Annons:
Etikettnyheter
Läst 121 ggr
Sabah
2022-09-20, 07:25

Postnord slutar dela ut oadresserad direktreklam

Bild från pixabay.com

Nej tack till reklam!

Vi är många som har en sådan skylt på brevlådan eller vid brevinkastet. Så mycket papper som jag oläst burit till återvinning innan jag satte upp skylten för många år sedan! Vilken lättnad att sedan slippa den där högen! 🙂 Numer behöver jag inte ta mig till någon återvinning lika ofta, sparar därmed tid, pengar och miljö, då jag använder bilen för dessa ändamål. 🙂☘️🌿

Nu agerar Postnord i samma linje, de tar bort tjänsten för att skicka detta oskick till reklam. Tjänsten upphör i april nästa år, något att fira! eller vad tycker du!?

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/O8QWVA/mindre-reklamdrivor-i-brevladorna

💖🧡💛💚💙💜

Reklam – nej tack, även för reklamköparna.
  • Redigerat 2022-09-20, 07:25 av Sabah
Annons:
Caeli
2022-09-20, 09:38

Det låter väldigt bra men tror tyvärr att man bara kommer att omfördela reklamutskicken.

Här kör redan nu en speciell bil runt med enbart reklam plus att en del kommer med posten.

Måste den typen av reklam delas ut hade det kanske varit bättre om PostNord haft uppdraget. De kör ju ändå.

[Fredrika00]
2022-09-20, 11:22

Låter bra som sagt. Vi får väl se i vår hur det fungerar.

Sabah
2022-09-20, 15:13

#1: Suck! Allt går att komma runt! Inga miljövänner! 😕

Man kunde ju tycka att företagen skulle ta sitt ansvar!

💖🧡💛💚💙💜

Draknästets_Reptiler
2022-10-04, 11:03

#0: Jag slänger all reklam så fort den kommer i en återvinningspåse vid ytterdörren. Antigen kan inte de som delar ut reklamen läsa, eller så skiter de i vad som står på dörren.😒

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Sabah
2022-10-04, 15:33

#4: Dåligt och trist att de inte respekterar! 😕

Jag får vara glad att det funkar att undanbe sig reklamen här!

💖🧡💛💚💙💜

Draknästets_Reptiler
2022-10-05, 11:48

#5: Jo det är riktigt irriterande.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: