Sommartid #2
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den förra tråden som startades 2017 har blivit fylld, utan att EU kommit till skott om införande av normaltid som varit uppe till diskussion i parlamentet några gånger sedan dess.
Så natten mellan lördag och söndag är det dags igen, och på lördag kväll lär det vara mängder av klockor som åter ställs fram en timme. 🕑➡🕒
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2025-03-27 07:28 av Fornöga
- Redigerat 2025-03-27 07:33 av Fornöga
Blä, låt oss ha normaltid jämt.
#2: Håller med.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag upprepar det jag skrev i förra tråden:
En anledning till att ha samma tid året om är att viltolyckorna alltid ökar när man har ställt om kockan. Djuren lär sig i viss mån när det brukar vara lugnt på vägen så att man kan springa över, och när det är rusningstrafik då folk ska till och från sina jobb. En morgon är det inte alls lugnt vid den tid då det brukar vara det, men djuren följer sina vanor och springer över ändå. Snälla ni, se er för lite extra när ni kör på landsvägarna under morgontimmarna nu!
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
"Sommartid och vintertid har i flera år blivit en politisk fråga i EU. Unionens länder är inte eniga om tidsomställningen ska slopas eller inte," skriver Aftonbladet. Gäsp. 🥱
Nu har jag ställt om de klockor som inte ändrar sig automatiskt - tror jag. Brukar nästan alltid upptäcka att jag har glömt någon. Har nog för många klockor. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#6 "Ursäkta, vad är klockan?" 😁
#7: Den som det visste. 😁
#8 😁
#6 Tänkte ställa om en klocka, men fem minuter senare hade jag ställt om alla åtta. 🤦♂️
- Redigerat 2025-03-29 18:13 av Fornöga
#10: Ja, det var likadant för mig. Tänkte bara ställa om mina timers (fyra stycken), men sedan tyckte jag det var lika bra att fortsätta med klockorna också (sex stycken) + kameran och mina två gamla mobiler. Klockan i bilen får vänta till måndag. 😊
Susanne vägrar vrida visarna. 🕒🙅♀️🕒
- Redigerat 2025-03-29 22:23 av Fornöga