Annons:
Etikettövrigt
Läst 1170 ggr
kamera0710
8/3/17, 4:35 PM

Förjävlig klädsmak hos en del av svenska folket?

TV4-profilen och inredaren Lulu Carter berättar om hur illa hon tycker att många svenskar klär sig.

"Jag blir så jävla irriterad på att svenska folket inte kan klä sina barn. De är inte så bra på att klä sig själva alla gånger. Men ungarna ser för jävliga ut."

Det är ju i alla fall tur att kvällstidningarna får något att göra "nyheter" av. Själv kan jag bli på trotshumör och få lust att klä mig riktigt j-a fult (men funktionellt och praktiskt) när jag läser detta. Vad säger ni andra?

Minns för övrigt den ogillande minen hos en äldre välklädd kvinna på ett hotell i Gällivare, när jag var klädd för att efter frukosten ge mig ut på en veckas fjälltur. Kanske borde jag ha tagit slips och kostym i stället?

http://www.expressen.se/noje/lulu-carters-forakt-de-ser-for-javliga-ut/

Annons:
[Hayabusa]
8/3/17, 5:50 PM
#1

Lätt avhjälpt med en niqab eller burka 😉

Honestyisdead
8/3/17, 6:51 PM
#2

Har man inget viktigare bry än hur andra klär sig eller sina barn? Sorgligt.

Maria
8/3/17, 10:28 PM
#3

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i Lulu Carter och hennes framtoning och detta uttalande gjorde ju inte saker bättre😃

Hon har läppstift som var modernt på 70-talet känns det som om man nu ska gnälla i samma anda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Janne Nilsson
8/3/17, 10:51 PM
#4

Ointressant om det inte finns exempel att diskutera utifrån?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[Carpinus]1
8/3/17, 11:06 PM
#5

Så nu skall alltså inte Håkan Hellström få gå i sin prydliga sjömanskostym längre?

Honestyisdead
8/4/17, 12:30 AM
#6

#4 Det finns ju inga exempel eftersom smaken är som baken.

Eller så kollar man hennes stil och drar slutsatser från det ;)

Annons:
kamera0710
8/4/17, 12:22 PM
#7

Vi fem i Aftonbladet lyfte också ämnet. Skådespelaren Krister Henriksson tyckte att hon bör kontakta en terapeut. Kan bara instämma.👍

Janne Nilsson
8/4/17, 4:59 PM
#8

#6

Precis, eftersom vem som helst kan tycka vad som helst.

Men man kan alltid motivera vad man tycker och varför, därav krävs det exempel att diskutera ifrån, eller ska vi bara tro att hon har rätt och om så nu skulle vara fallet, vad ska vi undvika?

Det är som att jag skulle säga, att vissa svenskar klär sig jävligt snyggt.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

kamera0710
8/5/17, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Min kvinna en fågelskådardag. Kanske är kläderna inte de allra trendigaste, det får andra bedöma. Men de är funktionella och det är det viktigaste för oss.

[Carpinus]1
8/5/17, 11:37 AM
#10

#9 Fältmässigt korrekt! 👍

[Hayabusa]
8/6/17, 6:19 PM
#11

Dålig klädstil hittar man i alla läger, men det finns svenskar som har riktigt god sådan :)

http://www.cafe.se/henrik-lundqvist-utsedd-till-en-av-varldens-bast-kladda/

Honestyisdead
8/6/17, 6:52 PM
#12

#11 Är det en bild du får lov att lägga ut?

[Hayabusa]
8/6/17, 7:00 PM
#13

#12 Bra fråga - jag tog bort den.

Annons:
Honestyisdead
8/6/17, 7:20 PM
#14

👍

kamera0710
8/7/17, 5:59 AM
#15

#11 Vem som nu avgör vad som är rätta stilen…

[Hayabusa]
8/7/17, 7:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Det gäller precis allt här i livet - musik, konst, mat, byggnader, natur etc.

GuineaGirl
8/12/17, 4:37 PM
#17

En del inlägg i tråden efterfrågar exempel att diskutera utifrån. Enligt den Expressen-artikel som TS länkar till i #0, har Lulu Carter uttryckligen haft synpunkter på foppatofflor, trekvartsbyxor, leopardmönster och tyllkjolar.

Själv har jag för länge sedan inträtt i leopardåldern, och jag tycker att tyllkjol kan se riktigt gulligt ut på småflickor. Trekvartsbyxor är inte heller helt fel på tjejer sommartid. Foppatofflan är inget för mig, men jag förstår om andra finner den funktionell och praktisk.

Jag stämmer alltså till 75 % in på de svenskar som Ms. Carter vänder sig emot. ;-)

kamera0710
9/11/17, 7:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Delar med mig av lite mode från fågelmarkerna i helgen. Kan ibland känna en stark lust att bära något av detta slag ute på stan om jag visste att någon av dessa trendspanare, eller vad man ska kalla dem, är i närheten och ser det. Detta enbart för att jävlas och driva med dem.

[Hayabusa]
9/11/17, 8:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Given succé…

Upp till toppen
Annons: