Grannarna knackar på
"Är vi inte ensamma i universum?
Frågan är ännu obesvarad – men nyligen kan forskare ha kommit ett steg närmre en lösning på gåtan.
En ny studie, som publicerats i tidskriften Publications of the Astronomical Society of the Pacific, behandlar signaler som fångats upp från ett begränsat antal stjärnor. Det handlar om 234 av 2,5 miljoner stjärnor.
Enligt forskarna finns det ingen uppenbar förklaring till var signalerna kommer ifrån. Därför har de börjat diskutera om det kan handla om utomjordiskt, intelligent liv, skriver The Independent."---
http://www.expressen.se/nyheter/ar-vi-inte-ensamma-i-universum/

Kan vi inte börja med att försöka hitta jordiskt, intelligent liv? 😛
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#1 Gammal populär spetsfundighet från nätet som av någon anledning gärna repriseras i sammanhang som detta. Den här gången kom den extra tidigt…

#2 Och det visade sig direkt ha substans, dessutom…
Ett roligare svar: "Visst finns det intelligent liv på jorden, men jag är bara på tillfälligt besök." (Fast som den intelligente läsaren förstår kommer det inte från mig.)

Som den intelligente läsaren förstår så är humor subjektivt… Än så länge inget som motbevisar det jag skrev från början.
#5 Tyckte att du nyss skrev att det inte finns något intelligent liv på jorden?
Men om man skall gå in närmare på frågan så är det kanske inte riktigt samma diskussion? Jag nöjer med mig med den kommentaren - TS var avsedd som vidarebefordring av en nyhet som kanske intresserar många, inte som intäkt för ännu en bitter tråd om mänsklighetens ynklighet.
Edit.

Precis, och ändå spann du vidare på den. Jag är också ganska nöjd, faktiskt.
#8 Ängelholm?
#9 Japp
Finns här några, som var med om underliga händelser i samband med detta?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jag har sett dom. Det har övertygat mig om utomjordisk intelligens.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"