Annons:
Etikettprovocerande
Läst 824 ggr
Ghosthunter
4/7/18, 9:37 AM

Sverige går slött!

Sverige ligger nog på topp-tio-listan när det gäller evighet att besluta saker på riksdagsnivå. Det går så fruktansvärt slött så man hinner ju för sjutton att dö innan något händer. Ett bra exempel är detta med tiggeriförbud (nu vill jag inte ha en debatt om detta ämne, utan det är bara ett exempel) De har snackat om saken i ett par år nu, men inget händer!

Samma sak är det på lokal nivå. Om t.ex något ska byggas eller rivas, så kan det dröja flera år innan ett beslut kommer. Detta tyder lite på att politikerna inte gör något eller att de sover!

Frågorna ska tuggas om och om igen, tills att folk nästan har glömt bort vad det handlar om.

Vi behöver mer ledare som t.ex Donald Trump, han beslutar direkt och saker händer. I Sverige så skjuter dom sakfrågorna och besluten flera år framåt i tiden!

Jag har hört många invandrare som har sagt likadant som jag tycker att det är…så inte är väl detta fantasier?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Ghosthunter
4/7/18, 10:03 AM
#1

Politik är bara ett maktspel som höjdarna leker med. Inte fan har vi vanliga Svenssons att säga till om.

Jag säger som den legendariska amerikanska författaren Charles Bukowski:

"Skillnaden mellan en demokrati och diktatur är att i en demokrati så röstar du och lyder sedan. I en diktatur så slipper du att slösa tid på att rösta"

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[VSK]
4/24/18, 7:05 PM
#2

Vem av alla är det som fick jättebebisen i Nordkorea att skrota sina kärnvapenprogram? 

I Sverige så ältar man samma sak gång på gång utan att nåt konkret händer. Det är därför som svenska folket glömmer alla löften och svek inför ett kommande val, bara partierna kör på med sitt valfläsk det sista halvåret. Samma visa varenda gång det nalkas val.

Charles Bukowski har så rätt så. Tyvärr skall tilläggas. 

Tråden läst 129 ggr inkl mig och ingen som kommenterat?

kallepudas
4/26/18, 7:26 AM
#3

Är väl mest snack och ingen verkstad när det gäller politiker.

Sedan byggs det idrottsanläggningar och ridvägar när skolan saknar pengar då kan man ju undra hur det står till. Så även ner på kommunnivå så verkar inte det sunda förnuftet råda. Man borde ju förstås prioritera befintliga saker först och sedan om man får ett överskott lägga det på investeringar i olika anläggningar.

I kommunen där jag bor så byggs det rätt mycket bostäder så det beslutades att bygga en skola till. Bara ett problem när skolan stod klar så visar det sig att den är för liten. Måste ju bero på att politikerna som bestämmer inte har riktigt koll på saker eller?

Man ska väl inte begära för mycket av politikerna som vanlig medborgare men under årens lopp så har vi ju sett att den ena politikern kan inte betala sin egna hyra utan att fippla till det. En annan visste inte vilket bankkort hon skulle använda när hon köpte toblerone och så vidare………det är inga snillen vi talar om alltså.

Ghosthunter
4/26/18, 6:02 PM
#4

#2 Tråden går slött😁 #3 Visst är det så…de bara snackar och tänker på sin egna lön.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

kamera0710
4/27/18, 6:37 AM
#5

#0 Du kanske får starta ett eget parti?

Ghosthunter
4/27/18, 5:27 PM
#6

#5 Ja, SBP - Snabba Beslut Partiet!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Upp till toppen
Annons: