Annons:
Etikettnyheter
Läst 1083 ggr
kamera0710
2017-08-04 12:31

Anders Borgs fylleribravader

Den tidigare finansministern Anders Borg chockade gästerna på en fest i Stockholms skärgård i helgen. Flera källor uppger att han visade sitt kön, tog andra män i skrevet och kallade kvinnor för ”hora” och ”slampa”. Borg ska även ha hotat arrangören och en kvinna som försökte få honom att lugna sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QV67V/uppgifter-anders-borg-visade-konet-pa-fest--och-hotade-arrangoren

Från hans facebooksida:

"Jag var på fest i helgen och drabbades av en blackout. Jag dricker inte mer än de flesta men har varit under hård press de senaste månaderna och det måste ha tagit ut sin rätt.

Jag har fått höra i efterhand att jag betedde mig mycket olämpligt. Jag vill uppriktigt be om ursäkt till de närvarande som tog illa vid sig. Känner stor besvikelse och ånger över mitt beteende."

Annons:
[Carpinus]1
2017-08-04 12:43
#1

Låter väl som en tämligen normal högreståndsfest?🥳

Nu lär väl GW slå på blåljuset för att rycka ut och stötta polarn…

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/for-en-gangs-skull-verkade-anders-lite-bekymrad/

kamera0710
2017-08-04 12:51
#2

Borg kanske hör till dem som bör avstå från alkohol. En tidigare bekant var lugnet själv när han var nykter, men folkilsken när han fått i sig några glas.

[Carpinus]1
2017-08-04 12:57
#3

#2 Alkoholens verkningar kan slå olika. De flesta jag känner blir bara lugnare av alkohol (de är alla måttliga med spriten). Det värsta som händer är väl att någon bryter ut i sång…

[Hayabusa]
2017-08-04 15:09
#4

Kan hända den bästa.

vallhund
2017-08-04 16:55
Janne Nilsson
2017-08-04 17:05
#6

Jag tror inte att folk som blir fulla gör saker de aldrig skulle kunna tänka sig att göra nyktra, det handlar nog snarare om saker de inte vågar göra nyktra för att de då förstår konsekvenserna av det.

Själv tycker jag mig bli glad och trevlig. Det har till och med hänt att jag har lånat ut pengar?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Annons:
vallhund
2017-08-04 18:48
#7

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Carmarino
2017-08-04 18:52
#8

#5 Det är tyvärr en betalartikel.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2017-08-04 19:35
#9

Många blir sig själva när de är på lyset. Då släpper all form av fin fasad.

Själv så sitter jag mest och sover de få ggr jag dricker tillräckligt 😃

Janne Nilsson
2017-08-04 19:47
#10

#9

Samma sak här, det är som en säkerhetsventil, när man blir för full och dum så stänger system ner och rebootar vid uppstart påföljande dag.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[Carpinus]1
2017-08-04 19:58
#11

Googlar man på Anders Borg och feminist så får man en del intressant jämförande läsning. Spännande för vilken analytiker som helst…

[VSK]
2017-08-05 07:31
#13

#12

Fast det hade hon ju kunnat göra själv istället för att skriva en krönika om detta.

-

Nåt som stör mig (men inte är det minsta förvånande) är att Marcus Oscarsson försvarar Anders Borg. Marcus var bra tills han fick foten från TV4, men sen han fick komma tillbaka har han blivit en fjolla. 

Men, det är ju så här klassindelningarna i samhället ser ut, och har sett ut bra länge. Om nu någon är förvånad över detta. Adel, präst, borgare och bönder existerar i allra högsta grad.

Det här är en piss i Nilen jämte vad regeringen pysslar med genom att ljuga, tiga samt mörka för sin befolkning. Skulle behövas en stor jäkla soppkvast och många tag.

Annons:
kamera0710
2017-08-05 13:14
#14

Ser att han är polisanmäld nu. Kan det handla om den moderata kulturen och att han inte riktigt är integrerad i det svenska samhället? Kanske är det det här inslagets Anders Borg som döljer sig bakom fasaden och som kom fram efter några glas?

kamera0710
2017-08-05 13:17
#15

Tomas Tobé ångrar sitt snabba uttalande om att "alla kan göra fel" och betonar det egna ansvaret.

http://www.expressen.se/nyheter/tomas-tobe-om-stodet-till-anders-borg-maste-ta-ansvar-for-sina-handlingar/

kamera0710
2017-08-05 13:27
#16

Kloka ord i den artikel som länkas i #12:

"Förre finansministern Anders Borg har under en skärgårdsfest enligt Aftonbladet och Dagens Opinion blottat sitt könsorgan, tafsat på andra manliga festdeltagare, och dessutom använt ett grovt sexuellt språk, uppträtt hotfullt och kallat kvinnor för 'hora'.

På Facebook kallar han det själv för "en blackout". Lagboken har andra ord för sådana handlingar.

Reaktionerna i sociala medier från moderatkollegor, tidigare ministrar och andra kända personer andas förståelse och medkänsla. För förövaren. Det är häpnadsväckande.

Själv undrar jag:

Vem är Anders Borg egentligen? Hur kan en av våra mest beundrade politiker bete sig på detta viset? Och hur kan han ha mäktiga vänner som nu håller honom om ryggen?

Hans 'ursäkt' på Facebook andas förnekelse och vilja att skylla ifrån sig. Han skriver att han 'drabbades' av en blackout. Han dricker inte mer än de flesta. En hård press han 'varit under' 'måste ha tagit ut sin rätt'.

Sammanfattningsvis: jag är inte ansvarig."

"Man kan ju fråga sig vad som hänt om en afghansk flyktingpojke betett sig som Borg. Eller vilken tonårspojke som helst på en musikfestival."

[VSK]
2017-08-05 13:31
#17

Går rykten nu (på vissa håll) att Anders Borg skulle kunna ha blivit ofrivilligt drogad, men det tror inte jag på. Jag tror han haft alkoholproblem/drogproblem länge. Om inte, så skulle han ju aldrig söka hjälp för detta.

[Carpinus]1
2017-08-05 15:04
#18

Lite kul att Aftonbladets  Anders Lindbergs (!) propagerade för Anders Borg som AKB:s ersättare så sent som för en månad sedan. Lindberg skrev då: 

"En sak som skulle hända i vårt tankeexperiment är att inget skulle vara som nu. I ett slag skulle hela den politiska kartan förändras." Det kan man väl lugnt säga med facit i hand…😃

Lindberg tillägger: "Det vore nog bra för alla utom Sverigedemokraterna." Det hade nog inte varit bra för någon.

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/k5enk/kanske-dags-for-anders-borg-igen

kamera0710
2017-08-05 15:07
#19

#18 Borg har ju också låtit rätt kritisk till delar av den politik som alliansen förde i regeringsställning, nu när han inte längre behöver visa borgerlig enighet utåt…

[Carpinus]1
2017-08-05 19:02
#20

Borg lämnar sitt uppdrag som vice ordf. i Kinneviks styrelse.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-borg-avgar-vice-ordforande-i-kinneviks-styrelse

Annons:
kamera0710
2017-08-06 08:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Anders Borg betonade för några år sedan att svenska folket ska arbeta mer och supa mindre…

[VSK]
2017-08-06 08:20
#22

😂

Huygens
2017-08-06 13:19
#23

Det är tydligen slitsamt att verka som en av Bilderberggruppens frontfigurer.

Vixxen
2017-08-06 17:43
#24

#21 Ödets ironi! 😂

[Hayabusa]
2017-08-07 16:14
#25

 "lördags ringde flera privatpersoner in anonymt till Norrmalmspolisen i Stockholm och ville anmäla den förre finansministern Anders Borg, efter skärgårdsfesten där han enligt medieuppgifter ska ha antastat flera festdeltagare.

Tjänstgörande stationsbefäl beslutade efter samtalen att upprätta en anmälan mot Anders Borg. Under måndagen tog polisinspektör Magnus Berntsen över som ansvarig förundersökningsledare för utredningen.

Enligt honom grundar sig bevismaterialet till största del på medieuppgifter.

– Så vitt jag vet finns det inga kända vittnen eller kända målsägare, alltså någon som blivit utsatt, som hört av sig. De personer som har gjort det har med störst sannolikhet inte varit där, utan har sett detta i medier och efter det velat anmäla honom, säger Berntsen till TT."

https://www.hd.se/2017-08-07/oklart-om-polisen-tar-borg-anmalningar-vidare

kamera0710
2020-08-20 15:09
#26

Anders Borgs partikamrat Benjamin Dousa är upprörd över "nykterhetslobbyn" och att man inte ska få ta ett glas på sjön. Har han inte sett Borgs uttalande som jag visat i #21??

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/kJ46ov/nykterhetslobbyn-har-kapat-svenskt-batliv

[Hayabusa]
2020-08-20 15:31
#27

På tal om båtliv…

"En man fick se sin motorbåt, med uppskattat värde på 200 000 kronor, lyftas upp ur Mälaren. Båten, en Bayliner med inombordsmotor, kostar omkring 500 000 kronor som ny. Kronofogden hittade obetalda skulder på 130 000 kronor på båtägaren. Det gällde en kreditskuld och en mindre skuld till CSN.

– Detta är ett sätt vi använder för att komma åt värdesaker hos folk som har skulder. Det är direkt stötande att man åker runt i en dyr båt när man till exempel har skulder till brottsoffer, uppger Kristin Gülich."

Källa: Expressen

Annons:
kamera0710
2020-08-20 15:41
#28

"När Borg festar i skärgården pratar vi i alla fall inte lägre promillen!"

Göran Gabrielsson, imitatör och komiker

[Hayabusa]
2020-08-20 15:45
#29

#28 Oh, det är ju sanslöst…kan inte myndigheterna gripa in?

kamera0710
2020-08-21 14:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

#29 Eller Sara Skyttedal med tjänstevapen?

[Hayabusa]
2020-08-21 16:01
#31

#30 Nja, det där är väl inte Sara Skyttedals tjänstevapen? Har hon ens ett?

Att skjuta Anders Borg tycker jag är att ta i, dödsstraffet är ju avskaffat i Sverige - även om det tillämpas  i "gängmiljö".  Ej samtycke, säger jag.

Upp till toppen
Annons: