Annons:
Etikettför-eller-emot
Läst 1364 ggr
Niklas
2015-10-30 11:34

Asyl i Sverige för Edward Snowden

Tycker du att visselblåsaren Edward Snowden borde få politisk asyl i Sverige?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-30 12:08
#1

Nja det är som bekant liiite trångt just nu 😉

[Carpinus]
2015-10-30 13:22
#2

Nej, verkligen inte! Tycker att det räcker med att vi försökt ta oss an Assange…

penke
2015-10-30 18:53
#3

*skrattar* åt frågan
 Assange är ju livrädd att bli utlämnad till Sverige,
och att direkt bli utlämnad till usa

   penke

[Blue_Lugia]
2015-10-31 03:36
#4

Nej, varför borde han få det?

Tjeja
2015-10-31 07:36
#5

Ja det tycker jag! Han har gjort gott för hela världen med sina avslöjanden så asyl är han mer än värd. Däremot är väl Sverige knappast det bästa o tryggaste landet att gömma sig i vid politisk asyl så hade jag varit Snowden hade jag undvikit Sverige. Ska man nu ta emot flyktingar med flyktingskäl o inte välfärdsturister så är ju han om någon värd asyl tycker jag. Han lär ha mycket att bidra med och borde kunna bli självförsörjande och i arbete snabbt.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Zachapacka]
2015-11-01 11:21
#6

Ja de tycker jag verkligen. "Man ska inte skjuta budbäraren" men de är ju just de USA vill. Så då kan han ju få bo här istället.

Annons:
tarantass
2015-11-02 16:54
#7

I princip: ja, han förtjänar asyl. (Nationell säkerhet eller inte, han har visat varför makthavarkorridorer inte kan hållas hur ovädrade som helst och det är uppenbart att sådana visningar behövs. Att både samhälle och allmänhet sedan står handfallna i frågan om hur det demokratiska underskottet ska minskas talar för att det behövs mer vädring, inte mindre. Att andra länder (som Kina och Ryssland) har större demokratiska underskott talar för större press på dem, inte mindre på USA och dess allierade.)

I praktiken: nej, bäst att akta sig för alla länder som visar tendenser till att vara lydstat under USA.

Frågan var litet otydligt ställd.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: