Årets julklapp 2025
Redan dags för Hui Research att utse "Årets julklapp 2025", och valet detta år föll på "en vuxenleksak". Den som i likhet med mig är behäftad med en smula snuskig fantasi kanske associerar till något helt annat än vad det faktiskt rör sig om…😳
I slutet på artikeln, liksom i en del trådar här, finns presentation av tidigare års julklappar från handeln, just som vi lyckats förtränga dem.🙄
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
#0: Du är inte ensam om den associationer, att döma av kommentarerna till artikeln. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Man kan ju inte undvika, och nu är jag helt allvarlig, att tycka att tajmingen för "vuxenleksaker" blev riktigt dålig med tanke på vad som vi kunnat ta del av i media de senaste dagarna. Borde inte någon i beslutande ställning i HUI ha dragit i nödbromsen?🤔
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2025-11-13 09:36 av Fornöga
#2: De har kanske inte hunnit följa med i nyhetsrapporteringen. Annars tycker jag också att det är ett otroligt dåligt val att kalla det "vuxenleksaker". De borde försökt hitta ett annat ord för det.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3 Ja, det lär bli en del kommentarer i media över det olyckliga namnvalet och HUI kommer nog heller inte undan från att det göras antydningar om de där dockorna. 🤦♂️
Håller med er det är dåligt val av ord och jag som aldrig tänker i dom banorna gjorde den associationen så ja det här kom väldigt fel och något annat ord hade dom absolut kunnat valt.
Det blir intressant att följa det här reaktionerna lär nyheterna rapportera om.