Design eller funktion?
Vad väljer du:
En snygg jacka som är rätt ofunktionell eller en funktionell jacka som är rätt ful?

Självklart den snygga jackan! Vem vill ha en ful jacka? :)
Vem vill ha en jacka som inte funkar? Jag tar lätt den funktionella. :-)
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

#2 Niklas
Den fungerar visst, den är bara lite sval.
Jackan däremot ser ju förjäklig ut… :)
// Staffan
#3: Den går inte att knäppa ordentligt heller. Och ärmarna är i kortaste laget. Och den tål inte regn. Dessutom måste den kemtvättas. Hur bra är det.
Det här ämnet stämmer väldigt bra in på de som väljer Iphone. Design före funktion 😃

_> Den går inte att knäppa ordentligt heller.
_Design.
_> Och ärmarna är i kortaste laget.
_Design.
_> Och den tål inte regn.
_Tänker inte ha den när det regnar.
_>Dessutom måste den kemtvättas.
_Behöver inte tvätta inte mina jackor särskilt ofta så det kan jag leva med…
// Staffan
#5: Hur förklarar du att iPhoneägare använder sina telefoner mer än andra? :-)
Njae, hur menar du nu 🤦♂️
😃

Funktion alla gångar. Har flera gånger gått omkring i militärt överskott om det är kallt.
Dessutom så har jag ju problem med lederna så är en jacka (tex) för kall och/eller för dragig så får jag ont och det är inte värt det på något sätt
l'm back
Valde snygg jacka helt enkelt för jag har redan bra varma kläder. Men om det var den enda jackan i resten av mitt liv skulle jag valt den fula alla gånger.
Stil är allt 👍
Alla gånger den fula men funktionella. Och den får hemskt gärna vara billig också.

Ful och funktionell för mig , inte vacker men jävligt sällsynt 👍

Måste det vara det ena eller det andra? Får jag välja blir det en jacka som både är snygg och funktionell! Men måste jag välja går funktion före design alla dagar på året! Tiden då man led pin för att vara fin släppte jag redan i tonåren! Har jag råd blir det gärna både och men aldrig att jag gör mig pinsam och försöker se snygg ut frysandes! Ingen ser snygg ut genomblöt och/eller frusen det ser bara pinsamt korkat ut så man vill dela ut skämskuddar till alla vuxna som stannat i korkade tonåringars mognadsnivå! 😝
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Eftersom jag är väldigt frusen så hade jag solklart valt en ful funktionell jacka.
Det kanske är en åldersgrej också? Hade jag varit tonåring hade jag nog valt den snygga jackan men med åren så växer både självförtroendet och förhoppningsvis förnuftet😉
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

#15 Jag var nog aldrig tonåring, jag valde aldrig den snygga jackan.
Min syster däremot valde alltid dom som man såg magen på, som vinterjacka 🥶
Det var ju modet då
l'm back
#8: Att ägare av iPhone i genomsnitt använder sina telefoner, inte nödvändigtvis för telefonsamtal, mer varje dag än ägare av Android-telefoner. Det finns undersökningar som visar det. Bifogad bild visar hur det ser ut med användningen på iFokus. http://fortune.com/2013/06/02/iphone-owners-are-on-their-phones-53-more-than-android-users/ https://www.flickr.com/photos/flickrdesign/23445306199
#7, #17: Det är för att det tar så mycket längre tid av frustrerat fipplande att uträtta något med en iPhone 😃.
Jag tror aldrig jag har sett ett fult men funktionellt klädesplagg. De enda som kan göra ett klädesplagg fult är funktionsstörande egenskaper.

"Jag tror aldrig jag har sett ett fult men funktionellt klädesplagg. "
Då har du aldrig sett långkalsonger 😃
l'm back
Fast det där är ju egentligen en ganska uddlös, men kul jämförelse. Den statistiken säger ju egentligen inte så mkt mer än hur man enkelt kan se hur pass osäkra både IOS och Android är som lämnar såna spår efter sig. Sen är den tabellen lite missvisande då den visar OS och version som separata staplar. Det finns liksom bara IOS eller Android om man skall hårdra det lite. Windows Mobile kan knappast påverka statistiken nämnvärt dessa två jättar emellan procentmässigt.
Läser man på nordiska forum så tycker väl de flesta att de som använder IOS inte är lika tekniska, eller tekniskt intresserade som Androidanvändarna. Men för att försvara de som gillar IOS så säger de istället att det bara funkar (handlar ju om krav och önskemål).
Google hjälpte mig hitta denna sidan. Dock från 2013, samma år som din länk är gjord. Här är dock mer information med.
Tittar man på sista kvartalet 2012 så har iPhone endast 21% av antal sålda lurar i världen.
Skulle vara intressant å se resultatet för 2015 🙂
http://techland.time.com/2013/04/16/ios-vs-android/
Nagel i ögat: varför måste man roota en iPhone för att den ska bli användbar 🤔 (nu utgår jag från åtskilliga forum och vad ägarna själva säger då jag aldrig har ägt nån iPhone och antagligen aldrig kommer göra det heller).
För att lyfta Staffans poll design eller funktion, så vinner iPhone designen (men smaken som baken), medans funktionen vinner Android med hästlängder.
Marknadsföringen vinner Apple totalt krossande exploderande krossande igen outstanding, det måste erkännas. 😭
Du sa nåt jag ville säga men inte kunde då jag endast har referenser av andra IOS-användare, så den kommentaren hade lätt fallit magplask beroende på Niklas kommande kommentar ☝️😃

😂 #19 Men förhoppningsvis slipper man se de sköna långkallingarna så det spelar ju ingen roll hur de ser ut egentligen! Bara de sitter bra, skönt och ger den behagliga temperatur man eftersträvar! 😃
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#18: :-) #20: "Nagel i ögat: varför måste man roota en iPhone för att den ska bli användbar" Vem säger att man måste? :-)
Niklas, nu skall du inte vara sån 🤦♂️
😃
:-)
🙂👍
#19: Du har inte sett mig i långkalsonger 😈.
På jobbet har jag enbart funktionellt. Jobbar ju på förskolan så är en hel del ute i alla väder. Hemma vill jag gärna ha lite snyggare. Däremot borde den iaf vara lite varm ;)
Långkalsonger är hett ❤️
Snygg men funktionell så ingen passar ;)
Men ärligt talat: Går ej omkring med kläder jag tycker är fula xD
Medarbetare: rexkaniner, Support.

Att kläder är funktionella är det viktigaste för mig. I bland får jag nästan lust att klä mig riktigt jävla fult (men funktionellt), när jag tar del av femtioelfte gravallvarliga topplistan om bäst och sämst klädda.

Den snygga jackan troligtvis, det är lite beroende på vad jag ska ha den till :)
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.

Ärligt talat skiter jag i båda och letar vidare tills jag hittar nån som faktiskt uppfyller mina önskemål. Röstade på design, men funktionalitet är precis lika viktigt.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus