Annons:
Etikettprovocerande
Läst 1318 ggr
Linnea
3/1/16, 9:07 PM

Om jag haft Facebook....

Jag har inte Facebook av principskäl. Ibland stöter jag dock på saker som jag väldigt gärna hade delat eller gillat. Här kommer en: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article22358286.ab

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
[lillelull]
3/1/16, 10:04 PM
#1

Ja så himla sjukt de där är alltså. Den enda gången jag köper vatten är om jag  är på ex stan och jag måste svälja ner mina mediciner och behöver då göra det ganska direkt på klockslaget och inte har tagit med mig vatten. Då köper jag en liten  flaska vatten.

tlover
3/1/16, 10:19 PM
#2

"För några år sedan visade sig en flaska Ramlösa rentav innehålla mer ­bakterier än vattnet från de offentliga toaletterna på Stockholms ­Centralstation" 🤮

Jag brukar bara köpa flaskvatten om jag glömt vattenflaskan och det inte finns annat vatten tillhands. Men jag tror att jag skippar ramlösa efter detta även vid kris.

l'm back

Gunlog
3/2/16, 7:57 AM
#3

Köper aldrig vatten på flaska mer än om jag rest till Gran Canaria.

Är jag törstig på stan så köper jag en läsk eller annan dricka.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kamera0710
3/2/16, 8:08 AM
#4

Visst är det vansinne att köpa vatten på flaska och skapa en massa avfall, när det finns vatten i kranen.

Tride
3/2/16, 8:42 AM
#5

Köper aldrig vatten i Sverige. Någon gång när jag är på resor kan jag köpa en flaska för att ha i bilen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
3/2/16, 8:43 AM
#6

Det finns ett uttryck "Att sälja sand i öknen." 😉

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
tlover
3/2/16, 8:47 AM
#7

Ni som aldrig köper vatten vad köper ni när ni är tex på stan och glömt att ta med eget?

l'm back

[helga21]
3/2/16, 9:38 AM
#8

Såvida man inte bor i Kallinge eller Nättraby. Eller för den delen Karlskrona tätort där vi hade undantag från EU:s regler då det är Lyckebyån vi dricker och den smakar dy och klor. Det klorerades 3 gånger mer än vad som var normalt. När de började använda aktivt kol blev det bättre men långt ifrån bra. Nu har vi vunnit i Mark- och miljödomstolen mot Ronneby kommun och får pumpa upp vattnet i Joahnneshusåsen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/granskningen-av-pfas-skandalen-presenteras

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/brunt-dricksvatten-i-nattraby

kamera0710
3/2/16, 11:41 AM
#9

#7 Man brukar kunna köpa ett glas vatten på fik och liknande, hur enkelt som helst.

tlover
3/2/16, 12:50 PM
#10

#9 Jag tänkte något mer "medtagbart". Bara vatten får man däremot inte ta betalt för så köper vatten gör du förhoppningsvis inte.

l'm back

[Thiah]
3/2/16, 6:25 PM
#11

Köper jag en flaska vatten använder jag den sen länge som vattenflaska.

Gunlog
3/2/16, 11:33 PM
#12

Big Bowl i Malmö tar betalt för vatten.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

tlover
3/3/16, 8:25 AM
#13

#12 det får dom inte. Är det is eller tex citron i så får dom ta betalt däremot.

l'm back

Annons:
Gunlog
3/3/16, 9:16 AM
#14

Ah. Okej. Ja, vi satt ett 20-tal kollegor. Där var en som ville ha ett glas vatten till maten. Då ville dom sälja en kanna vatten för 20 kronor, tror jag det var. Så då sa han att han ville ha ett tomt glas så att han kunde gå och hämta kranvatten från toaletten (för att kontra servitrisen). Då vägrade hon servera honom glaset eftersom han inte fick ta vatten mer än från köket. Så han fick vara utan dricka för han vägrade betala.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

tlover
3/3/16, 9:50 AM
#15

#14 Där följde dom inte lagen

l'm back

thenameless
3/3/16, 1:58 PM
#16

Enkelt köp aldrig vatten det är dumt då vi har rent vatten i kranen i Sverige generellt. finns vissa undantag när reningsverk pajat.

Vi som dricker annat på stan dricker nog läsk eller liknande? Går tyvärr inte att få på annat vis än i plastflaska eller aluminiumburk

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: