Brist på råvaror
Har ni också lagt märke till att det är svårt att få tag på vissa saker som man förr alltid har kunnat köpa?
T.ex. att vissa livsmedel och varor för dagligt bruk försvinner ur affärerna? T.ex. fanns vårt duschgel inte att köpa i minst 3 månader. Sen när det fanns igen, var det slutsålt på ett par veckor.
Jag läste att för tillfället är det runt 400 mediciner som inte finns att köpa längre, t.ex. antibiotika.
Men mest lägger jag märke till det när jag köper tränings supplements. Proteinet som jag använder finns inte tillgängligt sen flera månader i affärerna. Samma med träningsboostern och andra kosttillskott. Sen köper man andra sorter, dvs. de som man anser är näst bäst och efter ett par veckor finns dessa heller inte att köpa i affärerna längre. Man får intrycket att affärerna bara säljer resterna som de har och det kommer inga nya varor.
I en affär sa man att det beror på bristen på råvaror och att han tror att nu kommer många att gå i konkurs.
Jag har mest märkt det på elektroniska prylar.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

#1:
Jo, jag har sett att om man googlar på datorer, så är alla laptops med ett bra pris-prestanda-förhållande slutsålda. Men annars så köper jag inte så mycket eletroniska prylar att jag lägger märke till det. Det beror nog på att det är brist på chips och andra elektroniska komponenter.