Annons:
Etikettövrigt
Läst 1835 ggr
Alice__
7/10/16, 5:23 PM

P- piller prionelle , kostnad ?

Hej!! Det är nämligen så att jag har varit nyss på ungdomsmottagning och hade där ett snack angående preventiv medel för mig som är tjej. Det är så att ja ska börja med p- piller som kallas för prionelle , jag har fått ett skyd där jag kan lägga in mina p- piller av min barnmorska och på baksidan av den så står det " för dig som fått prionelle på recept och så finns det lösenord till deras hemsida osv. Min barnmorska sa att jag kan hämta mina p-piller på Apoteket och det jag undrar är vad jag ska säga när ja kmr ditt? Är skyddet för mina p - piller en form av recept som jag ska ge till den som står i kassan elr ska jag ba säga namnet på mina p- piller ? En annan sak jag undrar är ifall nån vet hur mycket dem kostar ? Är under 18 år då

Annons:
thea_thea
7/10/16, 5:43 PM
#1

Testa fråga på kvinna.iFokus eller tonåringar.iFokus, tror du får bättre svar där! :)

Åsa S
7/10/16, 8:36 PM
#2

När det gäller receptbelagda saker så lämnar du bara fram din legitimation och så ser de på dataskärmen vad du har fått utskrivet av läkare oavsett ifall det är p-piller eller andra mediciner och så går de bara och hämtar och så betalar man. Har man fått större mängd utskrivet kan man ofta välja att hämta ut allt på en gång eller bara ta nått paket och sedan hämta ut mera vid senare tillfälle

Vad p-piller kostar är olika beroende på var man bor vissa landsting subventionerar preventivmedl till unga mer än andra.

trasigspade
7/12/16, 6:49 PM
#3

I Stockholm har jag betalat 60 kr / 3 månader 
I Södermanlands län har jag betalat 20 kr / 3 månader 

Jag är 26 så kan vara att det blir ännu billigare för dig. :-)

Upp till toppen
Annons: