Annons:
Etikettprovocerande
Läst 840 ggr
Staffan
10/11/16, 10:21 AM

Sparkad av passagerare

”Bussföraren Gert Christiansen hävdar att passageraren sparkade honom 10-15 gånger och polisen fotograferade såren på hans ben. Men nu har åklagaren lagt ner förundersökningen.”

» Sparkad av passagerare (gp.se)

// Staffan

Annons:
[helga21]
10/11/16, 10:30 PM
#1

Skulle nog begära en överprövning med tanke på att polisens foton.

Martin
10/14/16, 10:00 PM
#2

#1 Har du sett fotona? Om inte är det ju svårt att veta om det finns anledning att överpröva bara för att såren är fotograferade…

mvh Martin

thenameless
10/14/16, 10:34 PM
#3

Snuten gillar att lägga ner fall numera. ger bra statistik

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Martin
10/15/16, 9:47 AM
#4

#3 Helt irrelevant i detta fallet då det inte var polisiär förundersökningsledare utan en åklagare som lade ner fallet. Vilket du hade sett om du läst mer än halva inlägget.

Sen kan man ju alltid diskutera vad som är bra statistik. Finns det ens bra statistik? Vad är bra statistik? Något som är kvalitativt säkerställt? Eller något som visar att något har haft ett bra resultat? Eller något som visar att något har haft ett dåligt resultat?

mvh Martin

[helga21]
10/15/16, 11:53 PM
#5

# 2 Nej men då det tog foton så finns det bevis menar jag.

Martin
10/16/16, 9:16 PM
#6

#5 Ja. Och har åklagaren lagt ner så kanske de inte bevisade så mycket? 10-15 sparkar bör ju synas rätt ordentligt.

Själv har jag ingen aning om ärendet som sådant och med tanke på allt annat den misstänkte skulle åtalas för är det såklart frestande att tro / tänka att åklagaren har lagt ner det då det kanske inte skulle tillföra speciellt mycket i straff. Förenkla för sig helt enkelt. 

Anser man att man fått ett felaktigt beslut så är det ju alltid en idé att få det överprövat även om jag inte tror att det ändras så ofta.

mvh Martin

Annons:
[helga21]
10/16/16, 11:38 PM
#7

# 6 Ja jag tror att åklagaren har lagt ned för att förenkla för sig själv. Straffvärdet blir inte mer.

Upp till toppen
Annons: