju så lysande bra på att göra bort sig själv genom alla sina klumpiga och sexistiska uttalanden så genom att agera här tror jag bara han får mer stöd.

Just my few cents…

// staffan

Janne Nilsson
2016-10-13 11:48
#11

#10 Ca 25:30. Kan det vara att perspektivet gör att det ser ut som han är närmare då han också är ganska stor i jämförelse med Clinton?

Jag vet inte, men Trump är nog inte slug nog eller har baktankar med någon av sitt agerande eller uttalande?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Niklas
2016-10-13 11:52
#12

Ja, som du skriver, man behöver inte svartmåla Donald Trump. Han gräver sina gropar själv.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2016-10-13 12:14
#13

#10: Du la in hela debatten så det är lite svårt att veta vilken del du syftar på, men vid 25.42 finns ett ställe där Trump står bakom Clinton sett från sidan. Han står nära, men kanske inte "för" nära. Det är en del av tillfället som visades i filmen i #0. Det andra tillfället är runt 30-minuterstrecket. Där hittar jag ingen profilbild. Sammantaget kan jag hålla med om att det ena klippet i #0 är taget så att det ser närmare ut än det kanske är. (Clinton är för övrigt 165 centimeter lång och Trump 188.)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-10-14 16:33
#14

Hillary Clinton har nu gett sin syn på Trumps skuggande. "Dominansförsök", hävdar hon. "Hon ställde sig framför mig", anser han.

http://www.expressen.se/nyheter/clinton-trump-stalkade-mig-under-debatten/

[Göstage]
2018-09-01 14:13
#15

Kanske lite OT till tidigare inlägg, men en lite märklig företeelse i den svenska valdebatten. Smygs det in debattdeltagare med dold partstillhörighet i debatter på Public Service? Läraren och politiske bloggaren Andreas Magnusson är ett uppmärksammat fall, och nu verkar något liknande ha inträffat:

"Mitt under den direktsända statsministerduellen vittnade sjuksköterskan Alexandra Lyssarides om stressen i vården. Men det SVT valde att mörka var att hon är fackligt förtroendevald. För fyra år sedan twittrade hon dessutom om allianspartierna: "Högern är ena riktiga bajskorvar."---

"Varför gick ni inte ut med att det var på det här sättet?_
– Tweeten hade inte vi sett helt enkelt, det är det raka svaret på den frågan, svarar Eva Landahl. Att vi inte redovisade att den här sjuksköterskan var medlem i Vårdförbundet var en ren kommunikationsmiss."_

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/bildts-harda-ord-mot-svts-duell-jippon/

[Göstage]
2018-11-13 09:18
#16

Apropå debatteknik och försök till osynliggörande  så tycker jag att den som tillämpas i vissa trådar (uppmärksammas här) där man får bort inlägg från de tre senaste bland rubrikerna i högra sajthörnet genom att starta egna trådar (ofta) av nonsenskaraktär är trist och barnslig . Det är en form av deplattformering  och härskarteknik i det lilla formatet som känns ovärdigt och det försvårar dessutom för andra trådstartare som inte är sådana som man avser att sabotera för.

Borde gå att försvåra med att antalet "senaste inlägg" utökades genom att de fem ytterligare som man kan klicka fram  också ligger uppe utan klick. Det skulle förmodligen samtidigt innebära att skrivivern på iFokus ökades ytterligare…😉

Edit.

[Jimmy.L]
2018-11-13 18:38
#17

Jag är är inte förvånad att vissa sajtvärdar medvetet saboterar för min sajt Debatt men samtidigt saboterar dom för alla andra sajter på i fokus tillslut kommer ju medlemmar trötta när sajtvärdar säger sig jobba mot spam samtidigt sysslar med spam på sajterna.

Niklas
2018-11-15 14:41
#18

Om en sajt blir full av skräp brukar det lösa sig själv efter ett tag.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2018-11-16 07:04
#19

På Livskvalitet har det blivit så att vi har trådar om stort och smått och dessutom en ganska så bra aktivitet. Ibland rena nonsenstrådar kanske en del kan tycka men roligt att höra om vad andra tycker.

Jag har aldrig någonsin tagit hänsyn till vad som ligger i högerspalten när jag gör ett inlägg. Borde man det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2018-11-16 07:40
#20

#19 I vanliga vis nej. men är några sajtvärdar gå samman och lovar att göra allt dom kan för att knuffa undan inlägg som kommer från debatt så undrar många medlemmar vad som händer. jag skrattar åt dom sajtvärdar  gör så  men vissa medlemmar på andra sajter har tröttnat efter som det drabbar dom med.

Annons:
[[eskils_]]
2018-11-16 18:46
#21

#16-17 Har också lagt märke till kampanjen för att knuffa bort nya inlägg i Debatt-sajten från listan över Nya inlägg på iFokus. Verkligen ett barnsligt och odemokratiskt beteende! Det tycks vara samma 3-4 personer varje gång. 😟 

#19 Maria, din sajt Livskvalitet är väldigt trevlig och välfungerande tycker jag. 🌺

Maria
2018-11-16 19:16
#22

#21 Tack🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2018-11-16 22:05
#23

Niklas #18 du skriver en sajt. Om det ändå vore så att dom skrev sina nonsenstrådar på bara en sajt då skulle det på sikt bara drabba just den sajten.

Men dom sprider ut det på iFokus. Vilket innebär att med tiden skadas inte bara många sajter utan även iFokus.
För när man besöker sajter så vill man läsa vettiga saker. Är det bara nonsens så väljer man snart nåt annat ställe på nätet.

Så visst är det trevligt med att det är aktivitet på iFokus just nu, men med tiden så kommer det bli tvärtom. Att den låga aktivitet som var förut kommer bli ännu lägre från/av vanliga medlemmar.

Så säg om "nån månad" eller så. Om dom på debatt sajten låter bli att starta nya trådar så kommer aktiviteten på iFokus vara väldigt låg.  För då kommer det ju inga nonsenstrådar.

Vi bor i en demokrati vilket bla innebär att vi har åsiktsfrihet. Och vi har alla rätt att kunna bilda oss en egen uppfattning. Men diskutera politik det går inte på iFokus. Och det spelar ingen roll vilket ämne man väljer inom politik. 

Dom tog död på politiksajten med sina bortröstningar, men det går inte att rösta bort inlägg på debatt så då försöker dom den här vägen istället. Men dom kommer inte lyckas ta död på den sajten. Däremot får andra problem.

.

Maria
2018-11-16 22:11
#24

#23 Jag hänger inte riktigt med. Vilka är dom? Jag har inte sett några nonsenstrådar. Har du exempel?

Menar du att iFokus står och faller med sidan "Debatt" med 16 medlemmar ?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2018-11-16 22:15
#25

#24 du får ursäkta, men jag är inte så dum att jag ger länkar vare sig till trådar eller uppger nick. Om niklas vill ha den informationen så kan jag skicka till han. Vi är flera som sett samma sak. 

Ja iFokus kommer på sikt ta skada av nonsenstrådarna av den anledning jag sa. Att man vill läsa sånt som är vettigt.

.

[Jimmy.L]
2018-11-17 07:57
#26

#24

Det handlar inte om att iFokus faller med Debatt det handlar om att alla andra sajter blir förstörda när ett gäng håller på och skapar inlägg bara för att få bort inlägg som kommer från Debatt dom knuffar inte bara ner inlägg från Debatt utan för medlemmars inlägg på andra sajter och när jag tog upp detta med en av dom som gör det så viftar denna bort det och menar det är en slump.

Du kan skriva ett inlägg som som får stå kvar bland nya inlägg. Men så fort någon skriver ett inlägg på Debatt så svarar dessa med att skriva 3-4 nya inlägg så inlägget så Debattinlägget försvinner ner och detta på några få minuter.

annia1 har rätt, det drabbar iFokus tillslut efter som många medlemmar tröttnar på att se sina inlägg på andra sajter försvinna genast när dessa är igång.

[Göstage]
2018-11-17 11:19
#27

En utökning av rubrikmenyn uppe till höger till åtta inlägg (utan att behöva trycka på "klicka för fler" för att fylla på) skulle ge  oskyldigt drabbades inläggsrubriker längre exponering och samtidigt få den effekten att produktiviteten på vissa sidor skulle stimuleras ytterligare.

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-17 11:33
#28

#27 Det hade varit mycket bra.

Maria
2018-11-17 12:03
#29

#25 Jag menade inte att du skulle länka utan bara ge exempel på vad som är nonsensämnen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2018-11-18 11:28
#30

En Sajtvärd erkänner spam.

"En sak man kan göra utan att börja diskutera hetsigt eller prata negativt om andra är ju att man kan bomba övriga ifokus med positiva inlägg. Då minskar synligheten av de mindre trevliga sajterna men utan att lägga mer ved på elden om man säger så."

tlover
2018-11-18 11:56
#31

#30 Att skriva sakliga och bra inlägg kan inte ses som spam i en vettig värld. Jag uppmuntrar till att hålla en trevlig stämning och skriva massor av inlägg. Det är inte på något sätt negativt mot iFokus

Om 82,47% av Sveriges befolkning inte röstade enligt debatt iFokus värdegrund (SD, enligt sajtvärden själv. Läs under "om sajten") så borde ju, statistiskt sett även majoriteten av iFokus inlägg inte skrivas av SD sympasitörer. Sen så skrivs det ju om annat än politik men ni förstår vad jag menar.

Detta är däremot inte riktigt fallet, kollar man på appen är det oftast mest trådar på listan från Debatt iFokus om man räknar antal sajter.

Det är däremot relativt naturligt då en nystartad sajt ofta har lite mer aktivitet i början men bilden om att Debatt får oproportionerligt lite uppmärksamhet stämmer inte.

l'm back

[Jimmy.L]
2018-11-18 12:00
#32

2018-09-28 07:24#13 av: tlover

#11 jag menar inte bara antirasistiska inlägg. Även inlägg om vad som helst i positiv anda gör ju att inlägg från mindre trevliga sajter trillar ner från "nya inlägg".

Månadens tema - Te och hälsa! Vad vill du läsa om?

Anmäl4Bra inlägg

2018-09-28 07:27#14 av: NeferNefer

#13: Vi får alla hjälpas åt med det. Tummen upp

[Jimmy.L]
2018-11-18 12:06
#33

Jag har fått PM från medlemmar som börjat klaga på detta, deras inlägg trycker ni ner samtidigt som ni trycker ner inläggen från Debatt. 

För mig kan ni hålla på så mycket ni vill men tråkigt att det drabbar medlemmar som inte gjort något.

tlover
2018-11-18 12:07
#34

#32 Ser fortfarande inte hur bra inlägg kan vara spam. Har jag inget bra att skriva så skriver jag inte men vill jag skriva något så gör jag det. Jag vet inte hur andra gör men så gör jag. 

Sen så kanske inte allt är djupa filosofiska problem eller viktiga politiska debatter men det har jag aldrig riktigt hållit på med och jag tänker inte sätta mig och diskutera invandringspolitik när jag vill ha löpartips bara för att det är just från Debatt.

l'm back

Annons:
tlover
2018-11-18 12:10
#35

#33 Att inlägg försvinner från "nya inlägg" har skett i alla tider, förr, när jag var ny värd så brukade jag skriva nya inlägg i princip så snabbt som mina inlägg hamnade under "Nya inlägg". Ingen klagade då och det skulle förmodligen vara mer skadligt för iFokus om folk blev rädda från att starta nya trådar för att vara rädd att putta ner "fel" inlägg.

l'm back

[Jimmy.L]
2018-11-18 12:17
#36

Problemet är ju att ni förstör för medlemmarna eller är dom oviktiga anser du?

Som exempel

  • Spam inlägg
  • Spam inlägg
  • Spam inlägg

----------------------

  • Debatt inlägg
  • Behöver hjälp med min kanin

Nu hamnar kanininlägget långt ner  och missas av många och flickan eller pojken som söker snabbt svar får vänta efter som den lätt missas istället innehåller det tre inlägg som bara vill knuffa ner Debatt och finns inget att diskutera. 

Hur många medlemmar måste sluta eller klaga hos Niklas för att ni ska förstå.

Jag kommer hänvisa medlemmar till Nicklas nu tillslut kommer han ju få göra något åt detta som ni gör. 

Du erkänner ju att du skriver inlägg för att knuffa ner Debatt men ni tar alla andra sajter med er i fallet.

tlover
2018-11-18 12:22
#37

#36 Jag vet inte hur andra gör men jag skriver bara om jag har något att skriva om. Har mina inlägg inte rätt att synas för ett det är från mig anser du?

Jag kan som sagt inte säga hur andra gör men jag skriver inlägg som jag vill skriva när jag vill skriva dom. Det är inte spam, det är inlägg som jag skulle ha skrivit även om debatt inte funnits.

Eller menar du att jag inte har rätt att få hjälp, umgås eller ha trevligt på iFokus?

l'm back

[Jimmy.L]
2018-11-18 12:28
#38

Ni får skriva vad ni vill men förklara det du skrev?

 jag menar inte bara antirasistiska inlägg. Även inlägg om vad som helst i positiv anda gör ju att inlägg från mindre trevliga sajter trillar ner från "nya inlägg".

Varför skrev du detta?

Varför uppmanar du till detta? Har inte Debatt rätt att synas på iFokus?

tlover
2018-11-18 12:43
#39

#38 Tråden du löst rycker citat från är en medlem som funderar på att sluta vara på iFokus för att en sajt som öppet skriver att dom sympatiserar med SD. 

Då många ogillar SD's syn på många människor så tog många illa vid sig. Många började prata om att det mest var negativa inlägg på iFokus så därför ville jag uppmuntra medlemmar att skriva positiva inlägg.

Skriver man positiva inlägg så hamnar ju negativa inlägg* tillslut under nya inlägg.

Tanken var faktiskt inte att det systematiskt skulle puttas ner utan att uppmuntra tonvis med positiva inlägg 🙂

*Jag förenklar med "positiva" och "negativa" inlägg det skulle också kunna stå "inlägg man vill se" och "inlägg man inte vill se" men det blev enklare översikt på detta sätt.

l'm back

[Jimmy.L]
2018-11-18 12:54
#40

Bestämmer ni innehållet på iFokus eller medlemmarna, Niklas har förklarat för er flera gånger han har koll på vad som skriv på Debatt och vad som gäller och jag har även diskuterat med Niklas om detta i PM. 

Hur ser du på att fler medlemmar på iFokus inte gillar det ni håller på med, deras inlägg puttas ner tillsammans med Debattinläggen tror ni vinner något på detta?

Debatt är uppe i över 3000 i sajtpoäng trots försöken att putta ner oss, trots vi endast har 16 medlemmar. 

Ni får gärna fortsätta som ni gör, det ger mig reklam för Debatt och mer aktivitet.

tlover
2018-11-18 12:59
#41

#40 Jag är, vad jag vet en av medlemmarna på iFokus så min röst har också rätt att höras. I perioder mer, då jag har mer ork, i perioder mindre. Så har jag alltid varit. Faktiskt så skriver jag mindre än dig, så jag förstår inte varför du känner dig hotad av lilla mig.

Hur andra tänker kan jag inte säga men jag ser inget fel med att uppmuntra till fler  positiva inlägg. Ser du?

l'm back

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-18 13:06
#42

#41 Säger samma sak, ni känner er hotade av en sajt med 16 medlemmar och gör allt för att putta ner våra inlägg?

Men jag släpper detta nu ni gör gratisreklam för Debatt som ni avskyr det tackar jag för utan er så hade nog aktiviteten inte ökat så mycket ni gör ett utmärkt jobb med att göra reklam för Debatt. 👍

tlover
2018-11-18 13:10
#43

 #42 Jag är inte hotad men ogillar när du drar in mig personligen för att jag bara försökte att sprida kärlek istället för hat.

Visst jag uttrycker mig lite klumpigt ibland men det gör nog alla nån gång.

l'm back

Maria
2018-11-18 13:12
#44

#42 Aktiviteten har så klart ökat på Debatt när ni har inbördes diskussioner om hur bedrövliga andra medlemmar och sajtvärdar är i en lång tråd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2018-11-18 13:13
#45

#39 "Tanken var faktiskt inte att det systematiskt skulle puttas ner utan att uppmuntra tonvis med positiva inlägg 🙂"

Så bra, då får vi hoppas att ni slutar med att putta ner nya Debatt-inlägg i listan fr o m nu.

T ex nyss kom ett nytt, i mitt tycke intressant och viktigt, inlägg om modiga kvinnor i Saudiarabien som kämpar för sina mänskliga rättigheter. Tycker du att detta är "negativt"?

tlover
2018-11-18 13:17
#46

#45 Jag är faktiskt inte någon ledare av en grupp utan en enda person. Jag skriver när jag har något att skriva, ibland är det efter ett inlägg från debatt, ibland inte. Ibland blir det flera på rad, ibland blir det inte något på flera dar.

Jag tänker fortsätta att skriva då jag får idéer och har tid och ork, hur du gör får du bestämma, hur andra gör får andra bestämma.

l'm back

[Jimmy.L]
2018-11-18 13:19
#47

#44 

Anser du att medlemmar som klagar på detta som inte ens skriver på debatt ska finna sig i att dom även får sina inlägg bort knuffade bara för man vill trycka ner Debatt? På vilket sätt blir iFokus bättre eller får fler medlemmar på det här sättet?

Niklas
2018-11-18 13:35
#48

#47: Kan du inte ta den här diskussionen på Värdsajten i stället och ge exempel på de trådar du tycker inte hör hemma på iFokus?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-18 13:47
#49

#48 Handlar ju inte vad som passar in utan att man skapar inlägg för att knuffa ner inlägg från Debatt. värdsajten kan jag inte skriva på då blir jag bara påhoppad. jag fick nog efter Debatt-tråden.

Se även denna tråd Niklas.

https://debatt.ifokus.se/discussions/5bea8177ce12c40fc90002ce-sa-forstor-nagra-for-alla-andra-pa-ifokus?discussions-1

Vi har som förslag att skapa fler synliga inlägg bland nya inlägg på iFokus från tre till minst 8 eller som mobilversionen där många fler inlägg syns.

Maria
2018-11-18 13:48
#50

#48 Ja det skulle vara intressant.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
2018-11-18 14:35
#51

#32 Vilken rätt har du att publicera material från min sajt?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
2018-11-18 15:06
#52

#52 Ett foruminlägg kan inte anses uppnå verkshöjd, varför upphovsrätten inte gäller för ett enskilt inlägg. 

Så du får antingen ta bort det inlägget eller helt enkelt blocka mig från din sajt.

Pyttelite
2018-11-18 15:26
#53

#52 Det är inte god sed att klippa in inlägg från andra sajter för att sedan fortsätta diskussionen där så glöm det.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
2018-11-18 15:33
#54

#52 God sed? Om jag bröt mot Pelargoner iFokus regler så får den sajten stänga av mig så enkelt är det. Finns ingen lag som förbjuder mig att ta hela stycket på ett forum.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-18 16:14
#56

😮 Ja jösses. 😴

Niklas
2018-11-18 16:52
#57

#49: Om det inte handlar om inlägg som inte hör hemma på iFokus är det svårare. Då handlar det inte om en sänkning av kvaliten. Är det som du skriver låter det som om aktiviteten på iFokus blir högre snarare än lägre utan att kvaliten försämras.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
2018-11-18 17:14
#58

#57 Problemet är ju att några satt i system med att skapar inlägg för att trycka ner ett nytt inlägg från Debatt.

Därför är det en önskan att höja antal nya inlägg från tre till 8 så detta blir svårare att knuffa ner nya inlägg som man inte gillar.

annia1
2018-11-18 17:49
#59

Det som skrivs på debatt sajten är samma sorts trådar som förut skrevs på politik sajten. Alltså det handlar om politik och andra saker som händer i  samhället. Det är ingen skillnad på ämnena på dom två sajterna. Det som skiljer sajterna åt är att det går inte att rösta  bort inlägg på debatt.

Så det är inte så att man diskuterar SD i alla dess former eller att man diskuterar just deras politik. Utan man diskuterar politik i alla dess former och det som händer i samhället.

Tittar men på det som är i sverige just nu så är det historiskt det som händer i riksdan att dom inte kan bilda regering. Det diskuteras överallt i samhället. Det skrivs i tidningar och är med i tv. Men just på iFokus ska man inte diskutera politik fast det är historiskt det som sker. Hur jag än försöker så förstår jag inte varför.

Det är inte bara debatt som får sina trådar nerputtade. Numera är det så att skrivs det en ny tråd inne på politik så puttas även den ner.
Och det var för några dar sen som en medlem startade en tråd på en helt annan sajt som också puttades ner omgående. Tittar man på rubriken så skulle den ha kunnat skrivits på debatt, men som sagt det var en helt annan sajt.

Politik sajten startades 2006 så den har funnits nästan sen iFokus startade. Och visst har diskussionerna ibland varit heta, men det har varit ok att diskutera politik och samhällsfrågor. Men inte nu. 

I en av de trådar som startades på iFokus i samband med att debatt sajten startades så skrev niklas att sajten var nystartad och att man skulle vänta och se vad som skrevs. 

Som sagt det skrivs handlar om politik och sånt som händer i samhället. Den som kan förklara för mig varför det inte längre ska gå att diskutera sånt på iFokus får en guldstjärna.

.

Huygens
2018-11-18 23:42
#60

#0 och #10, hur ser ni på "debattekniken" om Hillary och Trump egentligen bara är representaner från samma parti, det sk Permanent Party. Båda är endast yttre fasadfigurer, fiktiva företrädare för låtsaspartierna Republikanerna och Demokraterna, men i verkligheten tillhör båda exakt samma parti och åtlyder sina makthavares agenda. Vad såg ni i valdebatten?

En charad.

Ett skådespel för att slå blå dunster i våra ögon.

En debatt, en teater för att göra er upprörda och få er att välja sida i tron att ni har ett "äkta" val mellan två kandidater, fast egentligen två masker, två skyltar som döljer samma politik, som döljer samma skuggvarelser. Rockefellers, Council on Foreign Relations, Trilateral Commission, Bilderberggruppen, Atlantic Council, Katolska Kyrkan, RIIA, FED osv. Samma makthavare högst upp som genomförde Kennedymordet och falsk flagga 911.

Hur har "Rysslandsutredningen" kunnat pågå i två år utan resultat? Var är Donald Trumps hemliga ryska Putinlojala agenter som genomförde valfusket i USAs många delstater så att Trump kunde vinna presidentvalet?

Var är dom ryska agenterna och hur kunde utredningen gå så snett?

Historikern Richard Dolan sa före valet att aldrig tidigare har samtliga stora nyhetssajter gett sitt stöd till endast den ene av dom två huvudkandidaterna under primärvalen.

Hur kunde Donald Trump vinna alla debatter mot dom 14 - 15 motkandidaterna i Republikanska Partiet? Har ni tittat på några av primärvalsdebatterna och hittat förklaringen?

Det var uppgjort.

Fixade matcher.

Hur kommer det sej att det mest iögonfallande i amerikansk media runt Donald Trump är "skandalen" (troligen fejk) med fotomodellen Stormy Daniels, när USA mördar 100 000-tals i kriget mot Jemens civilbefolkning?

Agendor.

Repris på CIA:s manual Silent Weapons for Quiet Wars som såg offentlighetens ljus första gången år 1979:

"…keep the public busy with matters of little or no importance…"

psy-op

Så hur känner ni idag inför den numera något bleknade debatten?

Var det fejk eller vad såg ni?

Niklas
2018-11-20 14:50
#61

#58: Lite så har jag också gjort ibland, fast på Savvity. Då har syftet varit att jag hela tiden ska ha ett eller flera inlägg på listan. Ni får skriva mer själva så kommer ni in på listan igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
2018-11-20 15:04
#62

#61 Skillnaden är ju att du inte uppmanar till sabotage?

iFokus går från intressant sajt med bra trådar att diskutera i till att posta så många nya inlägg man kan. visst kan vi göra så med men till en kostnad att folk tröttnar och letar upp andra forum.

Annons:
annia1
2018-11-21 14:55
#63

Niklas #61 det du skriver att man som Sajtvärd vill ha trådar bland nya inlägg för att den egna sajten ska synas det är en sak.

Jag har vid ett par tillfällen under åren tipsat nya värdar (som startat en helt ny sajt eller tagit över en död sajt) att då och då skriva så att det syns trådar som handlar om sajtämnet där. Och det har ju varit då för att locka medlemmar till den egna sajten.

Med det som pågår nu så skulle jag inte ge nån värd det tipset. Eller jo kanske men jag skulle då få säga att den ska se upp för "spammarna" eftersom deras trådar då kan tryckas bort om det skulle råka bli så att de skrivit just precis som det skrivits en ny tråd på debatt eftersom värdens tråd skulle puttas ner.

Så som det är idag, är det mycket aktivitet på debatt så är det ingen ide för nya värdar eller värdar som kämpar för att få (hålla) liv i sina sajter att använda sig av funktionen nya inlägg för att locka till sig medlemmar. Så för nya värdar eller de som kämpar har den funktionen på det stora hela förlorat sin roll som hjälp. Så de får det ännu svårare att få (hålla) igång sin sajt.

.

Maria
2018-11-21 16:40
#64

Nystartade sajter har ju också en tendens att vara väldigt aktiva i början, är mina erfarenheter, så det hela kanske löser så småningom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2018-11-21 18:20
#65

#64 nu förstår inte jag hur du menar.

Är lösningen att debatt sajten kommer sluta vara aktiv.

Det som diskuteras på debatt sajten är ju inte nya ämnen utan ämnena har ju flyttats dit från politik sajten och den var ju aktiv under de senaste åren. Så aktiviteten på debatt sajten kommer ju inte gå ner. För det kommer alltid finnas saker att diskutera inom politik och annat som sker i samhället.

Eller menar du att moralpoliserna (som tagit på sig att bestämma vad medlemmarna ska få läsa) kommer ge sig när debatt sajten blivit äldre bara för att den då funnits ett tag.

Jag ser inte hur det ska lösas med mer än att moralpoliserna inser att vi bor i en demokrati och där har man rätt att läsa det man själv vill utan att nån moralpolis ska lägga sig i. Och att dom inser att vi har åsiktsfrihet. Så det är inte deras åsikter som andra ta efter.

.

annia1
2018-11-21 18:30
#66

Jag kan ju säga som så. Jag har normalt bra tålamod, men min bägare är på väg att rinna över. 

Och om den gör det så kommer moralpoliserna få det svettigt. Visst dom är några stycken och jag är bara en. Men dom kommer i så fall få fullt upp.

Visst jag är medveten om att jag då kommer förstöra för andra, men detta är rent åt helvete hur dom beter sig.

.

[VSK]
2018-11-21 19:28
#67

#65

Du pratar med en moralpolis bara så du vet 😃

Maria
2018-11-21 19:49
#68

Jag tar det som en komplimang😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2018-11-21 19:54
#69

😃

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-21 20:05
#70

Nicklas jag hoppas på en förändring av nya inlägg, det är många medlemmar som önskar sig fler synliga inlägg både här och på Debatt samt till mig i PM. Jag hopps ni kan ta fram en länge lista och få slut på detta tjafs.

Niklas
2018-11-22 09:12
#71

#62: Syftet är inte att sabotera, men resultatet blir ju det samma oavsett mitt syfte. Att det blir många nya diskussioner är väl inget problem för iFokus så länge som det inte är skräpinlägg?

#63: ”Med det som pågår nu så skulle jag inte ge nån värd det tipset. Eller jo kanske men jag skulle då få säga att den ska se upp för "spammarna" eftersom deras trådar då kan tryckas bort om det skulle råka bli så att de skrivit just precis som det skrivits en ny tråd på debatt eftersom värdens tråd skulle puttas ner.”

Det du skriver får mig att tro att det inte alls handlar om debattsajten, utan om att det ibland är mer aktivitet på iFokus och skriver man då syns inte inlägg under ”senast på iFokus” så länge. Om det ni kallar spaminlägg dyker upp även när andra inlägg puttar ner inlägg på Debatt tror jag inte att det handlar om att putta ner innehåll från Debatt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
2018-11-22 09:25
#72

Ett önskemål vore om det gick att implementera en sk black list så man slipper se det som inte är av ens intresse (sajt/medlem).

Kanske nån form av ryggdunkar white list även skulle funka 😃(ironi, tror jag).

På så sätt så tror jag det skulle gynna de allra flesta "inbitna" medlemmar. 

Är ju absolut inget svårt att blockera sajter i brandväggen, och även Nya inlägg, men tycker det är lite väl drastiskt. Blockar man Nya inlägg så missar man ju massor med vettiga trådar.

Niklas
2018-11-22 09:27
#73

#72: Lite såna tankar har vi haft kring appen. Det kommer dock inte i nästa version.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
2018-11-22 09:33
#75

#73

Låter kanon tycker jag. Kan tänka mig att det är lite snickrande med kod för att få till det där. 

Eftersom vi nu ändå är inne på app. OT men tänkte passa på att utnyttja detta ändå. Har ni funderat på att man kan få välja storlek/kvalitet på bilder man skickar upp via appen? Tänkte på att alla har ju inte hur stor surfpott som helst. 

Menar då att appen måste göra om bilderna så klart.

Niklas
2018-11-22 09:40
#76

#74: Ja, det inlägget skrevs i samband med att Debatt startade. #75: Det har vi inte diskuterat. Å andra sidan verkar det ha fungerat bra utan appen. Jag förmodar att de som har problemet har löst det med att förminska bilderna själv.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[VSK]
2018-11-22 09:44
#77

#76

Tror inte alla kan sånt, men det finns enkla appar för sånt. Här för Android, men som vanligt så får man vara försiktig med vad man installerar, samt de flesta innehåller reklam så fullversion är det som gäller om man vill spara på batteriet då reklam drar ström.

https://play.google.com/store/search?q=Resize%20Me!%20-%20Photo%20%26%20Picture%20resizer&c=apps&authuser

Nöjer mig så, tack för svar.

annia1
2018-11-22 14:30
#78

Niklas #71 när det gäller värdar som skriver trådar för egna sajten för att få fart på den. Jag kan inte påminna mig att jag sett nån värd som sett till att alltid ha en tråd liggande bland nya inlägg. Utan värden brukar sprida ut sina trådar under dagen och den brukar sprida ut det under veckan eftersom det är olika medlemmar inne. Och det brukar dessutom bara bli under en tid. 

När det gäller det som sker mot debatt sajten. Jo det är riktat mot den sajten. Det är några som satt i system att skriva nya trådar så fort det skrivs nåt på debatt eller politik sajten. 

Jag har många sajter på bevakning så jag får mail hem. Jag ser direkt på mängden mail om debatt sajten varit aktiv för då har jag många mer mail än annars. Och det syns på tidstämpeln för som längst är det 15 min emellan tråden på debatt och den sista som puttade ner den. Och jag ser på nicken att det är samma medlemmar vid de tillfällena. 

Det finns 24 timmar på ett dygn. 7 dagar på en vecka. 30/31 dagar på en månad. Så det finns gott om tillfällen att skriva sina trådar. Men när dom alltid skriver inom 15 min (oftast kortare tid än så) från att en tråd på debatt sajten skrivits då är det inte en tillfällighet.

Sen naturligtvis händer det att andra skriver direkt efter att det startats trådar på debatt sajten. Men det är då det vanliga skrivandet från andra medlemmar. Så det är inte alla trådar som skrivs som är ute efter att putta ner trådar från debatt sajten. Utan det är några specifika medlemmar som gör detta.

Så ni får nog helt enkelt ta ett beslut. Ska man inte få diskutera politik och annat i samhället så stäng ner debatt sajten. Plus stänga ner politik. Skriv sen en tråd på värdsajten som talar om att den sortens trådar/diskussioner inte får finnas nånstans på iFokus oavsett om vad det handlar om.

Eller så skriver du en tråd på värdsajten där det tydligt framgår att från eran sida så ska alla medlemmar kunna diskutera dessa ämnen även på debatt och politik sajten. Så det är upp till er att sätta ner foten. Och att ni i den tråden då tar ställning att detta beteende inte är ok.

.

Maria
2018-11-22 15:00
#79

#78 Hur kan det vara upp till Niklas och de andra iFokuskillarna? De tillhandahåller ett forum för olika intressesajter men hur dessa sedan sköts så länge inga regelbrott sker är väl ändå upp till oss andra att ta hand om.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2018-11-22 15:05
#80

#79

Intressant inlägg från din sida måste jag säga. Då kanske vi kan lägga ned allt snack om rasist hit och rasist dit 👍

annia1
2018-11-22 15:07
#81

#79 iFokus kan ta ställning för om dom anser detta beteende är ok eller inte.

Det är även i slutänden iFokus som bestämmer vad man får diskutera här på iFokus och det får värdarna acceptera. Anser iFokus att det inte ska finnas på iFokus så kan dom till och med stänga igen existerande sajter.

.

Maria
2018-11-22 15:08
#82

#80 Vad menar du?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2018-11-22 15:11
#83

#82

Menar exakt det du skrev 🙂

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-22 15:14
#84

#79 Jag har varit admin hos TV4, Facebookgrupper och andra sajter och där lyssnar man på medlemmarna är väl dom man vänder sig till. 🤔

Lyssnar man inte kommer iFokus tappa medlemmar till fcebook och andra sajter och vissa sajter här har ju påpekat att dom redan har gjort det.

Maria
2018-11-22 15:21
#85

Det är klart att man lyssnar på sina medlemmar i ex en Facebookgrupp men själva FB (ledningen) ser ju bara till att lagar och regler följs.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2018-11-22 15:28
#86

Inga medlemmar inga inkomster,

Dom som säljer reklam till iFokus vill att så många som möjligt ser dom. lämnar medlemmarna iFokus så lämnar företagen som gör reklam här och iFokus får lägga ner.

Så medlemmarna är viktigare än du tror så det är viktigt att man lyssnar på dom.

Maria
2018-11-22 15:41
#87

Jag tror absolut Niklas och de andra lyssnar men som ledning så håller de sig säkerligen så neutrala som möjligt och ser till så att inga lagar och regler bryts.

Hela iFokus är ett stort nätverk med många aktiva sajter som har många medlemmar så jag tror inte iFokus står och faller med Debatt😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2018-11-22 16:00
#88

#87 Det har vi aldrig påstått eller har vi det?

Maria
2018-11-22 16:04
#89

#88 Nej det har du inte men jag får i alla fall den uppfattningen av det du skriver🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2018-11-22 16:17
#90

#89 Det är väl en stor skillnad?

Det vi har sagt är att många medlemmar vill se en förändring så fler nya inlägg syns. det gynnar ju alla.

Annons:
Niklas
2018-11-27 14:11
#91

#78: Är det så att det som skrivs inte hör hemma på sajterna där det publiceras förmodar jag att värdar eller Medarbetare tar hand om det. Gör de inte det har de eventuellt ett problem. Passar det på sajterna där det publiceras ser jag inte att det är ett problem för vare sig sajterna eller iFokus. I övrigt förstår jag inte varför ni ska få bestämma vad andra ska få skriva, så länge som det håller sig inom det tillåtna. Det låter som om ni vill göra mot andra det ni inte vill att andra gör mot er.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
2018-11-27 15:20
#92

#91Vi bestämmer inte vad dom ska skriva, det är ju "kompisgänget" som har klagat på Debatt i flera trådar och på Värdsajten när jag startade den och försöka styra vad som ska skrivas på iFokus

Men vi har nu hittat ett smart sätt att runda trollgänget så för min del kan kompisgänget hålla på och posta sina nya trollinlägg så mycket dom vill.

Maria
2018-11-27 16:58
#93

#92 Jag tillhör förmodligen det du kallar för kompisgänget och det tar jag som en komplimang istället för vad du insinuerar.

Men att du kallar andra värdar och Medarbetare för "trollgänget" är inte ok och det handlar dessutom inte om trollinlägg alls.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2018-11-27 17:05
#94

#93 Och var du när jag blev påhoppad på värdsajten då är det okej?

Varför är det alltid jag som ska få skit även på Support anklagas jag för något jag inte har gjort? 

Ska jag börja kalla dom för mobbarna kommer du ta avstånd mot dessa mobbare då?

annia1
2018-11-27 17:33
#95

Niklas det ni fått på iFokus är en sekt. Ja jag använder ordet sekt för det är i sekter och diktaturer som det inte är tillåtet att ha en egen åsikt. Utan alla ska ha samma.

Ni har haft sekter på iFokus förut, då var det ett par specifika sajter. De verkade som de var vanliga sajter från början. Men när det visade sig vad det verkligen var så stängde ni ner dom sajterna.

Det är erat företag och ni bestämmer vilka sajter som ska få finnas. Och det är sen  upp till medlemmarna vilka sajter dom ska skriva/läsa på om inte just den värden ger dom förbud. 

Det ska inte finnas nån mellangrupp som försöker styra över medlemmarna på iFokus

Är det så så kan ni ju lämna över ansvaret till den gruppen över vilka sajter som ska få finnas.

Vi har demokrati här i sverige. Där det bland ingår åsiktsfrihet. Men gruppen pissar på vår demokrati. För dom vill inte acceptera att alla har samma rättigheter som dom själva har.

Om vi inte ska gå efter våra lagar där vi faktiskt bla har åsiktsfrihet så får ni ändra användarreglerna. Att våra svenska lagar gäller inte här.

Om inte ni gör nåt så säger ni att det är ok att förstöra inte bara för medlemmarna utan även företaget. För iFokus produkt är sajter och om det är ok att förstöra för andra sajter så har ni lämnat över ansvaret för företaget till dom. Det går inte att komma runt det. 

Jag kan inte säga att jag vet alla som ingår i sekten, men jag vet om de flesta. 

Och jag är 99,9 % säker på att skulle jag tala med nån som kan definitionen på sekter så skulle den hålla med det utifrån det jag vet.

Förut har det alltid varit så att medlemmar som förstör inte hör hemma här. Men nu är det alltså ok. Då kan ni sluta stänga alla andra medlemmar.

.

Maria
2018-11-27 18:49
#96

#95 Det var bland det skummaste inlägg jag läst på länge😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2018-11-27 19:03
#97

#96 Jaså? Själv tycker jag det är skumt att inte bemöta det jag skrev?

Annons:
wildfire
2018-11-28 17:38
#98

#97 Jag tror du letar troll där dom inte finns, kan det handla om konkurrens ? och ja jag har kollat noga noga för jag vill inte tro att vissa beter sig så.Det ni har retat er på är intuitionsövningarna bland annat som Ni anser tar plats från er och det är klart att det känns men uppdaterade inlägg är till för alla och så länge man håller sig till sajtens ämne så gör ingen något fel.

Det här handlar mer om politik än det gör om i fokus och deras regler, ni känner er undanknuffade så enkelt är det.

Dom ni anklagar är bra folk men dom håller inte med er politiskt och genast är dom i vägen för er men vad sjutton alla får väl plats med sitt eller hur ?

"Kompisgänget" som du kallar dom  är en fin grupp människor som jag personligen haft mycket kontakt med genom åren och det är bara bra folk men självklart har vi sett på saker olika och vi lär så komma att göra men anklaga dom för att putta ner trådar från din sajt nehej du den rätten har du inte för nya uppdaterade inlägg är till för alla.

Niklas skriver det bra i ,  I övrigt förstår jag inte varför ni ska få bestämma vad andra ska få skriva, så länge som det håller sig inom det tillåtna. Det låter som om ni vill göra mot andra det ni inte vill att andra gör mot er.

[Jimmy.L]
2018-11-28 18:00
#99

#98 Du har varken tillgång till värdsajten eller vet vad som hände när jag lämnade politikersajten samma gäng drev bort mig från politikersajten. 

Men du bör läsa detta

https://pelargoner.ifokus.se/discussions/5bad3647ce12c46b13000361-kanner-inte-med-ifokus-langre?discussions-1#14

https://teckning.ifokus.se/discussions/5bad35bc8e0e7405338d8343-kanner-inte-med-ifokus-langre?discussions-2

År det jag eller dom som försöker påverka andra sajter?

Honestyisdead
2018-11-28 18:22
#100

Sekter och värdar som är troll. Tråden var mer spännande än rubriken antyder 😂

[Jimmy.L]
2018-11-28 18:29
#101

#98 Jag kan fortsätta när jag drev Politik iFokus så blev jag kallad för

  • Nazist
  • Rasist
  • SD pajas
  • Vapenfixerad
  • Militärgalen

Och gillade dom inte vissa trådar så röstade man bort dom gång på gång, hjälpte inte det så sändes det PM där jag var nazist och så vidare.

När jag inte gav vika för desa så skapades det trådar på flera sajter där man skrev skit om mig då fick jag nog och lämnade Politiksajten

Här har du tråden när jag gav upp.

https://politik.ifokus.se/discussions/55f6f4e38e0e743000002371-nar-man-lessnar-pa-allt?4d71244cb9cb4621410460c8-2

Jag fick nog och var nära att lämna iFokus en en värd stod upp för mig och han fick mig stanna tyvärr gick denna bort för några år sen.

Nu är jag tuffare, jag bemöter dom på samma sätt.

Men jag kan inte skriva längre på värdsajten dom har röstat bort mina inlägg flera gånger efter som dom inte gillar det jag skriver. 

Så fråga dig själv är du säker på att dom är trevliga?

Honestyisdead
2018-11-28 18:37
#102

Men vilka är "dom"?

[Jimmy.L]
2018-11-28 18:41
#103

#102 Det är väl snabbt uträknat, finns ju några trådar på värdsajten där jag rök ihop med dom så även cirkus Debatt-tråden.

Honestyisdead
2018-11-28 19:13
#104

Okey

Annons:
wildfire
2018-11-29 05:36
#105

#99 Dom trådarna har jag redan läst.

#101 Så fråga dig själv är du säker på att dom är trevliga? Ja det är jag men är du säker på att det är just dom som röstar bort dina inlägg ? alla 365 medlemmar inne på värdsajten har  tillgången till att rösta bort så det kan vara vem som helst av dom.

[Jimmy.L]
2018-11-29 07:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

#105 Det är dom som håller påsså här det har förekommit i många år läs det jag skrev även när jag var Sajtvärd på politik så röstade dom bort inläggen och när jag blockade dom från politikersajten upphörda anmälningarna konstigt va?

När jag startade Debatt lät jag bli att blocka dom, anmälningar dök upp men när jag blockade dom slutade anmälningar. 

Här ser man hur ett inlägg från Debatt knuffas ner av gänget fn är en medlem har skrivit snabbt skriver dom tre ny och knuffar ner inlägget.

wildfire
2018-11-29 07:57
#107

#106 Jag försöker hitta tråden ljus och mörker som du markerat men misslyckas.

Så med andra ord ska alla som vill skapa en ny tråd först kolla så inte ni har nya trådar som kan puttas ner inne på Debatt för det tolkas som att andra knuffar undan er.Jag drar mig för att skapa nya inlägg just för dom här diskussionerna för att  slippa bli indragen i att medvetet bidra till att sabotera och så ska det ju inte vara det skapar bara obehag.

Brrrrr vilken kylig stämning det har blivit 🥶

Du får ursäkta mig men jag kan omöjligt se i din bild att det är ett system det är bara ett nytt inlägg.

[Jimmy.L]
2018-11-29 08:22
#108

#107 Vi  har testat med att posta inlägget på nytt då skapar dom 2-3 nya igen. 

Vi väntar en timme det skrivs få inlägg vi skriver nytt inlägg genast kommer 2-3 nya inlägg för att putta ner inlägget från Debatt

Vi ser att andra sajter skriver nya inlägg inget händer men plötsligt skriver vi ett inlägg och genast dyker det upp 2-3 nya inlägg.

Varför dyker det upp 2-3 nya inlägg så fort efter vi skriver inlägg från Debatt varför händer det inte när andra sajter skriver och det har vi testat.

Jag har testat detta

30-40 andra medlemmar har testat detta.

Ett antal sajtvärdar har testat detta.

Detta betyder ju att dom medvetet puttar bort våra inlägg viket som skriver att dom skall göra.

#11 jag menar inte bara antirasistiska inlägg. Även inlägg om vad som helst i positiv anda gör ju att inlägg från mindre trevliga sajter trillar ner från "nya inlägg".

Jag utmanar er som inte tror på oss skriv ett inlägg på Debatt så kommer ni få se att det kommer 2-3 nya inlägg för att knuffa ner ert inlägg.

wildfire
2018-11-29 08:39
#109

#108 Jag utmanar er som inte tror på oss skriv ett inlägg på Debatt så kommer ni få se att det kommer 2-3 nya inlägg för att knuffa ner ert inlägg. 

Skulle gärna försöka men jag vet faktiskt inte vad jag skulle skriva där inne för jag hör inte hemma på sajten 🤔 det skulle bli så OT så det ser löjligt ut.

Låt oss säga att det är som du skriver men bara vänd ryggen och skit i't, fortsätt med ert sen är det ju så också att alla kämpar för sitt ni för ert andra för sitt oavsett det är på forum eller IRL.

wildfire
2018-11-29 08:43
#110

Ok Jimmy jag skrev en tråd men det där lär det ju bli pannkaka av för tråden är ju helt värdelös 😂men nåja gör ett försök så får vi se om nåt händer 😎

[Jimmy.L]
2018-11-29 08:50
#111

#109 Du kan inte ha lät denna tråd jag uppmanar dig att göra det sen svara, för jag har sagt det flera gånger vi struntar i dom som håller på så här vi har hittat ett sätt att kringgå dom.

Läs nu noga mycket noga! Dom förstör för 200-300 andra sajter som får sina inlägg nerknuffade tillsammans med inläggen för Debatt är det vi tycker med är tråkigt förstår du?

Annons:
wildfire
2018-11-29 08:55
#112

#111 Jodå det där har jag läst och min OT tråd puttas ner men inte av "dom" 😎

Du kan ta bort tråden där inne sen så det inte blir nåt hallå i diskussioner och det blev ju misslyckat eftersom jag inte har nåt vettigt att tillföra.

[Jimmy.L]
2018-11-29 08:59
#113

#112 Och ditt inlägg knuffades ner av personen som uppmanar till detta, jag är inte förvånad helt enligt deras plan.

wildfire
2018-11-29 09:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Det betyder att dom i så fall är långt fler än speciellt två som  du lagt in i olika trådar.Sorry jag kan inte se att det puttats ner bara för att jag skapat en OT tråd inne hos dig och oavsett dom kan skriva där eller ej så kan dom gå in och se tråden utifrån vilket jag tror många gör.

Så här såg det ut nyss och nope jag kan inte se det.Bra att du låste tråden där inne 👍

[Jimmy.L]
2018-11-29 09:14
#115

Så två inlägg kommer inte från den som uppmanar till att knuffa ner Debatt?

  • Idéer för att laga en tröja? 
  • Idéer för att laga en tröja?

Tänk till lite nu, om andra sajter skriver inlägg efter oss som händer ibland det struntar vi i för det är inget problem. Men då räcker det skriva 1-2 inlägg till, vips så ligger vi genast längre ner på listan.

wildfire
2018-11-29 09:18
#116

Men snälla nån folk måste ju få skapa nya inlägg 😮nä jag sätter inte det i samband alls dessutom vad skulle hen tjäna på att putta ner den onödiga OT tråden 😓.

[VSK]
2018-11-29 09:27
#117

#116

Det Jimmys syftar på är att om inget nytt inlägg skapas på Debattsajten så är det väldigt lugnt från vissa personer, och skapas det nya inlägg på Debattsajten så vaknar vissa personer. Tester har gjorts flera ggr och vid olika tidpunkter. 

Detta förstör för alla andra medlemmar på de andra sajterna som finns. 

Den här tekniken är intet nytt utan detta höll man på med under hela valrörelsen och det precis överallt. Har sett ett antal videoklipp om detta samt även selfies då detta verkar vara nåt att skryta om.

[Jimmy.L]
2018-11-29 11:16
#118
#116 Läs det jag skriver för det gör du inte! 

Vi har inget i mot andra sajter eller att dom skriver nya inlägg efter oss det är ju det som är normalt! 

Det har jag skrivit flera gånger nu om!

Det är inte normalt att uppmana folk att skriva nya inlägg för att putta ner andra inlägg för att man inte gillar innehållet!

Annons:
Niklas
2018-11-29 14:35
#119

Nu var det många, och vissa rätt röriga, kommentarer här, så jag svarar lite generellt.

Om någon skriver skräpinlägg för att putta ner inlägg från ”Senast på iFokus” tycker jag att det inte är okej. I första hand blir det då en fråga för dem som driver sajterna inläggen hamnar på.

Om någon skriver ”riktiga” inlägg för att putta ner inlägg från ”Senast på iFokus”, eller för att själv hamna på ”Senast på iFokus”, tycker jag att det är okej. Det är ju så systemet fungerar. Om det eventuellt finns en illvilja bakom handlingen har ingen betydelse. Det är handlingen som avgör. Precis som ute i resten av samhället.

Att någon uppfattar en grupp människor på iFokus som en sekt tycker jag är helt irrelevant för diskussionen. Ni får vara sekter så mycket ni vill om ni håller er till reglerna.

Demokrati är något fint, men iFokus är ingen demokrati. Att inte vara demokratisk är inte automatiskt något dåligt. Det beror helt på hur det görs. Jag kan inte se hur en plats som iFokus skulle drivas som en demokrati.

Åsiktsfrihet råder i Sverige. Åsiktsfrihet råder på iFokus. Åsiktsfrihet blandas ofta samman med rätten att bli publicerad. Någon sån rätt finns inte vare sig på iFokus eller utanför. Om man inte är president för ett jättestort land och kan göra som man vill.

Jag tycker inte om alla sajter på iFokus. Jag försöker att ändå vara öppen för att sajter vars diskussioner inte stämmer med mina egna uppfattningar ska få plats här. Dels har jag bytt åsikt så många gånger att jag aldrig kan säga säkert att jag inte kommer att göra det igen, och dels tycker jag att iFokus ska vara en plats för många olika åsikter. Jag kan hålla mig ifrån sajter jag inte gillar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
2018-11-29 14:50
#120

#119 Om någon skriver skräpinlägg för att putta ner inlägg från ”Senast på iFokus” tycker jag att det inte är okej. I första hand blir det då en fråga för dem som driver sajterna inläggen hamnar på.

Det är ju sajtvärdar som uppmanar till detta då är det svårt att påverka dom om du inte sätter ner foten,

Om någon skriver ”riktiga” inlägg för att putta ner inlägg från ”Senast på iFokus”, eller för att själv hamna på ”Senast på iFokus”, tycker jag att det är okej. Det är ju så systemet fungerar. Om det eventuellt finns en illvilja bakom handlingen har ingen betydelse. Det är handlingen som avgör. Precis som ute i resten av samhället.

Det har vi inget i mot och det är ju så det ska fungera.

**Att någon uppfattar en grupp människor på iFokus som en sekt tycker jag är helt irrelevant för diskussionen. Ni får vara sekter så mycket ni vill om ni håller er till reglerna.
**

Ingen åsikt om det heller. för mig får dom tro på vad dom vill 

Demokrati är något fint, men iFokus är ingen demokrati. Att inte vara demokratisk är inte automatiskt något dåligt. Det beror helt på hur det görs. Jag kan inte se hur en plats som iFokus skulle drivas som en demokrati.

Helt enig med dig

Åsiktsfrihet råder i Sverige. Åsiktsfrihet råder på iFokus. Åsiktsfrihet blandas ofta samman med rätten att bli publicerad. Någon sån rätt finns inte vare sig på iFokuseller utanför. Om man inte är president för ett jättestort land och kan göra som man vill.

Helt enig med dig.

Jag tycker inte om alla sajter på iFokus. Jag försöker att ändå vara öppen för att sajter vars diskussioner inte stämmer med mina egna uppfattningar ska få plats här. Dels har jag bytt åsikt så många gånger att jag aldrig kan säga säkert att jag inte kommer att göra det igen, och dels tycker jag att iFokus ska vara en plats för många olika åsikter. Jag kan hålla mig ifrån sajter jag inte gillar.

Helt enig med dig.

annia1
2018-11-29 14:54
#121

Niklas du brukar vilja ha fakta. Det har du fått. Fakta som skulle klara sig ända upp i högsta domstolen. Fakta som visar på att dom medvetet förstör för debatt sajten. Och när dom gör det så drabbas även andra medlemmar/sajter på iFokus eftersom då även andras trådar puttas ner.

När inte fakta räcker utan du försöker få det till att jimmy och andra vill strypa deras möjligheter att skriva (utifrån det du tidigare skrivit). Då kan inte jag dra nån annan slutsats än att du tycker det är bra det som gruppen gör.

Jag har svårt att tro att du är så okunnig att du inte vet att det går att förstöra för andra utan att det ser negativt ut.

Och det handlar inte om eventuell illvilja utan som sagt du har fått fakta att det är så.

Det hade varit mer renhårigt om du rakt ut talat om att du står bakom detta förstörande. För då hade jimmy och alla andra vetat vart iFokus står i frågan.
Och med tanke på er inställning till hela så hade det bästa varit om ni inte lagt ut sajten. Det hade varit renhårigt.

Du har fått alla fakta som behövs. Men bra att veta att inte ens fakta räcker.

.

Niklas
2018-11-29 15:03
#122

#121: Högsta domstolen? Vad pratar du om? I övrigt får du dra vilka slutsatser du vill. Ställ inte mig till svars för det om de är felaktiga. 🙂 #120: Om sajtvärdarna skriver på sina egna sajter förmodar jag att det inte är inlägg som förstör de sajterna. Annars låter det som ett kamikaze-projekt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
2018-11-29 15:08
#123

#122 jag pratar om hållbara bevis. Som visar att det är medveten förstörelse.

Den faktan/beviset har du fått.

.

[Jimmy.L]
2018-11-29 15:14
#124

#122 Vad dom skriver på sina sajter struntar jag i det är inte jag som driver dom sajterna men.

Vi på Debatt hinner inte skriva ett nytt inlägg innan det kommer 2-3 nya inlägg för att putta ner oss från listan. Allt vi vill är att kunna skriva i fred och växa som sajt vi har inget intresse att sabotera för andra sajter med att putta ner dom från listan för att vi inte håller med dom. 

Allt som behövs är att du skriver det t.ex på värdsajten eller senaste tråden på Support. Då slipper vi ju massa tjafs.

Maria
2018-11-29 15:19
#125

#124 Men allvarligt… Menar du att det ska gå ut en uppmaning att man inte får skriva ett nytt inlägg efter att det har skrivits på Debatt???😃 

Det bästa med att hitta nya medlemmar är väl snarare att göra reklam på olika iFokussidor och inte sträva efter att ligga överst bland sista skrivna inlägg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-29 15:23
#126

#125 Men allvarligt när ett inte inlägg passar dig då kommer du in och skriver?

När tänkte du bemöta det jag skrev till dig i #94

Och läs det jag svarade på Niklas inlägg för det har du inte gjort!!!!!!!!!!!!!

Maria
2018-11-29 15:56
#127

#126 Jag har lite problematik med att hålla isär saker och ting och tappar gärna bort mig i långa trådar därför svarar jag på det som jag vill och kan svara på. 

Ofta det som ligger nära till hands. Jag har svårt att skrolla ibland i långa trådar för jag "tappar tråden"😉

Varför jag inte svarat på när du blev "påhoppad" på värdsajten är för att jag inte kommer ihåg det.

Var snäll och låt bli att tala om för mig vad jag läst eller inte läst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2018-11-29 16:38
#128

127 Läs mitt svar i 

#120

#118

Men jag skriver det igen. jag har inga problem med att man skriver nya inlägg efter debatt det är inget fel det är självklart att man ka skriva nya inlägg. Är du med så långt?

Det vi påpekar är att ett gäng går samman och tycker att inlägg från Debatt inte hör hemma på iFokus och anser att dom har rätt att skriva 2-3 inlägg för att få bort våra inlägg.

Jag har medlemmar som kontaktat mig i PM om säger dom vill skriva på Debatt men dom är rädd för att göra det när det finns ett gäng som håller på så här.

Ska vissa få bestämma vad som ska finnas på iFokus?

Maria
2018-11-29 16:44
#129

#128 Menar du att du har fått PM där folk skrivit att de är rädda för att skriva på Debatt??? 

För att någon annan skulle skriva ett eller flera inlägg efter det på någon annan sida. Som dessutom handlar om helt andra ämnen😃

Det känns som en stor överdrift…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2018-11-29 16:44
#130

#128 Rädda för att folk skriver inlägg på andra sajter? Då är forum inte rätt plats eller så hittar du bara på.

tlover
2018-11-29 16:46
#131

#128 Så du menar att bara du och dina vänner ska bestämma vad som ska finnas på iFokus?

Jag och många andra jag pratat med vågar inte starta trådar av rädsla från att råka putta ner inlägg från debatt och få skit för det.

Folk ska få starta trådar när dom vill det utan att få skit för det.

l'm back

annia1
2018-11-29 16:55
#132

Niklas har fakta för vad som pågår på iFokus

Så länge han tillåter det så är det så.
Skulle han ändra sig och sätta stopp för det så får dom som förstör finna sig i det.

.

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-29 17:05
#133

#129 varför skulle jag hitta på det?

Detta är en av dom jag fick i PM

Är tyvärr för feg för att länka i tråden på Debatt så jag gör så här istället!

Från en annan medlem

 Hej jag känner en politiker som är Sverigedemokrat som jag försökt få hit men som inte vågar skriva när dom håller på så här.

#130 Varför skulle jag hitta på jag ser ingen anledning att hitta på. Jag står för det jag säger och använder mitt namn på iFokus.

#131 Exakt var har jag påstått det peka ut det för det har jag inte sagt mer än på Värdsajten när flera tycket att jag skulle byta namn då krävde jag samma sak mot Lika villkor

Jag struntar helt i era nya inlägg och startar inte 2-3 nya inlägg för att få ner er på listan så lågt sjunker inte jag!

tlover
2018-11-29 17:08
#134

#133 Men det är okej att snacka skit om de som startar trådar som råkar hamna efter de på Debatt, eller till och med om de som startar trådar övrig tid

l'm back

[Jimmy.L]
2018-11-29 17:29
#135

#134 Men vem var det som drog i gång detta på Teckningar samt på Pelargoner?

Det krävs två för att dansa och jag trodde tjafset skulle stanna på Värdsajten hade ni bara släppt det efter tjafset på Värdsajten så hade vi inte haft denna diskussion här med.

Men nu har jag kloka vänner på iFokus som ber mig släppa detta.

Niklas jag hoppas det finns en vilja att öka antal nya synliga inlägg det vore toppen.

/ Jimmy.  Sajtvärd Debatt

Maria
2018-11-29 17:32
#136

#133 Det ena handlar om att länka och det beror ju alldeles på vad länken handlar om. Det andra är en SD-politiker som inte vågar skriva på Debatt med risk för att tråden skulle puttas ner. Det är ju rent komiskt😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2018-11-29 17:43
#137

#136

Kan tala om för dig att jag blivit kontaktad av folk långt tidigare än Debatt-sajten ens fans och talade om att de kände sig obekväma att skriva om politik på pif pga det samhällsklimat som tyvärr råder. 

Så det här problemet tråden utvecklats till handlar knappast om Jimmys sajt Debatt utan började långt tidigare men kom aldrig upp till ytan.

tlover
2018-11-29 17:46
#138

#135 jag har inte dragit igång någonting. Jag har däremot uppmanat personer att sprida kärlek på iFokus istället för att lämna iFokus. Jag har inte heller tjafsat på värdsajten, politik, anmält inlägg som följer reglerna, pratat skit om medlemmar, blockat personer eller spammat. Du har däremot snackat en hel del skit om mig för att jag i perioder startar många nya trådar (när debatt inte hade någon tråd uppe).

l'm back

Maria
2018-11-29 17:52
#139

#137 Då kan jag påpeka att jag har varit Medarbetare på Politik för längesedan men hoppade av för jag tyckte det blev för mycket "brun" politik (läs SD) i mitt tycke.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[VSK]
2018-11-29 18:09
#140

#139

Förmodar att ditt inlägg var riktat till mig men du glömde tagga mig.

Vet inte riktigt vad jag skall svara på det där. Känns lite som det vore att diskutera parfymen jag har på mig med min granne som är överkänslig för parfymer och som jämt tycker att jag stinker parfymfabrik. Det tycker inte jag.

Maria
2018-11-29 18:49
#141

#140 Nu har jag taggat så att du förstår😉

Vill du diskutera parfymer så för all del…

Jag däremot ville bara tala om att friska vindar har fläktat inne på politik i många år faktiskt. Där har varit stora problem både i trådar och bland administration som försökt styra upp trots motsatta åsikter.

Har du varit Medarbetare där?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2018-11-29 19:00
#142

#141

Måste man vara medis för att läsa offentliga trådar. Det tror jag inte. Vad som sker inom administrationen av en sajt är totalt omöjligt att veta såvida ingen golar eller komma över information på annat sätt.

Vill du att jag skall förtydliga vad jag menade i #140 så är det bara att hojta till, men jag vet att du vet vad poängen med mitt inlägg va.

Av ren principsak så diskuterar jag inte parfymer med en kvinna 😉

Maria
2018-11-29 19:07
#143

#142 Vad jag menar är att jag vet kanske en aning mer än dig om vad som hänt inne på Politik längre tillbaks än dina PM.

Det som var bakom lykta dörrar så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2018-11-29 19:14
#144

#143

Det borde du göra eftersom du varit inom admin där, men det förändrar ju ingenting gällande att folk kontaktat mig eller andra om varför de inte kunnat skriva på pif. Sen vad ni admins diskuterat är inget jag vet nåt om men uppenbarligen så skördade dessa samtal inte frukt. 

Jag vet inte ens när du var medis där och du vet inte när jag blev kontaktad (två ggr).

Honestyisdead
2018-11-29 19:19
#145

Låter ju väldigt troligt att medlemmar kontaktar icke admin angående en sajt ;)

Det var tydligt vilka medlemmar det klagades på inne på politik. Det hade inget med samhället att göra.

[VSK]
2018-11-29 19:37
#146

#145

Tycker inte det är speciellt udda att kontakta eller bli kontaktad av folk som man vet vilka de är på iFokus, eller andra portaler med för den delen. 

Jag trodde det var rätt normalt men tydligen så är det inte så i alla läger.

Annons:
Honestyisdead
2018-11-29 19:49
#147

Nej i de flesta läger kontaktar man admin om man har synpunkter om en sajt.

[VSK]
2018-11-29 19:58
#148

#147

Absolut borde det vara så, men nu handlar det inte om sajten i sig utan om vissa medlemmar och dess beteende. En jäkla skillnad.

wildfire
2018-11-30 02:32
#149

Det här var just snyggt, alla drev har fått medlemmar att avsluta i fokus och det är inte rättvist. Inte ett pip till från mig i den här tråden men ni borde skämmas ni som håller på 😡

FataMorgana
2018-11-30 14:22
#150

Skriver man inlägg i syfte att puffa ner andras inlägg är det inte kärlek man sprider, utan snarare är det att föra krig. 

Det är klart att man kan uppmuntra andra till att skriva inlägg för att höja aktiviteten på olika sajter, men då uppmuntrar man också till att göra just det och skriver inte ut något helt annat. Vad syftet är blir ju helt uppenbart när man läser diskussionen i pelargoner i fokus och det är inte för att helt allmänt höja aktiviteten på sajterna, utan syftet är det som dom själva skriver,  att få inlägg från sajter som de anser vara mindre trevliga att trilla ner från "nya inlägg". Att  skriva i sådant syfte gör folk bara upprörda och ledsna och förstör stämmningen och sen leder det till provokationer. Det är inte det minsta kärleksfullt.

Niklas
2018-11-30 16:42
#151

#123: Vad menar du att Högsta domstolen skulle vara intresserade av på iFokus?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
2018-11-30 18:01
#152

#151 det jag säger att den fakta du fått skulle hålla för granskning i vilken domstol som helst som bevis att det är medveten förstörelse som pågår.

Skulle motsvarande ske i ett vanligt företag där viss personal medvetet förstör för andra så om företaget polisanmälde de anställda så skulle de bli dömda för så starka är bevisen för det.

Du och jag vet vad som pågår. Du och jag vet vilka som ingår i gruppen.

Så den fakta du fått visar klart och tydligt att de medvetet förstör för andra. Och så länge ni håller dom bakom ryggen så kommer dom fortsätta förstöra. 

Och så länge ni håller dom bakom ryggen så får vi andra stå ut med det eller låta bli att vara på iFokus.

För min personliga del så känner jag olust/obehag varje gång jag går in på iFokus med det som pågår. Så jag får till stor del hålla mig borta.

.

Honestyisdead
2018-11-30 18:08
#153

Snacka om att överdriva. Detta är ju riktigt löjligt nu. Känner man obehag för att trådar startas och puttar bort inlägg från de 3 platser som finns undrar jag faktiskt över ens mående. Likaså när man går in och ropar sekt.  Så löjligt.

Annons:
Maria
2018-11-30 18:46
#154

#152 Jag gissar att Niklas och övriga som står bakom iFokus och tillhandahåller ett nätverk där var och en Sajtvärd ansvarar för sin sajt fullkomligt suckar över dessa löjliga anklagelser och förmåga att göra en höna av en fjäder.

Du och jag vet vad som pågår. Du och jag vet vilka som ingår i gruppen.

Det låter nästan hotfullt det du skriver. Obehagligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2018-12-04 11:03
#155

#152: Jag hoppas att Högsta domstolen har viktigare saker att göra. Det låter befängt om du menar vad du skriver.

Jag applåderar att man skriver fler inlägg så länge som de håller sig till reglerna. Jag ser inte det som förstörelse. Tycker ni att andra inlägg försvinner för fort kan ni alltid skriva fler själva också. Jag tycker det är ett rättvist system som inte håller någon om ryggen mer än någon annan.

”Och så länge ni håller dom bakom ryggen så får vi andra stå ut med det eller låta bli att vara på iFokus.”

Så har det alltid varit. iFokus är till för dem som gillar iFokus. Hittar man ett ställe man gillar bättre är det klart man flyttar dit. Så gör jag också. För min personliga del är iFokus och Savvity fortfarande bland de absolut bästa intressenätverk jag känner till. Fast självklart finns det saker som inte är perfekta här också. Eller som inte fungerar som jag vill, men kanske som Staffan önskar. Det går inte att bygga ett system för alla än.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
2018-12-04 14:06
#156

Det är erat företag så det är upp till er. Bra att få besked att ni nu ändrat policyn. Du ska få några saker med dig fast du bör rimligen tänkt på detta.

iFokus är ett företag vars produktsortiment består av sajter. Detta som pågår är riktat mot en av era produkter, men det drabbar (som redan sagts) även de andra.

Tar man topp 3 bland nya inlägg. När debatt lagt en tråd så ser man ytterligare 2. Dessa två är de första som drabbas. Men inte bara det. Minst 3 puttas helt ut från listan. Så sammantaget är det max 2 trådar som inte drabbas.  
och detta gäller då bara en tråd från debatt. 

Säg att debatt på en dag lagt ut 4 trådar. Då är det minst 12 st som puttats ut från listan helt. Den som vill kan ju räkna ut hur många som drabbas på längre sikt.

Det finns så många sajter på iFokus som är döda eller har väldigt låg aktivitet. Om nån skriver på dom sajterna så för dom kan enda chansen att få nåt svar överhuvudtaget vara att andra sett dom bland nya inlägg. Och det syns i en del trådar att det är tack vare nya inlägg dom fått svar.

Är det en helt ny medlem som kanske inte ens fått svar så den lämnar iFokus

Så detta som är riktad mot debatt drabbar faktiskt alla.

Några saker för framtiden, nu när ni ändrat policyn. Så detta ska då inte bara gälla den här gruppen utan det ska gälla alla andra. Även de vanliga trollen som brukar dyka upp. Förut har policyn varit att förstöra har inte varit ok, men nu är det det.

Och när en ny sajt läggs ut så ska den värden få information att använda nya inlägg som reklam kanske inte är möjligt för råkar debatt skriva direkt efter så blir trådarna nertryckta.

Fakta är fakta hur man än vänder på det. Så det man kan göra är som du gjort är att bortse från fakta.

Jag ska skriva en sak på debatt sen för min del tar då jag en paus från iFokus.

.

Honestyisdead
2018-12-04 14:46
#157

#156 Ingen policy har ändrats och inläggen bland "nya inlägg" har alltid puttats ner.

Du skriver en massa strunt så det är bra att du tar en paus .

Troll är inte och har aldrig varit välkomna. 

Och Niklas har ingenstans bortsett från något. Du däremot försöker få saker till något de inte är och har länge visat din avsky mot iFokus. Förstår inte vad du gör här alls.

Maria
2018-12-04 18:25
#158

#156 Det är aldrig bra att försöka "undervisa" som du gör för andra vuxna människor som är helt kapabla att tänka själva.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kamera0710
2018-12-05 06:49
#159

#152 " …hålla för granskning i vilken domstol som helst."

Då ska väl först och främst någon ha brutit mot lagen? Är det vad som skett här?

wildfire
2018-12-14 16:51
#160

#152 det jag säger att den fakta du fått skulle hålla för granskning i vilken domstol som helst som bevis att det är medveten förstörelse som pågår.

Menar du på fullaste allvar att en domstol skulle åta sig sånt här larv som ni håller på med där inne 😮 dom har nog långt viktigare ärenden än ett forum där folk sitter och inbillar sig att det är en massattack där uppdaterade inlägg puttas ner medvetet . Hör du inte själv hur tomt och dumt det låter ?

Har ni inget bättre för er än att leta fel där dom inte finns ? medveten förstörelse:   är det nåt som är medveten förstörelse så är det ert tjabb inte dom som startar trådar.

Intressant att notera är att dom som tidigare fått dumpar spridda om sig i flera år och anklagats för att ägna sig åt sabotage nu inte längre syns eller så har man lämnat i fokus för man tröttnade på skitsnacket och in kommer nya som blir anklagade så vad håller ni på med egentligen. Ska alla som skapar nya inlägg anklagas för att medvetet förstöra för sajten , det här är ju inte klokt och vad vill ni med allt det här svamlet ?

#156  Troll , vem är det som trollar ? dom som skapar nya trådar eller du och dina vänner som fått för er att ni blir undanknuffade .Jag har flitigt hängt med och jag har även läst tråden om alla som förstör inne på Debatt och det är rena rama barnfasoner ni ägnar er åt i den tråden.

Nu var det dumpar från uppdaterade inlägg  med  om ni använder bakplåtspapper och bums var barnsligheten framme att jo jag använder" bakpapper"  Lambi ,(mogen diskussion hörrni)  väx upp  och lämna oskyldiga trådskapare ifred för ni äger inte i fokus alla har rätten att skapa sina trådar när helst dom vill oavsett om Debatt har en ny tråd uppe eller inte, det är bara att gilla läget.

Annons:
Honestyisdead
2018-12-14 17:10
#161

#160 Nu hänvisade du till mitt inlägg och jag tillhör inte den lilla klick som leker dagis.

wildfire
2018-12-14 17:22
#162

Hoppsan Hera det var inte meningen alls, har ändrat till #156 och hann innan tiden gick ut för redigering av inlägg. Ber om ursäkt 😊 och jag vet du tillhör inte den lilla klick som leker dagis. Sorry det gick av bara farten men nu är det ordnat i alla fall 😎

Honestyisdead
2018-12-14 17:24
#163

#162 Ingen fara. Lätt hänt :)

wildfire
2018-12-18 17:41
#164

Sekt, den finner vi inne hos Debatt och ingen annanstans och det här är ju för festligt jag som inte ens skriver på sajten mer än ett enda inlägg i höstas och utmaningen jag antog här i tråden har sett sajten hittills men nu ni har jag skrivförbud 😂 

Visst är det för käckt och dom kallar andra för sekt och att putta ner deras inlägg men beter sig inte bättre själv men du JimmyL du glömmer en sak jag kan se sajten utifrån så länge den inte är dold så kan jag läsa där så mycket jag vill så det där förbudet gav ju föga resultat men det gav mig ett gott skratt 😂

och ja jag har dumpar på allt bara så du vet 😎

[[eskils_]]
2018-12-18 17:49
#165

#164 "så kan jag läsa där så mycket jag vill"

Kul att du gillar att läsa i Debatt! Glad

wildfire
2018-12-18 17:58
#166

Vem sa gillar 🤔 inte jag tvärtom hoppas jag sajten går till mötes det som konspirationsteorier gjorde och stängs ner.

[Jimmy.L]
2018-12-18 18:41
#167

#164 Det märks att du inte kan reglerna på nätet. Och jag tycker du ska lära dom innan du gnäller. 

Sajtvärden ansvarar inte för medlemmars eller andras bruk av tjänsterna och för information som medlemmen eller andra registrerar, mottar, lagrar, sänder ut eller gör tillgänglig på annat sätt. Det är dock viktigt att poängtera att bara för att ett inlägg på forumet inte bryter mot någon lag så innebär det inte en skyldighet att publicera det. Yttrandefriheten ger inte automatisk rätt att bli publicerad.Värdar/medarbetare har rätt att göra skillnad på medlemmar.

Värdar/medarbetare har rätt att göra subjektiva bedömningar.

Värdar/medarbetare har rätt att redigera inlägg efter eget tycke.
Värdar/medarbetare och har rätt att ta bort inlägg efter eget tycke.
Värdar/medarbetare har rätt att låsa trådar eller ta bort trådar helt efter eget tycke.
Värdar/medarbetare har rätt att ge skrivförbud utan förvarning.
Värdar/medarbetare har rätt att inte tala om varför dom gör nåt.
Värdar/medarbetare bestämmer över sin sajt.

Och ovanstående gäller inte bara på ifokus utan gäller på alla ställen som finns på internet att ansvariga har rätt att göra saker efter eget tycke.

Detta fick till och med jag  lära mig för 20 år sen hos TV4-gruppen. Ska du kalla dig Medarbetare så borde du först och främst läsa på vad som gäller på forum!

Annons:
wildfire
2018-12-19 08:19
#168

#167 Klart jag känner till det där och har gjort sen jag kom med första gången 2008 på i fokus men nu handlade det om att ni inte beter er bättre än andra som ni skyller för att putta ner era nya inlägg. Sajtvärd har rätt att agera fritt så har även jag på mina dolda sajter men jag skulle faktiskt inte ge skrivförbud utan orsak och det är just det som får mig så full i skratt för ni beter er inte ett dugg bättre än dom ni anklagar för att putta ner er 😃skrivrättigheter är jag inte intresserad av på din sajt men det är ju komiskt att anklaga andra och bete sig lika barnsligt själv 😎

[Jimmy.L]
2018-12-19 08:44
#169

#168 Du tror dig bestämma hur mina ska skötas jag gråter inte som en bebis som du gör när jag blivit avstängd från andra sajter här på iFokus. den enda som tjurar är dom som leker forumtroll!

Det är mer komiskt att du gömmer dig bakom ett anonymt nick.

Men om några år är det slut med det då måste man logga in med ID om myndigheterna får igenom kraven, då slipper man anonyma troll som dig!

wildfire
2018-12-19 09:10
#170

#169 Vem gråter 🤔 inte jag istället fick jag mig ett gott skratt 😃

Det är mer komiskt att du gömmer dig bakom ett anonymt nick.

Men om några år är det slut med det då måste man logga in med ID om myndigheterna får igenom kraven, då slipper man anonyma troll som dig!

Det där är både på gott och ont och den dagen vi blir tvingade att visa våra namn den dagen lägger jag ner, har aldrig haft och kommer aldrig någonsin att ha elektroniskt id.

Du tror dig bestämma hur mina ska skötas, det är väl ingen som försöker bestämma över dig men du bestämmer tydligen över andra som inte får göra trådar som dom vill. Läs om vad jag skrev i 168

 Sajtvärd har rätt att agera fritt .

Är jag ett troll för jag är anonym, där kom dagens härliga skratt 😃 då är alla med anonyma nick troll. Bra att veta då har vi det avklarat 😎

Nu önskar jag dig en god jul  och gott nytt år och tackar för mig i den här tråden för det här leder ju absolut  ingenstans🙂

[Jimmy.L]
2018-12-19 09:17
#171

Det där är både på gott och ont och den dagen vi blir tvingade att visa våra namn den dagen lägger jag ner, har aldrig haft och kommer aldrig någonsin att ha elektroniskt id.

Tack där fick jag rätt, du gömmer dig bakom ett anonymt nick och söker bråk. 

Jag kommer alltid skriva under mitt namn på forum jag har inget att dölja, det har tydligen du!

[Stoffe.]
2018-12-19 09:18
#172

168 Sluta nu innan du blir allt för pinsam.

wildfire
2018-12-19 09:23
#173

#172

168 Sluta nu innan du blir allt för pinsam. 

Pinsam 🤔

Calcifer
2018-12-19 10:38
#174

Oj. Vi är många troll här på sajten i så fall. :(


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
tlover
2018-12-19 10:46
#175

#171 så länge som att många (de flesta?) Utsätts för hot om våldtäkt, våld och/eller mord så kommer det alltid att finnas de som vill vara anonyma. Det kommer alltid vara de som är rädda för att de som hotar kommer att söka upp en. jag vet att jag var det länge efter

l'm back

[Jimmy.L]
2018-12-19 10:48
#176

#174 Har jag rätt att lägg mig i vilka du stänger på dina sajter. ja eller nej på den frågan?

[Jimmy.L]
2018-12-19 10:50
#177

#175 Folk får vara anonyma för mig men när någon anonym Medarbetare på en annan sajt  försöker lägga sig i hur jag sköter mina sajter då går det för långt eller får jag lägga mig i hur du sköter din sajt?

Calcifer
2018-12-19 11:07
#178

#176 Har JAG någonsin tilltalat dig inom det ämnet någonsin? Ja eller nej på den frågan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jimmy.L]
2018-12-19 11:10
#179

#178 Nej på din fråga så kan du svara på min nu tack?

Calcifer
2018-12-19 11:12
#180

#179 Eftersom du redan svarat på att jag inte någonsin tagit upp det ämnet med dig så har jag ingen anledning att svara på dina konstiga frågor. Du verkar ha problem med anonyma användare, det reagerade jag på. Dina sajter har inte med mig att göra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jimmy.L]
2018-12-19 11:15
#181

#180 Du verkar ha problem att jag inte gillar anonyma troll! 

Annons:
Calcifer
2018-12-19 11:16
#182

#181 Om du vill skrika och lägga på mig känslor jag aldrig uttryckt så är det upp till dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jimmy.L]
2018-12-19 11:23
#183

#182 Glömt ditt inlägg i #178 redan?

Citat; "JAG".

Innan du börjar klaga på att jag skriker så kolla vad du skrev!

Edit

Calcifer
2018-12-19 11:27
#184

#183 Jag är läskunnig. Du behöver stressa ner, jisses vad du jagar upp dig. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jimmy.L]
2018-12-19 11:36
#185

#184 Och är inte jag läskunnig?  Varför ens skriva med stora bokstäver om du tycker jag gör fel så gör du exakt samma sak.

wildfire
2019-08-10 17:51
#186

Nu ska jag göra något som kanske inte är så vanligt men med erfarenhet i annat nick så har jag sett att sajten Debatt gör något förbannat bra som tar upp aktuella ämnen och jag gick hårt åt dig Jimmy i den här tråden och det här är mitt sätt att be om ursäkt för det 😊

Jag var vilseledd , jag var lurad och jag ville tro folk om gott  samt att jag var inte så trevlig i alla inlägg här i tråden och det känns för mig så viktigt att få be om ursäkt för jag hade faktiskt fel och fy som jag lät 😓

Nu vet jag så mycket bättre efter att ha diskuterat på sajten en sajt som faktiskt tar upp aktuella händelser som sker jorden över och en sån sajt ska vi vara tacksamma för inte försöka förstöra för där inne tar ni  upp verkligheten 😎

Nu ber jag om ursäkt till dig Jimmy, jag hade fel och jag var inte trevlig i den här tråden ☺️men jag har lärt och du gör ett kanonjobb med din sajt så fortsätt att jobba för rättvisa och fred 😎

[Jimmy.L]
2019-08-10 17:56
#187

#186

Tack, vi stryker ett streck över det hela.

wildfire
2019-08-10 17:58
#188

#187 Tusen tack det tycker jag också 🙂

Annons:
Herveaux
2019-08-10 17:59
#189

#186 & #187 Sånt här är så hjärtvärmande att läsa! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

wildfire
2019-08-10 18:01
#190

😃 Allt blir gott till slut 👍

[Hayabusa]
2019-08-12 09:52
#191

#186 👍

wildfire
2019-08-12 16:27
#192

#191 Tack 😊

[Hayabusa]
2019-08-12 16:59
#193

#192 Det är i min värld oerhört stort när man kan bekänna att "jag hade fel, jag uppträdde fel".  All cred till dig.

wildfire
2019-08-23 17:57
#194

#193  All cred till dig. 

Nä inte till mig, till er som står för sanning det är värt att hylla ingenting annat 🙂

[Jimmy.L]
2020-02-16 07:34
#195

Vad klagar dom på?

https://likavillkor.ifokus.se/discussions/5e4853ce8e0e741019009290-lagg-marke-till-inlaggen-som-publiceras-nu?discussions-1

Jag har vädjat säkert i 20 olika trådar om hur dom medvetet knuffar ner trådar. Mina klagomål viftas bort eller möts med tystnad så nu svarar jag med samma medel till gänget som uppmanar till sabotage  mot Debatt upphör med att putta ner inläggen!

Det är inte så roligt när det slår tillbaka! 😎

Annons:
[Göstage]
2020-02-16 07:46
#196

#195 "Svinhugg går igen", som det brukar heta, eller "som man bäddar får man ligga" för att uttrycka det mindre drastiskt. 

Vi medlemmar på den förhatliga debattsidan håller oss i regel till fasta rubriker för att undvika att provocera de som inte hyser samma åsikter som oss, men de lusläser ju uppenbarligen allt som skrivs ändå. Väl bekomme, men det är rätt typiskt för deras sätt att föra opinion att gnälla när någon bemöter dem på det sätt som de gjort till sin "patenterade" metod att bekämpa oliktänkare.

[Jimmy.L]
2020-02-16 07:58
#197

#196 Exakt, nu får vi se hur roligt det här är.

Bollen ligger nu hos dom.

Upp till toppen
Annons: