Provocerande

Sverige går slött!

2018-04-07 09:37 #0 av: Ghosthunter

Sverige ligger nog på topp-tio-listan när det gäller evighet att besluta saker på riksdagsnivå. Det går så fruktansvärt slött så man hinner ju för sjutton att dö innan något händer. Ett bra exempel är detta med tiggeriförbud (nu vill jag inte ha en debatt om detta ämne, utan det är bara ett exempel) De har snackat om saken i ett par år nu, men inget händer!

Samma sak är det på lokal nivå. Om t.ex något ska byggas eller rivas, så kan det dröja flera år innan ett beslut kommer. Detta tyder lite på att politikerna inte gör något eller att de sover!

Frågorna ska tuggas om och om igen, tills att folk nästan har glömt bort vad det handlar om.

Vi behöver mer ledare som t.ex Donald Trump, han beslutar direkt och saker händer. I Sverige så skjuter dom sakfrågorna och besluten flera år framåt i tiden!

Jag har hört många invandrare som har sagt likadant som jag tycker att det är...så inte är väl detta fantasier?

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2018-04-07 10:03 #1 av: Ghosthunter

Politik är bara ett maktspel som höjdarna leker med. Inte fan har vi vanliga Svenssons att säga till om.

Jag säger som den legendariska amerikanska författaren Charles Bukowski:

"Skillnaden mellan en demokrati och diktatur är att i en demokrati så röstar du och lyder sedan. I en diktatur så slipper du att slösa tid på att rösta"

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.