Annons:
Etikettför-eller-emot
Läst 1532 ggr
Aleya
2016-03-11, 07:27

Den älskade och hatade

I förrgår var det Barbies "födelsedag". Det var alltså 57 år sedan den första dockan lanserades (den är värd idag ca 25 000 kr om inte mer i vissa fall) och hon finns kvar än idag. Dock har popularitet börjat sjunka. Men hon har även skapat tablåer med den kroppen hon har och vissa vuxna avskyr henne som pesten p g a detta. Så min fråga till er är nu: gillar ni henne eller hatar ni henne?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Aleya
2016-03-11, 07:31

Jag gillar henne. Hon var en stor del av min barndom och är fortfarande med mig. Detta då jag samlar. Hade dock ett uppehåll på två år (från jag var 14 till 16) då jag kände att jag ville "passa in i normen" och inte pyssla med dockor. Men när jag var 16 så kom hon tillbaka. Men då satsade jag på att köpa de mer åtråvärda dockorna som samlare samlar på. Jag kan inte heller påstå att jag lidit men av hennes kropp. Jag har aldrig tänkt att jag ska likna henne eller dylikt. Så nu sitter jag här med en samling på 100 dockor. Och planerar att utvidga den. ☺

Medarbetare för Julen

hyvetytte
2016-03-11, 10:38

Svarade "vill bara se svaren" då jag varken älskar eller hatar henne. Jag tycker det är bra att vi är kritiska och inte implementerar dåliga ideal tidigt men jag älskade ju också Barbie.,Kanske har det skadat mig , det vet jag ju inte. Jag tycker att de kan ha kvar smala Barbie men börja sälja Barbies i olika kroppsformer för att det ska finnas en variation av kroppar :) En medelväg vill säga.

Aleya
2016-03-11, 12:37

#2 ja jag tyckte de nya dockor var bra drag. 😊

Medarbetare för Julen

Carmarino
2016-03-11, 15:11

Svarade Gillar, men menar nog mest Gillade. Lekte mycket med Barbie när jag var barn, men nu ligger hon nerpackad sedan många, många år (tillsammans med Midge och Skipper).

Min mor hade minst lika roligt med henne som jag, för hon sydde kläder till henne. Dessa fick jag när jag fyllde år eller i julklapp. Så jag har en väldigt välekiperad Barbie, med både virkad chaneldräkt, pärlprydd långklänning i spets och mycket annat. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aleya
2016-03-11, 22:14

#4 min mor gjorde samma. Sydde och virka till dockorna. Kul som få

Medarbetare för Julen

monstermash
2016-03-11, 22:49

Jag svarade "bryr mig inte". Visst lekte jag med barbie som liten men det är ingenting jag har några speciellt fina minnen till. :) Ang. kroppsformerna så finns det ju numera mer verklighetstrogna barbies.

Annons:
[Thiah]
2016-03-12, 05:46

Jag gillade henne :)

Aleya
2016-03-12, 07:27

#6 fast den mer "normala" barbiedockan lanserades ju bara för några månader sedan. Så än har den ju kanske inte riktigt hunnit bli poppis. Men den lär bli det. #7 men skulle du låta dina barn leka med henne om jag säger så? Eller skulle du känna en motvilja? ☺

Medarbetare för Julen

vallhund
2016-03-12, 09:23

'

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Thiah]
2016-03-12, 09:39

#8 jag skulle låta honom leka med barbie utan större tanke.

Aleya
2016-03-12, 09:50

#10 det låter klokt. 😄

Medarbetare för Julen

monstermash
2016-03-12, 13:57

#8 - Nja, visst att det kom annorlunda barbies för några månader sedan, men tycker allt jag har sett annorlunda barbies innan också,  även om de kanske inte slagit igenom särskilt mycket.

Aleya
2016-03-12, 14:59

#12 du kanske tänker på lamily. Hon är från en helt annan tillverkare än Mattel. Men nu har även Barbie följt trenden och kommit med en kurvig, en lång och en petit docka. Så nu finns det en hel uppsjö med nya kroppstyper. ☺

Medarbetare för Julen

Annons:
Tjeja
2016-03-12, 17:27

Fick aldrig någon Barbie… önskade och önskade mig en i all evighet tills jag blev för gammal för att uppskatta dockor längre. Fick en cindy.. men hon hade ju inte lika mycket fina kläder och barbies kläder passade ju inte alltid.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Aleya
2016-03-12, 21:33

#14 lät ju trist. 😕 men nu när du är vuxen kan du ju köpa om du vill ha en. 😊

Medarbetare för Julen

[Thiah]
2016-03-12, 21:35

#11tack. Vi försöker ge vår son alla möjligheter som finns i lek världen istället för att neka/ta bort

Tjeja
2016-03-12, 22:34

#15 Äh nu bryr jag mig inte längre.😃 Bara ett konstaterande nu när saken togs upp i en tråd.  Fanns andra saker jag önskade ännu mer  som ligger högre upp i prioriteringslistan för införskaffande nu mer! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Aleya
2016-03-17, 08:40

#16 ja det är ju lite bättre tänk än vad man hade förr kan jag tycka. :) #17 ja det kan jag ju förstå. :)

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: