Flyktingar på en Jordanska gränsen har börjat dö
Situationen för75000 syriska flyktingar som inte släpps in i Jordanien har förvärrats med svält och sjukdomar. Satellitbilder visar begravningsplatser. Jordanien har redan tagit emot ca 1 million flyktingar så de har problem att hysa dem de redan har och efter att ett självmordsdåd dödade flera jordanska gränsvakter stängdes gränsen helt.

Usch och Burr och fy så hemskt! Tänk om ens hälften av alla idiotpengar som gått till "flyktingmottagande", ekonomiska immigranter och skäggbarn hade fått gå ner dit till bly kring lägrens vid gränserna istället!? Tänk alla idiotmiljoner som nu läggs och måste läggas på utvisningar i privat chartrade plan etc gått till lägrens istället? Då hade betydligt fler fått adekvat hjälp! Men den " humanitära stormakten" Sverige måste godhjärtat omhulda alla kriminella och radikaliserade, våldsbenägna religiösa (OBS 2 olika grupper) i första hand framför de verkligt utsatta kvinnorna och barnen som är kvar i lägren! -arg-
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
# 1 Du menar alltså den politik som SD förespråkar?

Bara delvis, men de har ju också låtit sig dras in i politiker korruptionen vid det här laget, förutom att de har våldsbenägna individer i sin riksdagsgrupp också. Det enda vettiga jag skulle kunna tänka mig är att plocka ut enstaka individer från riksdagen och sätts samman med nya människor som inte är skolade politiker utan arbetare ute i verkligheten. Det lilla bra SD hade med gott bakgrundsmotiv var saker gällande vård och omsorg tidigare. Men det lämnade dem ju där hädan när näringslivets storfräsare köpte upp deras åsikter och planer på det området så SD gjorde en kovändning! Nej bort med alla partier som sitter i riksdag och regeringen nu och in med vanliga arbetande småfolk! Lärare, vårdpersonal, busschaufförer, åkare, poliser, brandmän, butiksbiträden, småföretagare, snickare, rörmokare, bönder, skogsvaktare, pensionärer, osv osv.. Ja ni fattar, Folk som är ute i verkligheten idag och inte är skolade politiker som inte haft ett vanligt jobb på flera år!
# 3 Vi har faktiskt en hel del av just dessa i riksdagen. Folk som faktiskt inte tidigare har varit politiker. Men det enda parti som sagt just det du säger i inlägg # 1 Är just SD. Inget annat parti har sagt detta. Sen ska man inte underskatta vikten av erfarenhet av riksdagsarbete heller.

Just för att man inte skall underskatta erfarenhet av riksdagsarbete kan man med fördel plocka russin ur kakan, dvs vissa individer från olika partier även så från SD. Men SD som riksdagsgrupp har betett sig som dumdristiga nyrika och fallit plask för politikerkorruption på flera plan. Därför jag önskade att man skulle utforma en helt annan typ av regeringsform egentligen. Där tex minst 90% av delegaterna i riksdag och regering inte får ha suttit mer ön 1 mandatperiod och måste haft ett vanligt liv utanför politiken med vanligt arbete/tillvaro för att få tillträda. Man skulle rent ut av kunna införa någon form av "riksdsgsplikt" ungefär som en värnplikt. Där alla myndiga personer måste avsätta ett eller två år till politisk tjänstgöring och av dem skulle viss andel av riksdagsledamöterna utgöra. Tex. *bara en ofärdig tankeidé* men något åt det hållet liksom. Alternativt tvärt om, att politiker i riksdag och regering var tvungna att arbeta i sitt vanliga arbete viss del av sin mandatperiod för att få stanna. Tex kanske en proffs politiker måste arbeta med ett vanligt jobb på marknivå som vanlig anställd minst 1 år av 4 för att få tillträda sitt mandat. Gärna inom offentlig sektor som landsting och kommun för att få träffa samhällets mest utsatta grupper och få ett realistiskt vardsgsperspektiv!
# 5 Så du vill bygga om det politiska systemet i Sverige med partier som man röstar på? Är det så du menar? Då behåller jag hellre det som finns nu. Du är en aning naiv.
Sen vill jag gärna ha preciserat ´vad SD gjort som de blivit korrumperade av? De måste väl också få träffa alla i samhället och höra deras version?
Varför inte låta alla dessutom arbeta inom någon industri så att de lär sig detta också?

#7 absolut! Vanliga yrken på markplan liksom. Städare, affärsbiträden, lagerarbetare o s v, vad som. Inte för att lära sig yrkena utan för att få insikt i hur vanligt folks vardag och verksamhet fungerar och vilka krav som faktiskt ställs på en individ som mer eller mindre måste slava för sitt uppehälle och ändå oroa sig för att få ekonomin och vardagspusslet att gå ihop. När MSN måste göra allt själv och inte har råd att köpa sig fri från städning, tvätt, handling och matlagning. När man måste räkna pengarna och alltid köpa den billigaste osten man hittar, måste cykla eller gå till jobbet en månad för att det inte finns pengar till busskort o s v. osv.
# 8 Då måste du tycka att en svetsare är en bra statsminister!

Nej inte en svetsare som inte jobbat i sitt yrke de senaste 4 åren och i hans fall säkerligen inte de senaste 20 åren heller så han känner inte dagens verklighet ute bland folk. Tyvärr har politiker en tendens att likt nyrika snabbt glömma vad de kommer ifrån. Därför jag önskar att det skall variera och att det skall vara folk som lever i verkligheten i nutid och inte bara i dåtid! Titta på SD. De hade en bra plan för både sjukvård och pensionärer. Men rätt var det var vände dem ryggen helt åt dessa planer och lade om kursen helt! Där är min största motvilja till dem. De blev uppköpta av näringslivet redan direkt efter förra valet! Men detta är total OT i denna tråd, därför slutar jag diskutera SD och sjukvård i denna tråd här. Tillbaka till ämnet, folk svälter ihjäl i flyktinglägrens medans kriminella välfärdsturister leker asylsökande och kostar gigantiska summor här. De pengarna skulle gjort nytta där istället för kastas till svin här. (Och med svin menar jag de kriminella ovåldsverkarna, inte äkta asylanter som behöver hjälp och sedan försöker bidra till samhällets uppbyggnad istället här så snart de får chansen)
Tala om för mig var SD blivit uppköpta exakt! Vi är fortfarande det enda parti som vill ändra på pensionärsskatten så att pensionärer inte betalar mer skatt än vanliga löntagare. Och vad menar du när det gäller sjukvården? SD är det enda parti som tyckt att Sverige tillhör svenskarna i första hand och att man inte kan få alla förmåner m ed en gång och framförallt inte på de redan bofastas bekostnad.