Annons:
Etikettövrigt
Läst 2695 ggr
[rolnor]
2016-02-17, 19:48

Galningarnas tid?

Käns lite så nu, Putin, Trump och SD har många sympatisörer, min världsbild har förändrats drastiskt på kort tid och världen har blivit hårdare, känner ni likadant?

Annons:
Tjeja
2016-02-17, 19:50

Ja nog är det mycket som är galet och ur led numer!  😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Halvdansken
2016-02-17, 20:49

På vad sätt har den ändrats?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[rolnor]
2016-02-17, 22:43

Det är kanske så att den har kommit ut sådan den verkligen är, det är jag som haft en för positiv bild av den, en ilussion.

landsbygdsbo
2016-02-18, 08:57

Slå upp en historiebok så ser du (rolnor) att allting går igen.

Det som kanske är lite ovanligt är att Trump ännu inte gått på ngn riktig mina.

Putin agerar bara som de flesta makthavare i hans situation.

SD faller väl inte ur ramen, trots att ngr av deras medlemmar gör det.

Det räcker med att gå tillbaka till sjuttiotalet för att finna riktigt utflippade organisation med stora bokstavsproblem ( de olika revolutionära avknoppningana) som likt andra lågt stående organismer förökade sig medelst delning ;)

[tk1971]
2016-02-18, 10:03

Absolut!

Spöket
2016-02-20, 12:08

Moderaterna och sossarna ändrade min världsbild. Många galningar som kommer till Sverige, hu! 😕

Multi vad?

Annons:
Joppo
2016-02-20, 19:27

Jag håller nog också med om att det historiskt sett var lika knasigt eller knasigare för i tiden.

Det hände till exempel mycket sjukt under kommunisttiden. Några av de absolut största tragedierna sett till antalet dödsoffer skedde då. Stalin, Pol Pot och Mao dödade tillsammans många,  många miljoner människor både medvetet och genom allmänt idiotiska beslut.

Jag kan dock hålla med om att det är smått bisarrt att Trump nått såhär långt. Rätt skrämmande faktiskt…

landsbygdsbo
2016-02-20, 20:00

#7 intressant nog så var väl kommunistregimer an förutsättning för dagens ledning i Ryssland.

Putin var väl chef för den ryska utrikes säkerhetstjänsten i forna DDR. Men det kontaktnätet var det lätt för honom och hans vänner att lura av det Ryska fålket ofattbara summor i värde…

Tride
2016-02-20, 21:48

Inte var det bättre förr. Bara annorlunda. 😐

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[rolnor]
2016-02-21, 10:57

Jag tänker nog inte så långt tillbaka, kanske till straxt efter kalla krigets tid, självklart var det mycket värre t.ex. på medeltiden etc. Går ju bra för Trump i valen i USA, vad månde hända om han börjar käbbla med Putin om han får ta plats i vita huset, en explosiv situation.

Farwuq
2016-02-21, 13:22

Det har alltid funnits galningar och despoter; vi har det ganska lugnt nu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: