Annons:
Etikettövrigt
Läst 1778 ggr
Staffan
2015-10-06, 14:44

Är vargfrågan viktig?

Har eller har vargfrågan haft betydelse för dig?

Annons:
Sugar Mist
2015-10-07, 01:20

Eftersom vargen rör sig i samhället(bokstavligt talat) där jag bor så är det en väldigt viktig fråga för mig.

-

tlover
2015-10-07, 09:26

Såklart är det en viktig fråga, utan vargen har vi inte ett levande ekosystem.

Tyvärr så har jag varken tid eller ork för att engagera mig därför blev det alternativ nummer 2.

Jag vet inte om vi har varg härikring (vissa säger att vi har det vissa säger att vi inte har det) men vi har ju ändå rovdjur (björn, lo och järv) så vi får ju se till att ha skydd för våra djur.

l'm back

Sommarek
2015-10-07, 09:28

Det är oerhört viktigt för mig eftersom jag är rejält lack på människans envåldshärskar-attityd - vi sabbar gladeligen planeten för några extra kronors skull, och till detta hör absolut vargfrågan. Jag önskar att alla fårägare helt enkelt köpte en lama och hundägare kopplade sina djur, så hade vi inte haft några problem.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Niklas
2015-10-07, 10:00

För mig känns vargfrågan väldigt liten. Det finns oändligt mycket som känns mer angeläget.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Staffan
2015-10-07, 10:13

#4 Niklas

Du borde ta en titt på den här filmen… :)

Sommarek
2015-10-07, 10:34

#4 Att man är engagerad i det ena behöver ju inte utesluta att man kan vara engagerad i annat.  ;)  Däremot så håller jag inte med om att det är en liten fråga, eftersom den berör kretsloppet - utan vilket vi inte skulle kunna finnas.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[Carpinus]
2015-10-07, 10:39

Jag är lite kluven i frågan.  Förr var jag till 100% vad som så föraktfullt brukar kallas "vargkramare". Nu har min förståelse för alla småbrukare som drabbas ökat, men fortfarande avskyr jag det rabiata varghat som leder till tjuvjakt och förgiftade åtlar.

Niklas
2015-10-07, 11:28

#5: Jag har lyssnat på det som TED Talk. Väldigt fascinerande och intressant. Det gör dock inte vargfrågan till en av de 10 största eller viktigaste frågorna i mitt huvud.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Upp till toppen
Annons: