Aktuellt iFokus

Aktuellt

Etikettövrigt
Läst 590 ggr
Fornöga
2

Sommaren 2025#8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då går vi in på vad som väl är sista varvet på våra sommartrådar 2025, den föregående fanns här.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2025-08-26 19:38 av Fornöga
Carmarino
1

Ja, det börjar bli lite svalare väder nu, men det är fortfarande sommartemperaturer.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[solljust]
1

Nu är det början på höst hos oss enligt SMHI-s årstidskarta vi har fått ljusbrun färg ännu inte mörkbrunt men det har gått fort med höstens spridning på bara några dagar. 7 grader just nu.

Carmarino
1

Här är det fortfarande sommar, åtminstone meteorologisk. Temperaturen ligger på 14 grader, mestadels mulet men lite blått syns mellan molnen, svag vind.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
1

Sexton grader, mulet, någon skur väntas kunna komma under dagen. I morgon drar ett högtryck in, och då kan det bli runt 23 grader tillfälligtvis enligt prognoserna.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

[solljust]
1

21 grader nu så fortfarande blir det varmt fast det inte är fullt solsken lite blandat med moln ⛅

Carmarino
1

Inte mycket solsken här, men ändå 21-22 grader. Det blåser lite mer nu än i förmiddags.

Fornöga
2

Tretton grader, mest mulet, några sekundmeters vind. Kan bli några grader över tjugo och kanske någon regnskur under dagen. Ikväll möjligen åska.

På många håll har det varit en riktig åsksommar, men har det varit tunnsått med blixtar och muller. Lite synd tycker jag- för mig hör åska till sommarupplevelsen.

• Redigerat 2025-08-28 06:40 av Fornöga
Carmarino
1

#7: Det är ungefär samma här, men någon grad varmare. Just nu tittar solen fram, men för det mesta är det mulet. Det kan komma någon skur framåt kvällen och temperaturen kan gå upp till 25 grader.

Fornöga
1

I helgen kramar Sverige det sista högsommarvärmen ur vädersystemen, vad det verkar, september lär sedan få en fuktig inledning, enligt meteorologen. Och gärna det, nu är det torrt i markerna (man varnar för bränder i skog och mark på många håll), och grundvattnet har sinat länge.

Hörde för övrigt på trenyheterna att på grund av den ringa blåsten de senaste dygnen så importerar Sverige el idag för att klara förbrukningen. Förutom att vindsnurrorna står stilla så är det stopp på några reaktorblock, men redan i morgon tror man att åtminstone någon reaktor är åter i drift så att vi slipper köpa dyr importerad el.

September ser ut att få en dyngsur start. Men helgen kan på sina håll bjuda på riktig högsommar­värme. – Det är inte omöjligt att det här blir den sista, säger
  • Redigerat 2025-08-28 16:25 av Fornöga
Carmarino
1

Vet inte vad den officiella temperaturen var här, men min termometer visade 25,8 grader i eftermiddags. Som tur var tillbringade jag en del av eftermiddagen i en sval källarlokal och resten av dagen i min relativt svala lägenhet.

Fornöga
1

Arton grader, svag vind, mulet och regnpölarna i asfaltsgroparna på gatan avslöjar att det kommit en del skurar de senaste timmarna men just nu är det dock uppehåll.

Träden börjar så sakta skifta i höstfärger på kullen utanför mitt rumsfönster, och speciellt björkarna har tidigt gått i gult. Börjar också synas en del löv på marken.

Carmarino
1

Det blåser inte särskilt mycket här och solen tittar fram emellan molnen ibland. Runt 18-19 grader gissar jag. Tror det regnade imorse, men inte särskilt mycket.

[solljust]
1

Här bjutter det på 17 grader nu men grått och moln och regn på intågande i morgon enligt SMHI medan Klart säger betydligt mindre så det är bara att vänta och se vem som har rätt 😁

Jag hoppas på mycket regn avstod gräsklippningen idag för det är så torrt och gräsmattan behöver få behålla den lilla fukt den har klipper jag nu blir det bara fult men å andra sidan just nu växer den inte så mycket så här sent speciellt när hösten tar sina grepp om oss så tidigt som den gör med sina vackra färger det här är min årstid jag älskar hösten och att den kommer tidigt jag kan bara säga jag njuter 🍂🍁🍂

Fornöga
1

15 grader, svag vind och dimmigt här nu på morgonen.

Carmarino
1

Solen tittar fram mellan molnen ibland, tror det är 15-16 grader och rätt svag vind.

Rådjurstoken
1

Nu regnar det kraftigt, efter en annars övervägande solig och fin dag. Termometern visar 16 grader ute, men fortfarande 26 inne efter att solen har legat på de stora söderfönstren under större delen av dagen. Jag har varit ute och plockat lite kantareller, och kanske finns det mer att plocka nästa helg. Mer regn ser i alla fall ut att komma under veckan.

Carmarino
1

Vi skulle verkligen behöva regn här, men det kommer nästan inget. De få gånger det regnar håller det bara på i en kvart eller möjligen en halvtimme. Sedan kommer solen tillbaka och torkar upp alltihop. Tror inte det hinner mer än max en centimeter ner i marken.

Rådjurstoken
1

Det är 11 grader och vindstilla. Solen är på väg upp på en ganska klar himmel och den lätta morgondimman lär snart försvinna.

Carmarino
1

Det är lite soldis, men ser inga moln. Imorse var det 12 grader, men temperaturen lär stiga under dagen. Väderleksrapporten efter nyheterna idag började på Svealand, så alla vi i Götaland får tydligen inget väder idag. 😁

Fornöga
1

Arton grader, mestadels sol, lite vind här just nu.

Hoppas snart kunna bli av med den envisa sommarförkylning som jag dragits med de senaste veckorna.

• Redigerat 2025-08-31 09:40 av Fornöga
Carmarino
1

#19: Fortfarande soldis. Min termometer visar 26 grader, men den hänger mitt i soldiset. Väderapparna säger 20-22 grader. Det ser ut att blåsa en hel del så det gör det nog lite svalare.

Rådjurstoken
1

Nu tycks sommaren vara tillbaka. Redan klockan sex på morgonen, när det ännu är mörkt, är det 17 grader.

Carmarino
1

Hörde på radion nyss att det tydligen ska bli runt 25 grader hela den här veckan, åtminstone här i syd. I natt har det varit 16-17 grader. Solen är på väg upp och det ser ut att bli soligt. Några moln finns, men det är mycket blått emellan. Blåsten verkar ha avtagit lite.

Carmarino
1

Fick precis det här meddelandet från en av väderapparna. Det har inte regnat här på ett bra tag. Såvitt jag minns är det nog åtminstone ett par dagar sedan. 😁

Fornöga
0

Tjugofyra grader, måttlig vind och växlande molnighet denna första septemberdag. Men "nu vänder det", för att använda en sliten väderklyscha.

Göteborg får njuta av sol och upp till 25 grader under måndagen – men redan under samma kväll drar regnet in. Enligt SMHI väntar en ostadig vädervecka med lägre temperaturer, skurar och risk för intensivt regn. <br/>– Det börjar vända nu men jag tycker inte man ska ge upp hoppet helt, säger meteorologen Max Schildt.
Carmarino
1

#25: Här är det sagt att vi får varmt åtminstone till och med torsdag, möjligen med undantag av imorgon då det kan komma en del regn. Var och handlade nu på förmiddagen och det var full sommarvärme. Visserligen blåser det en hel del, men det är rätt varma vindar.

[solljust]
2

17 grader och uppehåll men regn väntas i morgon dock ingen varning över oss men SMHI går ut med varning upp mot 80 mm i Västra Götaland.

https://www.expressen.se/nyheter/vader/smhi-varnar-for-skyfall-i-vastra-gotaland/

Ser på årstidskartan häromdagen hade vi ljusbrunt men den där kanske dom ändrar vart eftersom eller så såg jag helt fel 🤔 för nu har vi gult och sommar igen fast det är så höstlikt ute i vegetationen men temperaturen är varm och go.

SMHI varnar för skyfall på Västkusten och i södra Värmland och utfärdar en gulvarning.
Carmarino
1

#27: Årstidskartan visar sju dagar och beroende på temperaturen så växlar även färgerna. Kör "bildspelet", eller använd pilarna och flytta manuellt, så ser du hur det växlar.

Det måste vara ljusbrunt i sju dagar i sträck (eller om det är fem dagar; det verkar växla beroende på årstid) för att gå över i mörkbrunt, d.v.s. höst. Har det väl blivit höst så blir det inte sommar igen, även om temperaturerna håller sig över 10 plusgrader i en vecka.

Carmarino
1

Min termometer visar 27 grader, men det är soldis så solen skiner rakt på temperaturgivaren. Enligt väderapparna är det 24-25 grader. Det blåser rätt mycket, men det är ljumma vindar så det känns som högsommarvärme.

Rådjurstoken
1

Här har temperaturen nu sjunkit från 25 till 23 grader. Det blåser måttliga ljumma vindar och är övervägande mulet, men än så länge uppehåll.

Rådjurstoken
1

Klockan nio på kvällen är det 21 grader, vilket känns som en riktig sommarkväll. Men om prognosen stämmer ska det snart bli kallare och dessutom börja regna framåt natten.

Rådjurstoken
1

En kvart senare hällregnar det, och temperaturen har sjunkit till 15 grader…

Carmarino
1

Det har tydligen regnat här också, för det ser ut att vara vått på marken. Temperaturen har sjunkit till 17 grader.

Rådjurstoken
1

Nu på morgonen är det 14 grader. Det är mulet och dimmigt men för tillfället uppehåll.

[solljust]
1

17 grader här mulet och lite regn mer ska komma under dagen och det är ett märkligt dov känsla i luften lite myskoväder så där som jag inte kan förklara 😃

Carmarino
1

Det syns lite blått mellan molnen än så länge. Enligt SMHI ska det regna i eftermiddag, då vi får se om det stämmer den här gången. Det har varit lite si och så med det tidigare.

Fornöga
1

Sensommarvärme, dock kortvarig sådan, att vänta på sina håll, enligt vädermannen. Därefter blir det kyligare.

Värmen återvänder till flera delar av Sverige. Men på många platser blir det kortvarigt. – Tillfälligt blir det varmt igen i Götaland i början av nästa vecka, m
  • Redigerat 2025-09-02 18:36 av Fornöga
Rådjurstoken
1

Dagens väder har i stort sett varit en upprepning av gårdagens. Övervägande mulet och måttliga, ljumma vindar. 23 grader på eftermiddagen, nu på kvällen 17. Nyss kom en kort regnskur, annars har det varit uppehåll hela dagen. Nu verkar det klarna utåt havet igen - men är väldigt mörkt inåt land.

Carmarino
1

Det är 17 grader här också. Har inte märkt om det har regnat eller ej, men det kanske kommer under natten.

Carmarino
0

Blå himmel och 13 grader. Inte mycket vind ser det ut som. Enligt prognoserna från väderapparna ska det bli 20-22 grader och sol under dagen.

Rådjurstoken
1

11 grader, vindstilla, mestadels klar himmel och lätt morgondimma över fälten. Det väntas ganska blandat väder under dagen.

Fornöga
1

SMHI sammanfattar vädermånaden augusti 2025

Månaden inleddes så som juli avslutades med mycket varm luft i Norrland. Efterhand påverkades landet av svalare luft vilket gav många dagar med för årstiden kallt väder. Undantaget var ett par dagar i mitten av månaden med höga temperaturer som var över det normala. Lågtrycket Floris som dominerade väderläget den 5-6 augusti förde med sig ostadigt väder med regn och blåst. Månaden var i genomsnitt nederbördsfattig i stort sett i hela landet. Meteororologisk höst hade anlänt till stora delar av Norrland och norra Svealand innan månadens slut.
Fornöga
1

#42 …och vädret sommaren 2025.

Efter tre julimånader i rad med ganska kinkigt semesterväder bjöd årets juli på mycket varmt väder, särskilt i norra Norrland där den på flera håll var en av de fem varmaste som uppmätts. Juli bidrog starkt till att sommaren som helhet blev varm i praktiskt taget hela landet. Medan juli bjöd på sommarvärme var vädret mer normalt i landet under både juni och augusti.
[solljust]
1

22 grader visar det här det låter lite mycket men nåja det är eftermiddag så det kanske stämmer på en gammal termometer från 70-talet 😁 men det blev varmt ute riktigt somrig känsla i solen som nu smyger sin kos bakom molnen 🌥️

Carmarino
1

Min termometer visar 24 grader, men den visar nog ett par grader för mycket. Det är varmt, men samtidigt blåser det så att flaggorna står rakt ut, vilket gör det lite svalare.

Fick ytterligare ett meddelande från SMHI-appen om att "regn slutar snart". Det har inte kommit en droppe på hela dagen. 😁

Rådjurstoken
1

Här har det hittills varit övervägande soligt idag, med måttlig vind och 23 grader nu på eftermiddagen. Liksom de senaste dagarna har prognoserna visat lite regnskurar under dagtid utan att det har blivit några. Vi får se om det kommer regn i kväll, som det har gjort de två senaste kvällarna.

[solljust]
0

Dom där väderapparna ljuger som en häst travar 🐎 appar jag inte ens installerat eller vill ha men ljuger det gör dom bra 🤣

Carmarino
1

19 grader nu och en hel del blåst.

Rådjurstoken
1

Samma här, det är hela 19 grader klockan sex på morgonen och blåser ganska bra. I natt har det regnat, nu verkar det vara mulet men uppehåll.

Carmarino
1

Det ser ut att kunna bli soligt här. Knappt några moln på himlen vad jag kan se.

[solljust]
1

15 grader och regn ska komma säger dom i alla fall men vi får väl se hur det blir med den saken 😁

Rådjurstoken
2

Nu har det varit ett par kraftiga regnskurar och även en praktfull regnbåge nyss.

#47 Har du provat på att jobba som meteorolog? Ingen ljuger avsiktligt, men det är inte alltid lätt att förutsäga hur vädersystemen rör sig.

[solljust]
0

#52: Nej det har jag aldrig provat på men det verkar vara ett intressant yrke men svårt precis som du säger 😎

Däremot dom där apparna ska vi inte lita på vill minnas det skrivits en del om dom och att även någon meteorolog sa att dom inte är helt tillförlitliga och det stämmer så himla bra appen säger en sak vädret där utanför en annan 🤣

Fornöga
1

I stora delar av södra Sverige verkar det kunna bli en rejält regnig fredag, vilket nog kan vara välbehövligt.

Länk.

Det ska regna rejält i morgon. SMHI varnar nu för skyfallsliknande regn över ett stort område i södra Sverige. Det finns risk för översvämningar, skriver myndigheten.
Carmarino
1

#54: Det verkar inte gälla södra Götaland, så vi blir väl utan som vanligt.

Att döma av löven och grenarna på träden utanför mitt fönster så blåser det rejält här nu. Solen lyser men en del moln syns på himlen.

• Redigerat 2025-09-04 15:22 av Carmarino
Rådjurstoken
1

Här är det växlande väder idag. Ena stunden regn, andra sol genom en lucka i de mörka molnen. Kanske är det bra om marken är lite uppblött inför skyfallet (?) i morgon, så att allt inte bara rinner bort på en hård, torr markyta.

Rådjurstoken
1

Nu har det börjat regna så smått, inget skyfall än utan mycket lätt. Det är 17 grader och svag vind.

Fornöga
1

#57 Efter en tidig morgonsol har regnet börjat falla även här.

[solljust]
1

Uppehåll kvalmigt och sol tittar fram men skyfallsliknande regn väntas såg SMHI utökat varning även över oss så det blir nog lite blött det behövs för nu är det torrt igen.

Carmarino
1

Här har det regnat sedan drygt halv tio, dock mest duggregn.

Fornöga
1

Strilade regn i stort sett hela dagen här- säkert mer välgörande än de störtskurar som andra delar av Götaland utsattes för.

Mot slutet av dagen bröt solen igenom, och det blev en magnifik solnedgång som final.

SMHI har utfärdat en ny varning för skyfallsliknande regn i Jönköpings län.
Carmarino
1

Det regnade här till någon gång mellan halv tre och tre. Var på en begravning som började 13.00. När vi kom ut regnade det fortfarande, men någon gång vid fikat efteråt bröt solen igenom ett tag. Sedan blev det mulet igen, men det verkar inte ha regnat mer.

Rådjurstoken
1

#61 Här har det också strilat hela dagen, och det är säkert inte fel alls. Om det blev någon fin solnedgång har jag missat den, för jag har suttit inne i lägenheten hela dagen och plockat ut bilder till min djuralmanacka som jag brukar göra varje år. Eftersom jag inte längre har någon matplats för djuren, får jag gräva djupt i gamla arkiv för att hitta lämpliga bilder till höst- och vintermånaderna då jag sällan lyckas få några nya djurbilder numera. Men än hittar jag bilder så det räcker, och alla utom omslagsbilden är nu utvalda och redigerade. Försäljningsstarten i början av oktober är knappast hotad.

Carmarino
1

#63: Så trevligt.

Fornöga
0

Övervägande solig morgon, plus femton, några sekundmeters vind. Verkar bli en regnfri dag enligt prognoserna.

Carmarino
1

Soligt här också. Tror det är 15-16 grader, kanske varmare. Imorse var det 14 grader. Hoppas slippa regn i eftermiddag, eftersom jag ska tvätta och tvättstugan ligger i huset bredvid.

Rådjurstoken
1

Nu är det strålande sol (om än med en del moln på himlen), ca 20 grader och måttlig vind. Inget innesittarväder med andra ord. Jag har varit uppe i mina gamla skogsmarker och plockat ett par liter lingon nu på förmiddagen.

Carmarino
1

Solen skiner fortfarande och det blåser bara svag vind. Gissar på 18-20 grader.

Fornöga
1

Råkar man bo rätt finns chansen att fotografera "blodmåne" på söndag.

Länk.

På söndag färgas månen röd. Ett fenomen som kallas blodmåne. Så ökar du chansen att skymta den.
Carmarino
1

#69: Den har varit röd ett par kvällar nu, men idag ser den inte lika röd ut.

Rådjurstoken
2

Det är nio grader, vindstilla, övervägande klar himmel om än med en del moln. Morgondimman lyfter över fälten och solen gör sitt bästa för att tränga igenom.

Carmarino
1

Tidigare på morgonen var det klart väder och 9 grader. Nu är det lite dimmigt, men solen lär väl snart få den att försvinna. Enligt SMHI ska det bli mulet idag och uppemot 30 grader. Vi får väl se om det stämmer.

Fornöga
1

Tio grader här, soligt (men dimstråk på närhåll) och svag vind. Som mest kan det bli tjugo grader idag , om SMHI-prognosen stämmer.

• Redigerat 2025-09-07 08:23 av Fornöga
Carmarino
0

#72: Dimman har redan börjat lätta.

Fornöga
1

Fjorton grader, mestadels soligt och ganska svag vind.

Om det är lugnt här så har det varit ett dramatiskt väderdygn i delar av Norrland, med bortspolade vägbanor och järnvägsbankar i regnovädret.

Länk.

Ett 40-tal vägar i Västernorrland har översvämmats eller spolats bort i de kraftiga regnen. Nu varnar Länsstyrelsen för att människor i drabbade områden kan bl
  • Redigerat 2025-09-08 09:24 av Fornöga
Fornöga
1

#69 ff Fös oss som missade månshowen.

Länk.

Under söndagskvällen syntes blodmånen på himlen, ett sällsynt och spektakulärt fenomen där månen färgas röd när jorden passerar mellan solen och månen.
Fornöga
0

#75 SMHI utreder själva om de varnade på för låg nivå inför regnovädret i Norrland igår. Man utfärdade gul varning, men med facit i hand kanske orange eller rent av röd varning borde ha gått ut.

Länk.

SMHI utfärdade bara gula varningar – den lägre sorten – inför helgens oväder som slog hårt mot Västernorrland. Nu utreds om det var rätt. – Det här ska kontroll
  • Redigerat 2025-09-08 12:43 av Fornöga
Carmarino
1

Här är det mulet och 20 grader varmt med svag vind.

Carmarino
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#76: Mina bilder på blodmånen blev inte så skarpa, för det var för lite ljus från månen för att min lilla kamera skulle kunna fokusera ordentligt.

Fornöga
1

#79 Åjo, riktigt bra! 👍

Carmarino
1

#80: Tack. 😊

[solljust]
1

18 grader här och molnigt regn väntas rätt mycket i morgon och ändå mer på torsdag men fy vilket elände dom fick i Norr stackars människor.

Första skörden plommon för i år och en av dom yngsta katterna måste så klart undersöka och godkänna dom innan matte kan göra sin marmelad 😁 Vilka härliga tider att bara gå ut i trädgården och plocka in sen göra en massa gott.

#79 Tycker du fått kanonfina bilder så där magiskt vacker måne 😎

Carmarino
1

#82: Tack. 😊

Fornöga
1

#75 ff Om några dagar väntar nya stora regnmängder redan hårt drabbade områden i Västernorrland.

Länk.

Här är det fjorton grader, svag vind och soligt. Prognosen säger att det kan bli uppemot 23 grader idag och i morgon, men sedan blir det svalare enligt samma källa.

Uppemot 50 millimeter regn väntas falla mellan torsdag och fredag i delar av Ångermanland – områden som redan drabbats hårt av översvämningar och vägras. – Vattnet har ingenstans att ta vägen och gör att det kan bli risk för nya ras och nya problem, säger meteorolog Pererik Åberg.
Carmarino
1

Det har varit 15-16 grader i natt och det har regnat en del. Nu verkar det som om solen är på väg att bryta igenom molnen, och enligt SMHI kan det bli uppemot 25 grader. Ska köra och handla lite senare, men resten av dagen håller jag mig inomhus.

[solljust]
0

17 grader här har nyss klippt gräset och det var riktigt varmt i luften ingen sol och mycket regn väntas till torsdag men inte alls som dom stackarna uppe i Norr måtte dom skonas för det där är ett riktigt illa läge.

Carmarino
1

Solen kommer och går. Det är lagom varmt och det blåser en svag bris, så ganska skönt väder än så länge.

Rådjurstoken
2

Här är det rena sommaren med 24 grader och strålande sol, även om himlen inte är helt molnfri. Är detta de sista sommardagarna vi har? Det ska bli betydligt svalare och regnigare framåt slutet av veckan och över helgen.

Carmarino
1

Just nu är det sol och 25 grader varmt här.

Fornöga
1

Mestadels soligt, viss vind och sexton grader ännu så länge. Verkar bli den sista dagen inom överskådlig tid som dagstemperaturen tar sig över tjugogradersstrecket här.

• Redigerat 2025-09-10 07:53 av Fornöga
Fornöga
1

12 dagar kvar till höstdagjämningen då vi "traditionellt" brukar öppna första hösttråden men bara tio rutor kvar av säsongens sista sommartråd. Öppnar därför hösttråden redan nu, så att det går att fortsätta där när denna tråd är fylld.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Carmarino
1

16-17 grader här, men det kan bli uppemot 22-23 grader idag, soligt men rätt blåsigt.

Fornöga
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#90 Hösten står på förstukvisten.

Ett lågtryck ligger och lurar över Danmark. Det innebär regn över Göteborg – troligtvis redan i kväll. <br/>SMHI:s prognos för kommande dagar lyder ostadigare, blåsigare och svalare. <br/>– Sensommarvärmen är på väg bort, säger meteorologen Kjell Lund.
Carmarino
1

#93: Det verkar så. Tydligen ska det regna här nästan hela dagen imorgon. Får se om det stämmer. Hoppas det, för det behövs regn - och jag behöver inte ge mig ut på hela dagen. 😁

Fornöga
1

#94 Även jag kan lugnt stanna inne när regnvädret råder i morgon. Fast på fredag måste jag ut, och det skall tydligen regna större delen av dagen då också…🤔

Carmarino
1

Regnet började för ett par timmar sedan. Det verkar vara ett lagom flöde, så inget ösregn. Temperaturen har sjunkit från 17 till 16 grader och det blåser en del.

Fornöga
1

#94 Lika oväntat som välkommet uppstod det ett uppehåll i regnandet vid lunchtid, tillräckligt för att jag skulle hinna uträtta "fredagsärendena". Nu kan det för min del gärna regna under hela morgondagen…

• Redigerat 2025-09-11 13:29 av Fornöga
Carmarino
0

#97: Prognosen stämde inte. Regnet slutade redan under förmiddagen och sedan har det varit mestadels sol. Nu har molnen kommit tillbaka, det blåser en hel del och prognosen är att det kan komma mer regn i kväll.

Ska inte heller ge mig ut imorgon, så för min del får det gärna regna hela dagen.

Fornöga
1

#97 Det var det samma även här- det jag trodde var en "glipa" i regnet visade sig vara slutet på regnväderssjoket, och det var solsken resten av dagen, mot lämnad prognos.

Även denna dag har börjat soligt, men nu verkar regnet ta vid. Återstår att se om det blir det dagsregn som aviserats.

Carmarino
0

Än så länge inget regn i sikte här.

Fornöga
1

Efter en trevande start av glassäsongen tog sig försäljningen i takt med sommarvädret.

Länk.

#91 Dags att vända blicken mot höstens trådar!

Piggelin på plats nummer tre och Daim Strawberry i botten. Men GB Sandwich utses återigen till svenskarnas favorit enligt Glassbarometern.
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.