Annons:
Etikettnyheter
Läst 248 ggr
kamera0710
9/4/17, 2:53 PM

Dalapolisen hyllas efter inlägg på Facebook

"På onsdagseftermiddagen publicerade Morapolisen Stefan Lund en text i Facebookgruppen ’Tjuvkoll i Mora/Orsa’ – ett inlägg som på bara någon dag väckt över 850 reaktioner och delats nära 230 gånger.

Inlägget, som tar upp det utbredda problemet med trimmade mopeder i båda Mora och grannkommunen Orsa, kom sig av en incident som inträffade i centrala Mora samma dag – en händelse som enligt Stefan fick ’bägaren att rinna över’."

"Att hans inlägg skulle väcka så pass mycket positiva reaktioner var ingenting han hade väntat sig.

– Jag blev väldigt förvånad. Jag hade förväntat mig kommentarer i stil med ’har ni inget bättre för er’ och ’vad gjorde du själv som ung’ – men det var få av den sorten vilket jag blev väldigt glad av.

– Jag håller med dem som skriver så, men arbete med unga i trafiken är bara en jätteliten del av en dags arbete. Och om alla gjorde sitt för att bidra till en säkrare trafiksituation i lilla Mora och Orsa så skulle vi poliser kunna lägga krut på annat än att åka runt och tillrättavisa ungdomar."

http://www.dt.se/dalarna/mora/dalapolisen-hyllas-efter-inlagg-pa-facebook-man-kanner-en-sadan-frustration

Annons:
Upp till toppen
Annons: