Annons:
Etikettför-eller-emot
Läst 901 ggr
[Göstage]
3/22/18, 7:52 AM

Har din syn på Facebook förändrats?

De senaste dagarna har media översvämmats av larmrapporter om Facebook. Har det förändrat din syn på "fejjan"?

Utskrivna svarsalternativ:

Alt. 1: "Överdrivet" - nej, det känns överdrivet

Alt 2: "Säker" - nej, jag har hög säkerhetsmedvenhet och är lugn

Alt. 3: "Kör på ändå" -känner till riskerna men bryr mig inte

Alt. 4: "Ja, kanske"- lite drar man nog öronen åt sig

Alt. 5: "Klart oroad"-  ja, funderar på att sluta med FB

Alt. 6: "Vet ej" - Svår fråga,  får fundera.

Alt 7: Har inte FB

Annons:
[Göstage]
3/22/18, 8:26 AM
#1

Har från och till funderat på att gå med på Facebook, men just nu känns det lika så bra att det inte blivit av.

Farwuq
3/22/18, 8:29 AM
#2

Jag har aldrig varit medlem, frun är det, men det är kanske högs en gång i månaden det loggas in och det skriv aldrig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Jimmy.L]
3/22/18, 8:47 AM
#3

Är med mest för det finns många bra grupper.

Carmarino
3/22/18, 10:55 AM
#4

#1 Precis likadant är det för mig. Funderar då och då på om jag skulle gå med, men det slutar alltid med att jag inte gör det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Huygens
3/22/18, 5:06 PM
#5

Facebook/Google/Twitter = NSA/CIA/GCHQ = Total Massövervakning

Stallmima
3/22/18, 6:57 PM
#6

Övervakade är vi alla iomed tex. betalning med bankkort , genom google som registrerar var vi är genom mobilen

Annons:
[VSK]
3/22/18, 9:21 PM
#7

Jag bryr mig nada om vad Google pysslar med. 

Märkte av redan i höstas att det hölls på med nåt vajsing på fejjan.

[Göstage]
3/24/18, 12:37 PM
#8

Public Service friskar ju på rätt hårt på FB, Twitter och Instagram, men är det en självklarhet egentligen? Hur många medlemmar har de värvat till de olika aktörerna?

"Sveriges Radios programdirektör Björn Löfdahl säger att det är självklart att public service finns på Facebook, eftersom så många svenskar finns där. Sändningstillståndet säger att public service inte ska gynna privata företag, men att finnas på Facebook likställer Löfdahl med att göra sändningar från köpcentrum eller andra platser där det finns reklamskyltar.  

– Det är något av ett dilemma så klart. I någon mening gynnar man en kommersiell aktör, å andra sidan så är detta en yta där oerhört många människor får hela sin nyhetskonsumtion, säger han i P1 morgon."---

https://www.expressen.se/nyheter/sr-och-svt-sa-hanterar-vi-facebook/

Emo
3/27/18, 4:58 PM
#9

#6 Inte alla!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Halvdansken
3/28/18, 4:16 PM
#10

Jag har jobbat med IT i 35 år, och inget av detta kommer som nån större överraskning.  Men Googles övervakning är värre.

Det som jag undrar över är OM Cambebridge Analytical har fått namn, telefonnummer osv, eller om det är anonymiserat. Skulle tro att det är det.  I så fall kan man inte koppla det till den specifika personen.
Tänk på att de flesta sajter håller på med detta (cookies, någon?) det är bara det att FB är störst.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Huygens
3/28/18, 9:39 PM
#11

Zuckerberg lovade att aldrig sälja folks privata data. Året är 2009. DailyMail

Intervjun uppmärksammades av Edward Snowden.

Visselblåsaren Christopher Wylie som jobbat på Cambridge Analytica avslöjar att Facebook avlyssnar dej via din mikrofon och din kamera på mobilen samt datorn, både i ditt hem och på ditt jobb. DailyMail

Sju procent (7 %) av britterna tror även att Facebook avlyssnar deras telefonsamtal, pga plötsligt riktade reklam som dyker upp direkt efter vissa typer av samtalsämnen som förts via mobilen, i stil med restaurangbesök, möbelinköp, resor mm.

Total Massövervakning

CIA/NSA/GCHQ

Halvdansken
3/30/18, 12:40 PM
#12

Det är en anledning till att folk som är mer insatta lägger telefonen i kylen när de är hemma. 
Google lyssnar också, och de vet var du rör dig fysiskt.  De snackar samman med alla wi-fi nätverk som finns överallt. Ping - ping - ping - ping….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[VSK]
3/30/18, 12:49 PM
#13

#12

Du menar nåt sånt här 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: