Moderering på Aktuellt iFokus
De senaste dagarna röstades några av tk1971:s inlägg bort här på Aktuellt iFokus. Motiveringen vet jag inte men sannolikt röstades inläggen bort på grund av tonen. Efter granskning kan vi konstatera att de inte bröt mot några Skrivregler så därför är inläggen återpublicerade sedan igår.
tk1971 skrev också ett par mindre trevliga privata meddelanden till mig. Bland annat lät hon mig vet att jag saknar saknar ryggrad om jag inte också nu lät meddela vad borttagningsfunktionen är till för egentligen.
Med anledning av det vill jag göra ett förtydligande:
Vi granskar alltid samtliga inlägg som röstas bort. Ibland kan det ta några dagar men de kommer alltid att granskas. I framtiden kommer vi dock inte lägga tillbaka inlägg som vi uppfattar som otrevliga. Det gäller naturligtvis alla. oavsett ståndpunkt i sakfrågan.
» Länk till iFokus allmänna skrivregler
// Staffan
Så i framtiden publiceras endast trevliga inlägg. Och vad leder det till? Endast inlägg som håller med majoriteten på forumet (dvs sverigedemokrater) är önskvärda. De som inte håller med tas bort och straffas även med skrivförbud. Är det så ni vill ha det? Ja, troligen.
#1: Jag är övertygad om att det finns massor av medlemmar som kan skriva intressanta och trevliga inlägg som inte marknadsför Sverigedemokraterna.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

#1 Det tror jag knappast. Ett smalt forum där alla håller med varandra dör snart ut av sig självt. Jag tror alla åsikter kommer få luft så länge de presenteras sakligt och utan arga otrevliga attityder helt enkelt. Så när du blir upprörd, ta några djupa andetag och tänk efter hur du säger det du vill säga sakligt utan att degradera dem du tilltalar i dina inlägg. Det vinner du både retoriskt i debatten så väl som i längden också i trovärdighet .
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Som sagt, jag skriver precis som jag vill, otrevligt eller inte, så länge jag håller mig till reglerna. Det är ju ni som inte håller er till reglerna när ni sitter där i anonymitetens trygghet och okynnesröstar bort inlägg som inte behagar er. Ynkligt!
Civiliserade människor håller god ton gentemot varandra. Bemöter argument och fakta med andra argument och fakta.
Kan man inte göra det så förlorar man i regel bara den egna saken. En debatt är inte heller alltid till för att övertyga meningsmotståndare. Det är för att de skall få upp blicken för andra infallsvinklar och för att övertyga de som inte har bestämt sig eller kan tänka sig att ändra sin uppfattning.
Känner du att du själv är mindre anonym än dessa Moderatorer och andra medlemmar?
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
#4 Men snälla…du är inte ensam om att bli bortröstad det finns flera sk SD:are som blir bortröstade titt som tätt. Har själv blivit bortröstad…man blir irriterad. Men man blir inplockad igen av snälla moderatorer som måste joxa med sådant fåneri. Var inte så självupptagen de flesta löser problemet i godan ro utan att spela martyrer. Tolerans var det ja….
.

#7😂
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Jag tycker att ni gjorde rätt som la tillbaka inläggen, dock tror jag att gränsdragningen kommer att bli riktigt svår om vad som är otrevligt.
En del inlägg kanske är solklart otrevliga, medans vissa andra förmodligen inte är det. En del kan se otrevliga ut för att de innehåller en kort text utan varken punkter eller smileys.
Men de där är upp till er, jag tror att ni fixar det galant! :)
#1 Vad gör det om det bara publiceras trevliga inlägg i framtiden? Man måste faktiskt inte vara otrevlig om man har andra åsikter är tidigare författare. Man kan uttrycka sin åsikt utan att vara spydig eller verka arrogant. :)
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
#9: Vi behöver inte göra så mycket kring gränsdragningen själva. Det handlar om inlägg som redan är bortröstade och då har ju ett antal medlemmar gjort en bedömning.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
På andra forum där jag är aktiv, när någon postar något som inte är ett regelbrott men kanske inte är konstruktivt eller rent av oförskämt så brukar jag resonera med vederbörande och i slutändan komma till att fråga om det är så här personen vill uppfattas på av andra forumet ifråga. Att andra användare skall bedöma din person efter inläggen ifråga.
Fast dessa forum är nichade till några av mina hobbies där många känner varandra och de flesta vet vilka de andra är.
Ibland brukar de som blir refuserade eller censurerade hänvisa till yttrandefriheten. Men det innebär inte att de har rätt att säga vad de vill på andras plattformar. Och är det ett problem kanske man får skapa sin egen plattform där man själv bestämmer.
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."