Annons:
Etikettövrigt
Läst 642 ggr
[strutter]
4/18/17, 1:20 PM

Sorgligt...

Jag tycker att det känns sorgligt att det krävdes ett fruktansvärt terrorattentat för att stockholmarna skulle krama och bry sig om varandra.
På landet bryr vi oss om varandra ändå. Jag är så tacksam för det!

Annons:
Niklas
4/19/17, 10:32 AM
#1

Jag är inte säker på att du har rätt. Vi har nog brytt oss om varandra tidigare också. Jag har alltid känt mig ombrydd.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[strutter]
4/19/17, 2:58 PM
#2

#1 Jag hoppas att Du har rätt! Skönt att Du känner dig ombrydd! 👍

[Carpinus]1
4/20/17, 9:55 AM
#3

Kanske är det minst lika värt att uppmärksamma att "hela landet" (inklusive göteborgarna!) utbrast "idag är vi alla Stockholmare!" När hände det senast - aldrig?

Ta inte inlägget för seriöst nu… 😉

Maria
4/23/17, 4:08 PM
#4

Jag  tror att människor i det stora hela bryr sig om varandra vare sig man bod på landsbygd eller stad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[strutter]
4/26/17, 10:02 AM
#5

#4 
Det vill jag också tro. Men när jag nån enstaka gång har vistats i Sthlm så verkar det ändå inte så. Men jag kanske bara har haft otur… eller varit på fel plats? 🙂

Niklas
4/26/17, 1:14 PM
#6

#5: Är det att du har sett det vid tillfällen då folk borde bry sig om varandra eller att du inte ser på människor att de bryr sig?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[strutter]
4/26/17, 1:27 PM
#7

#6
Jag har upplevt dem som ganska ytliga och självupptagna, faktiskt.
 Inte vid något särskilt tillfälle då de borde ha brytt sig.

Där jag bor hör det t.ex. till vanligt hyfs att man hälsar på varandra när man möts. Även om man inte känner varann. Mycket trevligt, tycker jag. Man bekräftar varandra på så vis. Det upplever jag absolut inte i storstan.

Maria
4/26/17, 1:29 PM
#8

#7 Fast det är ju en viss skillnad på folkmängd i en storstad och på landet.😉

Det skulle bli helt ohållbart att hälsa på alla där jag bor (Göteborg)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[strutter]
4/26/17, 1:56 PM
#9

#8
Ja, det kan du ha rätt i! Jag kan se er alla där i stan som har fullt upp med att hälsa på varenda människa ni möter😃.  Det är kanske ohållbart. Men tråkigt i alla fall, tycker jag.

Upp till toppen
Annons: