Annons:
Etikettnyheter
Läst 1163 ggr
Staffan
9/18/16, 1:38 PM

Nyhetsinslag på NRK om Sverige

Ibland kan det vara bra att ta del av andra perspektiv.

Annons:
[helga21]
9/18/16, 5:55 PM
#1

Norge är felinformerade. Sverige har aldrig varit tryggare! OBS Ironi!

Emo
9/19/16, 5:43 AM
#2

Tyvärr biter det inte på dem, som har makten att ändra på hur det har blivit. Vi behöver makthavare som inte blundar för verkligheten. Hoppas vi blir ännu fler som vill ha tryggheten tillbaka.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Bermudas]
9/19/16, 11:29 AM
#3

I en intervjuv för Financial Times beklagade sig Stefan Löfven över det svenska folket som inte förstår att allt bara blir bättre och bättre. Han tycker det är rent av surrealistiskt att folk verkligen tycker det blir sämre och säger: "But the more surreal thing is that all the numbers are going in the right direction, but the picture the public have is that the country is now going in the wrong direction. It’s not only a question about if they are afraid of the refugee crisis; it’s as if everything is going in the wrong direction." (Artikeln finns bara tillgänglig för betalande men finns citerad på nätet.) Men nu säger han: "Jag ska vara ärlig och säga att det inte ser särskilt ljust ut just nu" Någon på flashback kommenterade ironiskt att han nog missat att bilarna som brinner lyser minsann upp!

[Bermudas]
9/19/16, 11:38 AM
#4

En till surrealistisk person är Anne Ramberg som tycker att folk måste för humanismens skull ge upp välfärden allt mer. Själv bor hon i en stor lägenhet på östermalm värd 25 mille och hon tjänar massor av pengar och har en gigantisk pension som vanligt folk bara kunde drömma om. Men hon är ju god så hon upplåter med varm hand fattigpensionärerna att uppoffra sig. Själv tjänar hon på den extrema massinvandring så det kanske inte är så konstigt att hon vill ha den. "Vem har mest rätt till skattepengar, människor som precis kommit till Sverige eller dom som arbetat och betalat skatt hela sitt liv? Den frågan kom advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg att ge ett svar på i Sveriges Radios söndagsintervju. Hon menar att man får finna sig i att stå tillbaka när människor från andra länder kommer till Sverige. – Jag kan reagera över att politiker, från alla partier, säger att vi måste värna vår välfärd. Det är klart att vi måste göra. Jag inser också att alla de gamla människor som jobbat hårt ett helt liv nu ska ställas emot alla de flyktingar som kommer som också tar sjukvård och skolor i anspråk, säger hon. – Men det är nog på det viset att humanismen kräver faktiskt att man får göra avkall på sin välfärd, poängterar Ramberg." http://nyheteridag.se/anne-ramberg-om-flyktingpolitiken-humanismen-kraver-att-man-far-gora-avkall-pa-sin-valfard/ För att knyta an till TS. Det är inte konstigt att det ser ut så här när vi har makthavare som dessa.

Staffan
9/19/16, 11:54 AM
#5

Jag instämmer. Det är motbjudande när personer som har det så gott ställt går ut och säger att andra måste göra uppoffringar.

// Staffan

[Bermudas]
9/19/16, 12:03 PM
#6

#5 ja eller hur! Det om något är surrealistiskt. Fann den här insändaren på nätet ..som jag gärna vill publicera en bit av: "Hon som ordförande i Advokatsamfundet lever högt på asylinustrin och ser också till att hennes medlemmar kan skära guld med täljknivar! Dessutom är hon ledare för ett hemligt nätverk, Hilda och Ruben, som samlar både åklagare, advokater och domare som medlemmar. Nätverket avslöjades så sent som förra veckan och finns att läsa om härhttp://ledarsidorna.se/2016/09… Läs och ryys, och fundera sedan över hur det står till med korruptionen inom vårt rättsväsende."

Annons:
[Bermudas]
9/19/16, 6:38 PM
#7

#0 ska föra tillbaka lite mer till TS Somaliern som säger att han funderar på att flytta tillbaka till Somalia för att han inte längre är trygg i Sverige. "Vi är i krig. Med vapen, pistoler narkotika överallt." Säger han.

Vilsen M.S
9/20/16, 12:04 PM
#8

Det verkar som Sverige är på väg mot katastrof känns det som. Våldet har ökat otroligt mycket det senaste året. Bilbränder som blir fler o fler, speciellt i Malmö. Det är verkligen skrämmande hur det har blivit, folk blir skjutna nästan överallt. Det förekommer en hel del explosioner också som har ökat på sista tiden.

Så jag kan förstå att många känner sig otrygga här i Sverige nu för tiden, för det var ju mycket lugnare förr i tiden. Sverige är förändrat till det sämre det är inget snack om saken.

Men att oroa sig att det kanske blir ett tredje världskrig är nog ingen ide´ för det blir inte bättre för det, vi kan nog tyvärr inte stoppa det. 😕

Upp till toppen
Annons: