Annons:
Etiketterövrigtvärt-att-fira
Läst 73 ggr
[Göstage]
2021-10-31, 10:54

Grannens dag

För den som inte visste det så är det grannens dag idag den 31 oktober, och det föranleder Norra Halland att redovisa en undersökning som säger att hallänningar är de som har svårast för sina grannar.

Hur är det med din grannsämja?

Blekingar och gotlänningar älskar dem. Men vi hallänningar förhåller oss skeptiska. Faktum är, att Halland är det län i Sverige där vi tycker allra minst om våra grannar.
Annons:
[Göstage]
2021-10-31, 10:56

Vi säger "hej" när vi ses i trapphuset - det räcker väl? (Alternativ "nödtvungen".)

[Jimmy.L]
2021-10-31, 11:39

#1: Samma sak här.

Carmarino
2021-10-31, 12:18

Grannarna mittemot umgås jag en del med, och de är jättetrevliga. Så där är det Föredömlig. De andra hälsar jag på i trapphuset, men det är bara en eller två som jag skulle känna igen om jag träffade dem på stan. Fast det beror nog mest på att jag är dålig på att komma ihåg hur folk ser ut om jag inte ser dem så ofta. Därför blev det Skaplig.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Urskog]
2021-10-31, 12:28

Föredömligt, vi har en fantastiskt fin kontakt med grannarna speciellt en som köpte en tomt av oss på 80-talet och byggde sitt hus där känns det som om vi är släkt och vi säger jämt vi tillhör släkten.

Bara positivt med grannar, vi ställer upp för varandra och hjälper om det behövs även dom som bor lite längre ner fast vi inte känner dom så bra så finns vi alltid till hands om det är något. Det är en väldigt fin gemenskap och den är vi alla rädda om.

Upp till toppen
Annons: