Annons:
Etikettför-eller-emot
Läst 732 ggr
[Carpinus]1
2017-02-14, 15:47

Hur smakar ditt jobbkaffe?

Många tycker att kaffet på jobbet är äckligt, hävdar en expert. Hon säger samtidigt att om det är det automatkaffe så är det ofta leverantören som ställt in tekniken fel, eftersom man är rädd för att kunderna skall klaga för att kaffet är för svagt. Det är nämligen ett vanligt klagomål, och många brukare trycker på pluset för styrka flera gånger utan att ens ha smakat på kaffet först. Experten tipsar nu om metoder för att göra jobbkaffet mer njutbart.

Hur smakar kaffet på ditt jobb?

Annons:
kamera0710
2017-02-15, 12:29

Rätt okej svarade jag. Det är dessutom gratis, så jag dricker inte kaffe hemma annat än på helgerna. (Jag måste ha kaffe dagligen, annars får jag en j-a huvudvärk.)

Janne Nilsson
2017-02-15, 17:00

Vi har en Jede-maskin. Jag gillar inte det så jag har en Nespresso kapselmaskin på kontoret. Bättre kvalitet än kvantitet.

Sen gillar jag ju espresso bättre.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[Hayabusa]
2017-02-16, 09:49

Zoegas Mollbergs blandning - min egna favorit, så jag är nöjd 👍

Maria
2017-03-11, 14:33

Jag vet inte vad för sorts kaffe vi har på jobbet men med lite mjölk i så är det gott😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JazzBass
2017-03-14, 08:33

Det är rätt okej, har varit med om betydligt sämre. Det bryggs dock i relativt stora bryggare vilket gör att kaffet aldrig blir mer än högst mediokert. Kaffe blir ju alltid godare ju mindre mängd man brygger per gång. Tror vi kör med en "mörkrost" (Juhla Mokka mörkrost, bor ju i Finland) på jobbet, men den här sorten är bara aningen mörkare än den vanligaste ljusa, och troligtvis även ljusare än svensk mellanrost. Mina egna kaffefavoriter är Arvid Nordqvists Festivita, Reko och Franskrost som alla är betydligt mörkare. Vill ha ett kraftigt rostat kaffe med tanke på att jag föredrar att ha i en ganska stor mängd helfet mjölk eller ~10% grädde. På jobbet finns det dock bara lättmjölk i kafferummet…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Thiah]
2017-03-14, 11:34

#5 vi kör på vanliga juhla mokka. Känns som standarden å jag har blivit van. När jag bodds i Sverige hade jag alltid Nordqvist mörkrost.

Annons:
Upp till toppen
Annons: