Annons:
Etikettövrigt
Läst 1639 ggr
Niklas
11/30/15, 9:54 AM

Prisfusk hos MediaMarkt

I fredags hade MediaMarkt rea som så många andra på Black Friday. Det har dock visat sig att de inte sänkte priserna. De bytte bara prisskyltar så att det skulle se ut som om det kostade mindre än annars. Läs mer om MediaMarkts rea-bluff här: http://www.metro.se/nyheter/har-avslojar-martin-25-media-markts-prisbluff/EVHokB!jJXpFRRYOpA/ Vad tycker ni om MediaMarkts sätt att lura sina kunder? Kommer det att påverka era köpbeslut framöver?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Record
11/30/15, 11:32 AM
#1

Samma bedrägliga sätt som tidigare, men genomskådat söderöver oxo. 😡

VildaVittra
11/30/15, 11:43 AM
#2

Nej, det kommer det inte. Jag köper bara det jag verkligen behöver, oavsett om det är på rea eller inte, och då har jag jämfört priser runt om på nätet i förväg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tjeja
11/30/15, 11:45 AM
#3

Den typen av fusk är ju Media Markt knappas ensam omm att använda sig av. Det är ju bara vanligt standard inför reor i de flesta affärer tycker jag.

Precis som att alla kedjor höjer priserna ett par månader före jul för att sedan sälja sakerna till ordinarie pris på "rea" sedan under julrean.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

VildaVittra
11/30/15, 11:52 AM
#4

#3 Eller som att bokrea-böckerna är band av sämre kvalitet. Man får i regel just det man betalar för.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Oskar
11/30/15, 5:31 PM
#5

Det där är nog utbrett. Och har läst någonstans att de fuskas på andra sätt…tex genom att tillverkarna byter modellbeteckning ofta på varorna…eller till och med har olika modellbeteckningar för samma produkt…och sedan kan tex MediaMarkt få monopol på en viss modellbeteckning. På så sätt kan dom till exempel hävda att dom har lägsta pris på just den modellen.

Record
11/30/15, 9:58 PM
#6

CDON kom med "Black-Monday" i dag, där en Slow-cooker jag köpt nyss för 300.-- kr kostade 795,-- kr idag.

Media-markt, köper upp restlager och returer av produkter. och återförsäljer dessa, vad jag vet när det gäller TV-apparater.

Annons:
Niklas
12/1/15, 10:31 AM
#7

Här beskriver IDG fyra vanliga bluffmetoder: http://m3.idg.se/2.1022/1.643769/rea-bluff/sida/1/rea-bluff-1


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: