Antirasismen har blivit ett vänsterprojekt
"Kampen mot rasism verkar inte längre handla om allas lika värde. I stället har det blivit ett forum där de som tycker att Sverige ska ha en reglerad invandring utmålas som rasister."
"Det bevittnades i debatten om HVB-hem där alla som luftade någon form av kritik mot nya boenden har utmålats som rasister."
En mycket bra debattartikel i Expressen

"..Dagens antirasism har helt enkelt spårat ur till ett renodlat vänsterprojekt, skriver historikern David Lindén."
Det var det dummaste jag läst på länge. Det räcker att konstatera att SD är ett rasistiskt parti och givetvis vill bli normaliserade… Alla åsikter som frångår det, är givetvis inte på något sätt vänstervridet, utan handlar mer om sunt förnuft och inte vad man stoppar ner i valurnan.
#2 Om man är invandrarkritisk klassas man ofta som rasist varför är det så?

Om man är invandrarkritisk klassas man ofta som rasist varför är det så?
Menar du alla år som du varit invandrarkritisk eller menar du att du helt plötsligt nu har blivit kritisk? Vi som läst dina inlägg i några år, vet att du inte har blivit kritiskt efter att vi tagit emot flyktingar från Syrien… Utan du har inte velat ha några flyktingar här över huvud taget. Det är den stora kärnpunkten i denna fråga… SD-anhängare vill inte ha flyktingar alls helst, men hävdar i efterhand att de tänkte rätt från början att inte ta in flyktingar…Och menar att det blivit bra om vi gått den linjen. Kan det bli mer korkat än så?
Man blir helt mållös av denna nya korkade mentalitet som råder. Tyvärr så sprider den sig i europa.
#4 Som vanligt du vräker ur dig utan att ha koll!
Var bor du för det första, jag bor i Geneta i Södertälje där 9 av 10 är invandrare. Jag skäms inte att bo i ett så kallad problemområde och bott i staden i hela mitt liv och uppvuxen med invandarkompisar! Jag har mer erfarenhet än du någonsin kommer få, blivit kallad rasist för sagt åt barn med invandrarbakgrund att ge fan i att kasta sten på mina föräldrar fönster, jag har sätt grannar som gett upp och flyttat när deras barn blivit utsatta av terror som stenkastning och smällare i brevlådan, förstörda bilar. Trots detta kommer jag aldrig rösta på SD som du påstår.
Det du tror dig veta om Geneta eller Ronna eller om Södertälje eller mig är något du har fantiserat ihop!

Var jag bor spelar ingen roll… Vad jag skriver spelar däremot större roll. Att du påstår en massa saker som du upplevt spelar ingen som helst roll i sammanhanget. Jag är uppväxt bland invandrare… Men det har ingenting med korkade inlägg att göra. Det är inte per automatik intelligent att vara en man av invandrarkunnande man… När man egentligen skriver en massa strunt.
#6 Tänker inte lägga energi på en internethatare som sitter bakom anonymt nick som hittar på en massa saker om mig som inte stämmer.

Surprise!
#8 Jag är iallafall rakryggad och står för var jag bor och heter, ska du kasta skit på mig kan du ändå vara det samma eller är du feg och gömmer dig?

Jag har ingen aning om vem du är… Så skippa självömkan är du snäll. Vem du är har ingen som helst betydelse i detta sammanhang… Däremot är vad du skriver av vikt i denna diskussion. Du får lära dig att särskilja dessa två ting.
#10 Du har samma inställning som SD trollen hos kommentarsfälten hos tidningarna. Samma skrot och korn!

Det var ett märkligt uttalande… Första gången jag blivit anklagad för att vara ett SD-troll. Komiskt värre.
#12 Ja komiskt att gömma bakom ett anonymt nick som SD trollen gör och kalla mig för olika saker då är man i klass som SD trollen. Fegt av en vuxen människa.