Annons:
Etikettnyheter
Läst 1286 ggr
Skitgalen
2017-01-21, 22:28

Omval i USA?

Kan det finnas en chans att det kan bli omval i USA? Tänkte på alla protester och sånt,  dom kan väl inte göra det helt utan påverkan? 
Själv håller jag tummarna att dom dumpar Trump!

Annons:
Skitgalen
2017-01-22, 17:13

Ingen som vet?

Sollar
2017-01-22, 17:55

Det blir inget omval pga protesterna.

Halvdansken
2017-01-22, 18:43

Varför skulle det bli omval pga protester? Han vann valet demokratiskt, även om det amerikanska valsystemet inte fungerar som vårt, för att alla stater ska ha lika mycket inflytande. 
Finns massor med folk som jublar. Skulle man köra över deras önskan för att det protesteras i några storstäder? Trump valdes till största delen av folk utanför de stora vänsterliberala städerna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Agafia
2017-01-22, 22:09

USA har själva röstat fram sin President i demokratiska val , så tyvärr …..

landsbygdsbo
2017-01-22, 23:32

Nej jag tror knappast det blir omval. Avgår Trump övertar hans vicepresident.

Och jag tror knappast Trump öppnar för en riksrättsprocess liknande den mot Nixon.

USA har valt honom och han sitter där för minst 4 år.

Och vem vet vad som händer i USA med en protektionistisk politik.

Det kanske, på kort sikt blir fler jobb…..

Skitgalen
2017-01-23, 15:35

Ja jag kan inget om sånt där, därför jag undrade.

Annons:
Farwuq
2017-01-25, 17:53

Som jag se det så har valet följt de regler som finns.
Så ett omval är uteslutet om man ska följa de förordningar som finns.
Mycket av bråken är från dåliga förlorare på vänsterkanten.

Vad USA behöver är stabilitet och framtidstro.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Sollar
2017-01-25, 18:00

#7 Fast Trump är ju en lika dålig vinnare, han försöker ju inte läka såren direkt.

Farwuq
2017-01-25, 18:48

Det är möjligt han är, men det är inte hans primära uppgift.
Han måste få landet på fötter igen, USA är på randen till anarki.

Sollar
2017-01-25, 20:00

#9 Isf borde det väl vara ännu viktigare att Trump försöker nå ut till alla som inte röstade på honom också? Det är republikanerna som styr nu, de kan inte lägga över ansvaret på resten. Folk är upprörda över risken att bli av med sin sjukvårdsförsäkring och aborträtten. Det är självklart Trumps jobb att nå ut till de människorna också.

penke
2017-01-25, 22:14

Hur menar du ?

H Clinton förutspådde att Trumps hatiska horder skulle springa omkring på gatorna och misshandla, vandalisera , skymfa amerikansk demokrati och vägra erkänna valresultatet ..

hade du då hoppats på omval, för Trumps hatiska horder blev så sura ?

i en demokrati avgörs val med röstning/ en röst var
inte den som har mest muskler/ starkast trupper

penke

Farwuq
2017-01-26, 06:21

Det är inte Trump som är hotet mot demokrati och stabilitet; han blev president helt lagligt och enligt konstitutionen. Det finns ingen orsak till omval.
Hotet kommer från de kriminella horderna som vandaliserar för vanligt folk.
De är inga spontana protester snarast organiserad huliganism.

Sollar
2017-01-26, 17:35

#11 Jag tror inte att anledningen till att TS hoppades på omval var att hon ville minska protesterna, gissar att det snarare har med Trump själv att göra.

Annons:
vallhund
2017-01-28, 08:24

Det är val till kongressen om 2 år, hoppas att det blir majoritet för demokraterna där.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Janne Nilsson
2017-01-28, 11:45

Och det avgörande för det kommer med största sannolikhet att bero på hur det amerikanska folket tycker Trump har skött sig dittills. Det blir lite som ett betyg, ett ok eller en åtstramning av den politik presidenten vill föra.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Agafia
2017-01-28, 12:46

Jag har lite svårt att förstå vad det är som Trump vill åstadkomma under sin tid som President , en mur mot Mexico ( vet han inte om tunnelsystemet som används ? ) Abortförbud ? Är det som jag hört / läst mest om . Vad mer ?

Sollar
2017-01-28, 14:04

#16 Han har ju lovat oerhört mycket, bl a inreseförbud för muslimer, har precis utfärdat tillfälligt förbud mot flyktingar, sänka skatterna, (mest för de rika,) skapa jobb åt alla typ, dränera träsket, alltså bort med washington insiders, karriärpolitiker, goldman-sachs mm…, (gjorde tvärtom,)  ta bort sjukförsäkringen obamacare och ersätta med något bättre, de har börjat med att upphäva men ej ersätta, sätta Hillary Clinton i fängelse, säga orden "radikal islamsk terrorism" ofta….. och så vidare…

Janne Nilsson
2017-01-28, 14:56

Vill Trump förbjuda abort? Har du någon källa på det?

Janne Nilsson

Agafia
2017-01-28, 15:33

Enl.Expressen vill Trump införa en anti abortlag , sedan om det är så vet jag inte .Det är vad jag läst och jag satt ett frågetecken efter, just av den anledningen .

Janne Nilsson
2017-01-28, 19:50

Det enda jag har sett i frågan är att man inte längre vill stöda vissa utländska organisationer ekonomiskt som driver den frågan i länder där aborter inte är tillåtet och finansierar aborter i fattiga länder där det är tillåtet, men kanske inte utförs på det sätt vi är vana vid här i väst.

Det är inte riktigt detsamma som att vilja förbjuda abort. Snarare att man inte vill betala för aborter utförda på personer som inte är medborgare i USA.

Det är också ett bidrag som Demokratiska tillträdande Presidenter brukar godkända bland det första dom gör precis som att Republikanska tillträdande Presidenter tar bort det.

Eller finns det något jag har missat?

Janne Nilsson

Annons:
vallhund
2017-01-28, 20:36

Omval lär det inte bli o vi får hoppas att hans vicepresident inte svärs in som president.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Agafia
2017-01-28, 21:01

#20 . Är du 😉 . Nej Gud förbjude du har inget missat , för mig är anti abortlag just en lag mot aborter = anti = mot = förbjuden . 😉 Men vad vet jag ? Nada ….

Janne Nilsson
2017-01-28, 21:38

Antingen så förstår jag inte ditt inlägg eller så har du inte förstått mitt?
Kan du utveckla lite?

Janne Nilsson

Agafia
2017-01-28, 21:41

Tror inte det , jag låter det vara .

Sollar
2017-01-28, 23:44

Trump har ändrat sig så många gånger i frågan om aborträtten så det är svårt att veta vad han vill. Han är pro-life, alltså mot aborter och republikanska partiet som han är en del av är emot aborter, han har också sagt att han kommer att nominera en domare som är emot aborter. Trump har också sagt att han inte vill att planned parenthood ska få något statligt stöd eftersom de utför aborter, trots att det statliga stödet inte går till att utföra aborter.

http://www.politifact.com/truth-o-meter/promises/trumpometer/promise/1357/defund-planned-parenthood/

http://www.republicanviews.org/republican-views-on-abortion/

Upp till toppen
Annons: