Vintern 2025-26 #5
Egen bild
I samband med årsskiftet infann sig säsongens vinterväder i stort sett hela landet. Ovädret Anna delar ut snösmockor åt alla håll, i synnerhet i östra delarna av landet, medan det är rejält kallt i norr.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2026-01-03 14:32 av Fornöga
Usch ja orange varning även i Sthlms innerstad tvi vale stackare dom har eländet framför sig.
Här snöar det fortfarande och det tar aldrig slut skottade nyss sen timmen senare lika illa igen med både snöfall och drivsnö. Nu är man trött på det här 🌨️
Det snöar bra här på Västkusten också. Här är en helt nytagen bild från mitt fönster.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Det har snöat lite här under eftermiddagen, men nu verkar det ha slutat.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2 J det har kommit en del.
Där har jag gått många gånger.
Vi bodde vid maden efter trädgprdsmästaren vid Jordhammar när jag var barn. I ett torp som kallades Skåpet. Omgjort numera. Utsikt över jordhammarsviken.
Min man och jag hade senare torpet Oset mittemot.
/Maria
- Redigerat 2026-01-03 14:53 av Maria
#4 Det var i det området vi var ute och skådade fågel idag på förmiddagen (se förra tråden). Längs med Jordhammarsviken och ut mot Råön.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
#4 Aha. Vid Råön hade vi båten😉
/Maria
8 minus och inget snöfall äntligen jag snudd på jublar 😄nu är det riktigt fint där ute och drivsnön ser ut som små landskap och berg på sina håll.
Minus sex grader här ("känns som tolv" enligt SMHI), viss vind, mulet och snöbyar väntas från och till under dagen.
Första noteringen under fyrtio grader minus för säsongen rapporteras från Gielas, där man enligt SMHI uppmätt -40,5, medan Ölands norra udde noteras för +3,4 grader nu på morgonen.
- Redigerat 2026-01-04 08:49 av Fornöga
SMHI sammanfattar december månads väder.
Minus två här men känns som -7. Just nu uppehåll men mer snö kan komma under dagen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#9 SMHI sammanfattar även hela väderleksåret 2025.
Än så länge kan jag inte se att det kommit någon snö. I så fall har det bara varit några få flingor. Det är råkallt ute och rätt fuktig luft.
Visst har det varit ett varmt år, men just nu tycker jag att det är precis som det ska vara så här års. Temperaturer på minussidan och lite snö som lyser upp. Idag har det hittills varit mulet med lite snöflingor i luften under större delen av dagen. På Stenunge å börjar isen lägga sig på de lugnare sträckorna.
Fortsatt stabilt vinterväder här, med sex grader men kanske något mindre bitande vind än igår, och solen kan förhoppningsvis visa sig mellan förväntade snöbyar. Mera ymnigt snöfall är dock inte på så stort avstånd.
Minus sex och solen är på väg upp. Det snöade en del igår kväll och i natt och mer ska tydligen komma i eftermiddag. Inte så mycket blåst som väl är.
12 minus i morse var det 17 mer snö på G till morgondagen men nu har jag äntligen fått fason på den där jädrans drivsnön på gården efter många svordomar så ser det något sånär anständigt ut 🤣
Det snöade runt lunch, men det höll inte i sig så länge och det verkade inte bli så mycket. Nu kan man ana lite blå himmel mellan molnen och temperaturen har stigit från -6 till drygt noll.
Nu har jag varit ute på långvandring, i ganska måttlig vind och lätt snöfall. Till och med vid södra änden av sjön Hällungen, som är ganska stor med våra bohuslänska mått, börjar isen lägga sig.
Solen gjorde tappra försök att tränga genom molnen.
Fortsatt stabilt vinterväder denna trettondag, som kan bli någon grad kallare än gårdagen, men i gengäld med något svagare vind. Till skillnad från mer utsatta områden i NO väntas inga större mängder snö, och solen kan förhoppningsvis visa sig mellan molnen.
För närvarande ser det ut att bli en solig dag. Lite soldis just nu, men solen är på väg upp så det kanske kan bli en klarblå himmel senare, -3-4 grader.
Även Danmark har fått vinterväder: minus 15,8 grader uppmätt, i morgon väntas snöstorm på norra Jylland, och allmänheten där uppmanas hålla sig hemma och inomhus om möjligt.
Det ser ut att vara minusgrader i en ganska stor del av Europa nu. Åtminstone norr om Alperna, från Tyskland och österut.
https://www.svt.se/vader/vaderprognoseuropa-iazjnk
Här hemma är det inga större förändringar. Det är lugnt, frostigt och ett par centimeter snö. Efter att ha gått nästan en mil igår stannar jag hemma och tar det lugnt, så ni får klara er utan väderbilder idag. 😉
#23 Och i Montmartre åks det skidor. 😮
Göteborgsområdet har kommit relativt lindrigt undan snösmockorna, här är det väl just nu ett snötäcke på någon decimeter som fallit ner i omgångar, men nu verkar det kunna bli vad som liknar snöoväder även här.
#25: Vi har också varit förskonade från den värsta snösmockan och har bara 1-2 cm snö. Åtminstone just här, det har kommit mer på andra ställen i Skåne. Det verkar inte vara några större mängder snö på ingång, men det kan säkert ändra sig.
10 minus här och mycket snö har kommit gul varning igår och idag så nu är det bara att gå ut och skotta igen om en stund.
Man börjar ledsna på dom här vädren kaos lite överallt och mer lågtryck ska visst vara på G, suck.
Ett vackert snölandskap syns när man drar upp persiennerna här- det har kommit mer snö under natten än vad SMHI beräknat och mer skall tydligen komma under dagen. Detta i kombination med ökande vind har gjort att man har uppgraderat varningarna till orange nivå.
Just nu råder snödis och det är fyra grader kallt.
#28: Fortfarande ingen mer snö här, men det kan eventuellt komma under dagen.
Ingen mer snö här heller. Vi har bara de 2-3 centimeter som kom för någon vecka sedan. Men det räcker så gott. 🙂
Ovädret som västkusten får känning av är rester av stormen Goretti, som drabbat brittiska öarna.
#22 Danska DMI var uppenbarligen mer vakna än SMHI för vad som var på gång.
Såg det är orange varning nedåt landet två dagar i rad men en del tackar snögudarna och tar skidorna till jobbet ⛷️
Här är gula varningen borta 9 minus och dimma men jag möttes av snö snudd på upp till knäna i morse men nu är det skottat och ibland funderar jag på en snöslunga men det blir snyggast att skotta för hand och jag trivs med fysiskt arbete man mår bra i både kropp och själ.
Enligt prognosen ska vi tydligen inte få mer snö i den här delen av Skåne. Däremot kommer det att bli kallare; ner mot -10 grader i helgen. Skönt att inte ha någon utomhusaktivitet planerad då. Fast kylan ska tydligen stanna kvar även in under nästa vecka, och då kommer jag att behöva vara utomhus åtminstone kortare stunder varje dag, dock inte under helgen.
Kan det vara verkligt 😲 såg i Aftonbladet en fem sex mil från oss 70 cm tung snö och insnöad bil skriven av en privatperson utanför Mora i Färnäs inte undra på att snön gick mig snudd upp till knäna när jag gick ut i morse vid halv fem och skottade.
Det var knappt så jag kunde pulsa mig fram och jag visste inte riktigt vart börja för att röja undan snön det här är helt galet för oss alla måtte det här vädret ge sig det räcker nu kära nån.
Vi ska få mer i morgon men inga varningar är utfärdade hos oss frågan är bara vart tusan ska jag göra av all snö gården är stor men trycks inte räcka till när drivsnö och sådana här mängder faller ned. Nåja undanskottat just nu men nu räcker det faktiskt Vädergudarna nu får ni banne mig ta lite hänsyn vi vill inte ha det här mer så skärp till er och sluta snöa 😠
Här har det snöat hela dagen, och vägarna är inte roliga. Men bussarna går som vanligt, och jag kom både till och från jobbet i tid. Stenungsunds småbåtshamn ligger öde och väntar på bättre tider.
Här i södra dalarna var det barmark nyårsafton. Sen från den 1 jan har det snöat mer eller mindre varje dag. 1:a kom det ca 1dm, 2:a kom det över 2 dm, 3:e knappt 1dm, snöade 4:e och 5:e men så lite så behövde inte skotta. 6:e några cm. Men snöar nu inatt igen så lär väl få skotta när jag kommer upp senare idag.
Om jag skulle gå ut på gräsmattan så går den nästan upp till knäna.
Så länge det kommer lite undan för undan så är jag glad för då hinner jag få undan snön. Och jag är glad att det är kallgrader så att snön är lätt.
Vintern är bara halvvägs, så vi kan få mycket mer än nu. Bilden är från den 1:a jan. Då det bara var runt 1 dm.
.
Här i Göteborgsområdet har det fallit en hel del snö under natten och det väntas kunna bli ytterligare påspädning under förmiddagen, men sedan verkar det finnas förutsättningar för nederbördsfritt ett tag framöver enligt tiodygnsprognosen. Nattens blåst har inte märkts av, vindriktningen har varit gynnsam i det fallet. Just nu är det en minusgrad här.
Det man noterar är att det är spöklikt tyst- ingen biltrafik märks av, och inte ens snöplogar eller snöslungor verkar vara igång- det är som om man bodde i glesbygd och inte i en storstadsutkant. Får se om jag kan ta någon bild av snölandskapet när det ljusnar.
Den som gillar snöglass har fått delar av ingredienserna som en skänk från ovan. 😉
#37: Har fått åtskilliga varningar om "snöfall börjar snart" och "snöfall beräknas sluta snart", men det har inte snöat alls vad jag kan se. Det är gul kulingvarning från sent i natt, men än så länge blåser det inte så mycket. Solen tittar fram lite då och då.
#38: Kom bara ihåg: Ät inte gul snö! 😄
#40 Nej, vill man ha gul glass är saffran att rekommendera i det här fallet…😁
#41: Utan tvekan. 😁

#37 Kan man sluta att vattna blommorna på balkongen nu? 😉
#37 Jag tror inte att blommorna behöver så mycket vatten just nu. 😁
Så här såg det ut utanför mitt jobb i morse.
#43: Tror dina blommor har tillräckligt med vatten för deras behov för tillfället. 😄
Ingen mer snö idag vad jag har sett. Gul kulingvarning från ikväll. Har dock inte märkt att det blåser, så kanske vinden kommer från "rätt håll", d.v.s. från någon av gavelsidorna på huset. Då känner jag inte av vinden, och den hörs inte så mycket heller.
Nu har "snösmockan" dragit förbi här, istället väntar en "köldchock" i helgen, om man skall hålla sig till rubrikterminologi. Tvåsiffriga minussiffror att vänta, men som det ser ut nu kulminerar den värsta kylan på måndag och sedan blir det lite mildare enligt den lokala prognosen..
För tillfället är här fem minus och ganska blåsigt, men kan man vänta några timmar med utomhusvistelsen så blir det något drägligare, och lite solsken kan inte uteslutas.
#44 #45 Jag befarade det…😉
- Redigerat 2026-01-09 08:14 av Fornöga
Fortfarande gul kulingvarning, 2-3 minusgrader, solen tittar fram ibland.
Här har det nog kommit ett par decimeter snö. I förmiddags var det soligt och klart, men nu mulnar det på. Jag fick en bild på den blyga vintersolen som tittar fram mellan ekens snötäckta grenar.
Just nu har vi 4 minus och det snöar lite men äntligen tyck det lugna ner sig det här var verkligen drygt för oss alla.
Såg det här och tänkte faktiskt på åska häromdagen och det hade gärna fått åska här med det hade vart riktigt mysigt mitt i alla stora snöfall.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/har-slar-snoaskan-till/
#49 Så har det vart här snön yrde sen upphörde det och jag skottar tidigt på morgonen så det är mörkt ute och ena sunden värsta snöfallet nästa uppehåll och jag kunde se stjärnor och måne på en klar himmel sen växlade det snabbt och snön yrde på nytt.
Nu är det kallt! Termometern vid min värmeläckande vägg visar -10 grader, och då är det kanske -15 eller något sådant i verkligheten. Himlen är helt klar och det verkar vara så gott som vindstilla. Men det lär knappast bli någon längre vandring idag.
#15 Några mil längre söderut på västkusten är det minus nio ("känns som femton", enligt SMHI). Ser ut att bli en solig vinterdag, vilket väl lär glädja pulka- och skidåkare åtminstone, själv tillbringar jag dagen inomhus.
-6, känns som -11, här. Det ser ut att bli solsken från en klarblå himmel. Enligt tidigare vädervarningar ska det blåsa kuling idag. Det återstår att se om det stämmer.
17 minus och solen tycks kämpa sig fram så en fin vinterdag verkar det bjuda på så ut och gå njuta av kallgrader och nu är det riktigt vackert med all snö.
Morgondimman lättar över fälten.
En kall vinterkväll man måste säga det är magi med dom vita träden och en alldeles klar mörk himmel och den lille pricken till vänster om flaggstången taget från balkongen är en stjärna men den gör sig inte alls i bild men är väldigt vackert att stå och se på.
Efter all eländessnö så blev det riktigt vackert när kylan slog till ❄️
#56 Härliga bilder! 👍
I Bohuslän ligger snön ända ute i kustbandet, som här på ön Tjörnekalv utanför Tjörns sydspets.

Plåtat med "skräpkamera", därav grynigheten.
Snösvängen har en del att stå i, nu när busvädret dragit vidare. 😏
Riktig kall morgon, minus 15 grader. Med solens hjälp kan temperaturen stiga till minus åtta som högst under dagen enligt prognosen. Att vinden är svag får ses som positivt i sammanhanget, även om vindsnurrorna står. Också natten mot måndag väntas bli lika kall, men sedan väntar faktiskt en period med någon eller några plusgrader under resten av veckan. Bra om omslaget inte blir för stort för hastigt, för då lär det bli "vårflod" på gatorna…
Bara -7 här och det ser ut att bli soligt även idag.
Enligt min inte helt pålitliga termometer har temperaturen nu stigit från -19 till -17 grader utomhus. Inne i lägenheten är det +11 grader, så jag har kontaktat hyresvärden som ska komma med ännu ett extraelement. Elementet jag fick förra vintern räcker uppenbarligen inte, och de fasta elementen gör knappt någon nytta alls - de blir på sin höjd lite ljumma. Nu har jag ätit frukost, klädd i tröja och sommarjacka. Är det tänkt att man ska kunna bo i lägenheten året runt, tycker jag nog att den ska vara vinterbonad! 😡
Oväntad intressekonflikt: snödumpning vid Norr Mälarstrand grumlar vattnet för badentusiasterna. 😏
#61 Ja, elva grader i innetemperatur låter ju som en sanitär olägenhet.
#57 Där har du en fantastiskt fin bild Tjörn som är så vackert 😎
#58 Det där jobbet skulle jag vilja ha skotta och må bra ute samt utsikt från taket inte dumt alls 😎
Här är det 12 grader nu men 20 i morse när jag tog en härlig promenad men moln ingen sol fast jag trodde solen skulle dyka upp under dagen.
Nu har hyresvärden varit här med två små element, som han tydligen inte hade testat - bara ett visade sig fungera. Men det är ju ändå något. Även om jag inte kan värma upp hela lägenheten på en gång, kan jag i alla fall rikta det mot sängen när jag ska sova. Då slipper jag ta fram min gamla vintersovsäck, som jag annars hade funderingar på. Tyvärr väsnas det nya elementet en del, men det blir tydligen till att välja mellan kyla eller oväsen i natt. Lite tråkigt att det ska vara så, för egentligen tycker jag om när det är riktig vinter på vintern. Men det är nog bara i natt jag behöver använda det nya elementet, för sedan ska det bli mildväder igen. Just nu visar min termometer -14 grader ute och +17 inne. Inget av värdena är helt tillförlitligt - väggen ute läcker värme, och inne är elementet inte riktat mot termometern. Lägenhetens fasta element är iskalla, trots att de är fullt uppskruvade. 🤔
- Redigerat 2026-01-11 16:53 av Rådjurstoken
Temperaturen har sjunkit från minus femton vid midnatt till minus nio nu på morgonen, och förhoppningsvis var det sista natten i den här omgången som vi haft tvåsiffriga minusgrader här, det ser rent av ut att kunna bli plusgrader även nattetid i den kommande veckan.
Under natten som följer kan det dock falla del snö, men sedan verkar den nederbörd som väntas komma i form av regn under resten av veckan.
Det har varit tvåsiffrigt minus här också, men har för mig att det aldrig gick under -12 grader. Nu är det runt -8 tror jag. Himlen är rosa och det är mestadels molnigt, men solen tittar fram ibland.
Morgonen började med en 12-13 minus men nu har vi runt 7 och vädret ska ändra sig till veckan mildare och mer snö på gång.
Var på ett möte under förmiddagen och på promenaden dit var det frost på marken, men de flesta gångvägarna var röjda så de inte var hala. Det var kallt, men uthärdligt. På hemvägen blåste det och det kändes isande kallt. Såg att en del av frosten hade töat och det låg vattenpölar där istället. Vet inte om det beror på att temperaturen har stigit över nollan (har glömt att kolla), eller om någon har varit ute och saltat lite här och där.
Nu har jag kommit hem till en bastuvarm lägenhet där termometern visar 26 grader inomhus. Tydligen har det sina risker att vara borta en hel dag och låta ett nytt element stå på för fullt. Till och med de fasta elementen, som sällan blir mer än lite ljumma, är nu varma! 😮 Jag får stänga av alltihop ett tag och vädra lite. Ute är det enligt min termometer -2 grader, och vädret har varit övervägande mulet med måttlig vind idag. Som sagt, det får gärna vara vinter och kallt, men jag vill ha en bostad som klarar av det utan krångel. 🤔
Nej, nu blommar det! 🙄
#69 Låter som du åtminstone i genomsnitt haft dräglig temperatur. 😏
Det har snöat ett tag nu, men temperaturen ligger runt noll så det är mest blötsnö. Inte konstigt att det är utfärdat varning för ishalka. Och just idag ska jag ut och köra både förmiddag och eftermiddag. 😖 Nåja, ska bara köra på de större vägarna inom stan, så där är det förhoppningsvis snöröjt.
#69 Ibland kan det bli lite för mycket av det goda skönt det var värme och inte kyla i alla fall 😎
#70 Men oj oj oj det där var häftigt mitt i vintern 😎
7 minus här grått och snö väntas lite idag nån decimeter i morgon och jag är lite seg det var en omöjlighet att sova i natt huvudet var trött kroppen pigg snacka om konflikt och kroppen vann ronden så jag får bara gilla läget och gäspa vidare och sega på 🥱😁
#71 Ungefär samma här- kring nollan, och just nu verkar det vara underkylt regn som faller. Även här varnas för ishalka.
- Redigerat 2026-01-13 08:47 av Fornöga
#73 P.S: åker granen ut nu?🎄➡🚮
#71: Den första turen gick bra. Inte särskilt halt, men slaskigt.
#74: Min gran åkte ut i söndags.
#70 ff Blommande körsbärsträd i Stockholm och slalom på gatorna i Visby- välkomna till landet Uppochner…🙃
#75: Andra turen gick också bra. Nu är det plusgrader och det är mest blött på vägarna. Hoppas det inte fryser i natt, för imorgon ska jag ut och köra igen, och då är det inte inom stan.
#70 Häftigt med blommande körsbärsträd mitt i vintern! Men jag undrar om de som har skrivit om dem verkligen har koll. "Körsbärsträden, som har sina rötter i Kina och Japan…" det måste vara VÄLDIGT långa rötter om blommorna finns i Stockholm. 😉
Här har det snöat fint under en stor del av dagen, till exempel över Kulturhusparken utanför mitt jobb. Nu framåt kvällen verkar det tyvärr bli lite regnblandat. Inomhus tycks temperaturen ha stabiliserats på någorlunda acceptabla nivåer. 23 grader både i morse och nu på kvällen kan man inte klaga alltför mycket på, även om det gärna hade fått vara något svalare. Ska det bli stabilt omkring noll ute ett tag, vågar jag nog sänka värmen på elementet lite även när jag inte är hemma.
Regnet slår mot fönstren nu på morgonen. 😒
#80: Här har det regnat nästan hela natten. Det har börjat tunna ut snötäcket rätt mycket.
Det har fallit 8,3 mm regn under natten, snön på balkongen har nästan smält bort helt, och även om det är ett försvarligt snötäcke fortfarande på gården syns det att det tar på det. Har vaknat någon gång under natten av att det rasat snö från hustaket.
Så mycket mer nederbörd verkar det inte vara i antågande under dagen, däremot skall det bli ganska blåsigt. Plus tre grader här just nu och det skall enligt prognosen bara stiga med någon enstaka grad under de ljusa timmarna.
#82: Har inte haft så mycket snö på balkongen, men det som fanns har regnat bort.
3 minus här och nyss skottat undan en 7 cm snö mer på gång och gul varning i delar av landet låt bilen stå uppmanar trafikverket men jag klagar inte tycker det är underbart att vara ute och jobba men för stunden är det uppehåll.
https://www.expressen.se/nyheter/vader/sex-sno--och-halkvarningar-over-sverige/
- Redigerat 2026-01-14 08:54 av [Winternight]
#83 För min del är balkongen ett elände när det snöar mycket. För några år sedan gjorde man balkongerna större, vilket i och för sig var välkommet, men eftersom jag bor överst och dessutom i en hörnlägenhet blir det inte bara mycket snö som faller, utan det uppstår även vindvirvlar vid husknuten som bidrar till "snökaoset". Dessutom rasar snö ner från taket på balkongen. Och skottar man undan så faller det snö på balkongerna eller fönstren nedanför, låter man snön ligga rinner det istället smältvatten samma väg. Ingen direkt "winwinsituation"…🙄
#86 #87 Tjusiga bilder och dom från Östersund helt magiska och sötnäbbarna i vinterlandskap jättefint 👍
#85: Det låter jobbigt. Min balkong ligger inbyggd i huset, men är inte inglasad. Så jag har tak över och snön stannar oftast ytterst längs balkongräcket. Det är bara om det blåser kraftig rakt mot huset som snön täcker hela golvet på balkongen.
#87: Efter regnet i natt, och solen som dök upp vid elvatiden och sken hela dagen, så är det inte så mycket snö kvar nu. Bilderna är från strax innan fyra idag. Bild två visar "skuggsidan", och där har det inte töat lika mycket eftersom solen inte når dit.
#86-87 Härliga vinterbilder! 👍 Fast jag skulle nog inte vilja ge mig ut i trafiken där.
Även här lär det bli trafikproblem nu. Efter nattens och morgonens regn klarnade det upp och blev en riktigt fin eftermiddag. Fast nu fryser det på så att det blir blixthalka överallt. Vi får se om jag kommer till jobbet i morgon. 🤔
#90 Där var det inte lika mycket snö. Och kanske inte lika halt heller.
#89 Åtminstone 80% av de som bor i "min" brf har inglasade balkonger. För de flesta är det en värdeförhöjande detalj, men om man som jag är hyresgäst hos föreningen är 15.000 kronor för en inglasning inte lönsamt. Tror heller inte att jag skulle sitta så mycket oftare på balkongen även om den var inglasad, men det hade förstås varit skönt att slipa att få in all snön. 😏
Lite överraskande har solen lyst en stund här i e.m.
#92: Nej, det var visserligen lite våta vägar, men temperaturen låg på flera plusgrader, så det var inte halt. Blir det däremot stjärnklart i natt är risken stor att det blir minusgrader och rejält halt.
Snön ligger inte längre vit på taken, åtminstone inte på alla, och även på marken tar det snabbt på snötäcket nu. För tillfället är det några grader plus, och i eftermiddag väntas en del regn i förening med frisk och byig vind.
Temperaturen har landat på ca en plusgrad och dimman ligger tät. Nästan all snön är borta.
Den livsfarliga ishalkan vi hade igår kväll blev inte långvarig som väl var. Idag har det varit plusgrader hela dagen. På förmiddagen ganska soligt och fint, men nu regnar det och ska tydligen fortsätta ungefär ett dygn framåt. Än ligger snön vit på fälten, men troligen inte så länge till.
Inte mycket snö kvar här nu. Det är nog mest de vallar som plogats upp som inte har regnat bort ännu.
#98 Även här rinner snön raskt undan i regnet, och det verkar bli en snöfri helg och sedan fortsatt barmark åtminstone en bit in i nästa vecka.
- Redigerat 2026-01-15 16:55 av Fornöga
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
⬅
- Redigerat 2026-01-15 17:04 av Fornöga