Annons:
Etikettövrigt
Läst 1941 ggr
Staffan
2015-10-08, 14:24

Alliansen vill inte leda Sverige

Sverige är i ett mycket besvärligt läge.  Detta märktes inte minst efter det senaste valet som ju mynnade ut i nuvarande svaga regering som endast klarar av att regera tack vare att högerblocket gett upp och kastat in handduken.

Nu till min poäng.

Jag tror inte Alliansen vill regera. Jag tror inte de ville det ens innan senaste valet. De visste att Sverige är på väg utför och att det kommer bli oerhört svårt att sitta vid makten de kommande åren. Alliasnen, med Moderaterna och Fredrik Reinfeldt i spetsen, ville aldrig vinna valet. Ännu mindre vill de ta över nu.

Dock så står de inför ett mycket prekärt läge. Om de inte bryter decemberöverenskommelsen och visar att de vill leda landet tror jag att partierna inom Alliansen att krympa hela vägen fram till nästa val.

// Staffan

Annons:
Aleya
2015-10-08, 18:28

Vi ser ju hur det fick förra kraschen (ekonomiskt) att alliansen enligt mig håller bara när det är "bra väder enligt dom" sen vill dom krypa tillbaka under stenen. Och som alltid kommer sossarna få skit för att ha "kört sverige i botten" fast detta varit på g läääänge. Ne.. litar inte på alliansen. Så dom får gärna slippa regera Sverige för mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Stallmima
2015-10-08, 21:23

Att socialdemokraterna fått städa upp efter moderatstyre har det nästan alltid varit och sedan har dessutom sossarna fått skulden som det moderaterna gjort, Hoppas verkligen att folk tänker till med vart sverige har varit på väg innan regeringsbyte

Aleya
2015-10-08, 21:50

#2 Ja du, jag hör bara klagomål på jobbet gällande sossar. Men hade inte sossarna kommit så hade vi "fattiga" haft det ganska djävligt.
Med fattiga menar jag vanligt folk. (jag associerar då sossarna med arbetarparti och fack)

Ne, sluta skäll ut sossarna är min tanke, Reinfedlt var duktig på att förstöra med sina jäkla påhitt. Alla skatteavdrag och påhitt om fas 1 - 2 och den oändliga historien om fas 3. Hamnade man fan i fas tre så var/är det kört.
Jag blev så jäkla glad att jag lyckades fixa utbildning och jobb sedan under denna fasen.

Jag tycker då INTE att det blev mer jobb p g a Moderaterna, det var snarare p g a en bra ekonomi.

Ne, jag personligen såg Sverige som en grå/svart massa under moderaternas tid. I call it the dark age👻

Medarbetare för Julen

Stallmima
2015-10-08, 22:11

#3  Det var ju de som hade jobb som fick mer i plånboken tack vare "jobbskatteavdraget"  jajamensan prisa dem som redan har arbete. Hitta inte på massa låtsasjobb till dem som inget har, de arbetslösa vill nog jobba med det som stärker dem inte bara massa hittepå så de är aktiverade

Aleya
2015-10-09, 07:00

#3 precis. Ne… jäkla pajasar. Vi får väl se vad sossarna hittar på nu. Tycker inte dom har börjat röra runt så mycket i arbetsmarknaden. Men det kanske kommer.

Medarbetare för Julen

KimE
2015-10-09, 14:47

Alliansen försökte inte ens bilda regering efter valet och det syndes redan före valet att det skulle bli en svag minoritetsregering.  Alla de etablerade partierna förlorar i förtroende på att inte samarbeta. Både miljöpartiet och socialdemokraterna har partiledare med lågt förtroende och otydligt ledarskap.

Annons:
[Daniela1983]
2015-10-09, 17:20

Pest eller kolera. Var väl moderaterna som införde slaveriet med FAS 3, sedan har de utförsäkrat en del sjuka men sänkt skatten för de som redan hade det bra, folk som har arbete.

Vänstern däremot gör vårt land otryggare och otryggare med den här massinvandringen, lägg till massinvandring utan någon koll på vilka det är som kommer.

penke
2015-10-09, 20:03

Njaää..
sossarna har "alltid" hånat borgarna att de är oense och splittrade,
med Alliansen skapades en enig borglighet mot en splittrad ..vänster.

nu kunde Reinfeldt  ..svara tillbaka åt sossar, fnissa åt vilka kommunister som skulle sköta finanserna/skatter åt ..Lövén/Persson/Sahlin/Juholt…

nu må fredde o adde lämnat det sjunkande skeppet, med en förlamande förmaning
 att absolut inte sammarbeta med alla invalda riksdagspartier
 det cementerar block-politiken, istället för en pragmatisk samarbetspolitik,
 som i många andra europeiska parlament, samarbeta med olika i olika frågor
en majoritet i parlamentet beslutar, före prestige

för kd var dagens beslut nödvändigt, annars hade de mycket säkert försvunnit till nästa ordinarie val, nu kan de växa, på mest m`s  bekostnad, o kanske sd`s (?)

Nu hotar kanske Ebba B vem som ska ta över ledar-stafetten..
akb verkar lamslagen Annie L är mer på hugget

det är nog där mycket av alliansens passivitet ligger

penke

Wony
2015-10-11, 10:00

#3 Jag instämmer helt. Jag hann med att vara både arbetslös, sjukskriven och arbetslös igen under den tiden och jag kan ju konstatera att jag förväntades leva på luft och vatten, medan det ställdes orimliga krav på prestationer från min sida. Jag önskar att de som styrde själva fick uppleva att vara arbetslös och leva på 3000kr i månaden… Innan de förväntar sig att andra ska klara det!

Aleya
2015-10-11, 10:11

#8 dom kanske insåg att det var bättre att fly än att illa fäkta. Du får tycka vad du vill om alliansen. Men jag tycker personligen inget som dom gjorde var något vidare. Privatisering och utförsäljning hit och dit. Nu håller detta på att gå i stöpet. Som jag nämnde de ökända faserna. Så ne, jag kan tycka att alliansen är som dom alltid har varit: ett parti för dom som tjänar över en viss summa per månad. Och inte som dom ville få unga människor att tro: ett parti för ungdomar som är arbetslösa. Men alla medel är tillåtna i krig, kärlek och politik.

Medarbetare för Julen

Emo
2015-10-11, 10:16

#9 3000 i månaden är svårt för boende och mat. Övrigt får man kanske vänta med, men det går inte så länge. Hoppas du hade någon anhörig, som kunde hjälpa till med något.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Wony
2015-10-11, 10:20

#11, Jo, det var ju familj och vänner som fick gå in och betala det som fattades för att jag skulle klara mig. Det jag inte förstår är hur sjutton de hade tänkt sig att man ska leva på den summan… Boende, mat, hygienartiklar och gärna hela kläder. För vilken arbetsgivare anställer någon som inte har råd att vara hel och ren vid intervjun?

Upp till toppen
Annons: