Är det här inte sjukt?
I Niederösterreich i Österrike har det just varit val. Förr var det de borgerliga (ÖVP) som hade över 50 % av rösterna och regerade därför ensamma i Niederösterreich. Nu fick dom bara 40 % och hade valet att samarbeta med antingen socialdemokraterna eller nazisterna.
Socialdemokraterna ställde krav som t.ex. gratis heldagsvård på dagis, utbyggnaden av ett pilotprojekt för att garantera jobb för långtidsarbetslösa i hela Niederösterreich, ett uppvärmningsprisstopp för hushållen och en sysselsättningsmodell för vårdande anhöriga. Det gick ÖVP inte med på och förhandlade därför med nazisterna. Deras krav var t.ex. ingen reklam för att vaccinera sig, ingen maskplikt i sjukhus, alla som fick böta för att de bröt mot covid restriktionerna ska få deras pengar tillbaka. Eftersom traditionella värdshus i Österrike håller på att dö ut pga bristande efterfråga, ska de som finns kvar hållas vid liv genom att de får pengar.
Det var för ÖVP enklare krav och viktigare saker än att hjälpa människorna, så nu har vi i Niederösterreich en regering där flummiga högerextrema antivaxare bestämmer, som inte tror på vetenskapen och som sträcker fram den högra handen när de har druckit 3 öl. Är det inte sjukt?

#1:
Det är resultatet av falskinformationerna som nazisterna spred ut om covid, om vaccinet och annat, t.ex. att det inte ligger covid sjuka på sjukhusen, utan folk med vaccinskador. Dom har taggat upp de lågintelligenta. Enligt undersökningar, skulle nazisterna få mest röster i hela Österrike om det vore val nu. Problemet är att även de med lägst IQ har rösträtt.
Människorna är inte nöjda med regeringen som vi har nu (borgerliga och gröna). Här har folk inte råd att betala deras elräkningar, men det största elföretaget, som till 51 % är statligt, gör rekordvinser av flera miljarder euro. Regeringen skiter i folket och nazisterna är skickligare på att utnyttja situationen än socialdemokraterna.
Undersökningar har visat, om landshövdingen i Burgenland skulle bli socialdemokraternas partichef, skulle socialdemokraterna ligga före nazisterna. Men den nuvarande partichefen klamrar sig fast i hennes position och kastar smuts på den människan som kan rädda Österrike från att nazisterna vinner nästa val. I så fall kan bara 6 rätt på lotto hjälpa mig att lämna det här landet.

Det kvittar vad man tycker, om olika politiska läror och partier, vare sig de nu hör hemma till höger eller vänster.
Att här framföra åsikten att man borde omyndigförklara och inskränka rösträtten hos människor p.g.a. låg »IQ« det hör inte hemma i vår tid.
Skulle man införa ett allmänt IQ-test inför varje val, eller vad är alternativet?
Så: »Problemet är att även de med lägst IQ har rösträtt.« är inte en rumsren åsikt, enligt mig.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

#3:
Jag skrev ingenting om att inskränka rösträtter, utan att resultatet av att nazister reagerar är att folk med låg IQ har rösträtt. Att det inte går att göra IQ tests är jag medveten om.
Det som jag egentligen ville belysa är att de borgerliga föredrar att sammarbeta med nazister, som sprider fejknyheter om covid, vaccinet och som sträcker handen till hitlerhälsningen efter 3 öl i stället för att sammarbeta med socialdemokraterna som ville införa sociala projekt för att hjälpa människor som behöver hjälp.
#0: Riktigt skrämmande 😢
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI