Aktuellt iFokus

Aktuellt

Etikettnyheter
Läst 80 ggr
Fornöga
2

"Årets julklapp" 2023

Till årets julklapp har researchföretaget HUI utsett sällskapsspelet. "Sällskapsspelen står för trygghet men också för eskapism och utveckling", säger man i ett pressmeddelande.

Källa.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

I en tid av krig, oro och ekonomiska svårigheter känner många ett växande behov av att koppla av och umgås med nära och kära. Det tror i alla fall researchföretaget HUI – som därför har utsett sällskapsspelet till Årets julklapp 2023. – Sällskapsspelen står för trygghet men också för eskapism och utveckling, säger Emma Hernell, vd på HUI, i ett pressmeddelande.
  • Redigerat 2023-11-16 07:27 av Fornöga
Fornöga
1

Tidigare utsedda julklappar i denna serie.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Fornöga
2

Även om jag själv inte köper några klappar (varken på kommando eller självvalt) länkar jag några tips till brädspelsugna klappspekulanter inför förra julen.

Tips och recensioner på över 77 spel att kolla in inför julhandeln.
  • Redigerat 2023-11-16 08:15 av Fornöga
Carmarino
1

Förr spelade jag mycket spel med kompisar, men numera blir det inte av.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Fornöga
0

#3 Senast jag spelade något sällskapsspel var för kanske 15 år sedan, då jag spelade TP. (Får man räkna in kortspel så var det nog fem år sedan.)

Carmarino
2

#4: Senast jag spelade var också TP, men det är nog bortåt 30 år sedan. Brukar däremot lägga patiens på datorn och spela Wooduku på mobilen nästan varje dag. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Fornöga
2

Vi som minns sketchen "Skattkammarön" med Krook, Ekborg med flera på TV vet ju att sällskapsspel inte bara ädla känslor föder, och här är några andra som tar seriöst på spelandet. 😊

De beskriver varandra som vidriga vinnare. Men ett oskyldigt sällskapsspel gjorde att Stina Nilsson krävde bevis från SVT. Att Johanna Skottheim vann var otänkbart. – Jag kan ta det ganska personligt, säger Stina Nilsson.
Fornöga
1

Julklappsleken, en enkel och billig spelvariant sägs det.

Hur går julklappsspelet till? Det finns flera julklappslekar! Här är tips på roliga varianter för vuxna och barn – med tärning, vantar och lappar!
Fornöga
1

#7 Mer tips på billiga gåvor i spelet.

Julklappstips för 50, 100, 150 och 300 kronor – perfekt när du letar efter en billig julklapp till julklappsleken! Här är tips som passar alla.
Fornöga
1

Undrar om det var fler än vanligt som fick sällskapsspel i julklapp denna jul? 🤔

Fornöga
1

2025 Det kanske döljer sig ett och annat sällskapsspel i julklappspaketen även i år? Här är några som kan tänkas gå över disk de närmaste dagarna.

Årets jul- och nyårshelger bjuder på extra många lediga dagar. Då är det perfekt att kunna plocka fram ett sällskapsspel för en trivsam stämning och för att få…