Annons:
Etikettnyheter
Läst 1921 ggr
kamera0710
2016-03-15 12:48

Breivik i ny rättegång, stämmer norska staten

"Anders Behring Breivik har stämt norska staten och önskar bland annat större möjlighet att kommunicera med omvärlden. Den svenska religionshistorikern Mattias Gardell, en av få utomstående personer som träffat honom i fängelset, säger att massmördaren inte visar någon ånger.

– Och han är lika politiskt motiverad som tidigare, säger Gardell.

Bland basketkorgar och ribbstolar inleds i morgon, tisdag, en ny rättegång med Anders Behring Breivik i huvudrollen. Den nyligen 37 år fyllda massmördaren och terroristen har stämt norska staten, då han anser att hans isoleringsvillkor i fängelset är ett brott mot Europakonventionen om mänskliga rättigheter."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/breivik-fortfarande-lika-politiskt-motiverad/

Annons:
[Bermudas]
2016-03-15 13:27
#1

Psykopat! Helt sjuk i huvudet. Såna kan mörda i massor och tycka synd om sig själva efteråt för att folk inte tagit tillräckligt hänsyn.

[helga21]
2016-03-15 14:55
#2

Är det inte en del av straffet?

Marr
2016-03-15 18:23
#3

Tycker han kan sitta där han sitter och prata med väggen. Han är den siste som ska tala om hänsyn. Hoppas verkligen inte att han får igenom det här för då önskar jag han självdör på direkten. Han vill uppvigla och hetsa andra äckel. En massmördare som känner sig orättvist behandlad fy för f*n vilken självinsikt som endast kan komma från en psykopat.😡

Tycker det är slöseri med pengar att ställa till med denna rättegång. Jag tycker mycket jag & jag tycker att han inte borde få denna rättegång över huvud taget. Blir äcklad över hur vissa kan få rättigheter när de begått fruktansvärda brott. Men så är ju rättssystemet. Hoppas han får ett bakslag genom detta & blir än mer isolerad. Gärna en fotboja på 80 kg på f*nstyget så han inte kan gå. Fast så får jag kanske inte säga men gör det ändå.🤓

Vad visade han för hänsyn när han mördade alla barn/ungdomar? Han ska sitta & han ska sitta för evigt. Han ska inga privilegier ha över huvud taget.😟

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Tarotstollan
2016-03-15 23:49
#4

Hade brottet begåtts i USA hade han fått stolen direkt eller blivit inlåst tills det var dags att bära ut honom i trä fracken!
Jädra daltande med psykopater!😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Devya]
2016-03-16 10:12
#5

Han har begått brott mot mänskligheten, så varför ska han då bry sig om att behandlas i enlighet med de mänskliga rättigheterna? Dubbelmoral så det skriker om det.

[helga21]
2016-03-16 10:34
#6

Om Breivik är psykopat så borde han fått sluten psykiatrisk vård. Han hade en diagnos och det var klart att spärra in honom men det ändrades.

Annons:
Carmarino
2016-03-16 16:59
#7

Det är löjligt att höra löss hosta, och Breivik är den värsta lusen av dem alla. Han sa bl.a. "Ibland har jag fått äta samma mikromat två dagar i rad. Det låter kanske komiskt men det är värre än skendränkning"  (http://www.svt.se/nyheter/utrikes/breivik-jag-behandlas-som-ett-djur).  Oj, oj, oj då vad synd det är om honom. Alla hans offer hade nog varit glada om de hade kunnat äta mikromat två dagar i rad.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2016-03-16 19:07
#8

"Psykopat" är ingen diagnos.

Jag tycker ändå att man hanterar detta bra. Man kan ju inte göra undantag i lagen bara för att det är en av de värsta brottslingarna man har att göra med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[helga21]
2016-03-16 22:39
#9

# 8 Det har jag heller inte påstått att det är. Jag skriver att han hade en diagnos men det var inte psykopat det var paranoid schizofreni men detta ändrades. Läs igen! Jag svarar på # 1 när jag säger att han är en psykopat.

Marr
2016-03-17 08:01
#10

Skit samma om han är psykopat, schizofren, kungens bror eller utsatt för mindcontrol. En sådan galenpanna ska inte alls ha möjlighet att ha tillgång till internet! Han är ju ett utmärkt exempel för det, så kan han med att stämma Norska staten. Såklart att han kan med… han är f*n helt sjuk i huvet sen ska han kosta ännu mer pengar & uppmärksamhet. Det är helt uppåner allting!😟

Det får ju för 17 inga andra brottslingar under tiden dom sitter inne, för småbrott dessutom. Sabla fjantande med dessa galningar, jag tål det inte!😡

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Maria
2016-03-17 08:53
#11

#9 Du skrev att om han var psykopat så borde han fått sluten psykiatrisk vård.

Det var det jag reagerade på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
2016-03-17 09:27
#12

Breivik är inte schizofren eller psykotisk, han är väl medveten om vad som är verkligt och inte. Han är narcistisk (har egocentrerade höga tankar om sig själv o ser sig som mer värd än alla andra) och psykopatisk (dvs empatilös) och antagligen även sociopat (=njuter av att se andra lida). Men sinnesförvirrad med hallucinationer o s v verkar han inte vara. I så fall skulle han ha väldigt svårt att hålla samman sina meningar och definitivt inte klara av att sammanhållet hålla låda i flera timmar som nu och inte heller klara av att föra avancerade manipulativa resonemang som han gör. Med andra ord skall han inte ha spykvård utan fängelse och isolering så han inte kan påverka andra runt sig. Och ffa inte sjuka sköra människor i psykvården vilka han skulle utnyttja till max om han fick chansen. Nej gosh jag tycker det är skandinaviens o ffa Sveriges lycka att han är i Norge och inte i Sveriges rättssystem och psykiatrivård! Hade han varit här hade han daltats med ännu mer, behandlats som det vore synd om han. Han skulle fått tillgång till internet, fått starta sitt parti, och i slutänden troligen fått miljoner i ersättning från staten för all "tortyr" han "tvingats utstå". Nej jag säger bra jobbat Norge som håller fast vid rättssäkerheten men ändå inte låter sig skrämmas till efterlåtenhet utan bemöter mördaren på den nivån han är!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
2016-03-17 09:47
#13

#12 Jag håller med dig och tycker att Norge sköter det hela bra med tanke på omständigheterna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
kamera0710
2018-06-21 12:52
#14

"Terroristen Anders Behring Breivik får avslag på sin överklagan till Europadomstolen efter att han har stämt norska staten för brott mot mänskliga rättigheter. Beslutet kommer inte att omprövas, skriver domstolen."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/europadomstolen-ger-sin-syn-pa-hur-breivik-behandlats-i-fangelset

Upp till toppen
Annons: