Årets julklapp 2024
"Årets julklapp är utsedd. I år är det en könsneutral parfym som bör ligga under granen, enligt HUI research. Det rapporterar TV4.
– Att få njuta av en unisexdoft som en extra accessoar är något många av oss kommer unna sina nära och kära i julklapp 2024, säger Emma Hernell vd på HUI Research som presenterar årets julklapp till tv-kanalen."---
Ingen rolig nyhet för alla oss som är allergiska eller har allmänt svårt för parfymerade dofter…🥺
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
Använder själv aldrig parfym och reagerar tämligen negativt när omgivningen fylls med parfym…
Inte så trevligt.
Tänkte just skriva att parfym ligger väl inte i tiden alls, egentligen. Man uppmuntras snarare att dofta mindre vilket jag tycker är positivt, det räcker allt med att diverse "hygienprodukter" luktar.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3 En personlig spaning är att parfym är en populär trend bland yngre, såväl killar som tjejer.
Men, jag kan ha fel.
Vissa luktar som dom har badat i parfym. Lagom är bäst.
#0: Nej, det är ingen positiv julklapp för varken min bror eller mig. Han blir jättesjuk av dofter, medan jag klarar mig med bara hosta och rinnande ögon. Min granne, en rätt ung tjej, verkar ha tappat hela parfymflaskan över sig när hon ska ut, för det stinker parfym i hela trappan. Då gäller det för mig att ta ett djupt andetag och försöka hålla andan tills jag kommer utanför porten.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
När jag jobbade på en maggotodling var jag vid enstaka tillfällen in i butiken i min dåvarande hemby, i kläder som jag endast bar till och från jobbet. Vid ett tillfälle sade jag att jag skulle skynda mig ut igen, på grund av lukten. Den bekanta kvinnan i kassan svarade: "Det är faktiskt värre när det kommer stora grupper som stinker parfym."
Såg också nu en annonskampanj för parfym. Som rubrik stod det: "Våga vara dig själv."
Ganska löjeväckande.
#1 Här presenteras de närmare, julklappsutnämningarna från HUI genom åren.