Annons:
Etikettnyheter
Läst 663 ggr
Staffan
11/1/16, 11:47 AM

Riktigt domslut?

En 13-årig tjej i Tyskland har dömts till att hon måste delta i den simundervisning hennes skola ger.

Att hon inte vill delta i skolans simlektioner beror på att även killarna i klassen är med där. Hon får ha burkini men vill alltså inte heller se killarna i sina badkläder.

Tycker ni att det borde vara upp till tjejen själv att välja hur hon vill göra? 

// Staffan

Annons:
Staffan
11/1/16, 11:48 AM
#1

Här är en video om händelsen också.

[Hayabusa]
11/1/16, 1:15 PM
#2

Personligen anser jag att hon ska få välja själv.

[helga21]
11/1/16, 1:54 PM
#3

# 2 Om hon vill drunkna eller inte?

Sollar
11/1/16, 4:52 PM
#4

#3 Har du sett videon? Hon säger ju att hon vill ta privata lektioner, så det handlar ju inte om att hon inte vill lära sig simma.

Själv har jag svårt att bestämma mig ärligt talat. Å ena sidan är jag själv uppväxt  med mer gör som du blir tillsagd, å andra sidan verkar det vara annorlunda nu, kollar man bland tonåringar, alltså även svenska tonåringar, så verkar många ha en annan syn på det, att de inte ska behöva göra något de är obekväma med.

penke
11/1/16, 7:08 PM
#5

lånar Virtanens ord: Väx upp !
(och gör inga anspelningar om brun råtta)

Grundskole-ämnen är inget du skall kunna välja o vrak om/i,
 hyser "du" avsky för dina klasskamrater behöver du extra undervisning i demokrati och humanism

.. det är de du kommer att ha som ..grannar efter skolan

   penke

[Hayabusa]
11/1/16, 7:22 PM
#6

#3 Tja, var och en gör sina val. Att lära sig simma eller ej, det är en sak - men att inte vilja se killar/män i badkläder är en annan (och mer intressant).

Hur skulle omgivningen reagera om jag sa något liknande? Typ; "Jag vill inte se xxx i badkläder".

Annons:
[helga21]
11/1/16, 7:45 PM
#7

# 4 D u har rätt jag såg inte videon, men man kan inte välja vilken som man ska lära sig om de är obligatoriska.

thenameless
11/2/16, 12:31 AM
#8

Visst enkelt och konsekvent hon ska delta om hon är frisk? Sen får hon klä sig i Burkini och svart sopsäck om hon vill? Ingår det i Läroplanen är det ju lagen. Och hon lever i en sekulär stat

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[Nomen Nescio]
11/2/16, 9:00 AM
#9

Se till att killarna måste ha burkini också - någon ordning får det väl vara? Tjejen behöver ju lära sig att simma för att kunna umgås med andra på ett okonstlat sätt i vatten och på strand…

OBS! Inlägget kan innehålla spår av ironi.

[Hayabusa]
11/2/16, 9:04 AM
#10

#9 Ja, absolut - att jag inte tänkte på det? Burka på alla!

Upp till toppen
Annons: