Annons:
Etikettprovocerande
Läst 1435 ggr
Staffan
2016-03-11 12:56

Löfven: "Oacceptabel utveckling"

"När polisen inte kan rycka ut på alla larm tar vissa saker i egna händer. Allt fler startar upp grannsamverkan. Och på en del orter skapas även rena medborgargarden. – Den utvecklingen ser jag väldigt allvarligt på, säger statsminister Stefan Löfven till Aftonbladet."

» Artikel på Aftonbladet

Personligen tycker jag att det är ännu mer "oacceptabelt" att inte våra folkvalda med hjälp av polisen lyckas skydda oss medborgare i så pass hög utsträckning att medborgargarden inte behövs…

// Staffan

Annons:
Niklas
2016-03-11 19:51
#1

Jag tycker inte att det framgår vad han anser om exempelvis medborgargarden och "oacceptabel utveckling" hör jag inte att han nämner i intervjun så det vet jag inte var Aftonbladet har hittat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Fillifjonkan60
2016-03-11 23:12
#2

#0 "Personligen tycker jag att det är ännu mer "oacceptabelt" att inte våra folkvalda med hjälp av polisen lyckas skydda oss medborgare i så pass hög utsträckning att medborgargarden inte behövs…"

Precis! Tänk om Löfvén och övriga i regeringen kunde fatta det också. Kan ju inte vara sååå jättesvårt att räkna ut.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Daniela1983]
2016-03-12 04:20
#3

 Den utvecklingen ser jag väldigt allvarligt på, säger statsminister Stefan Löfven till Aftonbladet."

Aha, är det DEN utvecklingen han ser oroväckande på? Att medborgare försöker hjälpa och skydda varann, inte att migranterna våldför sig på civila så man inte kan gå ut längre?

Klok jävel. Han borde kanske fatta beslut som istället är bättre för landets invånare och inte sänka ner landet i avgrunden.

[Bermudas]
2016-03-12 09:25
#4

Lätt för en som själv har livvakter att säga. Vissa ska få skydda sig, andra inte!

Tjeja
2016-03-12 12:38
#5

😣😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Fillifjonkan60
2016-03-12 14:40
#6

Lövfén verkar på allvar inte riktigt klok. 

När invandrare dödar och våldtar svenska medborgare hörs inte ett ljud från honom, när svenskar vill försvara sig, pratar han om "mörka krafter" osv.

Vad är det för fel på karln?!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
Farwuq
2016-03-12 17:20
#7

Vansinne. Om inte folk får hjälp av polisen och om de inte litar på samhället utan bildar medborgargarden, så är det inte folkets fel utan politikernas.
Det är löven och de andra välbetalda och skyddade - råttorna - som är skulden i utvecklingen.

Trots att jag är allvarligt sjuk och gammal, så skulle jag likväl ställa upp i ett medborgargarde här i bland bostadsrättsföreningarna om jag nu blev tillfrågad.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Daniela1983]
2016-03-13 13:58
#8

Tänk att jag även röstade på honom i valet… usch. Skulle verkligen inte gjort det om man vetat hur saker skulle gå.

Farwuq
2016-03-13 16:04
#9

Jag såg vart det barkade och har inte litat på socialdemokraterna sedan det var Tage Erlander som satt som statsminister och vi hade ett demokratiskt system med tvåkammarriksdag.  
Sedan Palme tog över, så har S-partiet gått åt fanders. Ju äldre jag har blivit ju lättare ser jag de politiska flosklerna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: