Hösten 2023
Bild skapad på Stable Diffusion Web.
I morgon är det höstdagjämning så det är dags att starta årets hösttråd. Samtidigt så inleds "hösten" med temperaturer runt 20-gradersstrecket på många håll, så övergången verkar bli mjuk i år, och som vanligt går det att fortsätta att skriva i sommartråden.
Re:tired.
- Redigerat 2023-09-22, 09:59 av Fornöga
Egen bild.
Det har hunnit bli några hösttrådar, och om någon mot förmodan vill blicka tillbaka på tidigare höstskriverier så varsågod:
- Redigerat 2023-09-22, 09:29 av Fornöga

Här är det fortfarande meteorologisk sommar, men idag känns det som höst faktiskt - trots att temperaturen ligger på 17-18 grader. Det var även så varmt i natt; ja vid niotiden igår kväll var det till och med 19,5 grader varmt. Snudd på tropisk natt. 😱
Det har regnat och det blåser en hel del. Solen lyser endast med sin frånvaro och det är rätt skönt tycker jag. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Regnigt, mörkt och dystert här runt Göteborg, men det skall lätta frampå dagen, och inledningen på nästa vecka ser ut att bli sensomrig - enligt prognoserna.

#3: Ungefär samma prognos här. Fast regnigt imorgon också. På söndag ska det bli omväxlande sol och moln, men uppehåll. Hoppas det stämmer för då är det Mikaeli Marknad på Fredriksdal.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Här har snöstakarna satts upp. Vägverket är beredda på en rekordtidig vinter även i södra Sverige… ❄️

#5: Kan inte minnas när jag såg snöstakar senast. När jag var barn fanns de överallt, men nu verkar de inte användas längre. Åtminstone inte i Skåne.

Strålande solsken här just nu. Fast det ska tydligen komma in moln senare idag. Temperaturen ligger dock runt 18-20 grader.
Lått regn här, och det skall tydligen förbli så till i eftermiddag. Men det är skapligt milt.