Kostråd som ändras
"Antioxidanter får hudcancer att sprida sig fortare. Det visar ny forskning vid Sahlgrenska akademin. Nu varnar forskare för riskerna och råder cancerpatienter att undvika kosttillskott med antioxidanter."
Tänk att kostråd så ofta ändras efterhand. Först kommer man på att det är jätteviktigt att äta eller att undvika någonting. Sen går det en tid och sen kommer man på något helt annat. Bäst känns att bara äta eller undvika det som det sunda förnuftet råder oss att äta eller undvika… tror jag…
// Staffan

Att kosttillskott med antioxidanter kan göra en sjuk har man ju vetat i flera år, (och antagligen är det just tillskott av antioxidanter mössen fått och inte massa blåbär, te och liknande).
Vill man öka mängden antioxidanter man får i sig gäller det helt enkelt att äta sån mat som naturligt har antioxidanter, då har det vad jag vet inte visats nå negativ effekt.
l'm back
Vi har tröttnat på alla överdrivna larmrapporter och väljer att äta det vi tycker är gott. Med tanke på allt hemskt som skulle drabba oss på grund av asbesten trodde vi att vi skulle ha dött för 20 år sedan.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Viktigt att komma ihåg är att studien (och andra studier) säger att cancerpatienter inte ska äta tillskott av antioxidanter.
Friska personer mår fortfarande bra av antioxidanter.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#2 De som varit exponerade gjorde det.
>>>Malum domesticum<<<

#3 Studien visar att möss med cancer och framodlad cancer påverkas 😉
Det är läkarnas tolkning av studien som säger att cancerpatienter ska undvika kosttillskott.
l'm back
#4 Vad menar du med det? Vi (min man och jag) lever fortfarande, annars hade jag inte kunnat skriva detta.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

#5 Det finns en studie om lungcancerpatienter som visar något liknande.

#7 Okej, jag försökte mest vara rolig
l'm back

#8 Ok, jag var väl lite trög. 🙂