Annons:
Etikettasgarv
Läst 1281 ggr
[VSK]
9/7/16, 5:34 PM

11 barn förklarar hur det är att vara gift

"Barn har en underbar fantasi och kan oftast mer om livet än man tror. När de svarar på en fråga kan man först ofta skratta åt svaret, men tänker man efter finns ändå mycket insikt där. Här är 11 barn som kanske vet mer om äktenskapet än du först tror!

Är det bättre att vara singel eller att vara gift?

1. Det borde du fråga de som läser VeckoRevyn.

Lotta, 10 år

2. Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem.

Anna, 9 år

3. Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel.

Adam, 7 år

När är den rätta åldern att gifta sig?

4. Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig.

Fredrik, 6 år

5. När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer, och man kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen.

Carola, 8 år

6. När jag är färdig med förskolan ska jag hitta en fru.

Martin, 5 år

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?

7. Du måste hitta någon som tycker om samma saker. Om du till exempel tycker om sport, ska hon tycka om att du tycker om sport, och ge dig chips under tiden.

Emil, 10 år

8. Ingen bestämmer sig förrän de växt upp. Gud har bestämt det långt innan, och tids nog inser du vem du får dras med i resten av livet.

Helena, 10 år"

Läs de sista frågorna barnen får här: http://www.ettgottskratt.se/barn/11-barn-forklarar-hur-det-ar-att-vara-gift/

😃

Annons:
Maria
9/7/16, 6:26 PM
#1

Härliga ärliga ungar❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
9/7/16, 8:56 PM
#2

Awe.. En del svar är riktigt tragikomiska dessutom.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Jimmy.L]
9/8/16, 7:21 AM
#3

Haha.

[Hayabusa]
9/8/16, 7:55 AM
#4

Den hårda sanningen - kort & koncist 👍

Soligajag1
9/8/16, 1:35 PM
#5

Barn är för härliga och kloka dessutom 🙂 👍

HH 🙂

flyingdragon
9/9/16, 8:52 AM
#6

😃

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Annons:
Upp till toppen
Annons: