Trump har förlorat 50 rättsfall om valfusk hittills
Inte ens republikan-tunga högsta domstolen i USA har givit Donald Trump rätt i sina ogrundade påståenden om valfusk. The New York Times skriver:
”Mr. Trump has not come close — even once — to overturning the results of a single state’s election, let alone the results in at least three states that he would need to take a victory from Mr. Biden. And around the country, judges have started to express their frustration with his attempts to have the courts substitute their will for those of voters.”
» Supreme Court Rejects Republican Challenge to Pennsylvania Vote - The New York Times
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Gissar att det blir fler…

#1 Fast Trump fortsätter ju bestämt att hävda att valet blev "stulet" från honom hur många fall han än förlorar. Säger att dom som bestämmer i ärenden ljuger. Så dom som tror på honom tror absolut inte på att väl spelar nån roll längre.
Om det hade varit lätt att fuska sig till seger i ett presidentval hade väl Trump redan gjort det;)

Käre nån.
Denne man är allt något extraordinärt och då menar jag inte något särskilt positivt.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Återkommer
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.
- Redigerat 2020-12-10, 06:20 av Woodland

En så farlig människa som inte ser hur han uppviglar folk till våld, inte ser den demokratiska processen och ädelt lämnar sin tron..Hans kvinnosyn speglar hans syn på människor överhuvudtaget och hans brors dotter sade -han är världens farligaste människa- han är obehaglig.
Hans kommentarer är läskiga, han är obildad. Att inte ta Coronan på allvar, själv få högklassig vård, att ge tankar som att spruta in främmande farliga ämnen i kroppen.
Hans högmod, sådana människor ger mig obehag. Dessa äldre män som drar folk med låg utbildning till sig som han uppmuntrar att ta till ohederliga vapen i kampen.
Han är som en sektledare! Hur såg han på valet då han själv vann? Gick det helt ärligt till. Kolla hur andra Presidenter överlämnat så ser ni skillnaden.
Måtte han förpassas till sina företag.

Skillnaden bland domarna i högsta domstolen är inte ett politiskt parti utan deras sätt att tolka konstitutionen: liberalt eller konservativt.( #0 )De lämnar sin partitillhörigheter utanför beslut. Till exempel den sista insatta domaren Amy Barrett är en “originalist” och tolkar från en position där hon försöker förstå författningens grundares avsikter.
Var och en har rätt till sitt eget tycke i ett ämne. Att försöka göra sig en bild av den politiska verkligheten genom att dämpa känslorna, läsa/titta på och höra båda sidor i ämnet kräver arbete.
Framtiden kommer att visa om anklagelserna som förs fram mot Trump (med mediabolagen som redskap) stämmer. Hittills har dokumentation visat att de stora dreven mot honom till största del inte stämmer.
CNN bedrev riktig nyhetsrapportering en gång i tiden tills de började propagera för att “massförstörelsevapen” fanns i Irak och ville föra in USA i ett krig. Journalister har hoppat av New York Times för de vill inte driva opinion utan journalistik. Om NYT rapporterar att Joe’s Pizza på Broadway har fattat eld köper jag det rakt av men när det gäller politik är jag mer försiktig. De flesta svenska tidningarna tar det de skriver från dessa mediabolag. Mitt intryck är att Expressen och Aftonbladet är bland de mest osakliga som finns när det gäller USA politk. En grundläggande tes bland reklammakarna är att vi vanliga människor anses vara dumma och lätta att manipulera.
Som Shakespeare skrev (Om det nu inte var Sir Francis Bacon heh heh) “Hela världen är en scen och alla män och kvinnor skådespelare.”
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-10, 08:36 av Woodland

Det finns hundratals edsvurna utsagor från människor som bevakade valprocessen (Demokrater och Republikaner) som påstår att allt inte gick rätt till. Vi vet från olika brottsfall (till åklagarmyndighetens och polisens stora förtret) att även om man har starka bevis för en fällande dom är det svårt få någon fälld på grund av hur lagen är skriven.
Att vägra erkänna sig besegrad är inte så ovanligt. Stacy Abrams som förlorade valet till guvernör 2018 i Georgia har ännu inte erkänt det. Hilary Clinton har inte kommit över att hon förlorade 2016. Trump bör driva detta till sista instans.
Jag tycker synd om Joe Biden som har förlorat sina nära och kära och har Hunter, en politisk belastning till son. Jag önskar honom väl men fyra år tror jag inte han orkar med. Det krävs en viss sorts person att gå in i politik på den nivån. Jag skulle inte vilja att min man som 78 åring ställde upp i USAs presidentval särskilt om jag märkte att han började bli senil. Det är världens tuffaste jobb. Vad är det för ett liv att ha som gammal och svag? Obama sade “Du behöver inte göra detta Joe.” men han hörde inte på.
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-10, 08:40 av Woodland

#8 Trump är 74 så skillnaden är knappast så stor.
Vad är det som gör att Trump anmälningar avslås gång efter gång? Man hittar inget valfusk. Menar du att dessa rättsinstanser ljuger?
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Han faller på sin egen dumhet!
Vi minns väl hans ord-grab them by the pussy- , allt han sagt räcker.
Hans mur,som han byggde, med barn som fastnat där, vittnar om en stor känslolöshet.
Jag vet inget om Biden , men sämre kan han inte vara enligt min åsikt.
Att ställa människor mot varandra som en krigshetsare gör mer skada än nytta. Partiet skulle vinna på en helt annan person.
Jag är troende men tycker inte han främjar min tanke om godhet, moral, sunt förnuft medmänsklighet, alla människors lika värde, lögnerna 20.000 bevisade, är missklädsamt och inget är så missklädsamt som avund, högmod, girighet, jag högaktar ärliga människor som går det godas väg.
Konstigt så skäms jag varje gång jag ser denna man! Andligt är han mig motbjudande.
Censuren sprider sej och blir officiell. Youtube kommer radera videoklipp som nämner utbrett valfusk i USA. MSN

Det är inte endast ålderskillnad. Biden var instängd i sitt garage och svarade på förhandsgivna frågor genom att läsa från en teleprompter och (även då blev det fel ibland) medan Trump var ute och flög och får över hela landet på valkampanjer efter att övervunnit Corona. Det är inget tycke från min sida utan fakta. Det är skillnad på ork. När Biden äntligen kom ut i det fria samlade han en liten grupp som satt eller stod i uppritade cirklar på marken. Kontrasten kunde inte bli större. Trumps valkampanj behövde bara meddela att han skulle komma till en viss stad en dag eller så innan och tusentals samlades.
Det är många olika intressegrupper som har inlett processer mot valfusk. Det agerar inte direkt för Trumps räkning. Han har endast en grupp under Rudi Guiliani. Så att påstå att Trump har förlorat 50 rättsfall är missvisande.
Rättsinstanser bedömer bevisen. Det är inte upp till dem att lägga fram den eller argumentera fallen. Det har erkänts att fusk har förekommit vilket har gjorts i alla val men det innebär inte att det har förekommit i en sådan omfattning att det skulle ogiltigförklara resultatet. Lite historia- Nixon misstänkte att fusk förekom i valet mot Kennedy men Nixon drev inte frågan utan drog sig tillbaka och bidade tiden. Han återkom och vann senare presidentvalet i två omgångar.
Staten Texas har stämt flera delstater inför högsta Domstolen för deras sätt att hantera valet inom sina gränser. Det är den stora processen. Konstitutionella lagar är en vetenskap i sig själv. Man fick en uppvisning av det under rättsprocessen mot Donald Trump för påstådda påtryckningar av Ukraina.
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-10, 11:00 av Woodland

Håller helt med dig om Trumps ordval i frågan. Jag kan inte rättfärdiga mina egna synder långt mindre än någon annans. Det är långt mycket fler troende som stöder Trumps politik än Bidens. När det gäller medmänsklighet finns det mycket att läsa om hur Trump har bemött de efterlevande av fallna poliser och soldater, brottsoffer med mera.
Jag granskar så gott det går politiken som fördes under hans administration. (Nu är jag Off Topic) Folk har matats med överdrivna påståenden för att fälla Trump. Det har gått så långt bland vissa aktörer i USA att de jämförde Trump med Hitler. Befängt och helt utan grund. Men folk köper det. Han är absolut inte ointelligent vilket han har anklagats för. Det motbevisas av hans prestationer i livet och som President hans skicklighet att handskas med andra länders ledare. Han har nominerats fyra gånger till Nobels fredspris för det konkreta resultat av hans diplomati. Han har inte startat krig. Han var emot invasionen av Irak. Det var han tydlig med och det gjorde att han kom på kant med Washingtons maktelit. Han är en outsider.
Muren - Enligt ICE (Immigrations and Customs Enforcement) har muren och ICE’s utökade befogenheter skyddat den amerikanska befolkningen från de kriminella kartellerna i Mellan och Sydamerika. Dessa brottslingar bedriver drog och människohandel. Under Trump har ICE till exempel kunnat skydda befolkningen i de fattiga latinokvarteren från MS13. Trump beskylldes för att sätta barn i burar (Till och med av Michelle O) men det började mycket tidigare och med god orsak. Obama byggde burar vid gränsen (inte Trump) och satte barnen i dem för att skydda dem från övergrepp (tänk flyktinglägren här i Europa) och för att utröna om de som påstod sig vara deras föräldrar verkligen var det. De kriminella smugglar in folk kallas “coyotes” och är ett led i människohandeln. Så snart det kunde fastställas att de vuxna och barnen hörde ihop förenades de. Detta vände media mot Trump och folk köpte det.
Biden var Obama’s Vice president. Han har haft en lång karriär i Washington och anses vara en man som kan få folk på båda sidor kammaren att enas. Och ja, det kan bli mycket, mycket sämre om maktelitens förkärlek till krig får spelrum under Biden. Samtidigt är det oklart hur mycket han kommer att ha att säga till om men många på båda sidor har reagerat på att Dick Cheney har kommit in i bilden igen.
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-10, 11:04 av Woodland

Det var på grund av censur som Twitter, Facebook och Googles verkställande direktörer blev inkallade till Senatsförhör. Vad de flesta inte vet att det är inte en fråga om dessa privata företag får censurera det är frågan om de kan fortsätt åtnjuta skydd från lagen section 230 som en “plattform” och redigera samtidigt.
Med vänlig hälsning,
#12:
”Så att påstå att Trump har förlorat 50 rättsfall är missvisande.”
Tycker du i så fall också att Trump inte hade varit en vinnare om utgången av de 50 processerna hade blivit den omvända? Han är den som har mest att vinna och förlora i samtliga processer sett med mina ögon.
#11: Nej, inte censuren. Den gäller inte privata företag.
#14: Sektion 230 borde ha tagits bort, alternativt anpassats att gälla enbart mindre företag, för länge sen.

15
Natuligtvis hade Trump haft fördel av att vinna dessa processer men han har inte personligen beordrat dessa. Detta var min poäng. Sydney Powell, L. Lin Wood med många andra agerar med stöd från andra organisationer och intressen som inte vill se Biden som President.
14
Vi får ser hur det går med Sektion 230.
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-10, 12:11 av Woodland
#17: Förr eller senare kommer 230 att försvinna i nuvarande form. Nu har den motsatt effekt mot när den infördes.

#12 Tycker du inte Bidens strategi var bättre så här i coronatider än Trumps? Han som samlade tusentals människor som du beskriver i ett land som är oerhört hört drabbat av pandemin.
/Maria
Ur Lille Prinsen.
- Redigerat 2020-12-10, 13:48 av Maria
#14: Tack för dina inlägg. En resonlig röst bland idel ensidighet.
Jag minns CNN som propagerade för att det skulle finnas massförstörelsevapen i Irak. Ett långvarigt mördande av civila blev resultatet. Sen får vi inte glömma att Obama gav order om drönarattacker men han fick fredspris. Trump är den första presidenten på 54 år som inte startat krig.
Men media hatar honom.
Och "alla" (många) håller med.
-Orange man bad!!!
"The Truth is Treason In An Empire of Lies"
#1: Jag tror inte det Trump gör nu annat än sänker folks förtroende för den demokratiska processen i USA. Att han inte slutar trots att de juridiska möjligheterna är uttömda signalerar till hans anhängare att det är fel på processen.

#12 Biden gjorde sin kampanj utifrån det faktum att hundratusentals amerikaner dött i covid-19.
Donald Trump gjorde sin kampanj och struntade helt i att folk kunde bli sjuka och dö. Bara för att kunna säga att han hade större uppslutning.
Jag skulle inte velat rösta på nån av dom om jag bott i Usa. Men som en del amerikaner själva sagt, dom har lagt sin röst mot Trump och inte för Biden.
Sen behöver man inte läsa tidningar och bli felinformerad på något sätt. Man kan ju titta på Trumps tal och presskonferenser. Om ingen hackat honom så säger han ju det han säger. Eller i vissa fall, inte säger.
Som att efter valet helt struntat i pandemin och bara riktat in sig på hur alla har fuskat. Vad spelar det för roll om man vinner om alla i landet är döda?
(Liten överdrift men själva tanken)
Han är ju mer mån om att ta hand om sig själv än nåt annat. Och många kan ju ha åsikter om hur han har lett landet dom senaste 4 åren men nu leder han det ju inte alls. Möjligen leder han i golf vilket Usa som nation knappast gynnas av.

Jag skrev det jag skrev i jämförelse av fysiska styrkan mellan dessa två kandidater och den entusiasm som omgärdade dem.
Jag håller helt med dig att folksamlingar riskerar att sprida viruset. Absolut. Men medias fokuseringen gällande smittspridning är mångfacetterad. Det är faktiskt så att upploppen som eldades på av BLM (marxister) och ANTIFA (anarkister) kunde också räknas som "super spreaders" när det gäller infektionen. Media nämnde inte ett ljud om faran med det. Inga representanter för Demokraterna steg fram och påpekade smittorisken i dessa våldsamheter: våldsamheter som lägligt nog har avtaget sedan Biden verkar vinna valet. Detta går inte att missta för en som iakttager från distans.
Med vänlig hälsning,

# 20
Tack!
Media ändrar sina budskap, tystnar ner och överdriver för ett större syfte än vi vanliga dödliga kan förutse. För inte så länge sedan lade jag upp ett klipp från CNN 2006 inlägg #5 där faran med Dominion valmaskinerna påpekades på det bestämdaste av Lou Dobbs. Samma Dobbs beklagar samma sak men på FOX där han är programledare idag 2020. Så vem har rätt om samma sak: CNN eller FOX?
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-10, 17:56 av Woodland

21
Det juridiska möjligheterna är inte uttömda förrän SCOTUS ge sitt utlåtande om Texas processen.
Jag anser att Trump sänker förtroendet för valprocessen inte bara för sina egna utan för hela befolkningen om han slutar nu. Om det bekräftas att Biden vann utan fusk är det utmärkt för Biden för att undanröja tvivlets moln som hänger över hans Presidentskap. Annars kommer detta att hänga över honom hela tiden som han orkar leda landet. Har hans kampanj rent mjöl i påsen behöver de inte vara rädda för processerna. Folk har Clintonkampanjens agerande i färskt minnet särskilt efter DNI Ratcliffe släppte hemligstämplade dokument som visar att hon startade anklagelserna mot Trumps påstådda samverkan med Ryssland.
Det finns alldeles för många frågetecken som måste rättas ut. Biden kommer att få det svårt nog när Republikanerna har vunnit fler platser i kongressen.
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-10, 17:58 av Woodland

22
Jag tror att man bör ser politiker för vad de är - människor med alla sina fel och brister.
Om Biden drev sin kampanj utifrån dödsoffren i COVID kan man undra vad han tänker göra efter massvaccineringen. Och faktum är att ingen vet. Han talade inte om vad han ville. Trump däremot talar om vad han tänker. Man behöver inte vara rädd för att han gömmer någonting. Han säger det som han ser det. Ibland kunde man skratta och ibland ta sig för pannan, men han sade det som han såg det. Två helt skilda sätt att möta offentligheten.
Även bland Trumps största kritiker, Guvernörerna i New York och Kalifornien, har han fått beröm for den assistance de fick när de bad om den. Man bör nog sära på vad Trump egentligen skall eller bör göra som President. Det fanns/finns en stor stab av professionella och många myndigheter som var/är inblandade i kampen mot COVID. Det var Trump som drev fram ett snabbt vaccin. Han skar genom FDA’s byråkrati och samlade medicinbolagen och beordrade forskningen för att få igång det hela.
Trump är inte ute och reser internationellt just nu med tanke på viruset men andra kommer till honom till exempel ledare från Kosovo och Serbien och parterna i Mellanöstern för att skriva samarbetes och fredsfördrag. Han spelar golf för att koppla av och det kan man inte missunna honom. Obama gjorde likadant.
Med vänlig hälsning,
#25: Jag tror inte Biden är det minsta orolig för processerna. Nu medger till och med många republikaner att det inte finns någon juridisk möjlighet att ändra valutgången. Flera har gått ut och sagt att det går för långt. Det finns inget högsta domstolen kan göra som skulle ändra något för valutgången. I förrgår var sista chansen.

# 27
Själv är jag inte säker på hur Biden har det men det verkar såsom han glider på som sig bör. Detta med Hunter är ett osäkert moment men vi får se hur det utvecklas.
Ja, jag är inte förvånad att vissa inom det republikanska partiet vill att Trump skall sluta eller borde har slutat så snart valet var över. Det finns så kallade RINOs (Republicans in namn only) och "Never Trumpers" som har hängt med hela vägen och hoppades att han aldrig hade valts överhuvudtaget! De har aktivt motarbetat Trump som President i olika grader.
Just nu finner jag mig i "vänta och se" mode när det gäller allt detta. Vi lever i historiska tider. Och när detta är slut börjar inriktningen för Sveriges nästa val. heh heh
Med vänlig hälsning,

#Dom flesta brukar ju ändå sluta när valet är över. Det är ju därför man har val. Så att folket får välja.
Tänk om Hilary Clinton hade gjort samma sak 2016. Stämning efter stämning efter stämning. Vad hade republikanerna och Trump sagt om hon hävdat valfusk och "stulet val"? Om hon vägrat ge sig och sagt på Twitter varenda dag att det var hon som vann valet. Vad hade hänt då?
Ingen som vet såklart men man kan väl gissa sig till att Trump då isåfall bestämt skulle hävda att det är omöjligt att fuska. Och sen något nedsättande efter det såklart som syftar på kvinnor. Pms kanske? I vilket fall som helst skulle det vara fullständigt löjligt och skrattretande att ens försöka säga att det fanns valfusk. För Trump vann ju. Såklart det inte kan fuskas då.
Hur många gånger räknades Georgia om? Först var det helt klart fel på maskinerna så då räknades rösterna om för hand. Och ändå hade Biden fler röster. Hur många miljoner fick Usa:s medborgare betala för alla dessa omräkningar och stämningar.
Det är en enmans-show. Tänk om dom pengarna gått till pandemin istället.

De flesta Presidenter har inte genomgått det Trump har fått genomlida under sin tid som President. Vi vet inte vad som hade hänt om Clinton vägrat erkänna sig besegrat på Twitter. Det är allmänt känt att hon hade svårt med nederlaget. Jag kan fullt ut förstå hennes besvikelse. Hon tog för givet att hon skulle bli den första kvinnliga presidenten.
I dagens läge vet vi inte vad hon skulle har gjort men vi vet vad hon faktiskt gjorde därför att de klassificerade dokumenten som har släppts har visat att hon satte igång drevet mot Trump med anklagelserna om samarbete med Ryssarna. FBI visste detta och informerade Obama. Orsaken lär ha varit att avleda uppmärksamhet runt hur Clinton själv handlade med hemliga dokument som statssekreterare. Hon hade dem på en server i ett badrumsskåp. Där var statshemligheter öppna för hackare av alla de slag. Ett brott med mycket lång strafftid.
Hon (hennes medarbetare) köpte, genom ett bolag som mellanhand, ett dokument där det påstods att Trump hade gjort nedriga saker på ett hotel rum i Ryssland. Drevet kom igång och förpestade Trump, hans fru och familj och Medarbetare under de första åren. Han hävdade sin oskuld och såg till att en särskilt utredning under Robert Meuller inleddes för att undersöka detta. Media drev på. Alla de stora mediabolagen var med i drevet. När Meuller var klar fanns det inga bevis för anklagelserna. Det allmänheten vet idag är att utredarna visste två veckor in i processen att anklagelserna var grundlösa därför att informationkällan berättade för dem att det var bara påhitt. Detta kostade skattebetalarna 48 millioner dollar och den ensidiga rapporteringen bidrog till ett hat mot Trump som var ogrundat. Allt jag skriver här är fakta om det som har hänt och det som har framkommit hittills. Men det slutar inte med det.
Dessutom spionerade vissa inom underrättelsetjänsterna på Trumps övergångsstab - Obama visste om detta. De var rädda bland annat för General Flynn. Flynn var känd som en man som rensade upp. Han hade för avsikt för att ta sig an korruption. (Det är en annan berättelse) Det hela är skandalöst.
Dagen Trump svår eden som President började vissa demokrater tala öppet om att ställa honom inför förhör med avsikt att avsätta honom. Detta började de tala om dagen han svor eden! Anklagelserna var att han undanhöll bidragsmedel för att utöva tryck på den Ukrainska regeringen för att få dem att starta en utredning om Biden och dennes son Hunter. Trump frikändes.
Lägg till detta en respektlös (för ämbetet) fientlig och aggressiv journalistskara som rapporterade 94% negativa uppgifter om Trump (enligt ett universitets undersökning). Dessutom så smutskastar och förlöjligar de fortfarande de vanliga medborgare som stödjer Trump. (Jämför journalisternas behandling av Biden mot Trump på deras respektiva presskonferenser). Men det slutar inte med allt detta.
Att Trump har pallat för detta och ändå åstadkommit så mycket är häpnadsväckande. Men människor som endast läser eller hör de vanliga nyhetsbyråerna får inte reda på allt. Dessa tystar ner eller undviker att rapportera om fakta. Och detta är saker som kan bevisas ha hänt.
Media ignorerar det positiva Trump har gjort för freden, ISIS kalifaten undanröjda, veteranerna, jobben, kvinnor har alltid haft positioner i hans affärsvärld och i regeringen, straffreformer ja, listan är lång. Att han har burit sig dumt åt med vissa kvinnor kan man erkänna men kanske man skulle ge honom lite “cred” för det han faktiskt ha gjort.
Med en komprimerad information om allt detta tror jag att man kan förstå att har han pallat för en sådan behandling ger han inte sig i första taget.
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-11, 08:03 av Woodland

Du skriver att Mueller inte hittade några bevis. Hans rapporter sa ju då att det fanns mycket bevis. Var ju en rapport på massa sidor. Och om han inte hittade nåt och friade Trump från allt, varför ville då Trump sparka honom?
Vore ju ologiskt.
Mycket möjligt att han gjort bra saker för landet. Han har varit bra för ekonomin. Men han är väldigt partisk mot dom rika och mäktiga medans han inte bryr sig lika mycket om "vanliga" människor.
Sen tycker jag personligen att det är otäckt med en president som ljuger så ohejdat som han gör. Såpass mycket att man inte vet vad som är sant eller falskt. Kalla mig gammalmodig men jag tycker att om man står och ger tal så ska man inte stå och hitta på saker. Eller som han också gör, säger en sak, säger tvärtom direkt efter för att avsluta med ja, jag vet inte.
#31 Orsaken är att alla; Mueller, Trump, Comey, Clinton, Biden osv, är kontrollerade av Illuminati. Syftet med dom skenbara konflikerna är att ständigt kontrollera oppositionen och den för tillfället styrande fasadmakten. Söndra och härska. Illuminati har lyckats och USA är ett av dom mest söndrade länderna i världen.

Meullers report på 448 sidor färdigställdes under 22 månader. All information nedtecknad i en sådan rapport med intervjuer, fotnoter, datum osv bli mycket papper. Om det fanns bevis för anklagelserna att Trump hade haft samarbete med Ryssarna som kunde leda till åtal hade Presidenten troligen hetat Pence.
Trump stack inte under stolen med att han var frustrerad med Mueller och det som han ansåg vara felbehandling. Han övervägde att sparka honom och ville begränsa Mueller men det är bra han inte gjorde det.
Trumps starka kort är ekonomin. Arbetslösheten var nere på historiskt låga siffror innan pandemin bröt ut. Han är affärsman och inte politiker så han tog bort restriktioner för att få igång ekonomin. I ett kapitalistiskt system behövs företagsledare och om de är framgångsrika brukar de vara rika. Trump har även använt ekonomin som en morot i fredsfördragen.
Jag är inte ute efter att ändra någons ställning i ämnen som vi diskuterar här utan tänker mest ge en annan vinkel på saker och ting.
Det är otäckt för vilken människa som helst att ljuga. Lögn är avskyvärt samtidigt någonting som alla gör. Och vi ljuger mest för oss själva. Det tillhör vår fallna natur. Ja,Trump ljuger/överdriver/svamlar runt i tal. Men ibland talar han råa sanningar som om man snappar upp dem kan få information som inte hade varit tillgänglig annars. Trumps sätt att tala har varit ett ämne för studier. Hans sätt att överdriva tillhör säljteknik. Och det är inte endast Trump som ljuger. Och lögn har används av ledare för att skrämma upp till krig och för att invagga folk i en trygghets känsla som “Sverige’s beredskap är god.” Trump har definitivt sina nackdelar men också fördelar precis som alla andra på denna jord.
(Stefan Löven har faktiskt erkänt han har varit “naiv” och haft fel. Heder åt honom för det. )
Med vänlig hälsning,
@Woodland
Trumps "skicklighet" att handskas med andra världsledare som du betecknar det för kallar jag för att flirta med andra diktatorer. Alltså inget som imponerar mig. Att han fyra gånger blivit nominerad till Nobels pris för fred är heller inget som imponerar mig eftersom i skillnad till andra nomineringar kan nästan vem som helst bli nominerad till det. Urvalsprocessen för Nobels fredspris skiljer sig avsevärt från de andra Nobelprisernas: medan den kommitté som ansvarar för dessa väljer kandidater och vinnare, kan i princip varje person eller organisation föreslås för Nobels fredspris. Nomineringen till en amerikansk president är inget ovanligt.
Vad som gäller han prestationer i livet föddes han med en guldsked i munnen och ärvde pengar och företag av hans far. Han gjorde det inte lika bra som sin far. 2007 grundade han ett Steak House som stängdes ner för att hälsovårdsmyndigheterna hittade 51 lagbrott mot hälsoriktlinjer. Sen 2005 grundande han Trump University som stängdes 2011 pga han blev anklagad för bedrägeri mot tusentals studenter. 1984 köpte han sig ett eget Football team. Efter ett år var dom panka. 2006 började han tillverka sin egen vodka, men 2011 stängdes tillverkningen pga dåliga försäljningstal. Hans Trump magazin levde också bara ett och ett halvt år. Hans egen sökmaskin för lyxresor stängdes redan ett år senare pga dålig bedömning. Hans eget spel Trump The Game stängdes också ner strax efter att det kom ut. Hans airline Trumps Shuttle levde bara 3 år pga höga skulder. Hans byggfirma gick i konkurs 4 gånger och hade 1,8 miljarder dollar skulder. Han företag Trump Mortgage gick i konkurs efter 1 år. Inom de sista två åren sjönk hans förmögenhet med över 1 miljarad dollar. Förr var han på plats 138 bland dom rikaste människorna ocn nu har han åkt ner på plats 259. Värdet på hans lägenheter i Trump Tower sjönk med 33%. För mig ett bevis på att han inte är särskilt intelligent.
Vad som gäller arbetslösheten stämmer det att den låg på en historisk låg nivå innan pandemin bröt ut, men trenden inleddes redan av Obama. Han fick t.ex arbetslösheten bland latinos och mörkhyade att gå från 16,8% i mars 2010 till 7,8% i januari 2017. Med andra ord hoppade Trump bara på ett farande tåg. Men som vanligt tog han på sig äran själv.
Sen ska man inte glömma att Trump tog ifrån de fattiga deras sjukförsäkring. Miljoner människor drabbades. Vidare tog han inte coronapandemin på allvar vilket har gett USA ödesdigra konsekvenser med alldeles för många döda som följd. Hans uttalande om att injicera desinfektionsmedel är ytterligare ett bevis för vilken dum människa han är. Dessutom skulle ingen smart människa ljuga så klumpigt som han. Så nej tack för Trump som president.
- Redigerat 2020-12-11, 12:45 av FataMorgana

#32:
Är du säker på att de inte är kontrollerade av ALLURCO?
#30: Du presenterar flera påståenden som är nyheter för mig.
- ”… de klassificerade dokumenten som har släppts har visat att hon satte igång drevet mot Trump med anklagelserna om samarbete med Ryssarna.”
Kan du länka till källan för det?
- ”Hon (hennes medarbetare) köpte, genom ett bolag som mellanhand, ett dokument där det påstods att Trump hade gjort nedriga saker på ett hotel rum i Ryssland.”
Varifrån kommer den informationen?
- ”Han hävdade sin oskuld och såg till att en särskilt utredning under Robert Meuller inleddes för att undersöka detta.”
Vem är ”han” i citatet?
- ”När Meuller var klar fanns det inga bevis för anklagelserna.”
Det är inte sant. Det är vad Trumps sida har spritt ut, men det kommer inte från Muellers rapport.
Om vi bortser från Trump ledde Muellers utredning till åtal som gav 7 erkännanden alternativt fällande domar, 14 fall som skickades vidare till justitiedepartementet. Man avslöjade rysk inblandning i valet 2016, bland annat genom att favorisera Trump i kampanjer på sociala medier, samt stöld av information om miljontals röstberättigade. Man identifierade många länkar mellan Rysslands regering och Trumps kampanj.
Muellers rapport rentvådde inte Trump. Däremot innehöll den flera exempel på försök att försvåra utredningen.
Utöver det ledde rapporten till att drygt 1.000 tidigare federala åklagare undertecknade en skrivelse som sa att om någon annan amerikan hade försökt hindra rättvisan på det sätt Trump gjort skulle det sannolikt leda till ett flertal åtal om hindrande av rättvisa.
48 miljoner dollar är mycket pengar, men rättvisa kostar pengar. Även om det inte har lett någonstans i fråga om Trump själv tycker du väl att övriga resultat av utredningen är bra? Att det klargjordes att Ryssland försökt påverka valet måste väl ensamt vara värt 48 miljoner dollar?
» AP FACT CHECK: Trump, Barr distort Mueller report findings
» Key Findings of the Mueller Report | ACS
- ”Det allmänheten vet idag är att utredarna visste två veckor in i processen att anklagelserna var grundlösa därför att informationkällan berättade för dem att det var bara påhitt.”
Var har du hittat den informationen? Länka gärna så jag får läsa själv.
- ”Dessutom spionerade vissa inom underrättelsetjänsterna på Trumps övergångsstab - Obama visste om detta.”
Om jag minns rätt kom man fram till att det aldrig förekom något spioneri. Det var grundlösa påståenden från Trump. Peka gärna på källan om du har annan information.
» Spygate (conspiracy theory) - Wikipedia
- ”Dagen Trump svår eden som President började vissa demokrater tala öppet om att ställa honom inför förhör med avsikt att avsätta honom. Detta började de tala om dagen han svor eden! Anklagelserna var att han undanhöll bidragsmedel för att utöva tryck på den Ukrainska regeringen för att få dem att starta en utredning om Biden och dennes son Hunter.”
Menar du att samma dag som Trump svors in anklagades han för att ha undanhållit bidragsmedel från Ukraina som påtryckning för att få dem att utreda Hunter Biden? Jag förmodar att jag missuppfattade dig där. Rätta mig gärna.
- ”Lägg till detta en respektlös (för ämbetet) fientlig och aggressiv journalistskara som rapporterade 94% negativa uppgifter om Trump…”
Det finns många som håller koll på vad USA:s presidenter säger och gör. De har hittills räknat upp mer än 20.000 påståenden som Donald Trump har gjort och som är lögn eller missledande. Du tror inte att det kan skapa en del negativ press?
» Trump is averaging more than 50 false or misleading claims a day - The Washington Post

#33 Finns så mycket att skriva men väljer bara detta. Du skriver;
"Ja,Trump ljuger/överdriver/svamlar runt i tal. Men ibland talar han råa sanningar som om man snappar upp dem kan få information som inte hade varit tillgänglig annars."
Så hur ska folk kunna skilja ut sanningen från alla lögner? Allt blir en gissningslek.
Vore det inte lättare att bara säga den här sanningen? Men nej det går ju inte för allt är en show och shower har utfyllnadsmaterial.
Om Trump idag klev upp i talarstolen och sa, Det är krig ni måste till skyddsrum så hade en stor del av befolkningen inte trott honom. Det är farligt på en nivå man aldrig varit på innan.

# 36
Jag skrev i hast och var inte tillräckligt tydlig. My bad. Spygate känner jag inte till men jag svarar dig imorgon.
Med vänlig hälsning,

37
Kanske det. Jag har aldrig tänkt på det på det sättet.
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-11, 17:58 av Woodland
Lyckas Illuminati manipulera Högsta Domstolen? SVT

Här kommer lite andra nyheter.
https://www.expressen.se/nyheter/nederlag-for-trump-hd-gar-inte-vidare-med-stamning/
/Maria
Ur Lille Prinsen.

36
Det finns många källor till det jag skrev men du kanske inte gillar dem.
Jag vill inte påstå att någon sida har 100% rätt - det är omöjligt men det skadar inte att ta reda på var motparterna står och varför. Jag har försökt göra det så gott det går.
Mina svar till 1,2 4 (3 är längre ner i inlägget)
Det finns många länkar när det gäller informationen jag syftade på i ditt #4. Här är en och även Wikipedia har en sida om Steele dokumentet.
Chairman Graham Releases Information from DNI Ratcliffe on FBI’s Handling of Crossfire Hurricane
Artiklarna i The Federalist med inbäddade länkar är informerande.
”Han hävdade sin oskuld och såg till att en särskilt utredning under Robert Meuller inleddes för att undersöka detta.”
Jag syftar på Trump, vars eget val för Deputy Attorney General Rosenstien utsåg Meuller efter att R’s överordnade Sessions drog sig tillbaka och Comey sparkades. Det är inte så att utredningen började med folk utanför Trumps stab därför använde jag pronomet
“han”.
Jag skrev i # 30- ”När Meuller var klar fanns det inga bevis för anklagelserna.” Anklagelserna som fanns i Steele dokumentet.
Och jag förtydligade detta i # 33 “Om det fanns bevis för anklagelserna att Trump hade haft samarbete med Ryssarna som kunde leda till åtal hade Presidenten troligen hetat Pence.” I diskussionen syftade jag inte på någon annan än Trump när det gällde anklagelserna i Steele dokumentet som det figurerar i Mueller rapporten.
Jag tror det kan anses allmänt vedertaget att olika regeringar försöker påverka val i USA. Stater som ofta förekommer i sammanhanget är Ryssland, Nord Korea och Kina. EU och Sverige har också blivit varse om sådan påverkan och upplevt dataintrång.
Jag förstår helt ut att du kunde uppfatta det jag skrev i # 30 tredje stycke på det viset.
Ursäkta. Fingrarna flög fortare än tanken.
Ja, de ville bli av med honom från dag 1 - eller så snart som möjligt. Trumps motståndare hoppades på att anklagelserna av hemligt samförstånd mellan Trump och Ryssland skulle leda till att han avsattes. Det kom först.
Senare var det detta med Ukrainasamtalet. Det användes för att sätta igång rättsprocessen mot Trump (impeachment). En angivare informerade att det fanns ett telefonsamtal som skulle ses över osv. Trump förekom dem genom att ge ut en utskrift av samtalet. Hoppas det klarar upp missförståndet. Processan är historia nu och finns på c-span.org.
- Det är bra att journalister granskar. Men de kan förstöra mycket också. Nu för tiden ägnar sig många åt att forma opinion istället för att leverera information.
Detta med 94% negativ nyhetsrapportering hände under Trumps första 100 dagar enligt Harvard Kennedy School’s Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy. Det är brukligt att en nyinsatt President får en “smekmånad” med pressen.
MRC kunde under valkampanjen räkna upp 150 gånger mer negativ nyhetsrapportering om Trump i jämförelse med Biden. I den lokala dagstidning jag läser har felcitat upprepats i flera artiklar även när läsare (inte jag) har skrivit att det är felciterat.
Det finns en fientlighet mellan Trump och vissa (inte alla) journalister på presskonferenserna. De båda sidorna livnär sig på varandra. Analytiker har skrivit att nyhetsmedierna behöver Trump för att göda deras syften och Trump behöver deras rapportering för att uppehålla intresset runt honom.
New York’s Guvernören Cuomo (D) sade nyligen att han tyckte att journalisterna (unga) på presskonferenserna var respektlösa mot ämbetets värdighet genom deras aggressiva sätt att ställa frågor/behandla Trump. Jag skulle inte vilja se vår Statsminister eller Kungen behandlad på det viset.
Jag märker hur varsamma de stora mediabolagen är mot Biden. Men de kan inte bara fortsätta att täcka över eller ignorera hans felsägningar och tecken på flyktig förvirring. Pressar de Biden för hårt kan de framstå som mobbare, han klarar nog inte av det.
Det kan hända i framtiden när dammet har lagt sig att man kan få en klarare bild. Men nu när SCOTUS nekade att ta upp Texas fallet sitter Biden säker i sadeln. Personligen misstänker jag att det kan bli President Harris om några år. Men vad vet jag? Den som lever får se.
Med vänlig hälsning,
- Redigerat 2020-12-12, 11:23 av Woodland

40
Nej, inte “Illuminati” utan författningslagstolkning på högsta nivå.
SCOTUS skrev:
The State of Texas’s motion for leave to file a bill of compliant is denied for lack of standing under Article III of the Constitution. Texas has not demonstrated a judicially cognizable interest in the manner in which another State conducts its elections. All other pending motions are dismissed as moot.”
Med andra ord har inte Texas visat att de under lagen har att göra med de nämnda delstaternas* sätt att bedriva val och med det faller resten av motionen. Nu har SCOTUS fått kritik av folk mot Trump för att inte använda den stora släggan i sin bedömning. Så alla är arga mot alla men det borde lugna sig så småningom.
*(Georgia, Michigan, Pennsylvania och Wisconsin)
Med vänlig hälsning,
#42: Efter att ha läst dina länkar tycker jag att delar av det du skrev i #30 är fel. Nedan är din text med mina kommentarer inom hakparenteser:
I dagens läge vet vi inte vad hon skulle har gjort men vi vet vad hon faktiskt gjorde därför att de klassificerade dokumenten som har släppts har visat att hon satte igång drevet mot Trump med anklagelserna om samarbete med Ryssarna.
[Nej, enligt de källor du har angivit (AP och Wikipedia) satte inte Hillary Clinton igång något drev. Christopher Steeles (tidigare brittisk spion ansvarig för MI6 Rysslandsavdelning) rapportutkast innehåller uppgifter om att kampanjmedarbetare för Trump konspirerade tillsammans med företrädare för Ryssland kring Rysslands valpåverkan i stöd för Trump.]
Hon (hennes medarbetare) köpte, genom ett bolag som mellanhand, ett dokument där det påstods att Trump hade gjort nedriga saker på ett hotel rum i Ryssland.
[Nej, en advokat för det Demokratiska partiet och Hillary Clintons kampanj **beställde en utredning** (inte ett färdigt dokument) av Trumps kampanj från företaget Fusion GPS. Ett utkast till rapporten **offentliggjordes**, utan tillstånd, **av nyhetstjänsten Buzzfeed**. Inget stödjer påståendet att Hillary Clintons kampanj och det Demokratiska partiet var inblandade i offentliggörandet.]
”Jag syftar på Trump, vars eget val för Deputy Attorney General Rosenstien utsåg Meuller efter att R’s överordnade Sessions drog sig tillbaka och Comey sparkades. Det är inte så att utredningen började med folk utanför Trumps stab därför använde jag pronomet “han”.”
Som ställföreträdande statsåklagare kan man inte säga att Rod Rosenstein var en del av Trumps stab. Det är viktigt att rättsväsendet och den lagstiftande grenen verkar oberoende av presidenten (enligt principen checks and balances). Därmed kan man inte heller säga att Trump eller hans stab på något sätt initierade utredningen. Utredningen startade, som jag har förstått det, hos FBI och flyttades sen över till Robert Mueller av Rod Rosenstein.
Trump var inte särskilt förtjust i vare sig Rosenstein eller Mueller och har kritiserat bägge åtskilliga gånger. När Rosenstein sa upp sig 2019 beskrevs hans och Trumps relation så här av Baltimore Sun:
”His last day will be May 11, ending a tumultuous relationship with Trump and a tenure that involved some of the most consequential, even chaotic, moments of the president's administration.”
På Twitter finns Trumps synpunkter på Rosenstein kvar för den som vill läsa.
”Jag skrev i # 30- ”När Meuller var klar fanns det inga bevis för anklagelserna.” Anklagelserna som fanns i Steele dokumentet.”
Riktigt så var det inte. Här är delar av tidskriften Times genomgång av vanliga myter om Muellerutredningen:
”Mueller spent almost 200 pages describing “numerous links between the Russian government and the Trump Campaign.” He found that “a Russian entity carried out a social media campaign that favored presidential candidate Donald J. Trump and disparaged presidential candidate Hillary Clinton.” He also found that “a Russian intelligence service conducted computer-intrusion operations” against the Clinton campaign and then released stolen documents.”
Och om påståendet att Mueller inte skulle ha hittat bevis för Trumps försvårande av utredningen:
”Mueller found at least four acts by Trump in which all elements of the obstruction statute were satisfied – attempting to fire Mueller, directing White House counsel Don McGahn to lie and create a false document about efforts to fire Mueller, attempting to limit the investigation to future elections and attempting to prevent Manafort from cooperating with the government.”
» Mueller Report: Breaking Down the Biggest Myths | Time
Det är inte omöjligt att Trump kan råka ut för rättsliga efterspel av utredningen när hans tid som president är över.
”Detta med 94% negativ nyhetsrapportering hände under Trumps första 100 dagar enligt Harvard Kennedy School’s Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy. Det är brukligt att en nyinsatt President får en “smekmånad” med pressen.”
Det är mycket som är brukligt. Trump har inte brytt sig om särskilt många såna saker. Under sina första hundra dagar som president spred Trump drygt 500 falska eller missledande uttalanden. Det är inte brukligt. Tycker du det vore bäst om pressen lät dem stå som sanningar de första 100 dagarna?
» Veracity of statements by Donald Trump - Wikipedia
”MRC kunde under valkampanjen räkna upp 150 gånger mer negativ nyhetsrapportering om Trump i jämförelse med Biden.”
Newsbusters statistik, samma som du länkade till under ”MRC”, säger också att Trump fick nästan fyra gånger så mycket positiv nyhetsrapportering som Biden under den perioden. Har du någon kommentar till det?
Du kan få fler troliga skäl till att Trump samlar på sig så mycket negativa skriverier: Han ber om dem. Han gör så många uttalanden, varav så stor del är lögn, att det enda media kan göra är rapportera om det. Vad han påstod och varför det är lögn. Det är klart att det räknas som negativ rapportering. Önskar du att media struntade i att rätta Trumps och andra publika figurers lögner, eller hur tycker du de ska rapportera om det?
Att ljuga och sprida felaktig information är något negativt. Det ska besvaras som något negativt. Jag ser inget alternativ.
Här är ett citat från en faktakollare som bevakade Trump under årets kampanj:
”The fewest inaccuracies I’ve heard in any day is four. The most is 25. (Twenty-five!) That doesn’t include the first two debates, at which I counted 34 and 33, respectively. Over the course of 33 days, I counted a total of 253 (including some that repeat).”
» Confessions of a Trump Fact-Checker - POLITICO Magazine
Jag vet inte hur noga du har undersökt Newsbusters. Här är vad Media bias/Fact check skriver:
”Overall, we rate Newsbusters Right Biased based on story selection that always favors the right. We also rate them borderline questionable due to the use of poor sources and numerous failed fact checks. One additional failed fact check will push this source by default onto the Questionable list.”
» Newsbusters - Media Bias/Fact Check
Här finns en artikel om hur Donald Trump ljuger. Jag tyckte det var intressant läsning:
» How does Donald Trump lie? A fact checker's final guide | Donald Trump | The Guardian
”Det är bra att journalister granskar. Men de kan förstöra mycket också. Nu för tiden ägnar sig många åt att forma opinion istället för att leverera information.”
Kopplar du det till något av det andra du skriver?
”Jag märker hur varsamma de stora mediabolagen är mot Biden. Men de kan inte bara fortsätta att täcka över eller ignorera hans felsägningar och tecken på flyktig förvirring. Pressar de Biden för hårt kan de framstå som mobbare, han klarar nog inte av det.”
Vilka felsägningar från Biden är det media ignorerar och täcker över?
Är permanent förvirring bättre? Trump verkar inte minnas vare sig vad han själv har sagt eller förstå det han ser på TV. I fyra år har han verkat förvirrad, pratat osammanhängande, repetitivt och svävande. Jag är fortfarande förbluffad över hur så många kan se upp till och betrakta honom som en förebild. Vilka värderingar har man då som människa?

44 [Nej, enligt de källor du har angivit (AP och Wikipedia) satte inte Hillary Clinton igång något drev . . . Nej, en advokat för det Demokratiska partiet och Hillary Clintons kampanj beställde en utredning (inte ett färdigt dokument) av Trumps kampanj från företaget Fusion GPS.]
Jag refererade till dessa källor inte för att de är “mina” utan för att de skriver om händelser som man kanske aldrig läst eller hört talas om. Om man klipper bort förskönande fraser - Clinton (hennes kampanj via andra) beställde utredningen med syftet att hitta någonting som kunde smutskasta Trump. Det är illa nog.
Steele vittnade under ed i en Brittisk domstol om att han var anställd av Fusion GPS genom den DNCs (Demokratiska National Kommittéen) anknutna till advokatbyrån Perkins Coie. Det är knappast troligt att en sådan transaktion under en Presidentvalkampanj hade ägt rum utan kandidatens vetskap och “go ahead”.
BuzzFeed förekom alla med att publicera dokumentet. Kampanjen tappade kanske kontrollen i offentliggörandet, men det var de som köpte dokumentet genom mellanhänder. Steele säger att han själv informerade journalister. (Det finns en länk till en utskrift (pdf) av domstolsförhandlingen på denna sida om det är någon som vill nörda ner sig)
En del av Steeles anteckningar lästes upp i rätten när han vittnade. sid. 161- 162 “Vi var underförstådda med att kandidaten själv var medveten om rapporten” med mera. Kandidaten - Hilary Clinton
Rosenstein trädde in efter Sessions som utsedd av Trump. Session drog sig tillbaka från att handha utredningen. RR var biträdande AG som senare steg in som AG i detta fall. AG är en del av Staben.
Och när det gäller vem som startade vad är det sista ännu inte sagt. Man väntar på Durham rapporten.
Det är förståeligt att det var kaotiskt i Vita Huset under Mueller utredningen. Inte bara Trump själv men hans familj och hela hans stab var under en väldig press. Liknande kaos kan man anta att det också var under Clinton’s “impeachment” 1998.
När Trump inte är förtjust i någon drar han sig inte för att säga det! Denne kan få sig en väldig avhyvling men det kan lika snabbt vända igen. För några dagar sedan prisade Trump Mueller för att han kom fram och förklarade vad han menade med sitt svar under en utfrågning.
Du skrev - 44 “Och om påståendet att Mueller inte skulle ha hittat bevis för Trumps försvårande av utredningen:”
*'Vänta lite nu! ** Det jag skrev gällde Trumps påstådda samarbete med Ryssland (collusion) och det förtydligade jag i inlägg 42.
Jag skrev i 42- *Det finns en fientlighet mellan Trump och vissa (inte alla) journalister på presskonferenserna.'
Jag förstår inte hur du kan tolka det till att jag vill ** inte** att sanningen skall fram. (tänk nu en smiley som kliar sig på huvudet)
44 - Newsbusters statistik, samma som du länkade till under ”MRC”, säger också att Trump fick nästan fyra gånger så mycket positiv nyhetsrapportering som Biden under den perioden. Har du någon kommentar till det?
Ja, Biden satt i garaget med oerhört få intervjuer eller kommentarer medan Trump var över allt, Twittade, presskonferenser och kampanjade. Tillgången till Biden var stark begränsad. MRC artikeln påpekar partiskheten i rapporteringen. Negativ mot positivt. Rubriken säger allt.
Det finns många av Bidens felsägningar som media ignorerar och täcker över. Du kan söka upp dessa tillfällen.
Media har till exempel inte detaljerat frågat ut Biden om politiken han vill bedriva som President. Det misstänks att han under sin tid i garaget har fått frågorna i förväg och läste svaren från en skärm. Journalisterna har inte pressat honom som de gör Trump. Man kan stark ana att det är mycket som efter hans 40+ år i Washington borde bli granskat. Och han i några fall förolämpat vanliga väljare när de ställer frågor. Sök på “Biden insults”.
Under en debatt med Trump påstod Joe Biden att hans son (Hunter) inte “har gjort någonting fel”. Det kan hända men samtidigt visste Biden att Hunters affärsförbindelser var under granskning. TWITTER, till example, stoppade först informationen om Hunters bärbara datorn genom att ta bort “New York Posts” konto vilken de blev tvungna att återställa. Alla andra nyhetsbyråer på den “liberala” sidan vägrade att undersöka detta.
Nu när valet är över börjar till exempel NYT skriva någonting om det. Jag har endast läst rubrikerna. Det sägs att vid dags datum är Hunter ämne för fyra olika utredningar. Hans farbror är också inblandad i delar av detta. Det måste tära på Joe. Man är oskyldig tills bevisad skyldig men medierna bör inte undanhålla information om detta. Om de finner att Joe Biden är skyldig till oegentligheter genom inblandning i tvivelaktiga förehavanden kommer han som sittande President att åtnjuta samma immunitet som Trump.
Det är lite rörande det Trump sade nyligen i en intervju om Hunter när han fick en fråga om detta med att Hunter är föremål för en utredning. ”I don’t want anything bad to happen to Hunter.” “Jag vill inte att någonting dåligt ska händer Hunter.”
Trump är långt ifrån förvirrad, ointelligent* eller har dåligt minne. *Jordan Peterson (kanadensaren som gillar varken höger eller vänster) avfärdar det antagande. Det finns ett You Tube klipp - Jordan Peterson on Trump's Intelligence.
Trump driver hem sina poäng genom att upprepa. Talstilen har varit föremål för granskning och kommentarer av de som sysslar med retorik. Han är inte lika vältalig som Obama men det kan vara så att många väljare var trötta på vackra ord och ville ha “aktion”. Men jag erkänner att detta är en förenkling.
Man kan inte förstå motståndaren om man bara tar del av en sida. Fast i fenomenet Trump’s fall är han inte bara gillad - hans älskas av väldigt många för att, som de ser det, han står upp för dem mot en maktelit vars politik sålde ut deras land till högstbjudande, stängde fabriker och flyttade dem utomlands, arbetslösheten ökade med mera. Delar av nationen började benämnas som Rostbältet.
44- Du frågar - Vilka värderingar har man då som människa?
I en demokrati är detta en fråga man bör ställa till båda sidor. Och sedan låta varje sida säga sitt och respektera det utan förolämpningar eller hot. Det är en grov förenkling att likställa en människas politiska tillhörighet med deras karaktär om de inte är extreme våldsverkare.
Folk har blivit fysiskt misshandlade för att de bär en Trump eller MAGA mössa. Då går det för långt. Även unga människor som Nicholas Sandmann har blivit uthängd . CNN. Hans advokat har också stämt Washington Post och NBC.
Väljarna märker efter valet att krafterna som propagerade för att omkullkasta landet med upplopp, brand och förstörelse och härjade fritt utan fördömande från den officiella demokratiska sidan nu efter valet har plötsligt tystnat. De vanliga väljarna på båda sidor är inte skyldiga till våldsamheterna under kampanjen. Men det är andra krafter som ställer till det. Rykten att ledarna för våldsamheterna betalades har florerat men man kan anta att FBI undersöker också detta. Är man konspiratoriskt lagd kunde man misstänka att målet var/är en upptrappning av konflikten.
Jag har uppfattat att ett av syftena med iFokus är att bedriva en givande diskussion. Jag är inte ute efter att ändra någons politiska ståndpunkt för det är för mig ett för flyktigt ämne. Trump kanske aldrig blir President igen. Biden kanske inte slutför sina fyra år. Men att för balansens skull att belysa den andra sidans synpunkter är bra. Rumpnissarnas “vaffor då då?” kan vara en berättigad fråga. Överdriven passion för den ena eller den andra sidan kan lätt grumla bedömningarna.
Men tänk på att vi i Sverige diskuterar ett annat lands statsöverhuvud tusentals mil bort och blir engagerade över dennes agerande! Han har inget direkt att göra med oss. Och jag tror att de flesta tillika mig inte är närmelsevis så engagerade eller insatta i EU politiken som de är insatta i USAs politik. Så det kan man kanske tillskriva fenomenet Trump - mannen som så många älska att hata eller står bakom honom “no matter what”.
Med vänlig hälsning,

Jag vet inte mycket om det ni skriver om, men jag vet vem lögnens fader är och Trump visar hans ansikte. Att han försökte visa ett frikyrkoansikte och klappa i takt lurade inte mig. Falskare människa är sällan skådad.
Han skulle gjort något bra för Israel? Ja men i USA är han en uppviglare. Jag trodde han skulle starta världskrig. Men det kanske blir om 4 år, för Biden lär inte klara att återställa lugnet efter denna upprorsmakare.
Är folk så blinda så förstår man varför världen ser ut som den gör och galenskapen breder ut sig igen. Tack käre Herre att du visar på lögnerna och beskyddar USA från faran.

Så nu var det klart.🙂
Trump är tack och lov inte president längre.
/Maria
Ur Lille Prinsen.

#47: Tyvärr är han det fram till klockan 12.00 den 20 januari.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fast nu har han ju ändå officiellt förklarats som ny president .
/Maria
Ur Lille Prinsen.

#50 Haha😃 Uppfinningsrikedomen är oändlig.
/Maria
Ur Lille Prinsen.

#49: Biden kallas "President elect" fram till den 20 januari. Det är fortfarande Trump som styr, och det är väl bara att hålla tummarna att han har så mycket att pyssla med för att få ogiltigförklarat valet (vilket han inte lär lyckas med) att han inte hinner ställa till med ännu mer jävelskap den här sista månaden.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Även efter Supreme courts bedömning fortsätter Trump att säga att han vann. Passar dessutom på att prata illa om en död man. Trodde att man rent generellt brukade avhålla sig från sådant.
Klippet till texten är bara 45 sek men han hinner hävda mycket på den tiden.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election-2020/trump-tweet-scotus-election-mccain-b1775998.html
#52: Missförstå mig inte nu. Jag är inte anhängare till Trump (inte till Biden för den delen heller)
Men Trump har väl gjort en hel del bra för USA också. ?
Jag är inte alls insatt i Politiken i USA, men han har ju gjort stora framsteg med arbetslösheten, han har även fått ganska bra ordning på ekonomin.
Han ville lägga straffskatt på Toyota och Folkvagn då de skulle bygga sina fabriker i Mexico, vilket ledde till att fabrikerna byggdes i USA och alltså försåg många amerikaner med jobb.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

#54: Trump har oxå lagt exportavgifter på svenska varor.
Att gynna det egna landets varor på detta vis gynnar ingen på sikt.
Det leder till ojämlik konkurrens och stagnation.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

#54: Såvitt jag har förstått har arbetslösheten ökat, men det har den ju gjort överallt i världen. Ekonomin har han fått ordning på - för den rikaste procenten av befolkningen. Övriga har inte fått det särskilt mycket bättre.

#56: Självklart inte för det finns ingen allmännytta att tala om.
Vägar och elnät är eftersatta i hela landet.

Nu kämpar Trump in i det sista för att få avrättat så många som möjligt innan hans tid som president är slut. Även här kan han, den här gången med rätta, hävda att han är bättre än någon annan president i USA:s historia.
När Donald Trump lämnar Vita huset kommer hans styre att ha avrättat fler fångar på federal nivå än någon president i modern tid.
Genomförs de planerade avrättningarna kommer staten att ha tagit 13 personers liv under Donald Trumps tid i Vita huset. Det kan jämföras med tre under perioden mellan 1988, då det federala dödsstraffet återinfördes efter att 1972 ha förbjudits av Högsta domstolen som grundlagsvidrigt, och Trumps tillträde.
https://www.dn.se/varlden/trump-pressar-pa-for-att-verkstalla-dodsstraff/

#58: Var visst ngt rekord han kunde slå, då därför avrättas folk på löpande band.
#55: Jag sa inte att han inte har gjort väldigt dåliga grejer också, jag tog bara upp det jag har läst att han har gjort bra 😉
#56 Jag tänker inte säga emot dig, men jag har för mig att jag har läst någonstans att det blev många nya jobb då både Toyota och Folkwafn "tvingades" bygga sina fabriker i USA för att undvika en straffskatt på 30% (eller vad det nu var)
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

#60: Som alla konsumenter får betala för inklusive svenskar.
#61: Ja och det är ju inte alls bra. Jag är inte ute efter bråk, det var bara ett konstaterande.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

#62: Jag är heller inte ute efter bråk men Trump har haft en mycket protektionistisk politik som även drabbar andra.
Det är inte så mycket rätt eller fel bara olika konsekvenser av en politik och har absolut inte med bråk eller ovänskap att göra. 🌺

#58 Å ena sidan avrättar han en hög med interner. Å andra sidan benådar han sina vänner som sitter i fängelse för att ha ljugit för honom. Det här med benådning är en konstig grej. Är ju inte konstigt att presidentens närmaste helt maniskt håller fast vid honom. Han är deras "get out of jail-free card". Och sen snacket om att benåda folk i förväg eller sig själv och sin familj…
Det är ju nästan så man får berömma Trump för att inte ha begått grövre brott under tiden då det "bara" är att benåda sig själv och åka hem. Den lagen kan man ju fundera på hur (och varför) den kom till egentligen.
#63: Jo så är det ju.
#64 Detta är något som jag inte ens har hört/sett, men å andra sidan, som jag skrev tidigare, är inte alls insatt i USA's politik.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

#65: Han har bl.a. benådat fyra män som mördade minst 14 civila i Irak. Plus flera av hans tidigare Medarbetare som dömts till fängelse för korruption m.m.
”Om du ljuger för att täcka upp för presidenten blir du benådad. Om du är en korrupt politiker som stöttade Trump blir du benådad. Om du mördade civila i krig blir du benådad”, kommenterar Adam Schiff.
USA har också en enorm statsskuld. Varje amerikans andel av den är 82.000 dollar. Fast de betalar aldrig tillbaks den så det märker de inte.

"Bristen på omedelbara åtgärder från polis och nationalgarde var slående. Vi såg betydligt hårdare tag mot fredliga demonstranter under sommarens antirasistiska protester i Washington DC, där de bland annat attackerades med tårgas av polis.
Nu lyckades Trumpanhängarna ta sig in i kongressbyggnaden och avbryta den formella processen för att certifiera Joe Bidens valseger. Kongressledamöter tvingades fly till skyddade bunkrar. Även Trumps egen vicepresident Mike Pence tvingades ta skydd på hemlig ort för att gömma sig för Trumps egna anhängare.
'Det mest skrämmande jag någonsin varit med om', sade en kongressledamot i kaoset till Politico.
Historikern Michael Beschloss kallade det ett kuppförsök.
De flesta i kongressen skyller attacken på Trump själv. Han höll på onsdagen tal i Washington där han uppmanade anhängare att stoppa certifieringen av Bidens valseger.
'Det är Trump som skapat detta', sade senatorn Mitt Romney.
De våldsamma upplopp som många varnat för sedan Trumps nederlag i presidentvalet i november anlände till slut till Washington. Men det var ingen välorganiserad armé med någon tydlig politisk strategi, utan en kaotisk, laglös mobb av mestadels unga män. Det var ett uppror i mjukisbyxor och luvtröjor med symboler som visade stöd för den rasistiska extremhögern.
I drygt tio år har FBI varnat för att just högerextremt våld är det största inhemska hotet i USA.
Vi fick se ett glasklart bevis för det på onsdagen."

Amerikansk polis meddelar att fyra personer är döda efter stormningen av kongresse. En avled av skottskador, tre av vad polisen kallar "medicinska nödfall”.
https://www.dn.se/varlden/live-folj-utvecklingen-i-washington/

Woodland vad har du att säga om utvecklingen i USA nu?
/Maria
Ur Lille Prinsen.
Twitter och Facebook stängde Trumps konton, men bara tillfälligt.

Nu diskuterar till och med Trumps eget parti att köra ut honom ur vita huset före den 20. Januari.
Egentligen borde han hamna i fängelset resten av sitt liv.

71
Gårdagens händelser på "The Hill" var verkligen ett lågvattenmärke för Trumps sida. De har inte ägnat sig åt våld förut. Jag tycker naturligtvis att det är förfärligt och sorgligt! (Jag tänker särskilt på det kvinnliga dödsoffrets familj.) Förhoppningsvis kommer inte en betydande del av befolkningen, trots att Biden erkänns som President elect, att tappa tilltron till valprocessen (min farhåga som jag skrev om i #1).
Jag liksom många andra försöker gallra i informationsflödet och få ett grepp om händelserna men jag är långt ifrån USA och långt ner på näringskedjan. Men jag kommer att följa medias rapportering om händelserna i går med intresse för att se om de har ändrat sitt partiska sättet på vilket de har rapporterat om utvecklingen i landet de senaste fyra åren. (Media skrev nästan inget om ANTIFA och våldsverkare inom BLM när de förstörde och brände ner stadsdelar utöver landet.)
Som fallet har varit med alla andra Presidenter kommer de politiska gärningar som Trump har gjort att gå till historien: både de framgångsrika (tänker närmast på mellanöstern) och de misslyckade.
Jag avundas inte Biden. Han har en svår uppgift med att föra en moderat linje som Demokrat klämd mellan de radikala i sitt eget parti och Republikanerna. Med tanke på hans ålder och fysiska tillstånd tvivlar jag på att han mäktar med uppgiften och att valsegern kan vara en pyrrhusseger. Nu har hans parti övertag i Huset och Senaten. Om han inte levererar kommer partiet att straffas i nästa val om två år. Jag hoppas på det bästa. Den som lever får se.
Med vänlig hälsning,
#72: Nu förlänger Facebook avstängningen i första hand tills hans presidenttid är över.
» Facebook Extends Trump Ban ‘at Least’ Through End of Term: Live Updates - The New York Times
#73: Det kommer de tyvärr inte att göra. Det har de visat så många gånger redan. Fast det är bra att det finns några republikaner som har någon sorts gräns.
» Congress Certifies Biden as President: Live Updates - The New York Times

#76 Jag länkade Mark Zuckerbergs inlägg där han skrev just det i #74.

#75 Så är det väl med alla val . Levererar man inte så straffas partiet i nästa val. Precis det som hänt Trump nu😉
Jag är ganska övertygad om att Trump inte kommer bli ihågkommen för något särskilt positivt utan just för hans agerande, framförallt nu i slutet.
En ynklig dålig förlorare. Det finns liksom ingen gräns för hans stolligheter som dessutom blivit farliga.
/Maria
Ur Lille Prinsen.

Den polis som misshandlades svårt under upploppet har nu avlidit av sina skador.
https://www.expressen.se/nyheter/trump-kan-avsattas-flykten-fran-presidenten/

Just de länderna som Trump har varit i strid med, dvs. Iran och Kina har nu tagit händelserna som exempel på vad som händer i en amerikansk demokrati. Ett typiskt självmål.
Trump har klyvt folket i 2 grupper, han har klyvt sitt parti i 2 grupper och när han uppmanade terroristerna att gå hem igen sa han att han älskar dom och att de är något speciellt.
Trump har fått kritik från alla håll, från Macron, Merkel, Boris Johnsson osv. och han har skämt ut USA i hela världen.
Så här har han gjort "Amerika great again".
Enligt Truthergirl bevakades Capitolium av 12 poliser. Psy-op.
#81: Har du faktakollat det? Det låter osannolikt. Den säkerhetsstyrka som har ansvar för säkerheten där består av 2.000 personer. Att de var för få och illa förberedda är däremot tydligt.
På vissa videoklipp ser det ut som att det inre av Capitolium skyddas av en ensam aningen trind polis med en teleskopbatong.
Demonstranterna vandrar in sömngångaraktigt…

#83: På vissa videoklipp? Du kan ju inte basera dina antaganden enbart på videofilmer som stödjer det du vill att de ska stödja.

#83:
Varför kallar du terrorister för demonstranter?
#84 Varifrån är bilden tagen? Ser inte ut som den långa trappan upp mot Capitolium. Liknar ett vanligt torg.
Det enda jag ser är en lång rad av sömgångaraktiga zombier inne i Capitolium. Verkar som SVT klippt ner zombieinslaget nu, men lite visar SVT fortfarande precis i starten av detta videoklipp. SVT
Det hade räckt med 50 kravallpoliser, plexiglassköldar, batonger, tårgasspray + elpistoler framför ingångarna och fönstren. Demonstranterna rör sej ju som i en Hollywoodfilm med långsamma tröga zombier. Psy-op.
Polisen hade lätt kunnat mota tillbaka dessa sömngångare.
#87: Du vet säkert bäst. Jag hade kanske varit lite försiktig om det dök upp ett par tusen demonstranter varav en del bar automatvapen och brandbomber, men jag är inte utbildad för sånt.

#88 😁
/Maria
Ur Lille Prinsen.

#87:
Bilden är tagen genom ett fönster inifrån byggnaden och visar utsidan av byggnaden. Om du ser zombies inne i byggnaden, som rör sig, så är det inte vad bilden visar utan du ser en hallucination.
Trappan finns bara på en sida av byggnaden, men byggnaden har 4 sidor.
På ett torg ser det lite annorlunda ut. På ett torg brukar man se stånd med frukt och grönsaker och folk som handlar där. Man ser inte hur terrorister med amerikanska flaggor och Trump flaggor försöker att ta sig igenom en polisspärr.
Bilden kommer härifrån: https://www.diepresse.com/5919602/was-lief-schief-beim-schutz-des-kapitols
I din egen länk med ett klipp ser du ju redan att det som du skrev i inlägg 83 inte stämmer, jag citerar "det inre av Capitolium skyddas av en ensam aningen trind polis med en teleskopbatong."
för man ser betydligt fler poliser i klippet.
#88 Demonstranterna var obeväpnade. Jag har inte hittat någon bild med någon beväpnad som t ex under BLM-upploppen.
Och jag ser ingenstans dom 200 poliser du pratar om i Capitolium. Inte en enda bild eller video.

#87 Om man kollade livesändningar från USA så såg man speciellt en händelse filmad direkt. Och det var när vakterna öppnade kravallstaketet och sen bara vände ryggen till när folk gick rakt igenom. Just det klippet har man sett en del. Men liven visade både före och efter så det är väl svårt att photoshoppa ihop nåt i direktsändning. Just dom vakterna (inte polisen) öppnade, släppte in och gick undan.
Det Trump har lyckats med allra bäst under sin tid det är att övertyga sina väljare att allt som han säger är falskt och osant är ingenting annat än just det. Strunta i eget tänkande, det Trump säger gäller oavsett hur fel det än är.
#91: Bild?! Tror du att det här är en saga där bilderna säger allt?
”As the country sifts through the shards of what happened in Washington on Wednesday, what comes into focus in the storming of the Capitol is a jumbled constellation of hard-core Trump supporters: a largely white crowd, many of them armed with bats, shields and chemical spray; some carried Confederate flags and wore costumes of fur and horns inspired by QAnon; they were mostly men but there were women, too.”
”Dozens more people were still being sought by federal authorities. Their number included a 60-year-old gun rights activist from Arkansas who was pictured sitting in Speaker Nancy Pelosi’s office, men in tactical gear taking selfies in the Rotunda and a woman carrying a QAnon-inspired sign about children in the House chamber.”
Polisen öppnade "grinden" och släppte ju in demonstranterna. En kille i mjukisbyxor på polissidan vinkar därefter in demonstranterna.

Twitter stänger av Donald Trumps konto permanent.
https://www.expressen.se/nyheter/twitter-stanger-av-donald-trumps-konto-permanent/

Bra förklaring till varför Trump borde åtalas för upploppet den 6 januari.

#95 Det kan ju inte göra underverk för hans humör. Folk brukar ju klaga på att deras barn är beroende av sociala medier. Men Trump och Twitter är verkligen på en helt annan nivå.
Vad ska han göra nu?
Svarar mig själv där. Han låter sin son skriva ut massa konspirationsteorier istället. Hoppas demokraterna gör ett bra jobb nu så inte allt går tillbaka till familjen Trump om 4 år.
Alla som röstade på Biden ville ju inte ha specifikt honom. Dom ville bara inte ha Trump. Så han har ju ett tufft jobb framför sig. I en ålder dom flesta svenskar varit pensionärer länge och sitter i en eka och metar;)
- Redigerat 2021-01-09, 05:00 av UlrikaD

#97: Trump "undersöker möjligheterna att starta en egen social medieplattform".
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ett-krig-startade-inatt-men-det-stannar-inte-vid-trump
Såg ett skämt på sociala medier att Trump ville använda Melanias twitterkonto. Visst sa hon, lösenordet är Barrons mellannamn och födelsedatum. Så han kunde inte logga in. 😉
#94: Läser du ingenting? Tycker du TikTok är en bra källa för objektiv nyhetsbevakning?
Jag tror inte du vill ha en objektiv bild. Du är fast i den amerikanska extremhögerns grepp och tittar bara på det de publicerar. Den här filmen från TikTok (!) förklarar vad du har råkat ut för.
@steffan.klein Ikea, Trump and more. ##biden ##harris ##conspiracy #ikea
♬ original sound - Steffan Klein
#95: Det borde ha skett för länge länge sen, men det är bra att det sker över huvud taget.

#99 Vad är att vänta, av en som tror att jorden är full av rymdödlor som vandrar runt i mänsklig skepnad?
https://skepticism.ifokus.se/discussion/1363628/reptilians-archons
#99 Du måste väl ändå kunna se vad som händer. Polisen öppnade "grinden" och släppte ju in demonstranterna. https://youtu.be/5szz5M0IIoo
Likadant när "sömngångarna" vandrar in genom säkerhetsdörren i Capitolium. Ditt påstående att 200 poliser bevakade det inre av Capitolium motsägs av alla videofilmerna. Jag ser som mest 4 poliser som stoppar dom vandrande "zombierna" i klippet nedan. En Hollywooodfilm.
Psy-op.
.
Jag har frågor:
- Vem släppte in demonstranterna?
- Vem filmade och vem publicerade "zombiefilmen": https://youtu.be/c-DOQOoQ1TU
Det ser iscensatt ut.
En charad.

#101:
Det där var ingen grind, utan ett bärbart stängsel, som demonstranterna själva tog bort.
Vet du hur stor byggnaden är? Den har 54.000 m2 och är ingen "sommarstuga". Tror du att du har sett alla poliser som fanns där i dina klipps?

Lite mer information om vad som hände inne i byggnaden - och utanför. Att terroristerna ställde upp en galge och skanderade "häng Mike Pence" har det, vad jag sett, inte pratats så mycket om.
#101: Det låter som ett smart beslut i så fall. Kanske räddade det honom från att bli en av de över 50 poliser som skadades eller dödades av terroristerna. Jag är övertygad om att du hade satt foten bakom dörren och hindrat dem från att komma in.
”They weren’t. Instead an angry mob of pro-Trump extremists swarmed the barricades around the Capitol on Wednesday, spraying chemical irritants and wielding lead pipes, injuring more than 50 officers. They battered doors, broke windows and scaled the walls, rampaging through the building as congressional leaders made desperate calls for help.”
» Law Enforcement Draws Criticism After Breach of Capitol Building - The New York Times
Jag begriper inte hur du vågar uttala dig om något alls med den begränsade information du tycks ta till dig.
#102: Till det kommer markområdet som totalt är 500.000 ㎡.

En sammanfattning av vad som hände den 6 januari.
Officiellt sett ska polisen SickNick ha dödats i stormningen av Capitolium. Men finns SickNick ens? Är det en påhittad person?
På svenska blir det ungefär som att vi ska tycka synd om stackars Sjuka Nicke, han var sjuk, därför dog han, vi ska tänka; poor SickNick.
Stackars Sjuka Nicke.
.
Namnet SickNick låter Hollywood fantasi ungefär som Hannah Montana. En skapelse för att styra våra tankar.
Vi har även gematria. Siffermagi enligt Frimurarna och Illuminati.
.
Washington stängdes ner med utegångsförbud 6 januari, kl 6 PM (på kvällen) till kl 6 AM nästa dag. Talen ger vilddjurets nummer -> 666
Djupa Statens rituella numerologi CBS
Tänkvärt är att gematria också ger, corona blir 666 …
#101 Har du sett det fasansfulla videoklippet där en polisman blir fastklämd och angripen i en dörröppning?
Sajtvärd Katter iFokus

#106 Hans namn var Brian Sicknick och var en 42-årig polisman.
Att du raljerar hans namn är bara osmakligt.
/Maria
Ur Lille Prinsen.
- Redigerat 2021-01-10, 10:27 av Maria
#107 Det låter otäckt. Om det är så att Djupa Staten iscensatt stormningen för att upphäva mötesfrihet, yttrandefrihet och andra rättigheter, var står du då?
Om det är CIA som placerat ut stora byggsäckar med tegelstenar, stativ med propanflaskor, bräder för att slåss, med till "demonstranterna" och placerat in Antifauppviglare för att skapa en effekt, var står du då? Dagen före. https://youtu.be/zxVegxryFCg
Jag vill påminna om #101
.
#109 Varsågod att se själv, glöm inte att ha på ljudet: https://edition.cnn.com/videos/us/2021/01/09/officer-crushed-in-door-capitol-riots-lemon-reaction-ctn-vpx.cnn
Sajtvärd Katter iFokus
#110 Det nog var mer än en polis som kom ikläm där.
En analytiker reflekterade på yt : "Mystery Babylon is being sacrifice."
#109 Nej, det var inte den "djupa staten" eller Antifa eller någon annan som låg bakom den här attacken. Det var intelligensbefriade Trumpanhängare uppeldade och påmanade av Trump!
Har du inte läst att en efter en av det slödder som identifierats visade sig vara precis just det som de uppfattades som i videoklipp och på bilder? INTE Antifa eller BLM! De var olika falanger av TRUMPanhängare!
Sajtvärd Katter iFokus

De var Trumpnissar allihopa!
- Redigerat 2021-01-10, 11:04 av Pyttelite
#106 Finns DU på riktigt…? Jag börjar faktiskt undra…
Sajtvärd Katter iFokus
Att du sprider konspirationsteorier är vi vana vid vid det här laget, Huygens, men detta tar priset! Förstår inte hur man vara så totalt likgiltig inför vad som hände och göra så osmakliga uttalanden.
Att du inte skäms.
'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland
Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar
"If only I could be a merman" / Billy 🧜♂️
Jag har stängt av Huygens från den här sajten nu.
#116: Skönt.
Brukar inte lägga mig i vad andra skriver men det här var för mycket.
'We're All Mad Here'

#116 Tack.
/Maria
Ur Lille Prinsen.
Inlägget är borttaget

#119 Man behöver ju inte bemöta det knäppa med samma mynt.
/Maria
Ur Lille Prinsen.

#120:
Jag bemöter inte "det knäppa" med samma mynt, utan med kunskap om ämnet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vanföreställning
Vanföreställningar kan vid svåra psykiska störningar uppträda ensamma eller i system. En särskild form av vanföreställning är inducerat vanföreställningssyndrom, folie à deux, vilket kan uppträda som masspsykos eller konspirationsteorier.
Filosofen och psykiatern Karl Jaspers var först i modern tid med att definiera de tre huvudkriterierna för att en uppfattning skulle anses som vanföreställning i sin bok 1917 General Psychopathology. Där anges:
visshet (hävdad med absolut övertygelse).
oförbätterlighet (icke förändringsbar med tvingande motargument eller bevis för motsatsen)
omöjlighet eller innehållsmässig felaktighet (osannolik, bisarr eller uppenbart lögnaktig)
Dessa kriterier används fortfarande i modern psykiatrisk diagnos
Läste nyss på The Irish Times appen att en ny konspirationsteori som sprids från vissa håll är att Antifa skulle ha "infiltrerat" mobben och att det var de som var våldsverkarna. 🙄
Stod även om vad det som hände på Capitol Hill kommer att betyda för Trump och Biden.
What the Capitol riots mean for Biden, Trump and the United States
'We're All Mad Here'
- Redigerat 2021-01-10, 12:13 av Moon AppleGrey

#121 Fast man bör väl inte ställa amatördiagnoser på någon oavsett.
/Maria
Ur Lille Prinsen.
#122: Det ligger i terroristernas intresse att sprida såna rykten.
#124: jo, tyvärr är det så.
'We're All Mad Here'
#122 Ja, att det i själva verket var Antifa och BLM -personer som stod för attacken är väl spridd. Det räcker att läsa lite kommentarer på Facebook och på Twitter så förstår man att det inte bara de som är uppenbara knasbollar som tror det. Även här i Sverige.. Skrämmande att folk kan bli så hjärntvättade att de blir totalt faktaresistenta.
Sajtvärd Katter iFokus
#126: håller med.
Kollade faktisk på Twitter någon dag efter att Trump hade blivit portad, vad folk hade för åsikter om det.
Kan inte beskriva det som annat än vansinne.
Foliehattar hela högen.
'We're All Mad Here'

#123:
Det finns saker som är så tydliga att till och med "amatörer" ser vad som står på, t.ex. behöver man inte vara doktor i medicin för att konstatera att någon är förkyld.
Jag har haft diskussioner med Huygens om allt möjligt och har konstaterat att man inte kommer långt med argumentation, logik och saklig fakta. Han uppfyller alla 3 diagnoskriterier.
Det som han sprider ut är en fara för allmänheten, t.ex. existerar inget virus. Allt är bara fejk. Med vaccinationer får vi en chip implanterat, som ska göra oss till viljelösa slavar. 5G är ett terrorvapen. Vaccinationer ska döda oss, vad som motsäger chihpteorin, men vansinnet har inga gränser.
De som liggr bakom och som styr all media är iluminati, Bilderberggruppen, och utomjordiska rymdödlor.
Det där var bara ett par exempel. Tror du att en psykisk frisk människa håller på så där? Jag talar bara sanning och säger rakt ut vad jag tänker utan att hyckla.

#128 Jag försvarar det absolut inte utan bara att man sjunker en nivå när man stämplar andra som sjuka.
/Maria
Ur Lille Prinsen.

#122:
Det där med Antifa sprids ut i new age mainstream. De sprider ut att Trump är en ljusarbetare, som ska rädda världen och hjälpa oss att stiga upp till den femte dimensionen. Det har de "kanaliserat" från "uppstigna" mästare.
För att inte tappa ansiktet efter det här har de hittat på att det där inte var Trump anhängare, utan Antifa.
De där "shamanen" som man ser i klippet är en av QAnons ledare. Det är QAnon som sprider ut plika saker till olika målgrupper för att hjärntvätta folk. Syftet är att skapa oro, kaos och anarki.

#129:
Jag stämplar ingen, utan uttalar bara vad han själv har stämplat sig till. Många tänker vad jag uttalar, men jag tycker att man kan uttala allt så länge det är sanning.
#123:
Man måste inte vara en läkare för att kunna fastställa att en alldeles för stor del av befolkningen lider av psykiska störningar och vanföreställningar. Undrar om det här formen av masspsykos som man ser idag är en ny sorts välfärdssjukdom? Enligt dem, finns det inga terrorister, bara onda politiker. Det finns inget virus, bara onda politiker. Det finns inget vaccin, bara onda politiker. Det finns ingen riktigt media, bara onda politiker. De onda politikerna hör endera till Illuminati eller till bilderberggruppen. Sen är de pedofila rymdödlor som håller barn fångna, torterar dem för att tillverka drogen adrenokrom. Trump är den enda politikern som är god. Han är en ljusarbetare som jobbar i skymundan för att befria alla dessa barn. Av dessa vanföreställning lider tyvärr alldeles för många av idag. Det är inte riktigt friskt enligt mig iallafall.
#130: så försöker att få folk att tro att vitt är svart, och svart är vitt m.a.o.
Det tragiska är ju att det finns de som är villiga att tro på det.
'We're All Mad Here'

#133:
Jag häpnar att det är så många som är så galna att tro på en sån smörja. Jag har funderat på om mänskligheten håller på att degenerera eller om de alltid har varit så galna och att det nu förstärkt kommer fram.

#122: Anledningen till ryktena är tydligen att ett företag (XRVision), har identifierat vissa personer som Antifa-anhängare, vilket de förnekar. Tvärtom har de identifierat dem som högerextremister och Trump-anhängare.
#135: åhå, på det viset.
'We're All Mad Here'
#134: Jag är övertygad om att sociala medier förstärker det. Galningar och illvilliga människor har aldrig tidigare haft en plattform med möjlighet att nå så många människor.

För Johan Hakelius är det tydligen fullt tillräckligt om majoriteten av väljarna "tycker" att det varit valfusk. Huruvida några bevis finns är tydligen ointressant, eftersom den saken knappt nämns.
Rekommenderar läsning av hela texten.
"De aktivister som bröt sig in i kongressen var inte representativa för alla amerikaner, men inte så orepresentativa heller. En opinionsundersökning från YouGov visar att 45 procent av republikanska sympatisörer tycker att det var en bra idé att storma kongressen. Enligt YouGov anser 60 procent av vuxna amerikaner att valfusk förekommit i någon utsträckning. Bland dessa anser 56 procent att fusket varit tillräckligt omfattande för att Donald Trump förlorade vissa delstater.
Även om man tar undersökningen med en hel skopa salt, tyder den ändå på att jättelika grupper amerikaner inte längre sluter upp bakom systemet. Och det krävs ett stort mått förnekelse om man tror att det är något unikt amerikanskt. Var kommer Brexit och Nationella fronten, Sverigedemokraterna och Danskt folkeparti, italienska Lega och polska Lag och rättvisa ifrån?"

Nu blir han den förste president som dömts till riksrätt två gånger. Dessutom under en mandatperiod. Bara tre presidenter tidigare i historien har dömts till riksrätt.
Han kommer att gå till historien men inte av de orsaker som anhängare kanske önskat.
/Maria
Ur Lille Prinsen.

#139: Det borde glädja honom. Han älskar ju att tala om att han är bäst på allting. 👍😄

#140 Haha ja😊
/Maria
Ur Lille Prinsen.

"Snubblade" över den här videon på Youtube. Tycker hon är väldigt träffsäker i sina jämförelser. 🙂
- Redigerat 2021-02-01, 16:59 av Niklas
#142: du har inte råkat länka till fel video?
Vad har en ungersk cover av "my heart will go on" med trådens ämne att göra?
'We're All Mad Here'

#144: kanske för att den där inte var den du hade länkat till i inlägg #142?
'We're All Mad Here'

#145: Tog skärmdumpen direkt från videon i #142, alltså från bilden från videon som visas i inlägget.
När jag startar videon i inlägget så är det rätt video, så jag förstår inte hur du kan få en helt annan video.
- Redigerat 2021-01-31, 15:39 av Carmarino
#146: vet inte vad du ser men det stämmer inte.
'We're All Mad Here'

#147: Väldigt skumt. Hur kan två olika videor visas på samma ställe? Nu högerklickade jag på videon och valde "kopiera videoadress", och när jag testade den här adressen så var det rätt.
https://youtu.be/nMHviQunXBA?list=WL
Tror snarare det är du som har fått in fel video i din webbläsare. Jag har överhuvudtaget inte tittat på filmen du visar i den skärmdump. Visste inte ens att den fanns.
- Redigerat 2021-01-31, 16:01 av Carmarino
#148: Hur då? Oavsett hur många gånger jag går in på den här tråden så är det változat szívem a visz tóvabb jag ser, likaså när jag startar videon. 🤔
'We're All Mad Here'
#148: är heller inte inloggad på Youtube, så det beror inte på min spellista iallafall…
'We're All Mad Here'

#150: Hur ser det ut i #148? Står det "Excuse Our Coups!" längst ner eller står det "Titanic magyar…"?
#151: nu var det inlägg #142 jag menade med kommentar #149, men videon i #148 stämmer däremot med din skärmdump.
Mystiskt detta.
'We're All Mad Here'

#152: Vad händer om du högerklickar på videon du får upp, och väljer att kopiera videoadressen och sedan klistra in den i webbläsaren? När jag gjorde det så fick jag upp rätt video, så det är ju väldigt skumt att du får upp en helt annan.
#153: testade att tillfälligt byta webbläsare från Firefox till Chrome.
På Chrome så fick jag upp "how to raise vegan children" i inlägg #142. 🤷♂️
Är inloggad på mobil så kan inte högerklicka.
Men testar att kopiera länkadressen: https://www.youtube.com/watch?list=WL&v=bfbmBIWuoMo
'We're All Mad Here'
Blev iallafall den ungerska covern. Vad less man blir…😒
'We're All Mad Here'

#155: Otroligt underligt. 😖
#156: verkligen. 😔
'We're All Mad Here'
#158: skönt att det inte bara var jag som fick andra videor än vad som var tänkt. 😂😂
'We're All Mad Here'

Finns det någon som fått upp rätt video? 🤔
#161: så där blev det när jag försökte använda Samsung Internet browser.
På Firefox och Chrome fick jag två olika videor, men som sagt så stämde ingen av dem med den egentliga videon.
'We're All Mad Here'
#162 Jag använder Firefox, så det beror nog inte på det heller.
Sajtvärd Katter iFokus
#163: tror inte jag heller, Firefox är min standardwebbläsare och jag såg ju som sagt en video på den.
'We're All Mad Here'

Vissa länkar från youtube kan inte visad i andra implementationer. Vet inte om det är ett sånt fall.

Funkar länken i #148 för er som inte får upp rätt video?
#166: Ja, den blev rätt.

Maleficum har nog kommit på vad felet beror på. Hade länkat till min "Titta senare". Lade videon där för att jag lättare skulle hitta den. Trodde inte det var någon skillnad på länkadresserna.
Här är direktlänken. Hoppas den funkar bättre. 😊
#168: Den funkar också.

#169: Tog bort videon från min Titta senare och nu får jag också upp en helt annan video. Kan du byta ut länken i #142 till samma länk som i #168?
#170: Nu är det gjort. Jag lyckades aldrig se något i 142 med den ursprungliga länken.

#171: Tack. 👍🌺

De här uppgifterna var okända för mig. Antar att det är betalvägg.
"Redan 2012 beskrev Trump Obamas valseger som 'en stor och vidrig orättvisa'. Och så har det fortsatt sedan dess.
I samband med valet 2016 körde Trump hårt med valfuskanklagelser (trots att han vann). Han kunde inte acceptera det faktum att Clinton på totalen fått fler röster och twittrade: 'Förutom att vinna elektorskollegiet i en jordskredsseger vann jag även ’popular vote’ (det totala antalet röster i landet) om man räknar bort de miljontals människor som röstade olagligt.'”
https://www.dn.se/debatt/svensk-demokrati-hotas-av-anklagelser-om-valfusk/

#173: Än så länge är den öppen för läsning.
Ja, Trump har noga förberett sig så att han kan bortförklara en eventuell förlust. Märkligt nog fuskas det tydligen bara i de stater där han förlorar. I de stater där han vinner finns inte en tillstymmelse till valfusk.
Visst har det förekommit några fall av valfusk. Samtliga har dock varit av folk som röstat på Trump. Ett faktum som han aldrig någonsin har kommenterat.

Trump har ju alltid gjort sin egen sanning. I debatten mot Hillary Clinton 2016 säger han ju i stort sett ordagrant med vad han kört med nu. Det här med att "stjäla valet" stod ju på dagordningen redan då.
Det sjuka är ju att han ljuger om saker som är onödiga och lätta att kolla. Som att han haft flest folk på plan vid ett visst tal någonsin. Vilket var totalt osant. Men dom som följer Trump bryr sig ju inte om att han ljuger. Trump säger "sin" sanning och sen följer man det. Oavsett hur motbevisad man blir.
Han sa ju många gånger att han hade solklara bevis för röstfusk. Han visade ju dock aldrig några. Men han sa det så ofta att när dom intervjuat vissa följare efteråt är dom ju förbannade på systemet som låtit demokraterna "stjäla valet" trots att presidenten visat massa starka bevis för röstfusk.
I deras värld så är det sant för Trump har sagt det. Tro fasen den delen av folket är arga och upprörda för dom följer en helt annan version av sanningen.