Etikett: övrigt
Läst 57 ggr
2
Mikael Ribbenvik
Listen to this episode from Sista Måltiden on Spotify. Migrationsverkets f.d. generaldirektör Mikael Ribbenvik gästar gänget. Mikael var generaldirektör för Migrationsverket mellan 2017 och 2023 efter en karriär på myndigheten sedan 1999. Hans avgång har uppmärksammats då det framkommit att SD krävt inflytande över vilka som leder landets myndigheter och krävt att Mikael Ribbenvik med flera måste bytas ut. Mikael är i grunden jurist och är bokaktuell med Migration — Genom mina ögon.Migration — Genom mina ögon finns hos Bokus och andra bokhandlare.OBS. Det här är inte hela avsnittet. Vill du få tillgång till alla hela avsnitt? Bli medlem på Sista Måltiden. Som medlem får du tillgång till alla nya och gamla avsnitt i sin helhet och utan reklam. Lyssna i valfri podcast-app, inklusive Spotify. Enkelt att komma igång. Ingen bindningstid. Tryck här för att bli medlem eller gå in på https://sistamaltiden.se. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
0
Mikael Ribbenvik, aktuell med sin bok om migrationen i Sverige (som fd generaldirektör för Migrationsverket)
inbunden, 2024. Köp boken Migration : genom mina ögon av Mikael Ribbenvik Cassar (ISBN 9789180024426) hos Adlibris. Fraktfritt över 299 kr Alltid bra priser och snabb leverans. | Adlibris
0
#1 Och tydligen även aktuell som tillträdande vice direktör för EU:s asylmyndighet, EUAA. 🤔
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
Migrationsverkets tidigare generaldirektör Mikael Ribbenvik lämnade myndigheten för snart ett år sedan. Nu har han fått ett nytt jobb som vice direktör för EU:s asylmyndighet, EUAA.
- Redigerat 2024-05-01 08:59 av Fornöga
1
Har precis lyssnat på avsnittet, mkt intressant att höra honom (Ribbenvik) berätta om tiden i Migrationsverket.
2
Och här "talar han ut" i annan media. Framgår med tydlighet vilka hans främsta antagonister var…😉
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
Mikael Ribbenvik kallades för ”asylaktivist” av Björn Söder (SD) och efter maktskiftet fick han sluta som generaldirektör för Migrationsverket. Nu är han tillba
- Redigerat 2024-05-01 09:07 av Fornöga
1
#4 Sannerligen.