Annons:
Etikettnyheter
Läst 1744 ggr
Staffan
2016-09-22 13:14

"SWEDEN IN CHAOS"

Nedanstående artikel publiceras idag i brittisk media. Bilder och videos visar kaos och brinnande bilar. 

SWEDEN IN CHAOS: Number of ‘no-go zones’ INCREASED as police lose control over violence

Swedish police are losing the battle against increasing levels crime and violence in the country as now 55 areas have been labelled as "no-go" zones.

» Artikel i Daily Express

…och samtidigt som bilden av Sverige rasar ihop är vår statsminister ute i världen och ska sälja in den svenska modellen till resten av världen med sitt ”global deal”. Jag finner det bara sorgligt.

:(

// Staffan

Annons:
Agafia
2016-09-22 17:43
#1

Varför är jag inte förvånad …….

Huygens
2016-09-23 08:33
#3

Löfven jobbar nog bara på högtryck för att genomföra Bilderberggruppens direktiv, på ungefär samma sätt som polischef Eliasson gör.

Målet är troligen att öka brottsligheten tills normalbefolkningen kräver åtgärder för att (skenbart) få trygghet i utbyte mot kraftigt minskad frihet.

Tjeja
2016-09-25 00:11
#4

#3 Vad tänker du att bilderberggruppen skulle få ut av att begränsa vanligt folks frihet? Och varför belasta sitt samhälle med kriminalitet för att uppnå detta låter som det skulle kosta mer än det smakar…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Huygens
2016-09-25 08:49
#5

Vad målsättningen och agendorna ytterst är kan vara svårt att veta. Det är ofta locket på. Bilderbergpolitiker som tillfrågats svarar väldigt svävande och undvikande, om alls. Lite som när president George Bush och Kerry fick frågan vad dom gör i kulten Skull and Bones.

Vi ser sedan dom väl samordnade förändringarna om det så är inom polis, lagstiftning, rättsväsende, finanssystemet eller sjukvård. Utvecklingen och nedgången av den vanliga polisen i Storbritannien, Danmark och Sverige påminner om varandra. Samtidigt utrustas brittisk specialpolis med allt tyngre vapen och kraftigare pansarfordon.

Den ökade kriminaliteten belastar främst vanlig befolkning, som tvingas leva med oro för brott. Dom riktigt rika kan skydda sej med olika metoder. Söndra och härska. Bilderberggruppen är bara en frontorganisation för makten, CIA är en annan frontorganisation.

Vi har fallet när CIA smugglade heroin till USA från Vietnam och CIA smugglade kokain från Contras till Mena i Arkansas, vartefter CIA-agenter sålde vidare narkotikan till Crips och Bloods i Kalifornien. Journalisten Gary Webb som avslöjade CIA:s kokainsmuggling hittades skjuten med två kulor i bakhuvudet. Dödsfallet klassades som självmord.

Målsättningen med CIA:s narkotikasmuggling är troligen att öka kriminaliteten i USA och finansiera olaglig vapenhandel till terrororganisationer utomlands.

Varje år flockas näringslivets toppar och dom för tillfället ledande politikerna till Bilderberggruppens möte. Mörklagda och välkoordinerade agendor delas ut under 3 dagar av dom permanenta makthavarna, till politiska beslutsfattare ända från Obama, Hillary Clinton ner till Reinfeldt och Löfven.

Ghosthunter
2016-09-26 09:46
#6

"no-go" zones är väl ändå lite överdrivet trots allt som händer, och det är heller inget som jag förespråkar. Börjar hederligt folk sluta att befinna sig i vissa områden så vinner ju alla ligister och bråkmakare.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
KimE
2016-09-26 10:29
#7

No go zone betyder inte att vanligt folk inte kan gå genom området utan mer att ambulans och brandkår får vänta på polisbeskydd och att poliser behöver ha flera bilar för att rycka ut där. Det var nyligen en brand där en person dog där brandkåren väntade en dryg halvtimme för att få poliseskort innan de åkte på larmet.

Ghosthunter
2016-09-26 10:36
#8

Det borde vara fler kravallpoliser, inte bara en massa kling och klang poliser. De är inte 70-talet längre, då de jagade folk som gick mot rött eller omhändertagande av fyllon. Det ser annorlunda ut nu när så många nationaliteter finns i landet.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hayabusa]
2016-09-26 10:37
#9

Vardag i Malmö:

"En man är allvarligt skadad efter söndagskvällens skottlossning på Censorsgatan i bostadsområdet Gullviksborg i Malmö. Det hela skedde på en innergård mitt bland bostadshus och minst ett skott ska ha varit centimeter från att träffa ett barn i en lägenhet."

http://www.hd.se/2016-09-25/misstankt-skottlossning-i-fosie-minst-en-person-skadad

Ghosthunter
2016-09-26 10:43
#10

Hämta upp alla bråkmakare i bussar och skicka sedan iväg dom i en båt till en öde ö, med varsitt skjutvapen så att de kan skjuta ihjäl varandra😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[VSK]
2016-09-26 11:27
#11

Här är en artikel skriven av en som bor "mitt i" så att säga.

JAG SÅG ALLT FRÅN MITT FÖNSTER

[Hayabusa]
2016-09-26 11:43
#12

#11 Intressant men sorglig läsning.

[VSK]
2016-09-26 11:54
#13

#12

Ja det är sorglig länsning, men väl instämmande med verkligheten.

Annons:
[Hayabusa]
2016-09-26 12:03
#14

#13 Går inte att blunda för, själv reagerar jag knappt längre för rubrikerna. 

Attityden, som även beskrivs i texten, bland många yngre killar är fruktansvärd. De vill inte ha ett "skitjobb" på en restaurang utan snabba pengar = snygga kläder och en fet bil.

[VSK]
2016-09-26 12:17
#15

#14

Jodå, det finns massor med människor som blundar för detta. Antagligen så hade många utav de ändrat attityd om de själva blivit drabbade. Tyvärr så finns det en stor mängd skara människor som måste uppleva sakerna själva innan de förstår problematiken.

Carmarino
2016-09-26 14:22
#16

#9 Den allvarligast skadade personen har nu avlidit, 19 år gammal. "De andra skadade är i 20-års åldern och flera av dem är kända av polisen sedan innan."

"I den lägenheten [i området] har det gått in minst ett skott, men troligen två, och ett barn har varit mycket nära att träffas. Det handlar alltså om några centimeter."


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TjockaBerta
2016-09-30 11:50
#17

#7, 6

Jag bor så att jag har tre no go zoner runt mig. Jag går inte gärna genom två av dem. Inte ens på dagen. Som ensam kvinna och enda svensk är man väldigt utsatt och sticker ut i områdena. 

Vanligt folk går inte igenom där. För 20 år sedan var det möjligt men inte idag. Grannens son blev nyligen helt oprovocerat knivskuren i utkanten av ett av dessa områden för att han såg svensk ut. Detta mitt på dagen med hur många vittnen som helst. 

Det tredje området bebos även av många svenskar med många olika sociala problem. Där kan jag gå dagtid och handla mm utan att känna mig rädd för jag sticker inte ut på samma sätt där. Kvällstid håller jag mig därifrån. 

Besök gärna några såna områden så förstår ni hur det är i verkligheten.

>>>Malum domesticum<<<

Agafia
2016-09-30 12:41
#18

Låter som om det råder undantagstillstånd där du bor Tjocka Berta :( För drygt tre år sedan flyttade jag norrut i landet , lugnare här …..än så länge .

TjockaBerta
2016-09-30 12:48
#19

#18

Undantagstillstånd? Jag skulle vilja säga att det är vardag för många idag. Inget konstigt eller ovanligt. Det är så det är.

>>>Malum domesticum<<<

Ghosthunter
2016-09-30 19:34
#20

#17 Och visst är det väl konstigt att invandrarna kan hålla på så utan att bli beklagade för rasism?  Jag har själv befunnit mig på områden när jag bodde i Göteborg, där det nästan bara finns invandrare, och det har hänt flera gånger att de har skrikit glåpord emot mig, som typ "Jävla svenne" eller "Ni svennar är sjuka i huvudet". Varför talas det om inte om detta? Det är väl inte bara vi "svennar" som är rasistiska!

Hade vi kommit ner till långtbortistan och betett oss på det viset, så hade vi blivit arresterade och straffade.😡

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
TjockaBerta
2016-10-01 14:37
#21

#20

Min dotter råkade ut för just det i skolan. Svenskarna var i minoritet och och blev utsatta för många rasistiska tillmälen.

>>>Malum domesticum<<<

Ghosthunter
2016-10-01 15:33
#22

Ja, så är det ju faktiskt.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Oskar
2016-10-02 17:05
#23

Jag säger inte att det som står i artikeln inte stämmer…men det är alltid bra att känna till publicistens lojaliteter…i det här fallet är tidningen högerpopulistisk och om jag förstått det hela rätt delvis finansierad av partiet UKIP, ett parti som snarast kan liknas vid SD, till exempel sitter partiet i den "slaskgrupp" i EU-parlamentet där också SD är med. Det vill säga ett parti/tidning som vinner på när människor uppfattar tillvaron som kaotisk och osäker.

Oskar

Upp till toppen
Annons: