Annons:
Etikettprovocerande
Läst 1187 ggr
[Carpinus]
2015-10-28 07:49

Idrotten och läktarpöbeln

"Demokratiminister Alice Bah Kuhnkes pressekreterare Kristoffer Talltorp jämställde fotbollslaget IFK Göteborg med 90-talets nazistiska organisation Vitt ariskt motstånd, VAM. Enligt Talltorp var det en ”bitter kommentar” som han publicerade på twitter i besvikelse över AIK:s förlustmatch.

Det var efter AIK:s förlustmatch i den allsvenska guldstriden mot Göteborg som besvikelsen rann över för demokratiministerns nära Medarbetare Kristoffer Talltorp. Den inbitne AIK:aren Talltorp skrev på twitter ”AIK-VAM 1-2”.

Enligt Talltorp var det en ”bitter kommentar” som syftade på IFK Göteborgs värvningsstrategi av nordiska spelare."---

SVT

Dessvärre är det inte bara denne miljöpartist som bär sig illa åt i idrottens svans, här är ytterligare två exempel från de senaste dagarna:

"Växjö Lakers Medarbetare Elisabeth Anderberg har hotats efter klubbens beslut att återigen tillåta "klappor" på sittplats."---

"I går kväll valde Anderberg att stänga ner sitt Twitterkonto efter att ha skrivit följande inlägg: "Anonyma mejl är en sak man får ta. Men nu räcker det. Twitter är trollens tillhåll och jag vill inte vara en del av det. Jag är en människa. En människa som visserligen gör mitt jobb. Men att få höra till höger och vänster att jag ska våldtas, dö och annat, det kan jag inte fortsätta ta. Tänker fortsätta göra mitt jobb. Men vill inte behöva förklara för mina barn varför jag ska våldtas så tack för mig Twitter och alla er som kallar er för "riktiga supportrar".---

Kvällsposten

 "En ramsa med texten "Jackie-Polisen 2-0" och "Frige Tony Olsson" skallade i Behrn Arena i Örebro under lördagens match mot LHC. Det fick en supporterpolis från Linköping att ryta till i sociala medier under gårdagen. I ett inlägg på Linköpingspolisens Facebooksida skrev han: ”Jag kände mig mycket irriterad men samtidigt ledsen och sorgsen inombords. Finns det någon normal människa som tycker att detta är okej? Ett sjukt beteende tycker jag!”---

SVT

Ibland vill man bara instämma med Ivar Lo Johanssons gamla konstaterande: "Jag tvivlar på idrotten"…

Annons:
Upp till toppen
Annons: