Annons:
Etikettnyheter
Läst 1789 ggr
[Göstage]
4/20/18, 8:01 PM

Tim "Avicii" Bergling avliden

Tim "Avicii" Bergling har gått bort, 28 år gammal. Han avled i Oman.

https://www.expressen.se/noje/avicii-ar-dod/

Annons:
Vixxen
4/20/18, 8:10 PM
#1

Vila i frid! 🌺

[Hayabusa]
4/21/18, 12:08 PM
#2

Fruktansvärd chock. Mycket svårt att ta in. Oerhört sorgligt.

Farwuq
4/21/18, 2:50 PM
#3

Jag vet inte ens vem det var, men så är jag till åren kommen.
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Göstage]
4/21/18, 3:06 PM
#4

Jag är gammal och grå och såg Avicii "bara" som DJ, men  upptäckte honom genom hans största hit "Wake me up". Efter det har jag hört och gillat flera av hans låtar.

[Göstage]
4/21/18, 3:13 PM
#5

En annan favorit, Broken Arrows (inspirerad av historien om Bob Fosbury tror jag).

Huygens
4/22/18, 11:16 AM
#6

Någonting är underligt med både Aviciis liv och död. Han fick från år 2013 mer än 300 miljoner tittare på vissa av sina musikvideos. Andra, mer kända artister har videos från år 2009 som har svårt att komma över 100 miljoner tittar.

På något sätt känns det som att Avicii är en av många i en lång serie; Prince, Whitney Houston, Aaron Russo, Amy Winehouse, Michael Jackson, Marilyn Monroe, John F Kennedy, Christina Grimmie, Frank Olson, Jayne Mansfield, James Forrestal, Aaliyah Haughton osv.

Annons:
[Hayabusa]
4/24/18, 4:38 PM
#7

"Så lyckas Aftonbladets ledarsida förvandla en sårbar, ömhudad, ömtålig och enastående konstnärs tragiska död till ett perverterat skrik mot att ”kvinnor utesluts” i artistvärlden. 

 Man lyckas vrida ett storslaget artistliv men en sorglig själs desperation till att plötsligt handla om genus.

Hur är man ens funtad om man bara ett dygn efter en människas död formulerar sig så här i en av Sveriges största tidningar: ”I dokumentären är han ständigt omgärdad av managers, promoters, andra dj:s och polare. Samtliga killar. Avsaknaden av kvinnor är påtaglig. Spelar det någon roll? Ja, kanske faktiskt.”

Nej, Jonna Sima. Det spelar faktiskt ingen roll."

Marcus Birro

http://marcusbirro.blogg.se/

[Göstage]
4/24/18, 4:42 PM
#8

#7 Ännu en reaktion i samma ämne,  om samma tidning och om Sima:

http://katerinamagasin.se/hyfs-och-respekt-saknas-medier-nar-kandisar-dor/

[Hayabusa]
4/24/18, 4:53 PM
#9

#8 Fruktansvärt osmakligt att spekulera i en människas död.

[Göstage]
4/24/18, 5:09 PM
#10

#9 Ja, fast från det hållet är det nog inget annat än vänta sig…

[Hayabusa]
4/24/18, 5:14 PM
#11

#10 AB är en jävla skvallerblaska.

[Göstage]
4/25/18, 9:02 AM
#12

Aftonbladet går på högvarv nu för att exploatera Lill-Babs och Aviciis död maximalt. I dag har man rubriker om Bianca Ingrossos framträdande (vad har hon  egentligen uträttat som gör henne till stående rubrikinslag i kvällspressen?) i Breaking News, där hennes offentliggörande att hennes bror var vän till Tim Bergling görs till hett stoff.

(Nej, jag har inte läst artikeln, det räckte så bra med rubriken…)

Huygens
4/25/18, 9:06 AM
#13

Det är en agenda.

Vi ska luras.

Annons:
[Göstage]
4/25/18, 9:18 AM
#14

#13 Ja ja…😴

Huygens
4/25/18, 10:07 AM
#15

Enda sättet att få riktiga svar på vad som hänt, är att bli så informerad som möjligt.

[Göstage]
4/25/18, 10:11 AM
#16

Jo, men den ena konspirationsteorin är inte bättre än den andra, om det verkligen  är "riktiga svar" man eftersträvar.

Huygens
4/25/18, 10:58 AM
#17

Jo, men att blunda är heller inte bättre än att blint tro på media, om det verkligen  är riktiga svar man eftersträvar.

[Göstage]
4/25/18, 11:14 AM
#18

Personligen varken blundar jag för något eller tror blint på media - Aftonbladets hyckleri är ju föremål för diskussion i den här tråden. Jag väljer vilka jag tycker är seriösa och då är vissa debattörer i och utanför media av naturliga skäl diskvalificerade redan från början.

Här gäller det att minnas en omtyckt artist med en smula värdighet i stället för att dunka på trolltrumman- är det för mycket begärt?

Honestyisdead
4/26/18, 7:47 AM
#19

#6 Kan du inte ens låta bli att förstöra trådar om andras död. Du är så jäkla respektlös att det finns inte.

Jan var stor, en del blir det andra inte. Pga att det låg rätt i tiden fick han många wiews, inget konstigt där heller.

Och att det med kändisskap medföljer stress och press är det inte konstigt att en del inte klarar av det.

Låt honom vila i frid och håll dina idiotiska flumkommentarer på rätt plats.

Huygens
4/26/18, 10:17 AM
#20

#19 Det är du som är respektlös när du möjliggöra för makthavare att mörda folk utan att mörkläggningen av mord får ifrågasättas.

För övrigt har jag inte nämnt någon som heter "Jan". Mansfields förnamn är "Jayne".

Annons:
Honestyisdead
4/26/18, 10:30 AM
#21

#20Tror även du kan förstå att det skulle stå han. Annars är det illa.

Sluta med ditt strunt i alla trådar och håll dig till egna.

Huygens
4/26/18, 10:41 AM
#22

#21 Nej, det framgick inte av din text om det inte var ett avsiktligt stavfel av respektlöshet. Dessutom hade du i så fall möjlighet att rätta ditt stavfel. Du refererade direkt till #6 och skrev "Jan". Jag hoppade därför upp till #6 för att se om du förkortat något av namnen, för dom personerna var en viktig del i mitt inlägg.

Vi vet fortfarande inte varför T B dog och lyssnar man på intervjuer med kollegor på nätet finns det ifrågasättande av den officiella historien, på samma sätt som efter att Prince mördades och polisen avskrev fallet.

Maria
4/26/18, 11:01 AM
#23

Det är alltid så sorgligt när unga människor dör. Avicii var en av våra riktigt stora musikskapare.😕

#17 Dina inlägg är rent osmakliga och det är ju du som läser media och drar alla möjliga och omöjliga slutsatser och konstiga konspirationsteorier om allt och inget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
4/26/18, 11:53 AM
#24

#23 Vi har ingen aning om vad polisen i Oman sysslar med och vissa av T B:s kollegor är frågande inför vad som hänt. Det finns inte ens någon officiell förklaring. Kanske är det ditt inlägg som är osmakligt.

Kriminologprofessor Leif GW Persson har t ex ifrågasatt att polisen i Sverige inte utredde mordet utomhus på en 25-årig man i Ullared år 2016. Polisen gjorde inte ens någon brottsplatsutredning och avskrev bara mordet som "inte brott". GP och SVT

Enligt din logik är alltså GW Persson "osmaklig" som ens vågar ifrågasätta myndigheterna?

Är det så?

Mörkläggning av dödsfall får inte ifrågasättas om myndigheterna säger att det är "inte brott" som ligger bakom.

För det är "osmakligt"?

GW Persson och jag är alltså "osmakliga" för att vi respektive, dels ifrågasätter polisen rörande mordet i Ullared och dels ifrågasätter mörkläggning av mordet i Oman på T B?

Är det så du tänker?

Maria
4/26/18, 1:20 PM
#25

#24 Kan vi hålla oss till vad tråden handlar om? Du kan läsa om det i rubriken😉

Hur kan ju ens jämföra dig själv med Leif GW Persson🤢

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
4/26/18, 1:51 PM
#26

#25 GW Persson och jag är alltså "osmakliga" för att vi respektive, dels ifrågasätter polisen rörande mordet i Ullared och dels ifrågasätter mörkläggning av mordet i Oman på T B?

Är det så du tänker?

Maria
4/26/18, 2:31 PM
#27

#26 Nej, jag tänker som så att här har vi en stolle som skriver "GW Person och  jag" och i samma mening skriver "vi"😃

Återigen kan vi kanske återgå till vad tråden handlar om?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
4/26/18, 5:03 PM
#29

Jag skiter fullkomligt i dina funderingar. Jag vill i denna tråd enbart uttrycka att jag tycker det är sorgligt att Avicii är död.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
4/26/18, 5:17 PM
#30

Bekräftat: Tim "Avicii" Bergling tog sitt eget liv

http://www.gp.se/bekräftat-tim-avicii-bergling-tog-sitt-eget-liv-1.5756761

Maria
4/26/18, 5:30 PM
#31

#30 Så ledsamt😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Göstage]
4/26/18, 5:32 PM
#32

Familjen har nu publicerat ett brev om sonens död. Vore skönt att slippa se det nedsolkat av konspirationsteorier från sedvanligt håll, men det är väl att hoppas för mycket…

"Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress. När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik. Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan. Nu orkade han inte längre. Han ville få frid. Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset. Tim, du kommer för alltid att vara älskad och saknad. Den du var och din musik kommer att bära minnet av dig vidare. Vi älskar dig, Familjen."---

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/ddBAVw/familjen-om-tim-avicii-berglings-dod

Så vila i frid.

kamera0710
4/27/18, 3:18 PM
#33

Tragiskt, även om han för mig var totalt okänd före sin död. Kan inte påminna mig om att jag hört namnet, men det måste jag väl ha gjort någon gång när jag bläddrat i någon kvällstidning eller liknande.

kamera0710
4/27/18, 3:24 PM
#34

Kommer lite grann att tänka på Ulf Lundells ord om att det krävs en stor dos av ångest för att bli en bra rockartist. Kanske ligger det något i det.

Annons:
Fransu
4/30/18, 9:49 AM
#35

Så oerhört sorgligt att han mådde så dåligt att han längre inte orkade leva. 🌺

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
5/1/18, 1:55 PM
#37

#36 Som vanligt sitter du och skriver ren skit. Ljuger.

Han blev inte mördad utan han tog sitt eget liv. Hans familj vet. Inte du. Sluta vara så respektlös. Vet hut!

Han var känd i hela världen.

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
5/1/18, 2:44 PM
#39

#38 Ifrågasättandet är helt upp till familjen om det skulle vara några konstigheter.

Inte någon konstig stolle på ett forum som uttrycker sina konspiratoriska idéer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
5/1/18, 3:27 PM
#41

#40 För att jag tycker dina spekulationer är osmakliga även om jag personligen inte ger ett smack för dina tankar så tycker jag inte att du ska få bli oemotsagd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
5/1/18, 3:40 PM
#42

#40 Och det är inte ditt ansvar.

Det är det du verkar ha problem med.  Du visar noll respekt genom att skriva tokiga inlägg med lögner. Han hade familj och vänner, de är knappast sämre lämpade än vad du är att undersöka om det är något fel. Kom tillbaka till jorden nu.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Göstage]
6/30/18, 3:11 PM
#45

#4 Tim Bergling är borta, men han kommer att fortsätta vara en inspirationskälla för många. Nog låter det mycket Avicii om Florida Georgia Lines "Simple"  till exempel?

[Göstage]
7/27/18, 1:57 PM
#46

Mer Avicii-inspirerat…

Lost Frequencies ft. James Blunt - Melody.

Men snart släpps ett nytt album med Avicii som påstås vara en av hans bästa.

[Göstage]
6/10/21, 7:40 AM
#47

For A Better Day - Ella Tiritiello & Kungliga Filharmonikerna i Avicii Arena maj-2021

Vixxen
6/10/21, 2:25 PM
#48

#47: Vilken hyllning!

Annons:
Upp till toppen
Annons: