Annons:
Etikettövrigt
Läst 669 ggr
Staffan
4/14/16, 3:31 PM

Merkel inte populär bland flyktingar

Enligt en artikel i brittiska Daily Express så är inte Merkel alls populär bland flyktingar som tagit henne på orden när hon sa att dom skulle välkomnas i Tyskland med öppna armar. Flyktingar som nu sitter fast runt om i Europa och är inte längre välkomna till Tyskland.

"You said come to Germany and Europe and we will help you. Now we are miserable You said come. Now you don’t want us and we are stranded.” 

"Why couldn’t you say no from the beginning?

"You let us risk our lives and the lives of our children, for nothing.” 

» Hela artikeln på express.co.uk

Rimligtvis borde de känna samma sak inför Stefan Löfvén som stod där på medborgarplatsen i september och intygade att det inte finns några gränser för hur många som kan få komma till Sverige.

// Staffan

Annons:
Emo
4/14/16, 3:34 PM
#1

Naiva?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Hayabusa]
4/14/16, 6:53 PM
#2

Ja, du…vad säger man?

KimE
4/15/16, 8:10 AM
#3

Britterna har inga tagit emot några och ändå ska de gotta sig i att Tyskland gör fel?

Staffan
4/15/16, 8:19 AM
#4

#3 KimE

Hur vet du att "britterna" gör det? För att en brittisk tidning skrivit en artikel som redogör för vad de besvikna flyktingar som sitter fast i olika flyktingläger tänker?

// Staffan

[Bermudas]
4/15/16, 9:39 AM
#5

Jag har sagt flera gånger att det är ett svek att lura folk till guld och gröna skogar om man inte kan leverera det man lovat. Många säljer allt det har för ett bättre liv som de så hett önskar istället för det tröstlösa de lever. Inget sex, inte många valmöjligheter, många restriktioner och stark social kontroll, många vill vidare och satsar allt. Europa hägrar! Jag har träffat flera såna. Dom har berättat hur dom hade det hemma och vad de hoppats på här. Många blir besvikna men har man sålt allt och satsat på ett enda kort är det inte alltid lätt att återvända. Skammen spelar roll också.

Staffan
4/15/16, 10:15 AM
#6

Jag förstår det, vad hade man själv tyckt?

// Staffan

Annons:
Upp till toppen
Annons: